Przesunięty przez: Przemek 12 Styczeń 2012, 17:01 |
Jaki płyn do chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Goliad
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 160 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 01:23
|
|
|
No chłopaki odpowiedzcie proszę na moje pytanie:) |
_________________ W 202 C 220 CDI '98 ESPRIT |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 08:09
|
|
|
Goliad napisał/a: | odpowiedzcie proszę na moje pytanie:) |
Wlewaj śmiało Prestone, jeśli masz pewność, że w układzie jest oryginalny płyn. Jak masz tylko cień wątpliwości - zlej stary płyn i uzupełnij całość nowym. Ja bym wybrał drugą opcję, nigdy nie wiesz tak naprawdę co z Twoim autem wyrabiał poprzedni właściciel. |
|
|
|
|
barnaba
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 111 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 08:55
|
|
|
Czysto teoretycznie, płyny chłodzące są robione w dwóch rodzajach: na bazie glikolu i na bazie metanolu (tak przynajmniej mam napisane na aerometrze do płynów chłodzących i chyba tak jest też napisane np. na opakowaniu płynu Dynagel)... I mieszać można płyny tylko z jednego rodzaju (ale większość na rynku to płyny oparte na glikolu, o ile w ogóle można kupić te na metanolu). |
_________________ Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r |
|
|
|
|
Goliad
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 160 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 09:32
|
|
|
Wczoraj byłem w ASO to powiedzieli mi że ten biały, niby oryginał jest na glikolu, ale mój poprzednik prawdopodobnie wymieniał płyn w ASO w innej mieścinie, a oni z rególy nie leja oryginalnego mercedowskiego płynu, bo ten jest niebieski tylko jak to stwierdził koleś z ASO leją taki jaki mają na stanie, albo Shella, albo czysty glikol( ale tu chyba sie przesłyszałem, bo jakoś się jeszcze nie spotkałem z takim rozwiązaniem, bynajmniej nie w XI wieku ,
Sorki oczywiscie chodziło mi o XXIw |
_________________ W 202 C 220 CDI '98 ESPRIT |
Ostatnio zmieniony przez Goliad 23 Grudzień 2010, 09:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
barnaba
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 111 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 09:33
|
|
|
Goliad, w XI wieku to na pewno nie |
_________________ Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 22 Grudzień 2010, 10:35
|
|
|
jesli zmieszamy glikol z metanolem to bedziemy mieli bledny wynik pomiaru tego plynu.
probowalem roznych specyfikow i teraz rownolegle w dwoch samochodach zastosowalem rok temu przed zima ten sam plyn. byl to koncentrat ''venol'' w tym roku juz sie nie nadaje za bardzo do niczego. zamarzanie ma -15*C ,troche go wzmocnilem i jakos sie do lata przejezdzi.
polecam plyn ''paraflu'' ojciec mial od nowosci we fiacie. po 7 latach mial -25*C i nic nie ruszane! konsystencja i wyglad jak nowe. |
|
|
|
|
Goliad
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 160 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Grudzień 2010, 09:59
|
|
|
jeżeli chodzi o konsystencję płynu to co stosujecie juz wymieszane gotowe do użycia czy koncentraty, które trzeba rozrabiać |
_________________ W 202 C 220 CDI '98 ESPRIT |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 23 Grudzień 2010, 10:01
|
|
|
"Mój" Prestone to gotowy do użycia, rozrobiony koncentrat
plyny-prestone.jpg
|
|
Plik ściągnięto 771 raz(y) 68,56 KB |
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Grudzień 2010, 12:58
|
|
|
Tez leje prestone, bo jest najtanszy w auchanie |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Mac.Szczepan
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 36 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Luty 2011, 13:15
|
|
|
Panowie czy dobrze rozumiem z książki "sam naprawiam" że mieści mi się (w202 220 CDI 1999) 7 litrów płynu?? Jestem na wymianie termostatu i wleje coś nowego bo nie wiem co poprzedni papudrak lał do zbiorniczka |
_________________ W202 C220 CDI T od 28 sierpnia 2010 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 14 Luty 2011, 13:25
|
|
|
Mac.Szczepan napisał/a: | czy dobrze rozumiem z książki "sam naprawiam" że mieści mi się (w202 220 CDI 1999) 7 litrów płynu?? |
Mac.Szczepan, instrukcja mówi, że 8.
dane21.jpg
|
|
Plik ściągnięto 471 raz(y) 18,56 KB |
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Luty 2011, 14:04
|
|
|
Zwracajcie uwagę, żeby płyny do chłodnic zawierały inhibitory, czyli związki czynne zmniejszające agresywność glikolu. Wpływają one pozytywne na silnik (korozja), na uszczelnienia - czyli trwałość całego układu. Poza tym lepsze płyny posiadają lepsze związki antypiennę i tym podobne. Dlatego warto dołożyć te parę złotych to czegoś renomowanego Warto wymienić całość - nawet gdy stary płyn może być wciąż dobry to jest stary
Zwykły glikol się nie nadaje. Musi to być po prostu płyn do samochodowych układów chłodzenia - wtedy mamy pewność, że zawiera w sobie wszystko to co niezbedne do długotrwałej pracy. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 15 Luty 2011, 22:13
|
|
|
Camel- napisał/a: | Dlatego warto dołożyć te parę złotych to czegoś renomowanego |
Też tak uważam...
Wg mnie wystarczy, żeby płyn spełniał normę MB 325.0, 325.2 lub 325.3...
Dynagel 2000 np. spełnia 325.3 i taki mam w obu autach mimo, że różowy... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
AG80
Adam
Pomógł: 27 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 1210 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16 Luty 2011, 04:54
|
|
|
Mac.Szczepan napisał/a: | Panowie czy dobrze rozumiem z książki "sam naprawiam" że mieści mi się (w202 220 CDI 1999) 7 litrów płynu?? Jestem na wymianie termostatu i wleje coś nowego bo nie wiem co poprzedni papudrak lał do zbiorniczka |
Zgadza się, wchodzi około 7l.
Wymieniałem termostat i kupiłem 2x4l prestone (70zł), zalałem do poziomu max tzn do granicy przezroczystej części zbiornika i jeszcze trochę zostało... |
_________________ Był: S202 C200 CDI T manual - biały Classic
Jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR - czarne kombi w elpegu |
|
|
|
|
misiekmis4
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 114 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 27 Luty 2011, 15:51
|
|
|
Witam. Ile wchodzi płynu chłodzącego do C180? Poziom płynu w zbiorniku wyznacza ten wystający cypel w środku wlewu pod korkiem?Powinno być na równo z nim tak? 2 lata temu zaświeciła mi kontrolka więc odkręcam i widzę, że jest troche pod tym cyplem. Kupiłem płyn i jak wlewałem to cały czas widziałem jednakowy poziom. Wlałem nie cały 1litr i wtedy się podniosło. Wczoraj zaparkowałem auto na pochyłym podjezdzie, wracam za kilka godzin, wsiadam, odpalam i lampka świeci ale ujechałem kawałek i zgasła.Jak się domyślam zapalenie lampki spowodowało przechylenie autka. Dziś rano nie odpalając odkręcam i widzę, że jest ciutke poniżej cypla, więc wlałem to co miałem czyli jakieś 100ml ale poziom się nie zmienił. Po przejechaniu 8 km widzę, że z wężyka skapnęło kilka kropel. Dlaczego tak jest, że jak wlewałem to poziom był ten sam? Kiedy uzupełniać płyn, na zimnym czy rozgrzanym czy odpalonym silniku? |
_________________ C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619 |
|
|
|
|
|