Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:02 |
Sciąga na prawo:( |
Autor |
Wiadomość |
apurc
C 200 CDI
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 46 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 8 Luty 2009, 18:08
|
|
|
Mam podobny problem. Samochód ściąga nawet przy 30 km/h. Puszczam kierownicę i od razu skręca w prawo. Pojechałem do mechanika i okazało się że mam pękniętą sprężynę. Wymieniłem sprężynę i nic się nie zmieniło. Dalej ściąga. Powiedziano mi jeszcze że mam luzy na drążku kierowniczym. Koszt tej części to około 600zł. Na razie nie wymieniałem bo nie ma przekonania że to jest to. Ludziom stukają drążki kierownicze ale nikt nie pisze że im ściąga kierownicę. Proszę o jakąś radę. |
|
|
|
|
mower01
ach te diesle
Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 62 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 8 Luty 2009, 19:15
|
|
|
też mi sciągało w prawo , ale to od opony, niby takie same ,a jednak. Jak założyłem nowe opony i wyważyłem , to wszystko OK, Apurc może spróbuj zamienić koła i zobacz co będzie |
_________________ 2,0 diesel 94r.Elegance brillant silver |
|
|
|
|
sliderukps
220D 96r.
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 8 Luty 2009, 21:41
|
|
|
witam,
Mam podobny problem - mianowicie od momentu kupna auta. tj. jakieś 7m-c temu ściąga mi troszkę w prawo. Najpierw zacząłem wymieniać koła, tył na przód, przód na tył itd. nie pomogło, następnie pojechałem na wyważenie kół - oczywiście to samo, nadal ściągało go w prawo. W końcu wybrałem się na SKP i stwierdzili że gałka jest do wymiany i przed ustawieniem zbieżności należy się tym zająć, no więc wymieniłem gałkę i zrobili mi zbieżność - okazało się że po wyjechaniu ze stacji jest lepiej mimo wszystko nie jest w 100% idealnie, trochę mniej ale nadal ściąga mi auto na prawo - mniej więcej przy prędkości 60km\h po puszczeniu kierownicy około 3-4 sek. i już znajduje się na prawym poboczu, luzów nie mam - więc co to może być? pozdro |
_________________ WDB2021211A403383 - 220D 96r.
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 09:42
|
|
|
apurc napisał/a: | Powiedziano mi jeszcze że mam luzy na drążku kierowniczym. Koszt tej części to około 600zł |
Sytuacja jest prosta - nalezy wymienić drążek środkowy (tak sądze po cenie), oczywiście wyregulować potem zbieżność i będzie po kłopocie.
Rozmowa o ściąganiu samochodu, gdy układ kierowniczy ma luzy, jest bez sensu.
apurc napisał/a: | Ludziom stukają drążki kierownicze ale nikt nie pisze że im ściąga kierownicę |
Ludzie generalnie mają różne przypadki, ale Ty musisz zacząć od wymiany drążka
I jeszcze jedno - dopilnuj aby po regulacji zbieżności kierownica znajdowała się w położeniu neutralnym.
[ Dodano: 9 Luty 2009, 09:45 ]
sliderukps napisał/a: | luzów nie mam - więc co to może być? |
Może kupiłeś dzwona? - sprawdź pozostałe kąty w przedniej oraz tylnej osi. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
apurc
C 200 CDI
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 46 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:02
|
|
|
Witam ponownie. Pojechałem na zbieżność. Facet podniósł przód samochodu do góry, zakręcił kołem, zamienił tył na przód i skasował 50zł. Nie sądziłem że krzywa opona może mieć taki wpływ na tor jazdy.
Pozostaje zainwestować w nowe opony:) |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:08
|
|
|
Musisz mieć też świadomość tego, że zdarzają się takie sytuacje, że opona ściera się nierównomiernie z innego powodu kto wie, czy za jakiś czas Twój problem nie powróci? |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:09
|
|
|
apurc napisał/a: | Pozostaje zainwestować w nowe opony:) |
Oraz w wymianę drążka |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:09
|
|
|
apurc napisał/a: | Nie sądziłem że krzywa opona może mieć taki wpływ na tor jazdy. |
Niekoniecznie wina opon. Może to być również krzywa/źle wyważona felga.
Cytat: | Pozostaje zainwestować w nowe opony:) |
Nowe opony też mogą być krzywe Zależy jak były składowane. Moje "nowe" (połowa roku 2007) Dunlopy też za bardzo nie podobały się wulkanizatorowi, ale jakoś sobie z nimi poradził. |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:17
|
|
|
A geometrię sprawdziłeś? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 09:36
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | A geometrię sprawdziłeś? |
Najpierw trzeba luzy w układzie kierowniczym zlikwidować |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 20:02
|
|
|
mnef napisał/a: | zdarzają się takie sytuacje, że opona ściera się nierównomiernie z innego powodu |
Nierównomierne ścieranie się opon w naszych autach (np ścieranie wewnętrznej strony bieżnika spowodowane m.in. pochyleniem przednich kół w zakrętach) jest nawet wspomniane w instrukcji obsługi i z tego też powodu MB zaleca okresową zamianę kół między osiami.
Jeśli jednak opony ścierają się nierównomiernie na tej samej osi, to trzeba przejrzeć zawieszenie i układ kierowniczy. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
kondi
gwiezdny władca
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 71 Skąd: Warszawa-Ursus
|
Wysłany: 28 Marzec 2009, 14:50
|
|
|
Mi również ściąga na prawo i czeka mnie zrobienie tej zbierzności i geometrii a zncie cos dobrego w Wawie. Tzn jakiegos dobrego człowieka od tego... |
_________________ WDB2021941F861991 C200CDI KOMBI `99 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 29 Marzec 2009, 22:42
|
|
|
kondi, namiar znajdziesz w dziale "mazowieckie"
!Łukasz! wspominał też coś o warsztacie Rovera czy Saaba w Regułach. |
|
|
|
|
tonio115
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 49 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21 Marzec 2010, 00:12
|
|
|
Witam mam podobny problem ale mi sciąga na lewo i to nie zawsze czasami jedzie jak po szynach idealnie a czasami to po puszczeniu kierownicy zaraz ucieka .Sprawdzałem to na różnej nawierzchi i na prostej gładkiej i na prostej pofalowanej .Nie ma reguły czasami lepiej jedzie po prostej a czasami lepiej po falowanej .Co może być tego przyczyną ze raz jest dobrze a za chwile sie to zmienia.Gdzie szukać przyczyn w zawieszeniu.Dodam ze zbieżność jest ustawiona. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Marzec 2010, 09:14
|
|
|
Hmmm - może w luzach? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|