Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:16
Rozbudowa dogrzewacza na ogrzewanie postojowe.
Autor Wiadomość
misiu129 
C 220 CDI 99r

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 254
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 15:26   

janucha78 napisał/a:
Samo uruchomienie dogrzewacza to podanie plusa na pin nr 6 przy wlaczniku na panelu srodkowym

to rozumiem
mam klimę manualną wiec oprócz włączenia dogrzewacza [pinem 6] do czegoś muszę jeszcze wpiąć w panelu ogrzewania aby wentylator się włączył?? pompka reanimowana i pracuje
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 15:29   

Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 15:26
janucha78 napisał/a:
Samo uruchomienie dogrzewacza to podanie plusa na pin nr 6 przy wlaczniku na panelu srodkowym

to rozumiem
mam klimę manualną wiec oprócz włączenia dogrzewacza [pinem 6] do czegoś muszę jeszcze wpiąć w panelu ogrzewania aby wentylator się włączył?? pompka reanimowana i pracuje i ja włączy chyba dogrzewacz...czy też muszę w nią się wpinac?

Skoro chcesz wlaczac dogrzewacz pstryczkiem to moze jednoczesnie wlacz funkcje REST.Wtedy sie wlaczy pompka i dmuchawa.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
misiu129 
C 220 CDI 99r

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 254
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 15:35   

janucha78 napisał/a:
Skoro chcesz wlaczac dogrzewacz pstryczkiem to może jednocześnie wlacz funkcje REST.Wtedy sie wlaczy pompka i dmuchawa.

jest to pomysł. tylko rest wyłączy się po upływie jakichś 30min i co wtedy... najlepiej jakby było to sprzężone. A najlepiej jakby zrobić tak że jak włączę rest to od razu włączy sie dogrzewacz. czy ktoś zna konstrukcje przycisku rest? ile ma pinów i co przełącza. Wtedy miałbym ogrzewanie postojowe za przyciśnięciem rest i samo by się wyłączyło po 30min lub obniżenia napięcia
_________________
W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB

W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD

new W203 C320 AVANGARD
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 15:40   

misiu129 napisał/a:
jest to pomysł. tylko rest wyłączy się po upływie jakichś 30min i co wtedy... najlepiej jakby było to sprzężone. A najlepiej jakby zrobić tak że jak włączę rest to od razu włączy sie dogrzewacz. czy ktoś zna konstrukcje przycisku rest? ile ma pinów i co przełącza. Wtedy miałbym ogrzewanie postojowe za przyciśnięciem rest i samo by się wyłączyło po 30min lub obniżenia napięcia

Z tym rest to bym raczej traktowal jako rozwiazanie tymczasowe.Jezeli chcesz czesciej tego uzywac to lepiej zrobic z tego polaczony uklad z jakims zabezpieczeniem.Mysle ze 20 min grzania w zupelnosci wystarcza do zagrzania silnika i wnetrza.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
misiu129 
C 220 CDI 99r

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 254
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 15:45   

Dokładnie. Właśnie nad tym myślę. Więc wciskając rest uruchamia się pompka i dmuchawa. pod ten przełącznik chcę podłączyć kabelek do przekaźnika[ prawie zerowe obciążenie] a przekaźnik poda mi plus na pin 6 dogrzewacza. przekażnik na bezpieczniku i zasilanie na pin 6 też na bezpieczniku. zdałoby to egzamin?
_________________
W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB

W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD

new W203 C320 AVANGARD
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 15:48   

Cytat:
Dokładnie. Właśnie nad tym myślę. Więc wciskając rest uruchamia się pompka i dmuchawa. pod ten przełącznik chcę podłączyć kabelek do przekaźnika[ prawie zerowe obciążenie] a przekaźnik poda mi plus na pin 6 dogrzewacza. przekażnik na bezpieczniku i zasilanie na pin 6 też na bezpieczniku. zdałoby to egzamin?

