Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:16 |
Rozbudowa dogrzewacza na ogrzewanie postojowe. |
Autor |
Wiadomość |
jachraniak
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 125 Skąd: Jachranka
|
Wysłany: 17 Listopad 2009, 14:09
|
|
|
odgrzewam kotlecika po raz kolejny, który nomen omen, ma już cechy, dzięki opracowaniu janucha, żeby wątek przenieść do "zrób to sam"... może kolega poda producenta i model modułu gsm, zrobi jeszcze klika fotek i będzie full tutorial
się okazuje że wielu producentów samochodów instalowało piecyk webasto celem dogrzewania motoru diesla w niskich temperaturach. Dajmy na to BMW - u nich wystarczy wjechać do serwisu, wyjąć coś 1000 PLN by mieć oryginalny pilocik z logo BMW do rączki i zamontowane pod maską odpowiednie flaki do sterowania piecykiem.
nie wiem czy taka możliwość jest w MB - może ktoś podpowie... teile nr wskazany
kilka zagadek dla kol. janucha - bo jego rozwiązanie ma jedną zasadniczą zaletę - nie ma ograniczenia wynikającego z odległości do autka. można włączyć piecyk będąc daleko, daleko... by dojechać do autka - np pociągiem
co się stanie gdy ktoś przez pomyłkę zadzwoni na komóreczkę sterującą np BOK/BOA?
jak długo piec włączony komóreczką pracuje, do wyłączenia komóreczką, czy też sam po jakimś czasie się wyłączy?
edit:
moduł namierzony |
_________________ MB WARSZTATY |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Grudzień 2009, 22:22
|
|
|
Urządzenie będzie działało do osiągnięcia maksymalnej temperatury płynu tzn. 78 stopni i będzie tej temperatury pilnowało, włączając się co pewien czas.Tak się będzie działo aż do chwili gdy akumulator osiągnie zaprogramowane minimalne napięcie.Jeżeli wykorzystane zostało oryginalnie zamontowane dogrzewanie silnika, to napięcie te jest programowane poprzez Star Diagnosis.Jeżeli nie, to po wyprowadzeniu przewodu diagnostycznego można programować za pomocą prostego testera Webasto.Program i schematy na necie.Klimatyzacji,
a konkretnie funkcji nawiewu postojowego nie wolno wysterować bezpośrednio z zegara czasowego.Zegar czasowy podaje specjalnie modulowane napięcie do STH ogrzewania postojowego, a ono dopiero steruje nawiewem.Wysłanie tego napięcia (tętniącego) do panela klimatyzacji w większości znanych mi przypadków kończyło się wymianą panela.Sam przerobiłem u siebie "dogrzewacz" na podgrzewanie wstępne i ogrzewanie postojowe z zachowaniem funkcji dogrzewania silnika ze sterowaniem oryginalnym zegarem czasowym.
To już mój czwarty samochód z dołożonym takim układem i uważam, że jest to drugie po klimatyzacji urządzenie potrzebne do komfortu. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
jachraniak
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 125 Skąd: Jachranka
|
Wysłany: 15 Grudzień 2009, 22:44
|
|
|
koszta przeróbki w Pańskim zakładzie? |
_________________ MB WARSZTATY |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Grudzień 2009, 22:52
|
|
|
Odpowiedź tylko i wyłącznie po obejrzeniu samochodu i uzgodnieniu wersji, sterowań i zabezpieczeń.Z założenia nie zaopatrujemy klientów w części używane (klient musi sam je zakupić).Proponujemy tylko nowe.
Pozdrawiam. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Bero100
2,2 CDI-T 2000R
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 21:49
|
|
|
Witam Kolegów chciałem podzielić się moimi doświadczeniami z naprawą i rozbudową dogrzewacza.
Naprawa polegała na zmianie obudowy aluminiowej (stara skorodowała i urwały się prawie wszystkie śrubki) wymianie źle pracującego wentylatora, przepompowaniu starego paliwa od zbiornika do dogrzewacza, oraz przelutowaniu płytki z elektroniką wersja ThermoTop Z czyli analogowa odpalił za pierwszym razem
Rozbudowa natomiast polegała na zamontowaniu sterowania czyli tak zwanego zegara ale własnego pomysłu a mianowicie elektroniczny programowany(pełne programowanie on i off całotygodniowe razem 10 programów on i off zegarek oraz ręczne on i off) włącznik na 220V taki do kontaktu po przeróbce na 12V.
Dwa wyjścia +12V odseparowane od siebie:
1. do sterowania pieca
2. do sterowania panela ogrzewania (panel opcja ręczna z klimatyzacją)
po podłączeniu do auta wszystko działa wyśmienicie
Mam warunki oraz służę pomocą w naprawie i przeróbce (posiadam trochę części do Thermo Top-a)
Koszt takiego sterownika i przeróbki to tylko 60 PLN
Wymiary sterownika to 70 x 70 x 40 mm mieści się na półce pod radiem lub w kieszeni drzwi kierowcy.
