Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
mlody192 
C200 EspritSelection

Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 124
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 20:07   

Z tego co kojarze z instrukcji "obieg zamkniety" wylacza sie w zaleznosci od temperatury zewnetrzej. Zima po 30 latem po 5 minutach. Dokladniej opisuje instrukcja,byly chyba dwa lub trzy zakresy po ktorych sie wylacza obieg zamkniety.
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 23:06   

Po co zgadywać.. wystarczy zerknąć do instrukcji :mrgreen:

obieg.jpg
Plik ściągnięto 281 raz(y) 69,18 KB

 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 13:43   Sterowanie ogrzewaniem

Nie grzeje na nogi, wywaliłem filtr kabinowy i nic, później przekręcam pokrętłem i jak nie przekręce to zawsze wieje na szybę i przed siebie a no podłogę nic, Co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc mój VIN2021211A601521
 
 
 
devilinside 

Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 14:29   

Pewnie właśnie to pokrętło, ono powinno pewnie w jakiś sposób zamknąć / otworzyć wypływ powietrza. Filtr kabinowy napewno nie ma z tym nic wspólnego, kiepska sprawa bo do tego pewnie trzeba pół dechy rozebrać.

U mnie jest podobne zjawisko, ale związane z potencjometrem nawiewu, reaguje z opóźnieniem, a czesto zmiana na wiecej niż 1 położenie, powoduje juz włączenie max'a.
Domniemam że potencjometr do wymiany. To zdaje sie też częsta przypadłosć mietków, bo juz chyba ze 3 widziałem z właśnie takim problemem.
_________________
C 200: WDB2020201A410384
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 14:31   

Albo ktoś wyjmował panel i nie trafił bolcem regulującym w wybierak, albo bolec pękł na przegubie.W obu przypadkach panel do wysunięcia.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 5 Styczeń 2010, 19:11   

A może to być bezpiecznik??
I dlategojest niemożliwe sterowaniem ogrzewania np zamiast szyby to nóg??Jeżeli tak to który to nr bezpiecznika
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Styczeń 2010, 21:42   

tomi382 napisał/a:
A może to być bezpiecznik??


Nie.
Kolega noc napisał Ci już co jest przyczyną.
Wyjmij radio, weź latarkę, małe lusterko i jak zerkniesz w górę przez otwór to zobaczysz o co chodzi :wink:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 5 Styczeń 2010, 22:36   

kolego noc ja się dołączę do tematu :) i odświeżę swoją wcześniejszą zagwostkę
od razu dodam że błędy z klimatronika zostały wykasowane (dzięki twojej pomocy ofc) :P
jedyny błąd jaki był to 241 czyli mało freonu
o co chodzi........
nie mogę dać nawiewu tylko na samą szybę tzn. kiedy ustawie na wyświetlaczu (panel) kierunek na szybę wieje mi na szybę (lekko) ale również na wszystkie kratki nadmuchu na twarz.
aby usunąć ten mankamencik zamykam środkowy nawiew ręcznie problem znika :) ale oczywiście chodzi żeby wszystko śmigało jak książka pisze.
zauważyłem jeszcze jedną rzecz po odłączeniu aku wszystko wraca do normy lecz tylko na chwilę
skontrolowałem pracę ramion (silniczków) od klap i wydaje mi się że wszystkie działają tzn znalazłem ich 3 bądź 4 już nie pamiętam :) zdejmując odsłony na nogami kierowcy i pasażera

jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić bądź co może być uszkodzone :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
prodoom

Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 23:56   Padło ogrzewanie po wizycie w myjni.

Byłem dziś w myjni. Autko umyte,wysuszone..przejechałem kilka km z ogrzewaniem,następnie zaparkowałem na kilka godzin. Po tym czasie wsiadam,odpalam przekręcam pokrętło i słyszę tylko "trrryy" przez dwie sekundy i koniec...z kratek leci leciutko-chyba siłą grawitacji -ciepłe powietrze ale nie wystarcza go nawet na odparowanie szyby.
Co robić ?
 
 
juskowiak99 

Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 16
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 12:13   Ogrzewanie? Filtr kabinowy czy może termostat?

