Wymiana uszczelki pompy wodnej |
Autor |
Wiadomość |
Przemas129
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 47 Skąd: woj. pomorskie
|
Wysłany: 23 Grudzień 2007, 00:53 Wymiana uszczelki pompy wodnej
|
|
|
Witam!
Od jakiegoś czasu ubywa mi systematycznie wody ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy. Dziś zlokalizowałem wyciek i cieknie z uszczelki gdzie pompa wody łączy się z blokiem silnika (uszczelka obudowy pompy - książka z działu download str. 75-76).
Tu chciałbym się dopytać mądrzejszych ode mnie co obcowali z problemem wymiany tej uszczelki lub pompy wodnej:
czy jest możliwość wymiany tej uszczelki bez kanału?
Czy jestem zmuszony demontować visco jak piszą w książce (str. 75-76) czy uda się bez demontażu? - wymieniam jedynie uszczelkę (jeśli takową dostanę)
Temperatury zaczynają spadać niżej, a ja ciągle dolewam płynu...
Pozdrawiam!
W202 2,5TDT 9/96r. |
_________________ W202 2,5 TDT 96r.
W201 - szkoda całkowita |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 23 Grudzień 2007, 14:00
|
|
|
U mnie tez ciekła pompa na uszczelce.....kupiłem po prostu nowa pompę z uszczelka...... aby wymienic musiałem spuścić płyn chłodzący... później wymontować chłodnice... ściągnąć pasek ... wreszcie odkręcić pompę....zadzwoń do ASO i zapytaj czy jest możliwość dokupienia uszczelki.....oczywiście wisko musisz odkręcić bo pewnie przykręcone jest do pompy wodnej.... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
darkenstein
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: poznan
|
Wysłany: 23 Grudzień 2007, 17:39
|
|
|
ja wymienilem pompe wody bez odkrecania chlodnicy to zbedna operacja koszt nowej pompy 180 zl.tak wiec wcale nie duzo |
_________________ faceci sa zazdrosni o tych ktorzy byli przed nimi a kobiety o te ktore przyjda po nich
C180 1998r |
|
|
|
|
Przemas129
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 47 Skąd: woj. pomorskie
|
Wysłany: 23 Grudzień 2007, 20:41
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie!
Ziola, a na której uszczelce Tobie ciekło (są dwie): na tej co pompa łączy się z obudową pompy, czy na tej uszczelce co obudowa pompy łączy się z blokiem silnika?
Jest to w książce, dział download, schemat na str. 75 - mi cieknie na 14.
A czy udało wam się operacje zdjęcia pompy dokonać bez kanału, czy jest on niezbędny?
Ja niestety nie dysponuję takim luksusem jak kanał, a i o garaż muszę się postarać...
Pozdrawiam![/center] |
_________________ W202 2,5 TDT 96r.
W201 - szkoda całkowita |
|
|
|
|
darkenstein
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: poznan
|
Wysłany: 24 Grudzień 2007, 02:22
|
|
|
zrobisz to bez kanalu bez zadnego problemu sam to zrobilem w godzinke z przerwa na kawe , troche sie tylko pogubilem z paskiem wieloklinowym ktory wydawal mi sie o duzo za dlugi jak go zakladałem ponownie :)ale poradzilem sobie . |
_________________ faceci sa zazdrosni o tych ktorzy byli przed nimi a kobiety o te ktore przyjda po nich
C180 1998r |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 24 Grudzień 2007, 15:37
|
|
|
Hehe tez miałem problem z paskiem wielorowkowym bo po założeniu zostało Mi trochę paska "luzem"..... nie oceniona przydała sie wtedy książka obslugi gdzie było narysowane prawidłowe ułożenie paska..... A co do uszczelki to była chyba ta od bloku silnika ...pamiętam ze w komplecie z nowa pompą była tylko jedna uszczelka właśnie ta , która idzie miedzy blokiem silnika a pompą.... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Przemas129
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 47 Skąd: woj. pomorskie
|
Wysłany: 25 Grudzień 2007, 10:05
|
|
|
Witam!
Wczoraj udało mi się taką uszczelkę kupić w ASO - koszt 10pln.
Po świętach zabieram sie więc za robotę...
A tymczasem życzę wszystkim spokojnych i rodzinnych świąt!!!
Pozdrawiam! |
_________________ W202 2,5 TDT 96r.
W201 - szkoda całkowita |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 25 Grudzień 2007, 10:29
|
|
|
Przemas129, jestes pewien ze to uszczelka??
a moze cieknie dziurką w pompie i po uszczelce. wydaje mi sie to bardziej prawdopodobne. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Grudzień 2007, 12:53
|
|
|
Wydaje mi sie iż są to początki końca pompy wodnej obym się tyko mylił. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Przemas129
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 47 Skąd: woj. pomorskie
|
Wysłany: 26 Grudzień 2007, 23:38
|
|
|
Witam po świętach!
Mam nadzieję, że to nie jest pompa tylko ta uszczelka...
Ponieważ nie mam teraz dostępu do kanału gdzie mógłbym jeszcze raz dokładnie obejrzeć pompę i wyciek z niej, to czy przy demontażu pompy jestem w stanie stwierdzić czy leje się przez tę „dziurkę” w pompie czy nie?
Jeszcze jedna sprawa - z tej pompy lub uszczelki kapie ciągle, zarówno jak chodzi silnik oraz jak jest wyłączony - średnio tak jedna kropla na 2-3 sek.
Czy jeśli puszcza pompa to by też kapało jak jest wyłączony silnik?
Pozdrawiam!
Jeśli by to była pompa to jaką polecie? (co by była żywotna...) |
_________________ W202 2,5 TDT 96r.
W201 - szkoda całkowita |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 27 Grudzień 2007, 23:41
|
|
|
tak bedzie kapac. nawet na zgaszonym moze wiecej jak na zapalonym. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
Przemas129
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 47 Skąd: woj. pomorskie
|
Wysłany: 28 Grudzień 2007, 11:38
|
|
|
Witam!
Naprawę odkładam na weekend w nowym roku, zorientuję się jeszcze jakie u mnie są dostępne pompy - tak na wszelki wypadek, choć wolałbym uniknąć takiego wydatku - zawsze to parę stówek...
Pozdrawiam!
[ Dodano: 11 Styczeń 2008, 13:06 ]
Drodzy koledzy i koleżanki!!!
Zabrałem się dziś za wymianę tej uszczelki, ale utknąłem na odkręcaniu visco.
Wszyscy piszą o kluczu 36, gwint lewy, u mnie jest klucz torx55 - prosiłbym o weryfikację, bo może nie to kręcę, ale nie widzę miejsca nigdzie na klucz 36. Samochód po 09/1996 z klimą.
Drugie pytanie to jak przyblokować koło od pompy wody, podczas próby odkręcania ślizga się na pasku, a śruba (torx55) ani drgnie.
Próbowałem zblokować pasek do koła, żeby się wzajemnie nie przesuwały (takim zaciskowym kluczem), ale nic to nie dało.
Proszę o podpowiedź jak się do tego zabrać. |
_________________ W202 2,5 TDT 96r.
W201 - szkoda całkowita |
|
|
|
|
|