Życzę spokojnych radosnych Świat wszystkim
Resize of 20091223027.jpg Tak wygląda sterownik |
|
Plik ściągnięto 12312 raz(y) 16,44 KB |
|
_________________ W202 220 CDI 2000r Kombi Classic Ortopedyczny fotel kierowcy
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 22:44
|
|
|
Bero100 - Twój pomysł ma duże szanse zrobić karierę na tym Forum |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 22:46
|
|
|
Znaczy ogrzewanie postojowe dla każdego CDIka? Zaczynam właśnie żałować, że nie mam CDI.. |
|
|
|
|
Mopar
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 23:18
|
|
|
Jak rozumiem w grę nie wchodzi inny mobil niż CDI ? |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 23:20
|
|
|
Mopar napisał/a: | w grę nie wchodzi inny mobil niż CDI ? |
CDI mają (domyślnie) wbudowany dogrzewacz, taki sam jak w systemach ogrzewania postojowego firmy Webasto. Inne modele oczywiście też wchodzą w grę pod warunkiem.. dołożenia dogrzewacza (pieca) |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 03:06
|
|
|
A ja zaczynam żałować, że mam do Warszawy 300 km, bo już byśmy robili mój dogrzewacz (niekoniecznie go rozbudowując) |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 10:31
|
|
|
Szkoda, że duży i nie wejdzie do popielniczki.Ale jego funkcjonalność i cena są rewelacyjne.
Dla tych, którzy posiadają trochę miejsca,polecam zamiast oryginalnego zegara za 10 x tyle.
I łatwiej (taniej) wykonać można resztę instalacji. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Bero100
2,2 CDI-T 2000R
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 11:52
|
|
|
Cieszy mnie to, że się podoba mój pomysł
Polecam wszystkim bo działa naprawdę super
a zagrzanie silnika do temperatury 80 stopni to kwestia kilku minut więc naprawdę warto |
_________________ W202 220 CDI 2000r Kombi Classic Ortopedyczny fotel kierowcy
|
|
|
|
|
misiu129
C 220 CDI 99r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 254 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 12:47
|
|
|
Mam pytanie. O dogrzewaczach przeczytałem chyba wszystko na tym forum. Czy ktoś mi może napisać na chłopski rozum pod jakie kable muszę się wpiąć żeby włączyć dogrzewacz jakimś zwykłym przełącznikiem podając plus lub masę. Nie potrzebuje sterowania zegarowego ani zdalnego. Chciałbym mieć możliwość przed uruchomieniem auta gdy jest zimno przełączyć guzik [wtedy dogrzewacz pracuje] i wrucic do po kilku-kilkunastu minutach i mieć ciepło i odpalić niezmrożony silnik.
Wolę się zapytać niż spalić coś bo mam sprawny dogrzewacz ale standartowo grzeje mi tylko w czasie pracy silnika.
Jeśli jednak jest coś takiego opisane proszę o link bo naprawdę nie widzę |
_________________ W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB
W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD
new W203 C320 AVANGARD |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 14:00
|
|
|
To nie takie proste, bo podgrzewacz chodzi w czasie pracy silnika i w związku z tym korzysta z mechanicznej (napędzanej paskiem od działającego silnika) pompy wodnej.Bez pompy wodnej
wyłączy się lub ulegnie uszkodzeniu (czasem spali samochód).Potrzebne zabezpieczenia.
Nie istnieje więc "prosta wersja" typu włącznik. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 14:20
|
|
|
Cytat: | Wysłany: Dzisiaj 12:47
Mam pytanie. O dogrzewaczach przeczytałem chyba wszystko na tym forum. Czy ktoś mi może napisać na chłopski rozum pod jakie kable muszę się wpiąć żeby włączyć dogrzewacz jakimś zwykłym przełącznikiem podając plus lub masę. Nie potrzebuje sterowania zegarowego ani zdalnego. Chciałbym mieć możliwość przed uruchomieniem auta gdy jest zimno przełączyć guzik [wtedy dogrzewacz pracuje] i wrucic do po kilku-kilkunastu minutach i mieć ciepło i odpalić niezmrożony silnik.
Wolę się zapytać niż spalić coś bo mam sprawny dogrzewacz ale standartowo grzeje mi tylko w czasie pracy silnika.
Jeśli jednak jest coś takiego opisane proszę o link bo naprawdę nie widzę |
A nie czytales moich postow na poczatku tematu.Samo uruchomienie dogrzewacza to podanie plusa na pin nr 6 przy wlaczniku na panelu srodkowym.Wlaczenie panelu ogrzewania spowoduje zalaczenie pompki obiegowej i nic sie nie nie spali. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
|