Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:35
kontrolka EPC- pompa wtryskowa
Autor Wiadomość
Dominik 

Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 124
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 8 Październik 2007, 21:08   kontrolka EPC- pompa wtryskowa

witam dzis rano wsiadlem do samochodu w 202 220 Diesel przekrecilem kluczyk poczekalem zgasly swiece zarowe i zapalilem po chwili ruszylo lekko bydą i auto zgaslo i na ulalem sekundy no moze na dwie zaswiecila sie kontrolka EPC zagrzalem raz jeszcze i teraz jest oki i nic sie nie dzieje ...... co to moze byc za objaw prosze o pomoc.............. bylem dzis u mechanika i powiedzial mi ze to obialwy tego ze powoli bedzie padala pompa wtryskowa koszt jedyne 2000 tys zł co moge zrobic pomocy
_________________
Dominik
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Październik 2007, 21:19   

Dominik po co zakładasz nowy taki sam temat podaj lepiej więcej namiarów na auto jaki rok model silnik jaka pompa Lukasa? może masz CDI przebieg to nam bardziej pomoże wg mnie może ci sie kończyć pompa posprawdzaj czy nie ma nigdzie przecieków.
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
Gość

Wysłany: 8 Październik 2007, 21:50   

No niestety Dominik , najprawdopodobniej pada pompa , czym bedzie zimniej tym bedzie gorzej . Poszukaj mojego watku gdzies z listopada ubieglego roku , tam opisalem cala moja przygode z naprawa pompy , powinno Ci to pomoc w naprawie.
Pozdr
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 8 Październik 2007, 22:09   

A nie sądzicie, że najpierw trzeba by było sprawdzić potencjometr pedału gazu na nadkolu, potencjometr przepływomierza w rurze od filtra, etc. ... to wszystko, co jest analizowane przez komputer sterujący pompą i powoduje zaświecenie kontrolki EPC, gdy jest uszkodzone... Pompę zostawić na koniec jako najdroższy element układu EPC (no może poza komputerem)... :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 8 Październik 2007, 23:44   

jjankiello napisał/a:
Pompę zostawić na koniec


I słusznie, bo komputer nie analizuje sprawności pompy, tylko sprawność urządzeń nią sterujących, a tych trochę jest :idea: Np. awaria (czy zabrudzenie) elektrozaworu spowoduje taki efekt jak u kolegi Dominika, a legenda o pompach Lucasa pomaga mechaniorom doić klientów. Wyluzujcie trochę z tym lukasem :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Dominik 

Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 124
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 9 Październik 2007, 11:16   

No to podaje numer nadwozia bo nie wiem gdzie jest ten pompy a wiem ze to napewno jest lucas WDB2021211A563310, rok produkcji 1997 pażdziernik silnik 220 Diesel zwykły nie CDI, przebieg 154 tys kmmoc 95 KM nie wiem co mam wam kjeszcze podac wczoraj bylem u mechanika i powiedzial ze nowa pompa 2 tysiaki a dzis rano znowu zapalalem i zgasl bo bylo zimno tak jak mowicie moze byc gorzej.....
_________________
Dominik
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 9 Październik 2007, 13:01   

Na początek sprawdź elektrozwór, ten co odpowiada za dopływ paliwa (start i gaszenie) :idea:
A pompa jest sucha czy są wycieki :?:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 9 Październik 2007, 15:53   

Dominik napisał/a:
wczoraj bylem u mechanika i powiedzial ze nowa pompa 2 tysiaki

Pewnie się dużo nie pomylił, ale te pompy dają się naprawiać za pięciokrotnie niższą kwotę...
Najpierw posprawdzaj wszystko wkoło, co ma wpływ na jej pracę, bo mechanicy zawsze idą na skróty i na kasę...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Dominik 

Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 124
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 9 Październik 2007, 19:17   

to mam taka prosbe opiszcie mi dokladnie co mam zrobic, co sprawdzic w pierwszej kolejnosci i gdzie tego szukac w samochodzie np tego elektrozaworu itd bo nie jestem w temacie za bardzo jesli oczywiscie mozecie to bede bardzo wdzieczny z gory dziekuje

[ Dodano: 10 Październik 2007, 14:03 ]
zauwazylem ze w przewodach paliwowych jest troche pecherzykow powietrza czy to moze byc przyczyna tego ze mi rano gasnie ??????????
_________________
Dominik
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 10 Październik 2007, 21:07   

nic innego tylko zawor zwrotny paliwa.. znajduje sie on u gory pompy wtryskowej
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
Dominik 

Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 124
Skąd: Krynica Zdrój
Wysłany: 12 Październik 2007, 12:01   

panowie a co myslicie o tym ze powietrze jest w przewopdach paliwowych przeciez tak nie powinno byc zrobilo sie tak po wymiane filtra paliwa moze on jest jakis wadliwy albo poprosty uklada paliwowy sie zapowietrzyl?????? po zmianie filtra paliwowego
_________________
Dominik
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 12 Październik 2007, 12:29   

Dominik napisał/a:
panowie a co myslicie o tym ze powietrze jest w przewopdach paliwowych


Tak na odległość, to tylko tyle że układ paliwowy jest nieszczelny, ale nieszczelność to już musisz sam znaleźć :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
karol77 
karol

Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Październik 2007, 13:40   

http://www.w202.pl/viewto...ighlight=#17809
poczytaj sobie tutaj trochę; cos powinno Ci rozjaśnić; miałem ten sam problem a teraz jest ok
_________________
:mb:C220D, 1994rok, Elegance
 
 
 
Funek 
W202 220D sedan


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Wysłany: 16 Październik 2007, 15:23   

Dominik zamiast jak radzą koledzy spuszczać paliwo, sprawdzać napięcie w żarówce trzeciego światła stop lub sprawdzać ciśnienie w kołach to odżałuj te 100 - 150 zł zrób diagnozę na komputerze i będzie na 100% wiadomo co jest grane.

ja przy tym samym przebiegu robiłem pompę :cry:

[ Dodano: 16 Październik 2007, 15:31 ]
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=2352

przeczytaj jeszcze to :mrgreen:
_________________
WIN WDB2021211A463889

Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 17 Październik 2007, 01:43   

Funek, EDC to Electronic Diesel Control, a EPC to Electronic Power Control, a to SPORA różnica :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,36 sekundy. Zapytań do SQL: 10