Jaka wersja silnikowa najlepsza |
Autor |
Wiadomość |
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 5 Listopad 2007, 20:09
|
|
|
m00n, powiem tak
nie scigałem sie jeszcze z tym Leonem 140Km ale
auto wazy mnie o 100 kg i w dodatku ma o 100 nM lepszy moment obrotowy
wiec mysle ze nie mam szans
no moze i ty masz 140 Km ale na bank nie masz szans z tym Leonkiem |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 5 Listopad 2007, 20:16
|
|
|
No to chłopaki czekamy na relację z wyścigu |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 5 Listopad 2007, 20:32
|
|
|
no jesli jest jak piszesz to niemam szans |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
Patryk
Harman Kardon
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Paź 2007 Posty: 391 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 14:55
|
|
|
m00n napisał/a: | wszyscy mowia ze silnik 2.5 TD jest zwawy, ja to skomentuje tak:
Może i jest żwawy ale dopiero jak sie zalacza turbina czyli chyba 2500obr ?
Diesel nigdy nie dorowna pod wzgledem mocy benzynie. 2.5 TD ma 150 KM 2.2 benzyna ma tez 150km i jestem pewien ze pojedzie szybciej i zwawiej, smiem twierdzic tez ze 2l benzyna ze 136 km poleci lepiej niz 250 TD. Prawda jest taka że żeby silnik był dynamiczny w pełnym zakresie obrotów to musi wziąść sporo paliwa i miec sporą pojemnośc i żadne turbiny kompresory i common raile wiele tu nie pomogą. |
Nie zgodzę się z tobą. Na pewno 2.2 benzyna jest szybsza z pod świateł. Tylko ile spali przy takiej jeździe w porównaniu do c 2.5 td lub 220cdi.
Ale co z elastycznością? Jestem pewien że podczas wyprzedzania , w trasie, 2.5td jest bez porównania lepszy. I to jest podstawowa zaleta turbo. Wystarczy porównać wyniki elastyczności. Druga zaleta to maksymalny moment przy niskich obrotach.
A common rail jest po to żeby mało palił
Pzdr |
_________________ WDB2110231A732202 |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 15:04
|
|
|
nie no spalanie oczywiscie ze bedzie wieksze taka zaleta beznyny chodzi mi raczej o plynnosc przyspieszenia w pelnym zakresie obrotow bo chyba w TD jest tak ze do 2500 widac ze to zwykly diesel a potem wlacza sie turbina i wtedy czuc moc ? |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
Patryk
Harman Kardon
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Paź 2007 Posty: 391 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 15:35
|
|
|
jechałem kilka razy turbodieslem tradycyjnej konstrukcji i dokładnie tak było.
Ale w cdi jest już inaczej.
Mam takie porównanie : mieliśmy z żonką A160 i A170CDI
Niby moce podobne, przyspieszenie wg książki to 10,1 i 12,5.
Ale wrażenia z jazdy zupełnie inne.
A160 - ze świateł po prostu super, samochód bardzo płynnie się wkręca, sprawia wrażenie bardzo dynamicznego auta, natomiast w trasie trzeba utrzymywać bardzo wysokie obroty( jeśli chce sę jechać dynamicznie). A przy takiej jeździe na trasie W-Wa - Trójmiasto palił ok 10-11 l/km. W mieście przy dynamicznej jeździe ok 12l.
A170 - tu zpełna przeciwność, mimo że to cdi, jedynki nie ma, dwójka krótka, dopiero na trójce auto nieźle jedzie. Natomiast osiągnięcie prędkości ok 190 km/h autem które ma zaledwie 95 KM nie sprawiało żadnego problemu, nieważne z jakiej prędkości się rozpędzałem. Przy tym spalanie w przedziale 6-8 l/km
Pzdr |
_________________ WDB2110231A732202 |
|
|
|
|
|