Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
13 Styczeń 2012, 12:14
Dogrzewacz w CDI
Autor Wiadomość
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 20:25   

Mac.Szczepan napisał/a:
POwiedzcie doświadczeni w tym temacie koledzy. Czy przełożenie sterownika znaczy wywalenie tego spieprzonego i włożenie używanego (sprawnego) za około 170 zł to jakas skomplikowana sprawa??

http://allegro.pl/webasto...1387729829.html

nie trudne tylko to jest sterownik po canie a nie analog :P nie pasuje do twojego :mrgreen:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 21:48   

Mac.Szczepan,
Ile za diagnostykę ?
Kolega tom1245 jest na etapie testów sterownika własnej roboty.
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
Mac.Szczepan 

Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 36
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 22:04   

100 wzięli bez śladu fiskalnego;) cennikowo od 50 netto do 150 netto a 100 dlatego ze pracownik odkręcił koło, 4 śruby, zużył 1,5 m kabla i przyniósł garstkę śniegu do schłodzenia czujnika temperatury

[ Dodano: 3 Styczeń 2011, 22:05 ]
zatem kolega tom staje się moim światełkiem w tunelu :mrgreen:

[ Dodano: 3 Styczeń 2011, 22:07 ]
tom1245 napisał/a:
nie trudne tylko to jest sterownik po canie a nie analog :P nie pasuje do twojego :mrgreen:


nie wiem o czym do mnie rozmawiasz:D znam sie na logistyce, magazynowaniu, transporcie, wózkach widłowych od strony operatora bjakby co;) w sumie ostatnie zdanie jest dla mnie zrozumiałe że nie przypasi
_________________
W202 C220 CDI T od 28 sierpnia 2010
 
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 22:38   

panie pozakładajcie ten drugi termostat i będzie lepiej :wink:
a webasto się uruchomi :wink:
Mac.Szczepan napisał/a:
przyniósł garstkę śniegu do schłodzenia czujnika temperatury

widzę że znawca :mrgreen:
po pierwsze wystarczy wypiąć czujnik będzie -39*C :mrgreen:
po drugie przy wpiętym kablu od diagnostyki webasto thermo top w wersji analog nie odpali gdyż oprogramowanie zabroni :wink:
Mac.Szczepan napisał/a:
zatem kolega tom staje się moim światełkiem w tunelu :mrgreen:

co widzi optymista: jasność
co widzi pesymista: pociąg
co widzi maszynista: dwóch debili na torach
Mac.Szczepan napisał/a:
w sumie ostatnie zdanie jest dla mnie zrozumiałe że nie przypasi

i to jest najważniejsze :wink:
teraz cena analoga wacha się w okolicach 350 w zwyższ po sezonie cena spada do około 150zl a cyfrowego do 50zl :mrgreen:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
Mac.Szczepan 

Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 36
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 22:46   

tom1245 napisał/a:
panie pozakładajcie ten drugi termostat i będzie lepiej :wink:
a webasto się uruchomi :wink:


znaczy jak wymienie ten termostat główny bimetalowy za 142 zł z ASO podziała??

tom1245 napisał/a:
teraz cena analoga wacha się w okolicach 350 w zwyższ po sezonie cena spada do około 150zl a cyfrowego do 50zl :mrgreen:


muzyka dla uszu :mrgreen: jako poznaniak jestem dość oszczędny :wink:
_________________
W202 C220 CDI T od 28 sierpnia 2010
 
 
 
kotar 
220 CDI 2000r kombi

Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 22:52   

Mac.Szczepan szukaj na allegro dogrzewacza THERMO TOP Z ,które będzie sterowane ANALOGOWO (jeśli sprzedający nie wie jak sterowany jest jego dogrzewacz nie kupuj)

W czwartek zabieram się za podłączanie swojego dogrzewacza i mam pytanie bo tak jak już zdążyłem się dowiedzieć to z bezpiecznika 37 (30A) idzie stałe napięcie 12V do dogrzewacza.

1. Czy na tym bezpieczniku zawsze powinno być doprowadzone 12V? (przypomnę że poprzednik skrócił kable i muszę je teraz odbudować) bo przed momentem sprawdzałem i na tym bezpieczniku nie mam 12V i na wyłączonym silniku i na włączonym.

2. Z jakiego miejsca dochodzi oryginalnie napięcie na ten bezpiecznik? czy z jakiegoś przekaźnika czy bezpośrednio z akumulatora?
_________________
220 CDI 2000r kombi
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 11:36   

Mac.Szczepan napisał/a:
znaczy jak wymienie ten termostat główny bimetalowy za 142 zł z ASO podziała??

a masz go nie sprawnego :?: jaka masz teraz temperaturę silnika :?:
termostat drugi jest do tej malej chodniczki za grillem :mrgreen:
A0052033175- termostat
A4189970348- uszczelka
koszt około 110zł w aso :wink:
p.s pomaga dużo bo tam krąży płyn chłodniczy :P

[ Dodano: 4 Styczeń 2011, 11:39 ]
kotar musi być stale 12V sa kable poprowadzone do skrzynki bezpieczników nie wiem...
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
Bartek

Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 6
Skąd: Gdynia
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 18:03   

Witam,
Wymieniłem termostat, a auto wciąż się nie nagrzewa.
Czy mógłbym prosić o fotkę tego drugiego termostatu oraz o wskazanie miejsca gdzie się znajduje?

