Przesunięty przez: Camel- 13 Styczeń 2012, 12:14 |
Dogrzewacz w CDI |
Autor |
Wiadomość |
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 20:25
|
|
|
Mac.Szczepan napisał/a: | POwiedzcie doświadczeni w tym temacie koledzy. Czy przełożenie sterownika znaczy wywalenie tego spieprzonego i włożenie używanego (sprawnego) za około 170 zł to jakas skomplikowana sprawa??
http://allegro.pl/webasto...1387729829.html |
nie trudne tylko to jest sterownik po canie a nie analog nie pasuje do twojego |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 21:48
|
|
|
Mac.Szczepan,
Ile za diagnostykę ?
Kolega tom1245 jest na etapie testów sterownika własnej roboty. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
Mac.Szczepan
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 36 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 22:04
|
|
|
100 wzięli bez śladu fiskalnego;) cennikowo od 50 netto do 150 netto a 100 dlatego ze pracownik odkręcił koło, 4 śruby, zużył 1,5 m kabla i przyniósł garstkę śniegu do schłodzenia czujnika temperatury
[ Dodano: 3 Styczeń 2011, 22:05 ]
zatem kolega tom staje się moim światełkiem w tunelu
[ Dodano: 3 Styczeń 2011, 22:07 ]
tom1245 napisał/a: | nie trudne tylko to jest sterownik po canie a nie analog nie pasuje do twojego |
nie wiem o czym do mnie rozmawiasz:D znam sie na logistyce, magazynowaniu, transporcie, wózkach widłowych od strony operatora bjakby co;) w sumie ostatnie zdanie jest dla mnie zrozumiałe że nie przypasi |
_________________ W202 C220 CDI T od 28 sierpnia 2010 |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 22:38
|
|
|
panie pozakładajcie ten drugi termostat i będzie lepiej
a webasto się uruchomi
Mac.Szczepan napisał/a: | przyniósł garstkę śniegu do schłodzenia czujnika temperatury |
widzę że znawca
po pierwsze wystarczy wypiąć czujnik będzie -39*C
po drugie przy wpiętym kablu od diagnostyki webasto thermo top w wersji analog nie odpali gdyż oprogramowanie zabroni
Mac.Szczepan napisał/a: | zatem kolega tom staje się moim światełkiem w tunelu |
co widzi optymista: jasność
co widzi pesymista: pociąg
co widzi maszynista: dwóch debili na torach
Mac.Szczepan napisał/a: | w sumie ostatnie zdanie jest dla mnie zrozumiałe że nie przypasi |
i to jest najważniejsze
teraz cena analoga wacha się w okolicach 350 w zwyższ po sezonie cena spada do około 150zl a cyfrowego do 50zl |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Mac.Szczepan
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 36 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 22:46
|
|
|
tom1245 napisał/a: | panie pozakładajcie ten drugi termostat i będzie lepiej
a webasto się uruchomi |
znaczy jak wymienie ten termostat główny bimetalowy za 142 zł z ASO podziała??
tom1245 napisał/a: | teraz cena analoga wacha się w okolicach 350 w zwyższ po sezonie cena spada do około 150zl a cyfrowego do 50zl |
muzyka dla uszu jako poznaniak jestem dość oszczędny |
_________________ W202 C220 CDI T od 28 sierpnia 2010 |
|
|
|
|
kotar
220 CDI 2000r kombi
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 22:52
|
|
|
Mac.Szczepan szukaj na allegro dogrzewacza THERMO TOP Z ,które będzie sterowane ANALOGOWO (jeśli sprzedający nie wie jak sterowany jest jego dogrzewacz nie kupuj)
W czwartek zabieram się za podłączanie swojego dogrzewacza i mam pytanie bo tak jak już zdążyłem się dowiedzieć to z bezpiecznika 37 (30A) idzie stałe napięcie 12V do dogrzewacza.
1. Czy na tym bezpieczniku zawsze powinno być doprowadzone 12V? (przypomnę że poprzednik skrócił kable i muszę je teraz odbudować) bo przed momentem sprawdzałem i na tym bezpieczniku nie mam 12V i na wyłączonym silniku i na włączonym.
2. Z jakiego miejsca dochodzi oryginalnie napięcie na ten bezpiecznik? czy z jakiegoś przekaźnika czy bezpośrednio z akumulatora? |
_________________ 220 CDI 2000r kombi |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 11:36
|
|
|
Mac.Szczepan napisał/a: | znaczy jak wymienie ten termostat główny bimetalowy za 142 zł z ASO podziała?? |
a masz go nie sprawnego jaka masz teraz temperaturę silnika
termostat drugi jest do tej malej chodniczki za grillem
A0052033175- termostat
A4189970348- uszczelka
koszt około 110zł w aso
p.s pomaga dużo bo tam krąży płyn chłodniczy
[ Dodano: 4 Styczeń 2011, 11:39 ]
kotar musi być stale 12V sa kable poprowadzone do skrzynki bezpieczników nie wiem... |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Bartek
Dołączył: 23 Paź 2006 Posty: 6 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 18:03
|
|
|
Witam,
Wymieniłem termostat, a auto wciąż się nie nagrzewa.
Czy mógłbym prosić o fotkę tego drugiego termostatu oraz o wskazanie miejsca gdzie się znajduje?
Pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 18:10
|
|
|
Bartek napisał/a: | Wymieniłem termostat, a auto wciąż się nie nagrzewa. |
nie nagrzewa do 80*C czy powoli
Cytat: | Czy mógłbym prosić o fotkę tego drugiego termostatu oraz o wskazanie miejsca gdzie się znajduje? |
fotki brak
znajduje się na przewodzie wchodzącym od dołu do tej malej chlodniczki za grillem
p.s występowało to seryjnie w202 na "zimne kraje" z tego co się dowiedziałem
taka bańka |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
kotar
220 CDI 2000r kombi
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 02:03
|
|
|
Witam,
Dziś podłączałem w moim MB dogrzewacz THERMO TOP Z, niestety z negatywnym skutkiem.
Prosił bym o pomoc bo nie wiem co jest nie tak.
W pierwszej kolejności sprawdziłem pompkę paliwa podając pulsacyjnie 12V, po chwili pojawiły się krople ropy, czyli pompka sprawna. Następnie podłączyłem dogrzewacz, stałe napięcie 12V na dwu pinową wtyczkę, wszystkie węże od cieczy chłodzącej, przewód na pin nr 3 (uruchamianie dogrzewacza), przewód zasilający pompkę paliwa pin nr 6 oraz przewód diagnostyczny pin nr 2. Przycisk w kabinie ustawiony na włączone. Termometr schłodzony do -1. Po odpaleniu silnika dogrzewacz ruszył, słychać było dmuchawę ale dymu brak, po chwili dogrzewacz zaczął chodzić pulsacyjnie, włączał się a po chwili wyłączał i tak cyklicznie przez 10 min bo później go odłączyłem. Kiedy tak pulsacyjnie chodził słychać było jednocześnie takie pikanie mniej więcej w tym samy rytmie. Sprawdziłem że w tym czasie pompka nie podawała ropy a na przewodzie pokazywało się pulsacyjnie napięcie nie większe niż 0,54V czyli zbyt niskie w tym czasie można było usłyszeć takie bardzo ciche cykanie chyba od przekaźnika pompki (jak bezpośrednio podawałem pulsacyjnie 12V to cykanie to było dużo wyraźniejsze i ropa kapała). Następnie odłączyłem, tak testowo, masę z dwu pinowej wtyczki (wtyczka zasilająca ze stałym napięciem 12V) i okazało się że przy takim podłączeniu a raczej odłączeniu masy pompka paliwa zaczęła pracować (krople ropy pokazały się na wężu). Następnie rozłączyłem dogrzewacz, odkręciłem osłonę od elektroniki i sprawdziłem wzrokowo płytkę elektroniki, wyglądała na czystą. Rozebrałem piecyk podłączyłem do bimetalu (świecy) 12V, po krótkiej chwili bimetal był już czerwony czyli ok. Wentylator oczywiście też sprawny.
Następnie podłączyłem dogrzewacz na sucho czyli podałem stałe 12V oraz 12V na pin nr 3 (odpalanie). Wentylator załączył się ale bimetal już nie.
Analizując wszystkie przypadki stwierdziłem że jest jakiś błąd lub zabezpieczenie które nie pozwala na rozgrzanie świecy a jeśli świeca nie może być rozgrzana to pewnie jest jakieś kolejne zabezpieczenie które blokuje podawania napięcia na pompkę paliwa.
Proszę o pomoc bo nie wiem co dalej z tym zrobić.
Czy taki dogrzewacz ma listę błędów, które blokują działanie?
Jeśli tak to, czy można takie błędy wykasować i w jaki sposób?
O co chodzi z tym 6 pinem znajdującym się koło lewarka?, na forum opisywany jest jako włączanie dogrzewacza, ja mam 220CDI kombi i koło lewarka żadnej skrzyneczki z elektroniką nie mam.
Z góry dziękuję
Dogrzewacz już podłączyłem i chodzi wyśmienicie, powodem problemów opisanych powyżej było zbyt niskie stałe napięcie na webasto, pewnie przez to że doprowadzałem je za pomocą klem bezpośrednio z akumulatora. To by było na tyle. pozdrawiam |
_________________ 220 CDI 2000r kombi |
Ostatnio zmieniony przez kotar 20 Styczeń 2011, 16:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 09:25
|
|
|
kotar napisał/a: | ale bimetal już nie |
tu musisz szukać problemu |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 17:04
|
|
|
tom1245 napisał/a: | a masz go nie sprawnego jaka masz teraz temperaturę silnika
termostat drugi jest do tej malej chodniczki za grillem
A0052033175- termostat
A4189970348- uszczelka
koszt około 110zł w aso
p.s pomaga dużo bo tam krąży płyn chłodniczy |
W chłodnicy paliwa krąży płyn chłodniczy?
Jeśli źle zrozumiałem proszę o właściwy rysunek w EPC KLIK |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Bartek
Dołączył: 23 Paź 2006 Posty: 6 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 18:01
|
|
|
Oto wspominany przez Toma 1245 drugi termostat:
m7.gif
|
|
Plik ściągnięto 557 raz(y) 40,33 KB |
|
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 18:46
|
|
|
Ok teraz niech mi ktoś wytłumaczy co ma temperatura paliwa do temperatury silnika? |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Mac.Szczepan
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 36 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
|