Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:35
kontrolka EPC- pompa wtryskowa
Autor Wiadomość
kamizelka 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 60
Skąd: internet
Wysłany: 28 Czerwiec 2012, 08:32   

chudybelfer napisał/a:
Kamizelka wszystko wskazuje, że zaczęły się problemy z czujnikiem położenia rotora (dawki paliwa) w Lukasie. To jest ten droższy i wymagający programowania razem z pompą po jej wykręceniu. Robią to tylko serwisy naprawiające te pompy. Przerabiałem ten temat przed około rokiem. Pompa również była (i jest) całkiem sucha. po roku od naprawy problemy wróciły w podobnej formie (opisałem dwa posty wyżej). Może warto pomyśleć o rzędówce Boscha. Ja jeszcze się waham, ale kiedy pompa całkowicie padnie będę musiał podjąć decyzję. Powodzenia!



Ta, właśnie dzwonili do jakiś znajomych pompiarzy i coś podobnego usłyszeli. Że czujnik w dodatku ma jakieś kodowanie i trzeba to z Niemiec zamawiać, a to już wiadomo jakie będą koszta.... :cry: :cry:
_________________
w202, 2.2D, 98 r,
WDB2021211A639840
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 28 Czerwiec 2012, 22:17   

kamizelka napisał/a:
to już wiadomo jakie będą koszta....

Rzędówka będzie zdecydowanie tańsza i problem nigdy nie wróci :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
rafalpre 

Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 08:30   

niewiem czy wiecie ale lukas nie lubi wysokiej temperatury sprawdz wiskoze
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 16:14   

rafalpre, a czemu niby nie lubi? Tak naprawde pod maska jest cały czas wysoka temperatura.... :roll:

Generalnie to serwisy chyba nie wiedzą co robią. Wiedza jak skasować pieniądze. Bo skoro cos naprawiaja to powinno byc sprawne przez kilka lat co nie?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
rafalpre 

Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Czerwiec 2012, 19:24   

u mnie epc zapala się jak odpalam po zgaśnięciu kontrolki grzania świec więc odpalam zanim zgaśnie a teraz jak przyszły wysokie temp. to epc zaczeło zapalać mi się jak strzałka dochodziła do następnej wskazówki po 80 wymieniłem wisko i temp jest lekko nad 80 i epc się nie zapala
 
 
kamizelka 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 60
Skąd: internet
Wysłany: 1 Lipiec 2012, 16:03   

Co do przekładki bosha, to nie ma z tym problemów? Wypowiedzcie się. U kogo to zrobić i skąd wytrzasnąć boscha? Jakie to pieniądze?
_________________
w202, 2.2D, 98 r,
WDB2021211A639840
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 1 Lipiec 2012, 16:13   

kamizelka, wysil się trochę i raptem trzy tematy niżej masz obszerny wątek, a w nim wszystko o co pytasz :roll: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13107
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
kamizelka 

Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 60
Skąd: internet
Wysłany: 1 Lipiec 2012, 16:22   

Pioterek napisał/a:
kamizelka, wysil się trochę i raptem trzy tematy niżej masz obszerny wątek, a w nim wszystko o co pytasz :roll: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13107


Dzięki. Tylko ten wątek śledziłem w sumie...

[ Dodano: 25 Lipiec 2012, 10:00 ]
Byłem wczoraj na Star Diagnosis i mam konkretne błędy-p1226 y23/2I1 (czujnik położenia pierścień krzywkowy). Pytałem jakie to koszty-odpowiedział wymiana elektroniki w lucasie-600-1200 zł-czyli zupełnie inny przedział cenowy niż słyszałem wcześniej. Chudybelfer, to ten błąd, o którym pisałeś??
_________________
w202, 2.2D, 98 r,
WDB2021211A639840
Ostatnio zmieniony przez kamizelka 18 Sierpień 2012, 04:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbiju

Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: szczecin
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 22:23   

