Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 14:49
Wymiana amortyzatorów
Autor Wiadomość
Hery 

Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 76
Skąd: P-na
Wysłany: 7 Listopad 2007, 22:41   

A jakie amortyzatory do wersji SPORT?
Sa krotsze wiec standartowe nie podejda
musze zmienic niebawem ale nie wiem jakie brac
wie ktos??
 
 
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 8 Listopad 2007, 02:15   

ja zamówiłem ostatnio komplecik amorków gazowych Kayaba na tył, koszt 390 zł z przesyłką ...

Jak założe, to podziele się wrażeniami

pozdro
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
Gri 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 235
Skąd: Płock
Wysłany: 8 Listopad 2007, 09:02   

Ja kiedyś zmieniłem na "gazowe" w audi 80. Trzymał się drogi rzeczywiście świetnie ale na komforcie się traci, sporo twardsze, wszystkie nierówności przenosi.
_________________
W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487
 
 
DarekGA 
270000km

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 273
Skąd: 3miasto
Wysłany: 8 Listopad 2007, 09:27   

Jezdźiłem na Kayaba'ch w poprzednich samochodach i byłem z nich zadowolony. Utwardzały zawieszenie ale w granicach przyzwoitości a znacznie poprawiało się prowadzenie samochodu. Jeśli tylko są dostępne do :mb: to polecam.
_________________
C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
 
 
 
Gość

Wysłany: 8 Listopad 2007, 11:10   

Witam, nie jestem na razie zbyt biegły w mechanice 202-ki ale co do amortyzatorów polecam mało znaną niemiecką firmę Al-Ko, amortyzatory są w przystępnej cenie, są nieco twardsze (w wersji sport są bardzo twarde) wykonanie super za na prawdę przyzwoite pieniądze.
Dodam że AL-KO produkuje amortyzatory dla szyldu Weitec.
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 19 Listopad 2007, 13:25   

Też szukam amorów i jestem zdecydowany na Bilstein, ale olejowe. Gazowo-olejowe są za twarde, czuć każdą dziurę. Tylko czy wystarczy wymienic same amory, czy odrazu jeszcze coś? Co tam jest: odboje, sprężyny, jakieś mocowanie? Nie znam się na tym za bardzo. Co składa się na komplet amorów?
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
Ostatnio zmieniony przez adurweb 19 Listopad 2007, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamo64 
adamo64

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19 Listopad 2007, 13:27   

adurweb dobry wybór :lol:
_________________
W124 250D sprzedana a następna Mercedes w planach
 
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 19 Listopad 2007, 13:32   

A co tam oprócz amorów trzeba wymienić, aby mieć zrobiony kompletny remont?
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 19 Listopad 2007, 14:57   

spręzyny zostaw w spokoju jesli chcesz miec kompletny remont z przodu to gumy na wachaczu dolnym i wachacz górny
_________________
C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
 
 
adamo64 
adamo64

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19 Listopad 2007, 15:42   

Sprawa sprężyn wygląda tak:jeżeli autko siedzi na brzuchu to proponuje wymienić sprężyny -koszt nieduży (www.zmax.pl) a będziesz miał wszystko OK.Sprawdż też stan poduszek górnych (łozyska ) amortyzatorów-lubią się rozwarstwić ,wybić i póżniej coś lekko stuka.Sprawdz i nalepiej wymień gumy na stabilizatorze ,wachaczach oraz cały układ kierowniczy(końcówki i podporę układu kierowniczego).Po tych wszyskich zabiegach koniecznie zrób porządną (laserową ) geometrie i możesz zapomnieć o zawieszeniu przednim na kilkadziesiąt tysięcy km. W przypływie gotówki zobacz tył bo jak bedziesz go robił to też koniecznie trzeba robić geometrię (więc lepiej za jednym zamachem).No a z tyłu to koniecznie: tuleje wachliwe,stan wszystkich ości (zluzować. obejrzeć,wymienić),amortyzatory ,sprężyny,poduszki pod tylnym wózkiem(fachowcy regenerują je podkładkami dystansowymi bo wymiana jest czasochłonna i dość kosztowna).Tak więć pokrótce wygląda plan działania przy remoncie zawieszenia :mb: .Pozdrawiam i życzę cierpliwości dla Ciebie i Twego portfela.
_________________
W124 250D sprzedana a następna Mercedes w planach
Ostatnio zmieniony przez adamo64 26 Listopad 2007, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Listopad 2007, 01:55   

adurweb napisał/a:
Też szukam amorów i jestem zdecydowany na Bilstein, ale olejowe. Gazowo-olejowe są za twarde

Są twarde to prawda ale amorki typowo olejowe mają pewną przypadłość , po pokonaniu kilku kilkunastu nierówności drogi tracą chwilowo swoje właściwości tłumiące ponieważ olej przeciskany przez otwory w wewnętrznej strukturze ma tendencje do spieniania sie i zmniejsza się opór z którym olej przepływa przez te otwory. Jeździłem audi 100 C4 na amorkach tego typu- sachsa i powiem wam że, jak miałeś długi łuk z wybojami to auto pod koniec zakrętu zaczynało się bujać rytmicznie w stronę przeciwną do zakrętu , takie doskakiwanie tyłu.
Takie było moje odczucie . Po zamontowaniu bilstein b4 (gaz+olej) w vectrze u mojego ojca
auto naprawde fajnie się prowadziło (chociaż komfort w porównaniu do Ceśki to prawie żaden).Pozdrawiam> :D
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 24 Listopad 2007, 12:54   

!Łukasz!, Wybór jest trudny, ale dla mnie liczy się przede wszystkim komfort, tłukłem się kiedyś Golfem III GTI na sportowym zawieszeniu i już mam dość takiego zawieszenia, teraz tylko komfort, sportowo nie jeżdżę.
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Listopad 2007, 13:15   

W sumie racja :D mój kumpel też miał g3 gti na "gwincie" i to był koszmar, na trasie auto dostawało choroby sierocej ,tak po 2 godzinach jazdy ogarniały mnie mdłości. :D
A jak jeździsz spokojnie to śmiało zakładaj olejowe.
Pozdrawiam.
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Listopad 2007, 17:48   

adurweb napisał/a:
A co tam oprócz amorów trzeba wymienić, aby mieć zrobiony kompletny remont?

Najlepiej całe autko :lol:
Wymieniasz tylko amorki i gitara, no chyba że masz luzy w zawieszeniu to i je usówasz i musi być gucio.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 25 Listopad 2007, 18:15   

jacon, Remont amorów to nie tylko chyba sdame amory, jest m coś jeszcze i co tam jest drazu do wymiany za jednym zamachem.
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,278 sekundy. Zapytań do SQL: 10