Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:24 |
220D zaslona dymna z rury wydechwej |
Autor |
Wiadomość |
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 08:08 220D zaslona dymna z rury wydechwej
|
|
|
Jak w tytule celinka 220D.
Wczoraj rano samochod odpalil normalnie, przejechalem okolo 2 km i nagle uslyszalem jak dziwne odglsoy w silniku. Brzmialy one dokladnie tak jak spalanie stukowe w silniku... Zadna kontrolka sie nie zapalila odglosy ucichly wiec jechalem dalej... po parru sekundach znowu te same odglosy i silnik sam zaczal przyspieszac, zdjalem noge z gazu a on przyspiesza. Podczas jazdy zgasilem silnik a on nadal przyspieszal.... dostawal samozaplonu.
Zatrzymalem sie odczekalem chwilke i z racji tego ze zadna kontrolka sie nie zapalila znowu silnik zapalilem i odjechalem... Parenascie sekund pozniej samchod rozpedzal sie SAM w szalonym tempie. Wjechalem na oswietlony odcinek drogi i zobaczylem w lusterku za soba gesta ZASLONE DYMNA (jak mleko) dym byl prawdopodobnie bialy lub niebieskawy (w swieltle lamp nie rozpoznawalny)
Natychmiast silnik zgasilem... znowu sam pracowal (bez paliwa). Zatrzymalem go naciskajac hamulec poprostu i to co zobaczylem..
Za mna sladem rury wydechowej smuga oleju (jak sie potem okazalo okolo kilometrowa) a poziom oleju w silniku po paru minutach to duzo duzo wiecej niz powinno (w podzialce sie nie zmiescilo nawet). Rura wydechowa zachlapana czana mazia....
Plyn chlodzacy mial wlasciwy stan..
Teraz tak charakterystyczne objawy:
spalanie stukowe
samozaplon (doslownie silnik sam sie rozkrecal bez paliwa)
gesty dym z rury wydechowej
wysoki stan oleju
Teraz moje obserwacje wczesniejsze.
Przyznam ze stan oleju patrzylem jakis miesiac temu
W Ostatnim tygodniu troszke klekotal przy uruchomieniu ale podejrzewalem swiece zarowa
I wlasnie w ostatnim tygodniu chyba znacznie wzroslo spalanie
teraz tak moje przypuszczenia:
Wtryskiwacze zaczely lac.
Niespalona ropa trafiala do miski olejowej
Jak juz bylo jej za duzo to odma do kolektora ssacego i do cylindra trafiala...
tam z racji tego ze jest to mieszanka paliwowa zapalala sie przed punkiem Gornym tloka i stad spalanie stukowe oraz opisywany samozaplon....
Po kilku godzinach chcialem przekrecic rozrusznikiem i niestety obrocilo sie tylko o polowe obrotu.. (pewnie niespalona ropa w cylindrze uniemozliwila to (na szzescie rozrusznik ma niskie obroty wiec nie uszkodzilo nic sie)
Pompy wtryskowej nie podejrzewam.. Silnik uruchomil sie normalnie.... nawet przy tych dziwnych odglosach, samozaplonie i dymie normalnie odpalal samochod... zadna kontrolka sie nie zapalila
Teraz do was koledzy pytanie.. Co Wy na to? |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3312 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 09:08
|
|
|
Daj już mu luz i nie odpalaj.Głowica do zdjęcia , planowania i uszczelka do wymiany.Koszt w moich okolicach 700zł z robotą .Plus olej ,filtr i borygo.
Ja tyle w tym temacie - może ktoś z Kolegów udzieli innej rady. |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 10:03
|
|
|
glowica do zdjecia i uszczelka???
Przeciez w glowicy nie ma kanalow ktorymi idzie ropa a to wlasnie ropa dostaje sie do kompry spalania albo miski olejowej.. wiec chyba uszczelka nie byla przyczyna tego.
Tak czy inaczej dzieki za opinie moze ktos jeszcze sie wypowie.
Rozmawialem z mechanikiem i dopiero na przeyszly tydzien samochodzik idzie do warsztatu a teraz tydzien domyslow bedzie i niepewnosci czy jeszcze ten sam silnik bedzie czy tez trzeba anglika sprowadzic.... wlasnie ma ktos doswiadczenia ze sprowadzaniem aut z anglii? (oczywiscie tych zezlomowanych tam) |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 10:58
|
|
|
madzara31 napisał/a: | Głowica do zdjęcia , planowania i uszczelka do wymiany | - uszczelka to tu niema nic do rzeczy, może pęknięta głowica i ropa jakoś dostaje się do oleju?
W głowicy jest podgrzewacz paliwa, ale gdyby puścił to ropa poszła by do płynu chłodzącego , a nie do oleju...
Może tłok pęknięty/dziurawy?