Mercedes Benz C 200 D 1993 r. Witam mam mały problem z ogrzewaniem, a właściwie biorąc pod uwage ostatnie temperatury, to duzy problem :) Wiec, ciepłe powietrze leci tylko wtedy gdy ustawie dmuchawe w pozycji 1 z symbolem szyby, i boczne pokrętła tez ustawiam na pozycje z wizerunkiem szyby, prawy przełącznik daje na pozycje dmuchania do góry. problem w tym ze ogrzewanie jest dosyc słabe, starczy na odparowanie szyb ale mało zeby siedziec bez kurtki w aucie. A jak daje na dmuchawe na wyzsze obroty 2-4 to dmucha bardzo mocno ale coraz to bardziej letnie powietrze, juz nie takie cieple jak na pozycji 1. siła podmuchu jest dosyc duza na pozycji 4 wiec filtr kabinowy chyba nie bedzie zapchany co o tym sądzicie? Moze to wina termostatu?idzie go jakos sprawdzic czy jest dobry czy nie ?czy tylko załozyc inny i spróbowac czy lepiej...Szukalem troche po necie i nie widzialem kogos z tym problem co ja, z góry dzieki za odpowiedz!
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 12:17   

Filtr kabinowy (o ile w ogóle go masz ;-) ) raczej odpada, gdyby był zapchany, to z nawiewów ledwo by dmuchało (niezależnie od temp.).

Termostat? A jak zachowuje się temp. silnika? Nagrzewa się szybko i "stoi" na 80-tce?

Zostaje jeszcze nagrzewnica - być może jej czas już upłynął.

Chyba, że układ chłodzenia zapowietrzony albo za mało płynu.
 
 
juskowiak99 

Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 16
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 15:48   

Gomezio napisał/a:
Filtr kabinowy (o ile w ogóle go masz ;-) ) raczej odpada, gdyby był zapchany, to z nawiewów ledwo by dmuchało (niezależnie od temp.).

Termostat? A jak zachowuje się temp. silnika? Nagrzewa się szybko i "stoi" na 80-tce?

Zostaje jeszcze nagrzewnica - być może jej czas już upłynął.

Chyba, że układ chłodzenia zapowietrzony albo za mało płynu.


Zakupiłem filtr bo w miejscu gdzie powinien byc okazało sie ze go nie ma :) Było puste miejsce, załozyłem go i...troche pomogło, ciepełko leci juz na kazdym stopniu od 1-4, zupełnie nie wiem jaki to miało związek no ale ok. Druga sprawa, ze nie jest az tak ciepło jak byc powinno. Wiec zakupiłem termostat ale jeszcze go nie wymienilem, myslicie ze to moze byc to ?płyn chłodniczy jest nowy uzupełniony, ale temperatura silnika nie wchodzi powzyej 60 stopni nawet po przejechaniu ok 50 km i jezdzie po miescie wiec chyba termostat do bani no nie?Jak wymienie to napisze czy pomogło!
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 20:04   

juskowiak99 napisał/a:
wiec chyba termostat do bani no nie?


Do wymiany

juskowiak99 napisał/a:
Jak wymienie to napisze czy pomogło!


Na pewno pomoże.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
mlody865 
2,2 CDI 98r. NAVI


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 23:05   

ja ostatnio wymieniałem termostat i pomaga na 100 %, z tymże to nagrzeje Ci silnik który poda potem to ciepło do auta, a nie wiadomo czy i tak nie będziesz musiał rozbierać panelu bo Ci się pokrętła "pokręciły" :mrgreen: (oby nie) pozdrawiam

PS. i pamiętaj przy wymianie termostatu żeby płyn spuścić bo mi się zapomniało i miałem trochę rozrywki..... :twisted:
_________________
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!
 
 
juskowiak99 

Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 16
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 14:24   

Ok jestem po wymianie termostatu - ogrzewanie chodzi na 100 % ,normalnie idzie sie spocic, temperatura silnika po ok 10 minutach 80 stopni, potem max do 95 i w srodku ciepło że aż miło :) Ale jest nowy problem, o ktorym wczesniej nie wiedzialem lub pojawił sie teraz! Nie umie puscic zimnego powietrza!cały czas grzeje!narazie fajnie bo jest zima ale za niedlugo wiosna i lato ehh...boczne pokretła są od ustalania temperatury no nie ?na lewy bok i prawy ?dobrze rozumie ?no i jak jest ustalone na symbol szyby to grzeje mocno , gdy oba pokretła obracam w przeciwna strone, do samego konca to powinno byc zimne tak ?a dalej leci ciepło...czy te pookretła otwierają jakies kanaliki i zamykaja ?pewnie tak ale czemu to nie działa, nie ma w tym przeciez elektroniki...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,165 sekundy. Zapytań do SQL: 11