Ciezko mi powiedziec bo mam klimatronik.Mysle ze cos sie wymysli,ale teraz spadam bo karpik stygnie :D
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
misiu129 
C 220 CDI 99r

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 254
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 15:59   

Bero100 napisał/a:
Dwa wyjścia +12V odseparowane od siebie:
1. do sterowania pieca
2. do sterowania panela ogrzewania (panel opcja ręczna z klimatyzacją)
po podłączeniu do auta wszystko działa wyśmienicie :D

I tu proszę o pomoc kolegę Bero100.
1. do sterowania pieca podpinamy się pod pin nr6 i podajemy 12V. to wiem
2. do sterowania panela ogrzewania---> też mam ręczną klimę i gdzie tam muszę podać 12V ?
i czy wtedy nawiew będzie działał z taką siła jaką ustawimy wcześniej na pokrętle?
Dzięki za pomoc i smacznej wigilii życzę wszystkim :mb: maniaką
 
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 17:10   

Wykonałem już sporo tych przeróbek.W modelach W202 i wyższych jest problem o którym nikt wspomniał, widocznie robił to tylko na papierze.Nie ma mowy o ogrzaniu wnętrza w realnym czasie 30 minut.Przy -5st. po 30 minutach dopiero dół przedniej szyby zacznie się rozmrażać.Powód prosty, dogrzewacz ma dogrzać silnik, a nie wnętrze, więc obieg wody skierowany jest w silnik, który na postoju skutecznie schładza nagrzaną przez dogrzewacz wodę.Trzeba obrócić obieg wody, a to niestety nie jest proste, bo pompka cyrkulacyjna ma konstrukcję do pracy w jedną stronę, a po za tym w układzie jest wmontowany zawór jednokierunkowy wodny w celu zabezpieczenia układu.
Następny nieprzemyślany pomysł to uruchomienie REST.Przecież REST działa tylko wtedy gdy
temperatura w wymienniku przekracza 40st. (patrz instrukcja).Pin 6 na wyłączniku dogrzewacza nie uruchamia żadnej pompy wodnej.Reasumując proszę "fachowców" o przemyślane posty.Podawanie takich informacji może spowodować, że ktoś się do nich zastosuje i zniszczy, a w skrajnym wypadku spali na parkingu kilka samochodów.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 17:30   

Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 17:10
Wykonałem już sporo tych przeróbek.W modelach W202 i wyższych jest problem o którym nikt wspomniał, widocznie robił to tylko na papierze.Nie ma mowy o ogrzaniu wnętrza w realnym czasie 30 minut.Przy -5st. po 30 minutach dopiero dół przedniej szyby zacznie się rozmrażać.Powód prosty, dogrzewacz ma dogrzać silnik, a nie wnętrze, więc obieg wody skierowany jest w silnik, który na postoju skutecznie schładza nagrzaną przez dogrzewacz wodę.Trzeba obrócić obieg wody, a to niestety nie jest proste, bo pompka cyrkulacyjna ma konstrukcję do pracy w jedną stronę, a po za tym w układzie jest wmontowany zawór jednokierunkowy wodny w celu zabezpieczenia układu.
Następny nieprzemyślany pomysł to uruchomienie REST.Przecież REST działa tylko wtedy gdy
temperatura w wymienniku przekracza 40st. (patrz instrukcja).Pin 6 na wyłączniku dogrzewacza nie uruchamia żadnej pompy wodnej.Reasumując proszę "fachowców" o przemyślane posty.Podawanie takich informacji może spowodować, że ktoś się do nich zastosuje i zniszczy, a w skrajnym wypadku spali na parkingu kilka samochodów.
_________________

Mam przerobione na webasto od ponad 2 lat i nie mialem z tym zadnych problemow.Przy temp -10 w 20min mam rozmrozone szybki.Kto napisal ze pin nr6 uruchamia pompke obiegowa?
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 23:33   

Mało tego, funkcja REST działa, przynajmniej u mnie, tylko na wyłączonym silniku...
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 23:37   

Nex@pl napisał/a:
Mało tego, funkcja REST działa, przynajmniej u mnie, tylko na wyłączonym silniku...

No i chyba o to wlasnie chodzi.Moze cos u mnie jest nie tak ale w klimatroniku rest dziala nawet jak silnik jest calkowicie zimny.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
bubes 

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: z daleka
Wysłany: 25 Grudzień 2009, 10:25   

witam
Panowie a czy możecie powiedziec gdzie znajdę świecę od webasto? Czasami pojawia mi się błąd f53 i to chyba problem ze świecą. Z góry dziękuje :?
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Grudzień 2009, 11:26   

Faktycznie w W202 REST działa bez względu na temperaturę silnika.