Witam Panowie
od około pół roku zapala mi się kontrolka EPC. Zapala się przy wysokich obrotach (zazwyczaj), i traci moc. odpuszcze gaz na 5-10 sekund i kontrolka gaśnie. nie muszę wyłączać silnika. na wysokich obrotach kopci na ciemno. teraz od dwóch tygodni doszedł nowy objaw. ciężko odpala (czasem za 2-3 razem) i jak jest zimny to nie równo pracuje silnik a do tego dość mocno kopci na biało (do póki się nie rozgrzeje). w poniedziałek :mb: merc podłączony był pod kompa. nie było jakiś groźnych błędów, ale wiem że mam już do wymiany wtryski (+/- 2,3-2,1 przelewa).

czy wtryski tłumaczą wszystkie te objawy, czy może to tylko powietrze w układzie paliwowym?? a może już pompa :(
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 06:28   

Jak już kopci i szarpie to ewedidentnie wtryski do wymiany- ostatnie stadium. Np w Sprinterze 316cdi ostatnio również wymieniałem 3wtryski. Silnik chodził równo, nie kopcił, ale jak zagrzany to nie szło go odpalić. Test przelewu wykazał 2wtryski kaput a 3 już się kończył. Wymiana trzech wtrsykiwaczy i problem zniknął.
Komputer Ci nie pokaże nie wiadomo jakie błedy, ale sprawdź sobie np ciśnienie na listwie w czasie rozruchu. Zwykły interfejs ma taką opcję
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
zbiju

Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: szczecin
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 08:33   

perzu126 napisał/a:
ale sprawdź sobie np ciśnienie na listwie w czasie rozruchu.

a jakie powinno być??
 
 
TomJab 

Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 15:20   

Witam. Proszę o pomoc. Jeżdze moją gwiazdą 220D,95 KM z 1997, pompa Lucas ponad 3 lata i pojawił się problem a wszyscy mechanicy nawet bez dokładnego obejrzenia mówią, że pompa siada :-( (( a jak wiemy to duży wydatek. Ale do rzeczy objawy są takie: od jakiegoś czasu zapalam samochód stosując podwójne grzanie świec i za trzecim razem odpalam bez grzania bo przy mrozie normalnie odpalając silnik chodził nierówno. Od dwóch tygodni mam taki problem, że po odpaleniu silnik pracuje równiutko, jednak gdy osiągnie temperature roboczą ok.80 st. gdy jest na luzie, stoje w korku, na światłach obroty falują i amplituda wahań zwiększa się na początku jest to 700-800 obrotów, później 600-900, 500-1000 czyli im dłużej silnik pracuje w temperaturze roboczej tym gorzej, falowanie jest tylko na luzie, podczas jazdy nie da się wyczuć nierównej pracy. Gdy zgasze silnik, temperatura spadnie i odpale znowu silnik pracuje równo do momentu osiągnięcia temperatury roboczej. Dodam, że układ paliwowy szczelny, pompa wtryskowa sucha, w baku zawsze nie mniej niż połowa. Może ktoś z Was potrafi doradzić lub miał takie same objawy. Czytałem wpisy na forum ale takich samych objawów u innych nie doczytałem. Proszę o pomoc.
_________________
C 220D, Esprit 1997, WDB2021211F600925
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 19:06   

Sprawdź czujnik temperatury zasysanego powietrza.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
TomJab 

Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20 Styczeń 2013, 20:58   

Kolego Jary dziękuje za podpowiedź - jutro będę męczył temat czujnika. Jak myślisz z Twojego doświadczenia, wiedzy uważasz, że pompa może być ok przy takich objawach? Ja jestem laikiem z elektromechaniki ale zastanawia mnie to, że przy zimnym silniku pracuje równo natomiast gdy silnik osiągnie swoją temperature obroty szaleją. Mam taką życzeniową tezę, że gdyby była to pompa takie objawy byłyby zaraz po odpaleniu. Co o tym myślisz?
_________________
C 220D, Esprit 1997, WDB2021211F600925
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 22 Styczeń 2013, 19:47   

TomJab napisał/a:
Co o tym myślisz?


Dokładnie to samo. To nie pompa :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 10