Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
BAS/ESP problem jakie mogą być powody?
Autor Wiadomość
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 26 Październik 2007, 23:25   BAS/ESP problem jakie mogą być powody?

Witam od niedawna jestem uzytkownikiem w202 rok 99/00 classic selection w kombi C200 CDI
i mam pewien problem po uruchomieniu samochodu wszystko jest w porzadku, po przejechaniu kilku (3 do 5) km zaczyna mi swiecic kontrolka BAS/ESP. i wtedy juz nie dziala wylacznik na konsoli (ESP off, a dodam ze podczas ruszania na jakims zwirze/piachu system dziala bo mruga symbol na zegarach - przetestowalem). Po wylaczeniu i wlaczeniu samochodu znowu na chwile jest okey, od razu dodam ze czujnik stopu juz wymienilem na nowy i nadal bez zmian, gdzie szukac przyczyny, dzieki za wszelka pomoc. Czy wykasowanie assysta moze pomoc?

Pozdrawiam
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 27 Październik 2007, 04:13   

Może badanie na kompie coś pokaże :?:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 27 Październik 2007, 10:55   

jjankiello napisał/a:
Może badanie na kompie coś pokaże :?:


a moze coś jestem w stanie jeszcze sam sprawdzic
btw. jaki jest koszt diagnostyki w ASO (chyba bym podskoczyl do sosnowca) moze ktoś był i wie

Pozdrawiam
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 29 Październik 2007, 01:23   

No to jeszcze pozostają czujniki ABS przy kołach do sprawdzenia...
Skoro masz ESP, to czujniki są przy każdym kole (4 szt w sumie).

Najczęstsza ich usterka to przełamany/przytarty przewód :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 29 Październik 2007, 22:53   

jjankiello napisał/a:
No to jeszcze pozostają czujniki ABS przy kołach do sprawdzenia...
Skoro masz ESP, to czujniki są przy każdym kole (4 szt w sumie).

Najczęstsza ich usterka to przełamany/przytarty przewód :idea:


Oki, tak tez podejrzewam ale z tym poczekam juz do wizyty w zaprzyjaznionym serwisie

Pozdrawiam
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 29 Październik 2007, 23:23   

U ojca w A klasie, jak się wyłączy ASR i włączy to po przejechaniu krótkiego odcinka załącza się kontrolka od BAS/ESP. W instrukcji napisane jest, że system po wyłączeniu sam się kalibruje i jest to normalny objaw. Kolejna sprawa to, że gdy komputer "sprawdzi" napięcie akumulatora i będzie za niskie, to chwilowo wyłączny układ BAS/ESP i inne zbędne odbiorniki np: ogrzewanie tylnej szyby i lusterek zewnętrznych.
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30 Październik 2007, 23:32   

Marcin13736 napisał/a:
omputer "sprawdzi" napięcie akumulatora i będzie za niskie, to chwilowo wyłączny układ BAS/ESP i inne zbędne odbiorniki np: ogrzewanie tylnej szyby i lusterek zewnętrznych.


a inna pomysł może wystarczy odłączyć akumulator? moze to zresetuje kompa, radio mam MB10 z kodem wiec z tym sobie poradze, wyczytalem co nieco ze trzeba tez ustawiac elektryczne szyby?!? o co w tym chodzi i jak sie to je ?
w sumie to akumulator mierzylem jest juz lekko zmeczony ale jeszcze daleko mu do "zgonu"
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 1 Listopad 2007, 14:18   

uklad nie widzi predkosci opbrotowaej kola i to jest wada. podłacz pod kompa live i bedzie widac.
pozdro.
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 9 Listopad 2007, 23:30   

waldek500 napisał/a:
uklad nie widzi predkosci opbrotowaej kola i to jest wada. podłacz pod kompa live i bedzie widac.
pozdro.