[ Dodano: 25 Grudzień 2009, 12:34 ]
Muszę przyznać rację koledze "janucha 78" co do czasu ogrzewania w Jego MB.
Dotychczas przerabiałem dogrzewacze w MB z silnikami 5-6 cylindrowymi W210 ze skrzyniami
automatycznymi i podgrzewaniem płynu spryskiwacza.W tych samochodach ilość strat cieplnych jest dużo większa ze względu na ilość (wody).W silnikach 4-cylindrowych bez AG i podgrzewania płynu, proces nagrzania będzie dużo krótszy.W związku z tym problem obracania obiegu wody nie istnieje.
Problem nawiewu i ustawienia klap na rozmrażanie w W202 z KLA można rozwiązać wpinając się w kość panelu KLA w pole 26 kości nr.2 (A) i podając tam (+).Dla klimatyzacji manualnej
pole 23 w kości 29 pinowej.Dla układu ogrzewania HAU pole 8 w kości 18 pinowej.To pole jest wykorzystywane przy oryginalnym i późniejszym montażu ogrzewania postojowego STH, sterowanego zegarem lub pilotem.Niestety nie rozwiązuje to problemu pompy wodnej i zabezpieczeń termicznych.Dla zainteresowanych, istnieje oryginalny przekaźnik do uruchomienia pompy i króciec wodny z czujnikiem zabezpieczającym.

Ciekawi mnie skąd u kolegi wziął się dogrzewacz.W nr.Vin jest niewymieniony.

WDB2021931F994067.jpg
Plik ściągnięto 441 raz(y) 144,26 KB

W202 KLA Działanie REST.jpg
Plik ściągnięto 233 raz(y) 129,47 KB

_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 25 Grudzień 2009, 17:02   

noc napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 11:26
Faktycznie w W202 REST działa bez względu na temperaturę silnika.

[ Dodano: 25 Grudzień 2009, 12:34 ]
Muszę przyznać rację koledze "janucha 78" co do czasu ogrzewania w Jego MB.
Dotychczas przerabiałem dogrzewacze w MB z silnikami 5-6 cylindrowymi W210 ze skrzyniami
automatycznymi i podgrzewaniem płynu spryskiwacza.W tych samochodach ilość strat cieplnych jest dużo większa ze względu na ilość (wody).W silnikach 4-cylindrowych bez AG i podgrzewania płynu, proces nagrzania będzie dużo krótszy.W związku z tym problem obracania obiegu wody nie istnieje.

Tobie tez musze przyznac racje ze zmiana kierunku przeplywu cieczy znacznie przyspieszy nagrzewanie sie wnetrza,jednak ja stosuje to tylko przy niskich temp do rozmrozenia szybek i podgrzania silnika.Problem pompy obiegowej tez u mnie nie istnieje bo razem z dogrzewaczem wlacza sie panel klimatronika wiec jest pelne sterowanie temp,zaworkami i pompka obiegowa.Jak zostawiam samochod na noc to przed zgaszeniem silnika wlaczam rozmrazanie szyb i przy nastepnym uruchomieniu panelu wlaczy sie rozmrazanie.Jesli chodzi o zabezpieczenie termiczne to myslalem nad zastosowaniem jakiegos termowylacznika ktory przy temp np 65-70 stopni wylaczy piecyk,ale skoro istnieje oryginalny krociec z czujnikiem to pomysle nad tym.W vinie nie ma dogrzewacza bo w w202 cdi byl montowany jako wyposazenie podstawowe.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Bero100 
2,2 CDI-T 2000R

Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Grudzień 2009, 18:45   

misiu129 napisał/a:
Bero100 napisał/a:
Dwa wyjścia +12V odseparowane od siebie:
1. do sterowania pieca
2. do sterowania panela ogrzewania (panel opcja ręczna z klimatyzacją)
po podłączeniu do auta wszystko działa wyśmienicie :D

I tu proszę o pomoc kolegę Bero100.
1. do sterowania pieca podpinamy się pod pin nr6 i podajemy 12V. to wiem
2. do sterowania panela ogrzewania---> też mam ręczną klimę i gdzie tam muszę podać 12V ?
i czy wtedy nawiew będzie działał z taką siła jaką ustawimy wcześniej na pokrętle?
Dzięki za pomoc i smacznej wigilii życzę wszystkim :mb: maniaką

Trzeba wpiąć w przewód na którym pojawia się +12V po stacyjce ale trzeba ten przewód odseparować od reszty auta (dioda lub przekaźnik) i po włączeniu zegara nadmuch i zawory będą działały na wcześniejszych ustawieniach.
_________________
W202 220 CDI 2000r Kombi Classic Ortopedyczny fotel kierowcy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,212 sekundy. Zapytań do SQL: 12