Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:49 |
Wymiana amortyzatorów |
Autor |
Wiadomość |
Hery
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 76 Skąd: P-na
|
Wysłany: 7 Listopad 2007, 22:41
|
|
|
A jakie amortyzatory do wersji SPORT?
Sa krotsze wiec standartowe nie podejda
musze zmienic niebawem ale nie wiem jakie brac
wie ktos?? |
|
|
|
|
Kolber
kombi-nator
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 368 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 8 Listopad 2007, 02:15
|
|
|
ja zamówiłem ostatnio komplecik amorków gazowych Kayaba na tył, koszt 390 zł z przesyłką ...
Jak założe, to podziele się wrażeniami
pozdro |
_________________ VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
|
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 8 Listopad 2007, 09:02
|
|
|
Ja kiedyś zmieniłem na "gazowe" w audi 80. Trzymał się drogi rzeczywiście świetnie ale na komforcie się traci, sporo twardsze, wszystkie nierówności przenosi. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
DarekGA
270000km
Pomógł: 22 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 273 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 8 Listopad 2007, 09:27
|
|
|
Jezdźiłem na Kayaba'ch w poprzednich samochodach i byłem z nich zadowolony. Utwardzały zawieszenie ale w granicach przyzwoitości a znacznie poprawiało się prowadzenie samochodu. Jeśli tylko są dostępne do to polecam. |
_________________ C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 8 Listopad 2007, 11:10
|
|
|
Witam, nie jestem na razie zbyt biegły w mechanice 202-ki ale co do amortyzatorów polecam mało znaną niemiecką firmę Al-Ko, amortyzatory są w przystępnej cenie, są nieco twardsze (w wersji sport są bardzo twarde) wykonanie super za na prawdę przyzwoite pieniądze.
Dodam że AL-KO produkuje amortyzatory dla szyldu Weitec. |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 19 Listopad 2007, 13:25
|
|
|
Też szukam amorów i jestem zdecydowany na Bilstein, ale olejowe. Gazowo-olejowe są za twarde, czuć każdą dziurę. Tylko czy wystarczy wymienic same amory, czy odrazu jeszcze coś? Co tam jest: odboje, sprężyny, jakieś mocowanie? Nie znam się na tym za bardzo. Co składa się na komplet amorów? |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
Ostatnio zmieniony przez adurweb 19 Listopad 2007, 13:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adamo64
adamo64
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Paź 2007 Posty: 65 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19 Listopad 2007, 13:27
|
|
|
adurweb dobry wybór |
_________________ W124 250D sprzedana a następna Mercedes w planach |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 19 Listopad 2007, 13:32
|
|
|
A co tam oprócz amorów trzeba wymienić, aby mieć zrobiony kompletny remont? |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 19 Listopad 2007, 14:57
|
|
|
spręzyny zostaw w spokoju jesli chcesz miec kompletny remont z przodu to gumy na wachaczu dolnym i wachacz górny |
_________________ C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
|
|
|
|
|
adamo64
adamo64
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Paź 2007 Posty: 65 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19 Listopad 2007, 15:42
|
|
|
Sprawa sprężyn wygląda tak:jeżeli autko siedzi na brzuchu to proponuje wymienić sprężyny -koszt nieduży (www.zmax.pl) a będziesz miał wszystko OK.Sprawdż też stan poduszek górnych (łozyska ) amortyzatorów-lubią się rozwarstwić ,wybić i póżniej coś lekko stuka.Sprawdz i nalepiej wymień gumy na stabilizatorze ,wachaczach oraz cały układ kierowniczy(końcówki i podporę układu kierowniczego).Po tych wszyskich zabiegach koniecznie zrób porządną (laserową ) geometrie i możesz zapomnieć o zawieszeniu przednim na kilkadziesiąt tysięcy km. W przypływie gotówki zobacz tył bo jak bedziesz go robił to też koniecznie trzeba robić geometrię (więc lepiej za jednym zamachem).No a z tyłu to koniecznie: tuleje wachliwe,stan wszystkich ości (zluzować. obejrzeć,wymienić),amortyzatory ,sprężyny,poduszki pod tylnym wózkiem(fachowcy regenerują je podkładkami dystansowymi bo wymiana jest czasochłonna i dość kosztowna).Tak więć pokrótce wygląda plan działania przy remoncie zawieszenia .Pozdrawiam i życzę cierpliwości dla Ciebie i Twego portfela. |
_________________ W124 250D sprzedana a następna Mercedes w planach |
Ostatnio zmieniony przez adamo64 26 Listopad 2007, 10:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 24 Listopad 2007, 01:55
|
|
|
adurweb napisał/a: | Też szukam amorów i jestem zdecydowany na Bilstein, ale olejowe. Gazowo-olejowe są za twarde |
Są twarde to prawda ale amorki typowo olejowe mają pewną przypadłość , po pokonaniu kilku kilkunastu nierówności drogi tracą chwilowo swoje właściwości tłumiące ponieważ olej przeciskany przez otwory w wewnętrznej strukturze ma tendencje do spieniania sie i zmniejsza się opór z którym olej przepływa przez te otwory. Jeździłem audi 100 C4 na amorkach tego typu- sachsa i powiem wam że, jak miałeś długi łuk z wybojami to auto pod koniec zakrętu zaczynało się bujać rytmicznie w stronę przeciwną do zakrętu , takie doskakiwanie tyłu.
Takie było moje odczucie . Po zamontowaniu bilstein b4 (gaz+olej) w vectrze u mojego ojca
auto naprawde fajnie się prowadziło (chociaż komfort w porównaniu do Ceśki to prawie żaden).Pozdrawiam> |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 24 Listopad 2007, 12:54
|
|
|
!Łukasz!, Wybór jest trudny, ale dla mnie liczy się przede wszystkim komfort, tłukłem się kiedyś Golfem III GTI na sportowym zawieszeniu i już mam dość takiego zawieszenia, teraz tylko komfort, sportowo nie jeżdżę. |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 24 Listopad 2007, 13:15
|
|
|
W sumie racja mój kumpel też miał g3 gti na "gwincie" i to był koszmar, na trasie auto dostawało choroby sierocej ,tak po 2 godzinach jazdy ogarniały mnie mdłości.
A jak jeździsz spokojnie to śmiało zakładaj olejowe.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Listopad 2007, 17:48
|
|
|
adurweb napisał/a: | A co tam oprócz amorów trzeba wymienić, aby mieć zrobiony kompletny remont? |
Najlepiej całe autko
Wymieniasz tylko amorki i gitara, no chyba że masz luzy w zawieszeniu to i je usówasz i musi być gucio. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 25 Listopad 2007, 18:15
|
|
|
jacon, Remont amorów to nie tylko chyba sdame amory, jest m coś jeszcze i co tam jest drazu do wymiany za jednym zamachem. |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
|