Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
jak sprawdzić łańcuszek rozrządu?
Autor Wiadomość
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 21 Listopad 2007, 15:22   

pip napisał/a:
ile wytrzymuje taki łańcuch?
bo w serwisie ASO mnie zbyli
zapytali się o przebieg (mówię 200) a oni, to pan za następne 200 przyjedzie na kontrolę :)


IMHO mieli rację że tak powiedzieli .... łańcuch w MB wytrzymuje 600-700 k km ............. a nawet przy "gorszym" traktowaniu śilnika i gorszym oleju to ~~ 500 k km
_________________
------------
 
 
makawel 
VIP


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 760
Skąd: K- Koźle/EŁK
Wysłany: 21 Listopad 2007, 15:25   

wiec kolego jak tak badzo chcesz sprawdzic lancuch to podjedz do jakiegos mechanika normalnego a nie do aso.taka moja rada
_________________
Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.

Moje autko
WDB2021881F621600
 
 
 
mirek. 
C180 1998

Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 39
Skąd: śląskie
Wysłany: 22 Listopad 2007, 17:46   

Dzięki za podpowiedzi Okazało się ,że łańcuch jest ok!
_________________
c-180 1998
VIN WDB2020181A560696
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 22 Listopad 2007, 23:59   

mirek. napisał/a:
Dzięki za podpowiedzi Okazało się ,że łańcuch jest ok!

No!!!
Narescie mozesz spokojnie nawijac tysiace km.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Marzec 2010, 12:13   

Witam.
Mam do Was pytanie, a w szczególności do posiadaczy C200D. Zarówno u mnie jak i u mojego ojca we Vito 2.3d słychać szum łańcuszka rozrządu. Słychać to idealnie stojąc z pprzodu przy zamkniętej masce. Wykluczam łożyska napinaczy, pompy wody, amorek kiwaczki itd. Ewidentnie szumi łańcuch. Silnik pracuje idealnie, nie buja, nie stuka, zapala na dotyk zima/lato, nie kopci. Identycznie jest we Vito. Miałem okazje pojeździć w210 e290td gdzie silnik jest identyczny tylko ma o jeden czajnik więcej i tam nie szumiało. Czy sam szum łańcucha kwalifikuje go do wymiany? Napinacz był ostatnio rozbierany - wymieniałem uszczelki metalowe pod i w napinaczu bo leciał. Wygladał na sprawnego stawiał bardzo duzy opór przy wciskaniu. Proszę o waszą poradę. Czy myśleć o wymianie łańcucha czy nie przejmować się szumem i kręcić kilosy .
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Marzec 2010, 13:10   

Łańcuch raczej nie szumi... Powiedziałbym, że delikatnie dzwoni- rzęzi. U mnie właśnie słychać taki charakterystyczny odgłos gdy stoje z przodu auta na pracującym silniku. W Sprinetrze po 200tys km tez cos takiego słyszałem. Ciekawe czy mam już łańcuch do wymiany czy może napinacz?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Marzec 2010, 14:04   

szumi to faktycznie złe slowo. Metaliczny piskliwy szum, dzwonienie, tak może lepiej to określa. Silnik pracuje niesamowicie miękko i ten "szum" słychac wyraźnie. Czy ewentualna wymiana napinacza jest bezpieczna dla starego łańcucha. Moje auto ma przejechane 280kkm ale pewnie kręcony licznik. Mojego ojca Vito od nowości ma 290kkm i "szumi "identycznie. Pytanie do posiadaczy C200D. Sprawdźcie prosze w swoich celinkach czy na goracym silniku sprzodu przy atrapie chłodnicy słychac metaliczny szum. Maska silnika zamknięta. Pzdr
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Marzec 2010, 14:25   

No to u mnie nic nie piszczy-chyba, ze czasem pasek wieloklinowy. Słychac po prostu takie delikatne dzwonienie, ale sam nie jestem pewien czy to łańcuszek czy coś innego.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Marzec 2010, 21:59   

U mnie też szumiało jak łożysko aż się wałek urwał. W silnikach na jednym wałku rozrządu, złamanie ma trochę mniejsze szanse, ale tez możliwe. To szumienie pewnie się bierze z np. szorowania (zamiast ślizgania) o ślizgi. Koniecznie sprawdź napinacz. Z tego co pamiętam w Dieslu jest hydrauliczny?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
  Wysłany: 18 Marzec 2010, 09:49   

To nie jest dźwięk szorowanie. Ten dźwięk jest bardzo podobny do pracy tylnej przerzutki w górskim rowerze, a dokładnie dźwięk łańcucha na przerzutce. Dziwne porównanie ale to prawie ten sam hałas. Nie chciałbym ingerować zbyt mocno w mój silnik bo pracuje jak marzenie. Cichy ( nowy oryginalny wydech :D ) pracuje równo i miękko. Nic nie stuka. Rewelacja i dlatego zastanawiam się czy tylko ten szum łańcucha wystarczy aby kwalifikować go do wymiany, czy ważniejsze jest wyciągnięcie, które mam zamiar sprawdzić w ten week.
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
puras 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 159
Skąd: Z-DOLNY ŚLĄSK
Wysłany: 18 Marzec 2010, 21:23   

A co myślicie o takim objawie; słychać takie grzechotanie ,terkotanie w momencie kiedy dodaje gazu i w momencie kiedy go puszczam. 160 tyś przebiegu. Odgłos ewidentnie wydobywa się spod pokrywy zaworów z przodu silnika, sprawdzałem też ze zdjętym paskiem i to samo. Łańcuch napinacz???
_________________
był w202 jest e39...
 
 
kandrzej2 

Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18 Marzec 2010, 22:24   

Może wtryski stukają, u mnie w c 250 TD pomogło 0,5 l miksolu na zbiornik ON
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Marzec 2010, 00:20   

Najpierw ściągnijcie pasek wieloklinowy, jak po zdjęciu nie hałasuje to wiadomo, że to coś z którymś z osprzętu silnika jest problem, zazwyczaj napinacz paska (łożysko w rolce)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
puras 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 159
Skąd: Z-DOLNY ŚLĄSK
Wysłany: 19 Marzec 2010, 08:09   

Sprawdzałem bez paska i to samo. :cry:
_________________
był w202 jest e39...
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Marzec 2010, 11:04   

Czyli niestety trzeba zdjąć pokrywę zaworów. Może łańcuch już się wyciągnął poza dopuszczalny limit i hałasuje obijając się o elementy. Nie wiem, bez otwierania już nic nie poradzisz raczej, tylko teraz potrzeba dobrego mechanika, która zna napinacze łańcucha w w202, albo ma ubezpieczenie, żeby nowy silnik odkupić :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 9