Nie wiem, ciekawy przypadek!!?? |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 12:13
|
|
|
Tez mi to powiedzial mechanik ze moze byc pekniety tlo ale.... wowczas niebyloby mocy (nie pracowalby jak szlony na 3 cylindrach... chyba)
przy odmie (przewody wchodzace do kolektora ssacego widac jak olej tam rozbryzgiwal.... wiec olej szedl od miski przez odme do kolektora ssacego aropa przez lejacy wtryskiwacz/e do skrzynki korbowej..
Jezlei to by byla wina wtryskiwaczy to pol biedy... tylko ciekawe czy silnik sie nie zdazyl przytrzec... wkoncu smarowany byl tylko prawie ropa (pol na pol z olejem) sadzac po bagnecie jest okolo 3-4 litry ropy w oleju..
Tata (ktory siedzial obok) twierdzil ze przed wylaczeniem silnika (hamujac na biegu do zera bo inaczej nie dalo rady) migala kontrolka cisnienia oleju
[ Dodano: 14 Wrzesień 2011, 12:13 ]
a przypadek nie dosc ze ciekawy to i na pewno kosztowny... |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 16:20
|
|
|
konradkar napisał/a: | Tata (ktory siedzial obok) twierdzil ze przed wylaczeniem silnika (hamujac na biegu do zera bo inaczej nie dalo rady) migala kontrolka cisnienia oleju
|
Spokojnie, nie masz takiej kontrolki u siebie w samochodzie |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
godzio
duży może więcej
Pomógł: 36 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 301 Skąd: żorek
|
|
|
|
|
j@wa
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 108 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 19:59
|
|
|
Klasyczne rozbieganie diesla. Żadna uszczelka pod głowicą,żadna głowica. Lejące wtryski-hmmm. Wszystkie na raz? Obstawiam pompę wtryskową.Podawanie tak dużej dawki że silnik nie przerabiał i tak jak dalej pisałeś. Do oleju,odma,dolot i cylinder. Ale to już musi mechanik obadać na żywo. Przez neta można przypuszczać.Przytrzeć się nie powinien.
W aucie osobowym i manualu to pół biedy zadusić na biegu. W automacie gorzej. A w sprzęcie typu koparka,ładowarka co? Jak wszystko na hydraulice. Odcinamy dopływ powietrza. Musi zdechnąć. |
_________________ W202T 250TD '98r. WDB2021881F769383 |
Ostatnio zmieniony przez j@wa 14 Wrzesień 2011, 20:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 19:59
|
|
|
No tak, ale kolega konradkar zdaje się nie ma turbiny. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 22:45
|
|
|
konradkar napisał/a: | przypadek nie dosc ze ciekawy to i na pewno kosztowny... |
Może nie koniecznie, zacznij od sprawdzenia "wydajności" pompy i wtryskiwaczy.
Siwy dym świadczy o tym, że silnik dostaje tyle paliwa, którego nie jest w stanie przepalić, to jest przyczyną również swoistego rozbiegania silnika. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 23:28
|
|
|
Ja tylko chcę przypomnieć, że kolega konradkar, chwalił się kiedyś jak to zwiększył moc w 220D na Lucasie - także dziura w tłoku jak najbardziej możliwa. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 15 Wrzesień 2011, 11:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
andrzej ulinski
au1310
Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 97 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2011, 08:38
|
|
|
Oj,oj,chyba camel ma racje! |
_________________ WDB2021281F382832 |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2011, 13:31
|
|
|
zwiekszalem moc w Lucasie...?
Chyba nie ma takiej mozliwosci.. a co do Lucasa to sam ja wyjalem i uszczelnilem piszac post w dziale zrob to sam (nie chwalac sie najczesciej odwiedzany post na naszym forum cos okolo 85tys osob zerknelo na moje wypociny)
Teraz mozemy tylko powymieniac sie wlasnymi przemysleniami na ten temat ale pompa raczej nie... bardziej na wtryski lejace... Co do dzury w tloku to tez chyba nie bo skad tak duza kompresja (w tym niby uszkodzonym cylindrze) ze rozrusznik nie mogl tego przewalic...? |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2011, 15:45
|
|
|
konradkar, Cytat: | kad tak duza kompresja (w tym niby uszkodzonym cylindrze) ze rozrusznik nie mogl tego przewalic...? |
bo masz za duzo "oleju" w misce ???:)
a skad wiesz, ktory to niby cylinder jest uszkodzony??? |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
j@wa
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 108 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2011, 16:48
|
|
|
Gdyby miał dziurę w tłoku to by po udanych próbach odpalenia słyszał że silnik na jeden garnek nie pali. Tak jak pisałem lejące wtryski. OK. To wytłumaczcie jak nagle siadają wszystkie cztery? Chyba że w baku pływa jakieś coś niepodobnego do ON.
P.S
Diesel to wcale nie prom kosmiczny tylko mniej skomplikowana maszyna od benzyniaka. |
_________________ W202T 250TD '98r. WDB2021881F769383 |
|
|
|
|
|