Awaria - świeci się kontrolka ładowania i ABS |
Autor |
Wiadomość |
wodz69
W202 180 Classic'93
Dołączył: 25 Kwi 2006 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 10:11 Awaria - świeci się kontrolka ładowania i ABS
|
|
|
Witam
Mam następujący problem - po odpaleniu silnika nie gaśnie kontrolka ładowania oraz ABS. Wcześniej podczas jazdy kilka razy zamigała kontrolka ładowania i zaświecał się ABS oraz (?) radio się wyłączało, jednak po chwili problem ustępował. Później stojąc na skrzyżowaniu usłyszałem dziwny stuk spod maski, który po chwili ustał, ale zapaliła się kontrolka ładowania oraz ABS i później już nie zgasły. Czy to problem z alternatorem, bo nie chcę go niepotrzebnie wyjmować? |
Ostatnio zmieniony przez wodz69 10 Wrzesień 2007, 15:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 11:27
|
|
|
poszukaj na forum było o tym jakos nie dawno !! |
|
|
|
|
wodz69
W202 180 Classic'93
Dołączył: 25 Kwi 2006 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 11:37
|
|
|
A mógłbyś jakąś wskazówkę dać jak znaleźć ten wątek? Bo szukałem o alternatorze i lampkach ładowania i ABS ale nie udało mi się znaleźć przypadku podobnego do mojego
Z góry dziękuję |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 15:09
|
|
|
ja u siebie mialem wahania napiecia, i podczas jazdy zapalala sie ABS i BAS :/
pod pedalem gazu glowny kabel + od akumulatora nie mial styku i powodowal skoki napiecia, przez to glupialy sterowniki od hamulcow, szyb, swiatel itd, cuda jaja jednym slowem sie dzialy (np. wrzucalem lewy kierunek a migal prawy !!!!!! )
u Ciebie jest prawdopodobnie podobnie, mozliwe, ze szczotki masz juz na wykonczeniu, powstaje spadek napiecia, i sterownik ABS glupieje |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 15:20
|
|
|
Albo jeszcze aku. jest do wymiany |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
wodz69
W202 180 Classic'93
Dołączył: 25 Kwi 2006 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 15:21
|
|
|
Właśnie też tak myślałem, jednak jedyna rzecz która mi nie pasuje do tego schematu to ten stuk, po ustaniu którego lampki zapaliły się na stałe. Czy to możliwe żeby wykończone szczotki coś takiego spowodowały? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 20:33
|
|
|
wodz69 napisał/a: | Czy to możliwe żeby wykończone szczotki coś takiego spowodowały? |
Jak najbardziej możliwe Sprawdź prąd ładowania, tak się dzieje zawsze gdy napięcie spada poniżej wartości granicznej - 10,5V |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Equinoxe
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 115 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 21:00
|
|
|
Witam.
Jeżeli masz jakiś miernik (voltomierz) to sprawdź napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku ( powinno być ~12V ) i przy włączonym silniku (powinno być ~14,2V do 14,4V), Jeśli napięcie nie rośnie do 14,2V przy włączonym silniku to coś nie tak z alternatorem. Sprawdź też czy masz dobrze dokręcone klemy + i -
Pozdr. |
_________________ W202 C200 CDI 1999r.
WDB2021341A784321 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 22:03
|
|
|
Equinoxe napisał/a: | wyłączonym silniku ( powinno być ~12V ) .... przy włączonym silniku (powinno być ~14,2V do 14,4V),. Sprawd |
Zalezy kiedy będzie mierzyl na wyłczonym, może byc i 13V - nie powinno byc poniżej 12V. Natomiast przy pracującym silniku powinno się mieścić w przedziale 13 do 14,5V zależnie od rodzaju regulatora napięcia i obr. silnika |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
wodz69
W202 180 Classic'93
Dołączył: 25 Kwi 2006 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 08:46
|
|
|
OK chyba się wyjaśniło - co prawda nie miałem wczoraj pod ręką woltomierza, ale wieczorem odpaliłem silnik i zajrzałem pod maskę - przy dodawaniu gazu alternator wydaje niezbyt przyjazne odgłosy, a dodatkowo ze środka sypią się iskry, czyli jest do wymiany.
Dzięki za wskazówki
A jeszcze mam pytanko - czy jeśli mam alternator Valeo to mogę zamiast niego wkręcić Bosha?? |
|
|
|
|
Equinoxe
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 115 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 08:53
|
|
|
wodz69 napisał/a: | czy jeśli mam alternator Valeo to mogę zamiast niego wkręcić Bosha?? |
Myślę, że tak. Tylko żeby miał podobną wydajność prądową - czyli mocy |
_________________ W202 C200 CDI 1999r.
WDB2021341A784321 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 12:37
|
|
|
No i żeby mocowanie pasowalo |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 19:26
|
|
|
I żeby było dobre "odsadzenie" rolki - żeby pasek nie szedł po skosie, bo go błyskawicznie poszarpie. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 19:47
|
|
|
Aleśmy po żebywaliiii |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
vito03
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 24 Skąd: Konin
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 20:23
|
|
|
Witam , dzisiaj mnie też dotkną problem BAS/ARS. Zaczeła mi się zapalać ta kontrolka i zauważyłem ,że pod maską dochodzą jakieś dziwne odgłosy jakby coś się tarło. Trudno mi zlokalizować skąd ten dzwięk. Czyżby to alternator , dodam że nie zapala mi się kontrolka ładowania .Może to coś innego?
Proszę o porady i sugestie. |
|
|
|
|
|