Pozdrawiam
Bartek
 
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 18:10   

Bartek napisał/a:
Wymieniłem termostat, a auto wciąż się nie nagrzewa.

nie nagrzewa do 80*C czy powoli :?:
Cytat:
Czy mógłbym prosić o fotkę tego drugiego termostatu oraz o wskazanie miejsca gdzie się znajduje?

fotki brak :mrgreen:
znajduje się na przewodzie wchodzącym od dołu do tej malej chlodniczki za grillem
p.s występowało to seryjnie w202 na "zimne kraje" z tego co się dowiedziałem :mrgreen:
taka bańka :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
kotar 
220 CDI 2000r kombi

Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 02:03   

Witam,

Dziś podłączałem w moim MB dogrzewacz THERMO TOP Z, niestety z negatywnym skutkiem.
Prosił bym o pomoc bo nie wiem co jest nie tak.

W pierwszej kolejności sprawdziłem pompkę paliwa podając pulsacyjnie 12V, po chwili pojawiły się krople ropy, czyli pompka sprawna. Następnie podłączyłem dogrzewacz, stałe napięcie 12V na dwu pinową wtyczkę, wszystkie węże od cieczy chłodzącej, przewód na pin nr 3 (uruchamianie dogrzewacza), przewód zasilający pompkę paliwa pin nr 6 oraz przewód diagnostyczny pin nr 2. Przycisk w kabinie ustawiony na włączone. Termometr schłodzony do -1. Po odpaleniu silnika dogrzewacz ruszył, słychać było dmuchawę ale dymu brak, po chwili dogrzewacz zaczął chodzić pulsacyjnie, włączał się a po chwili wyłączał i tak cyklicznie przez 10 min bo później go odłączyłem. Kiedy tak pulsacyjnie chodził słychać było jednocześnie takie pikanie mniej więcej w tym samy rytmie. Sprawdziłem że w tym czasie pompka nie podawała ropy a na przewodzie pokazywało się pulsacyjnie napięcie nie większe niż 0,54V czyli zbyt niskie w tym czasie można było usłyszeć takie bardzo ciche cykanie chyba od przekaźnika pompki (jak bezpośrednio podawałem pulsacyjnie 12V to cykanie to było dużo wyraźniejsze i ropa kapała). Następnie odłączyłem, tak testowo, masę z dwu pinowej wtyczki (wtyczka zasilająca ze stałym napięciem 12V) i okazało się że przy takim podłączeniu a raczej odłączeniu masy pompka paliwa zaczęła pracować (krople ropy pokazały się na wężu). Następnie rozłączyłem dogrzewacz, odkręciłem osłonę od elektroniki i sprawdziłem wzrokowo płytkę elektroniki, wyglądała na czystą. Rozebrałem piecyk podłączyłem do bimetalu (świecy) 12V, po krótkiej chwili bimetal był już czerwony czyli ok. Wentylator oczywiście też sprawny.
Następnie podłączyłem dogrzewacz na sucho czyli podałem stałe 12V oraz 12V na pin nr 3 (odpalanie). Wentylator załączył się ale bimetal już nie.

Analizując wszystkie przypadki stwierdziłem że jest jakiś błąd lub zabezpieczenie które nie pozwala na rozgrzanie świecy a jeśli świeca nie może być rozgrzana to pewnie jest jakieś kolejne zabezpieczenie które blokuje podawania napięcia na pompkę paliwa.

Proszę o pomoc bo nie wiem co dalej z tym zrobić.
Czy taki dogrzewacz ma listę błędów, które blokują działanie?
Jeśli tak to, czy można takie błędy wykasować i w jaki sposób?
O co chodzi z tym 6 pinem znajdującym się koło lewarka?, na forum opisywany jest jako włączanie dogrzewacza, ja mam 220CDI kombi i koło lewarka żadnej skrzyneczki z elektroniką nie mam.

Z góry dziękuję


Dogrzewacz już podłączyłem i chodzi wyśmienicie, powodem problemów opisanych powyżej było zbyt niskie stałe napięcie na webasto, pewnie przez to że doprowadzałem je za pomocą klem bezpośrednio z akumulatora. To by było na tyle. pozdrawiam
_________________
220 CDI 2000r kombi
Ostatnio zmieniony przez kotar 20 Styczeń 2011, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 09:25   

kotar napisał/a:
ale bimetal już nie

tu musisz szukać problemu :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 17:04   

tom1245 napisał/a:
a masz go nie sprawnego :?: jaka masz teraz temperaturę silnika :?:
termostat drugi jest do tej malej chodniczki za grillem :mrgreen:
A0052033175- termostat
A4189970348- uszczelka
koszt około 110zł w aso :wink:
p.s pomaga dużo bo tam krąży płyn chłodniczy

W chłodnicy paliwa krąży płyn chłodniczy? :shock:
Jeśli źle zrozumiałem proszę o właściwy rysunek w EPC KLIK
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Bartek

Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 6
Skąd: Gdynia
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 18:01   

Oto wspominany przez Toma 1245 drugi termostat:

m7.gif
Plik ściągnięto 557 raz(y) 40,33 KB

 
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 18:46   

Ok teraz niech mi ktoś wytłumaczy co ma temperatura paliwa do temperatury silnika? :oops:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Mac.Szczepan 

Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 36
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 22:46   

Zasadniczo znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/analogo...1400198156.html

http://allegro.pl/analogo...1400198258.html

http://allegro.pl/analogo...1400619097.html

http://allegro.pl/analogo...1400619097.html

i mam koledzy kilka pytań:)
czy jezeli piecyk jest od młodszego brata w203 lub większego brata w210 czy będzie pasował jeśli chodzi o wtyczki bo czekan na odp od gościa z jakich samochodów były te piece wymontowane?? czy z mocowaniem pieca do kasty samochodu nie bedzie problemów jeśli jest od mlodszego modelu??
_________________
W202 C220 CDI T od 28 sierpnia 2010
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,403 sekundy. Zapytań do SQL: 12