podgrzewanie tylnej szyby |
Autor |
Wiadomość |
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Listopad 2007, 18:09
|
|
|
No i ja na miejscu kolegi to bym wsadził inny przekaźnik i zobaczył czy usterka minie. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 14 Listopad 2007, 18:22
|
|
|
panowie, a może problem jest z prądem, ładowanie 14,3V czy to nie za dużo?
13,7V ładowania to OK. (przynajmniej tak było kiedyś)
może akumulator jest padnięty i przy szarpaniu prądem traci raptownie pojemność i komputer wyłącza odbiorniki prądu. |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 14 Listopad 2007, 18:40
|
|
|
no właśnie, pojawia się komputer... mnie się wydaje, że komputer ma się nijak do ogrzewania tylnej szyby, przynajmniej nie w w202 z '96, a całością steruje przekaźnik zespolony
włożyłem przekaźnik od 124 sprawny, niestety nie ruszy. nie wiem czy może to wynikać z braku jednego złącza w porównaniu do przekaźnika z tego auta
znamionowe napięcie alternatora: 14,4V |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Listopad 2007, 18:48
|
|
|
pip napisał/a: | panowie, a może problem jest z prądem, ładowanie 14,3V czy to nie za dużo?
13,7V ładowania to OK. (przynajmniej tak było kiedyś) |
Są jakieś granice ładowania nie pamiętam ich dokładnych wartości ale to jest od pnad 13V do ponad 14V więc ładowanie jest dobre
Pozdro |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 15 Listopad 2007, 02:18
|
|
|
Napięcie ładowania jest wzorowe...
Sugeruję rozebrać przekaźnik (obudowa na zatrzaskach) i poprawić luty, zwłaszcza te przy bolcach przekaźnika.
Zobacz czy usterka nie minie gdy się lekko porusza lub dociśnie przekaźnik do gniazda... to by świadczyło właśnie o zimnych lutach wewnątrz... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Listopad 2007, 09:41
|
|
|
Miałem to samo dokładnie od kupna auta z tym walczyłem ponad rok czasu rozbierałem przekaźnik czyściłem styki poprawiałem luty i ni połaczyłem na krótko bez przekaźnika szybe i okazało się że grzeje trzeba tylko nachuchać wtedy na szybę aby to sprawdzić zobacz jeszcze czy po wielokrotnym włączeniu i wyłaczeniu ogrzewanie nie zaczyna ci odparowywac szyba jak zaczyna to masz padnięty przekaźnik zespolony najpierw posprawdzaj luty potem możesz przeczyści styki, a jak to nie pomoże to zostaje wymiana na inny i teraz najciekawsze nowy w sklepie ok 450 zł (kosmos) uzywka na szrocie 200 zł ja kupiłem na allegro za 70 zł z przesyłką ale w takim przypadku jest ryzyko iz możesz dostac juz uszkodzony przekaźnik. Poszukaj też na forum tematów pokrewnych tj kierunkowskazy i wycieraczka szyby to ten sam przekaźnik. Dodam że po wymianie przekaźnika znowu można się cieszyc z ogrzewania tylnej szyby. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15 Listopad 2007, 16:20
|
|
|
Mi jakiś czas temu zanikły kierunki, raz były a czasami nie, to samo z przerywanym cyklem wycieraczki. Okazało się że tak jak pisał kolega Geri trzeba było rzelutować jeden styk bo się " odkleił od płytki"
Parę dni temu to samo miałem z ogrzewaniem szyby i też okazało się że lut odszedł od płytki przylutowałem i jest ok.
Trzeba bardzo uważnie i dokładnie zlokalizować uszkodzenie, Ja kilka razy go oglądałem i dopiero po jakimś z kolei udało mi się zlokalizować przerwe na lut-płytka. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 15 Listopad 2007, 23:34
|
|
|
no niby ciężko się z kolegami nie zgodzić, gdyby nie fakt że kiedy silnik jest zgaszony to wszystko działa jak należy, jak silnik zapalony włącza się na parę sekund po czym dioda mruga. na moje oko to wyklucza problem z zimnymi lutami
niemniej jednak oczywiście w sobotę wyjmę ponownie i przelutuję na płytce drukowanej obwód podgrzewania szyby |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 16 Listopad 2007, 00:59
|
|
|
Przy wyłączonym silniku nie ma drgań... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|