Witam

Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej i wyszło że jest to czujnik przyspieszenia poprzecznego ( w kombi jest w bagażniku po odkreceniu kawalka podlogi zaraz za kolem zapasowym na środku przytwierdzony do blachy) Bagatelka c.a 300 zł, mam nadzieje ze po zmianie bedzie ok, dam znac :) (acha serwis kolo pszczyny Czesław Gąsior, w garazu ma odrestaurowanego pullmana z 34 ' to dopiero maszyna )

Pozdrawiam

Właśnie jestem po wymianie czujnika i wszystko działa, stary poszedł na stół operacyjny i rozebrany został aż do samego scalaka (w środku jest scalak, który działa jako układ piezoelektryczny, na bazie kwarcu), szkoda tylko ze 300 zeta kosztuje. dla zainteresowanych oryginalna cześć ma numer A 163 542 06 18 made in finland.

Pozdrawiam
 
 
volcanoadam 
Zdobywca!

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 185
Skąd: Birmingham UK
Wysłany: 12 Styczeń 2008, 18:10   

Mam podobny problem i wyglada na to ze czujki sa w porzadku.
silverhammer12 czy moze masz odczyty z komputera przed usunieciem usterki?
To urzadzenie o ktorym piszesz to metalowa elektroniczna kostka wielkosci ok. 3 na 4cm?
_________________
VA

Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289

Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 12 Styczeń 2008, 18:29   

volcanoadam napisał/a:
Mam podobny problem i wyglada na to ze czujki sa w porzadku.
silverhammer12 czy moze masz odczyty z komputera przed usunieciem usterki?
To urzadzenie o ktorym piszesz to metalowa elektroniczna kostka wielkosci ok. 3 na 4cm?



Niestety odczytów nie mam ale widzialem jak mi to pokazywal na komputerze serwisowym ("czujnik przyspieszenia poprzecznego" tyle ze po niemiecku to bylo)
Ta kostka jest plastikowa ale obejma ktora ja trzyma na ramie jest metalowa, wiec to ta o ktorej piszesz. (3x4cm, po demontazu widac z jednej strony silicon w ktorym zalany jest uklad scalony na plytce drukowanej, wystarczy ze peknie tam jakis lut i podczas jazdy system sie wylaczy)
Wiem ze mi jeszcze probowali przed wymiana czujnika wykalibrowac kierownice (grady odchylenia ) no i podobno to tez moze byc czasami powodem wylaczenia systemu

Pozdrawiam
 
 
volcanoadam 
Zdobywca!

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 185
Skąd: Birmingham UK
Wysłany: 12 Styczeń 2008, 20:52   

Dzieki! Bede szukal dalej :?
_________________
VA

Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289

Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 12 Styczeń 2008, 22:34   

a sprawdz moze jeszcze akumulator bo jezeli bateryjka pada to w tym momencie komputer tez odcina systemy typu BAS/ESP, bodajze ponizej 10V ale pewnosci nie mam,

pzdr
 
 
volcanoadam 
Zdobywca!

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 185
Skąd: Birmingham UK
Wysłany: 12 Styczeń 2008, 22:46   

To tez bralem pod uwage, ale aku jest wporzadku.
Poczatkowo systemy (jednoczesnie ABS i ESP) sie wylaczaly podczas deszczu, nastepnie przerywalo niezaleznie od pogody, a teraz jak tylko przekrece kluczyk, to tak sie juz kontrolki swieca i faktycznie systemy nie dzialaja.
Kasowalem bledy na kompie, ale nie udalo mi sie spisac bledow. Teraz czekam na ponowna okazje by sie podpiac pod kompa.
_________________
VA

Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289

Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 12 Styczeń 2008, 23:47   

podczas deszczu, hmm to moze jakis czujnik predkosci obrotowej przy przednim kole sie przetarł (kabelki), mozna jeszcze sprawdzic bezpieczniki ale to raczej nikla szansa, stan plynu hamulcowego pewnie sprawdzales wiec na chwile obecna nie mam wiecej pomyslow, jak uda Ci sie rozwiklac problem to daj znac na forum

P.S a moze sprobuj zresetowac kompa odlaczajac aku na chwile?
pokrec w prawo i w lewo kierownica i jezeli zgasnie to by oznaczalo ze jakis czujnik podczas jazdy nawala, a jezeli masz wylaczony system na starcie to obstawiam ze jakis podzespol fizycznie do wymiany (lub kabelki przetarte)

powodzenia i pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,141 sekundy. Zapytań do SQL: 9