Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:35 |
kontrolka EPC- pompa wtryskowa |
Autor |
Wiadomość |
Dominik
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 124 Skąd: Krynica Zdrój
|
Wysłany: 8 Październik 2007, 21:08 kontrolka EPC- pompa wtryskowa
|
|
|
witam dzis rano wsiadlem do samochodu w 202 220 Diesel przekrecilem kluczyk poczekalem zgasly swiece zarowe i zapalilem po chwili ruszylo lekko bydą i auto zgaslo i na ulalem sekundy no moze na dwie zaswiecila sie kontrolka EPC zagrzalem raz jeszcze i teraz jest oki i nic sie nie dzieje ...... co to moze byc za objaw prosze o pomoc.............. bylem dzis u mechanika i powiedzial mi ze to obialwy tego ze powoli bedzie padala pompa wtryskowa koszt jedyne 2000 tys zł co moge zrobic pomocy |
_________________ Dominik
|
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Październik 2007, 21:19
|
|
|
Dominik po co zakładasz nowy taki sam temat podaj lepiej więcej namiarów na auto jaki rok model silnik jaka pompa Lukasa? może masz CDI przebieg to nam bardziej pomoże wg mnie może ci sie kończyć pompa posprawdzaj czy nie ma nigdzie przecieków. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 8 Październik 2007, 21:50
|
|
|
No niestety Dominik , najprawdopodobniej pada pompa , czym bedzie zimniej tym bedzie gorzej . Poszukaj mojego watku gdzies z listopada ubieglego roku , tam opisalem cala moja przygode z naprawa pompy , powinno Ci to pomoc w naprawie.
Pozdr |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 8 Październik 2007, 22:09
|
|
|
A nie sądzicie, że najpierw trzeba by było sprawdzić potencjometr pedału gazu na nadkolu, potencjometr przepływomierza w rurze od filtra, etc. ... to wszystko, co jest analizowane przez komputer sterujący pompą i powoduje zaświecenie kontrolki EPC, gdy jest uszkodzone... Pompę zostawić na koniec jako najdroższy element układu EPC (no może poza komputerem)... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 8 Październik 2007, 23:44
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Pompę zostawić na koniec |
I słusznie, bo komputer nie analizuje sprawności pompy, tylko sprawność urządzeń nią sterujących, a tych trochę jest Np. awaria (czy zabrudzenie) elektrozaworu spowoduje taki efekt jak u kolegi Dominika, a legenda o pompach Lucasa pomaga mechaniorom doić klientów. Wyluzujcie trochę z tym lukasem |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Dominik
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 124 Skąd: Krynica Zdrój
|
Wysłany: 9 Październik 2007, 11:16
|
|
|
No to podaje numer nadwozia bo nie wiem gdzie jest ten pompy a wiem ze to napewno jest lucas WDB2021211A563310, rok produkcji 1997 pażdziernik silnik 220 Diesel zwykły nie CDI, przebieg 154 tys kmmoc 95 KM nie wiem co mam wam kjeszcze podac wczoraj bylem u mechanika i powiedzial ze nowa pompa 2 tysiaki a dzis rano znowu zapalalem i zgasl bo bylo zimno tak jak mowicie moze byc gorzej..... |
_________________ Dominik
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 9 Październik 2007, 13:01
|
|
|
Na początek sprawdź elektrozwór, ten co odpowiada za dopływ paliwa (start i gaszenie)
A pompa jest sucha czy są wycieki |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 9 Październik 2007, 15:53
|
|
|
Dominik napisał/a: | wczoraj bylem u mechanika i powiedzial ze nowa pompa 2 tysiaki |
Pewnie się dużo nie pomylił, ale te pompy dają się naprawiać za pięciokrotnie niższą kwotę...
Najpierw posprawdzaj wszystko wkoło, co ma wpływ na jej pracę, bo mechanicy zawsze idą na skróty i na kasę... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Dominik
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 124 Skąd: Krynica Zdrój
|
Wysłany: 9 Październik 2007, 19:17
|
|
|
to mam taka prosbe opiszcie mi dokladnie co mam zrobic, co sprawdzic w pierwszej kolejnosci i gdzie tego szukac w samochodzie np tego elektrozaworu itd bo nie jestem w temacie za bardzo jesli oczywiscie mozecie to bede bardzo wdzieczny z gory dziekuje
[ Dodano: 10 Październik 2007, 14:03 ]
zauwazylem ze w przewodach paliwowych jest troche pecherzykow powietrza czy to moze byc przyczyna tego ze mi rano gasnie ?????????? |
_________________ Dominik
|
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 10 Październik 2007, 21:07
|
|
|
nic innego tylko zawor zwrotny paliwa.. znajduje sie on u gory pompy wtryskowej |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Dominik
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 124 Skąd: Krynica Zdrój
|
Wysłany: 12 Październik 2007, 12:01
|
|
|
panowie a co myslicie o tym ze powietrze jest w przewopdach paliwowych przeciez tak nie powinno byc zrobilo sie tak po wymiane filtra paliwa moze on jest jakis wadliwy albo poprosty uklada paliwowy sie zapowietrzyl?????? po zmianie filtra paliwowego |
_________________ Dominik
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 12 Październik 2007, 12:29
|
|
|
Dominik napisał/a: | panowie a co myslicie o tym ze powietrze jest w przewopdach paliwowych |
Tak na odległość, to tylko tyle że układ paliwowy jest nieszczelny, ale nieszczelność to już musisz sam znaleźć |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
karol77
karol
Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Październik 2007, 13:40
|
|
|
http://www.w202.pl/viewto...ighlight=#17809
poczytaj sobie tutaj trochę; cos powinno Ci rozjaśnić; miałem ten sam problem a teraz jest ok |
_________________ :mb:C220D, 1994rok, Elegance |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 16 Październik 2007, 15:23
|
|
|
Dominik zamiast jak radzą koledzy spuszczać paliwo, sprawdzać napięcie w żarówce trzeciego światła stop lub sprawdzać ciśnienie w kołach to odżałuj te 100 - 150 zł zrób diagnozę na komputerze i będzie na 100% wiadomo co jest grane.
ja przy tym samym przebiegu robiłem pompę
[ Dodano: 16 Październik 2007, 15:31 ]
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=2352
przeczytaj jeszcze to |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 17 Październik 2007, 01:43
|
|
|
Funek, EDC to Electronic Diesel Control, a EPC to Electronic Power Control, a to SPORA różnica |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|