Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:02
Sciąga na prawo:(
Autor Wiadomość
apurc 
C 200 CDI

Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 46
Skąd: Włodawa
Wysłany: 8 Luty 2009, 18:08   

Mam podobny problem. Samochód ściąga nawet przy 30 km/h. Puszczam kierownicę i od razu skręca w prawo. Pojechałem do mechanika i okazało się że mam pękniętą sprężynę. Wymieniłem sprężynę i nic się nie zmieniło. Dalej ściąga. Powiedziano mi jeszcze że mam luzy na drążku kierowniczym. Koszt tej części to około 600zł. Na razie nie wymieniałem bo nie ma przekonania że to jest to. Ludziom stukają drążki kierownicze ale nikt nie pisze że im ściąga kierownicę. Proszę o jakąś radę.
 
 
 
mower01 
ach te diesle

Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 62
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 8 Luty 2009, 19:15   

też mi sciągało w prawo , ale to od opony, niby takie same ,a jednak. Jak założyłem nowe opony i wyważyłem , to wszystko OK, Apurc może spróbuj zamienić koła i zobacz co będzie
_________________
2,0 diesel 94r.Elegance brillant silver
 
 
sliderukps 
220D 96r.


Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 126
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 8 Luty 2009, 21:41   

witam,
Mam podobny problem - mianowicie od momentu kupna auta. tj. jakieś 7m-c temu ściąga mi troszkę w prawo. Najpierw zacząłem wymieniać koła, tył na przód, przód na tył itd. nie pomogło, następnie pojechałem na wyważenie kół - oczywiście to samo, nadal ściągało go w prawo. W końcu wybrałem się na SKP i stwierdzili że gałka jest do wymiany i przed ustawieniem zbieżności należy się tym zająć, no więc wymieniłem gałkę i zrobili mi zbieżność - okazało się że po wyjechaniu ze stacji jest lepiej mimo wszystko nie jest w 100% idealnie, trochę mniej ale nadal ściąga mi auto na prawo - mniej więcej przy prędkości 60km\h po puszczeniu kierownicy około 3-4 sek. i już znajduje się na prawym poboczu, luzów nie mam - więc co to może być? pozdro
_________________
WDB2021211A403383 - 220D 96r.
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Luty 2009, 09:42   

apurc napisał/a:
Powiedziano mi jeszcze że mam luzy na drążku kierowniczym. Koszt tej części to około 600zł


Sytuacja jest prosta - nalezy wymienić drążek środkowy (tak sądze po cenie), oczywiście wyregulować potem zbieżność i będzie po kłopocie.

Rozmowa o ściąganiu samochodu, gdy układ kierowniczy ma luzy, jest bez sensu.

apurc napisał/a:
Ludziom stukają drążki kierownicze ale nikt nie pisze że im ściąga kierownicę


Ludzie generalnie mają różne przypadki, ale Ty musisz zacząć od wymiany drążka :P

I jeszcze jedno - dopilnuj aby po regulacji zbieżności kierownica znajdowała się w położeniu neutralnym.

[ Dodano: 9 Luty 2009, 09:45 ]
sliderukps napisał/a:
luzów nie mam - więc co to może być?


Może kupiłeś dzwona? - sprawdź pozostałe kąty w przedniej oraz tylnej osi.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
apurc 
C 200 CDI

Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 46
Skąd: Włodawa
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:02   

Witam ponownie. Pojechałem na zbieżność. Facet podniósł przód samochodu do góry, zakręcił kołem, zamienił tył na przód i skasował 50zł. Nie sądziłem że krzywa opona może mieć taki wpływ na tor jazdy.
Pozostaje zainwestować w nowe opony:)
 
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:08   

Musisz mieć też świadomość tego, że zdarzają się takie sytuacje, że opona ściera się nierównomiernie z innego powodu ;) kto wie, czy za jakiś czas Twój problem nie powróci?
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:09   

apurc napisał/a:
Pozostaje zainwestować w nowe opony:)


Oraz w wymianę drążka :wink:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:09   

apurc napisał/a:
Nie sądziłem że krzywa opona może mieć taki wpływ na tor jazdy.

Niekoniecznie wina opon. Może to być również krzywa/źle wyważona felga.
Cytat:
Pozostaje zainwestować w nowe opony:)

Nowe opony też mogą być krzywe ;-) Zależy jak były składowane. Moje "nowe" (połowa roku 2007) Dunlopy też za bardzo nie podobały się wulkanizatorowi, ale jakoś sobie z nimi poradził.
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:17   

A geometrię sprawdziłeś?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:36   

Nex@pl napisał/a:
A geometrię sprawdziłeś?


Najpierw trzeba luzy w układzie kierowniczym zlikwidować
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 11 Luty 2009, 20:02   

mnef napisał/a:
zdarzają się takie sytuacje, że opona ściera się nierównomiernie z innego powodu

Nierównomierne ścieranie się opon w naszych autach (np ścieranie wewnętrznej strony bieżnika spowodowane m.in. pochyleniem przednich kół w zakrętach) jest nawet wspomniane w instrukcji obsługi i z tego też powodu MB zaleca okresową zamianę kół między osiami.

Jeśli jednak opony ścierają się nierównomiernie na tej samej osi, to trzeba przejrzeć zawieszenie i układ kierowniczy.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
kondi 
gwiezdny władca

Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 71
Skąd: Warszawa-Ursus
Wysłany: 28 Marzec 2009, 14:50   

Mi również ściąga na prawo i czeka mnie zrobienie tej zbierzności i geometrii a zncie cos dobrego w Wawie. Tzn jakiegos dobrego człowieka od tego...
_________________
WDB2021941F861991 C200CDI KOMBI `99
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 29 Marzec 2009, 22:42   

kondi, namiar znajdziesz w dziale "mazowieckie" :-)

!Łukasz! wspominał też coś o warsztacie Rovera czy Saaba w Regułach.
 
 
tonio115 

Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 49
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21 Marzec 2010, 00:12   

Witam mam podobny problem ale mi sciąga na lewo i to nie zawsze czasami jedzie jak po szynach idealnie a czasami to po puszczeniu kierownicy zaraz ucieka .Sprawdzałem to na różnej nawierzchi i na prostej gładkiej i na prostej pofalowanej .Nie ma reguły czasami lepiej jedzie po prostej a czasami lepiej po falowanej .Co może być tego przyczyną ze raz jest dobrze a za chwile sie to zmienia.Gdzie szukać przyczyn w zawieszeniu.Dodam ze zbieżność jest ustawiona.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Marzec 2010, 09:14   

Hmmm - może w luzach? ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,162 sekundy. Zapytań do SQL: 10