Co to jest - 3 zdjęcia z komory silnika |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27 Marzec 2010, 19:47
|
|
|
janucha78 napisał/a: | No własnie sie zastanawiam czy musza byc spelnione jakies dodatkowe warunki do zamkniecia klapek. |
Przede wszystkim obciążenie silnika, ale tego przy otwartej masce nie sprawdzisz
Podczas małych oraz średnich obciążeń silnika klapy są zamknięte powodując zasilanie tylko poprzez jeden kanał, który (ze względu na swoja konstrukcję) powoduje silne zawirowanie zasysanego powietrza. Gdy obciążenie silnika jest duże, to klapy otwierają się i silnik zasysa powietrze poprzez obydwa kanały - bez zbędnych oporów. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 27 Marzec 2010, 20:02
|
|
|
Cytat: | Wysłany: Dzisiaj 18:47
janucha78 napisał/a:
No własnie sie zastanawiam czy musza byc spelnione jakies dodatkowe warunki do zamkniecia klapek.
Przede wszystkim obciążenie silnika, ale tego przy otwartej masce nie sprawdzisz
Podczas małych oraz średnich obciążeń silnika klapy są zamknięte powodując zasilanie tylko poprzez jeden kanał, który (ze względu na swoja konstrukcję) powoduje silne zawirowanie zasysanego powietrza. Gdy obciążenie silnika jest duże, to klapy otwierają się i silnik zasysa powietrze poprzez obydwa kanały - bez zbędnych oporów. |
Faktycznie dzisiaj przy nagrzanym silniku po odpaleniu klapki sie zamykaja i otwieraja przy gwaltownym dodaniu gazu.Jesli chodzi o dodatkowe warunki to chodzilo mi o zamkniecie klapek po uruchomieniu bo jak bylo zimniej i silnik byl nagrzany to chyba sie nie domykaly.A moze temperatura zewnetrzna ma na to wplyw?Juz sam nie wiem |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28 Marzec 2010, 19:42
|
|
|
janucha78 napisał/a: | Faktycznie dzisiaj przy nagrzanym silniku po odpaleniu klapki sie zamykaja i otwieraja przy gwaltownym dodaniu gazu. |
Skoro tak się dzieje, to znaczy, ze układ sterowania, jak i same klapy są OK - jeżdzić i nie przejmować się |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
damian_2002
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 46 Skąd: pszczółki
|
Wysłany: 14 Maj 2010, 00:19
|
|
|
to syczenie z zaworków też mnie niepokoiło i zapytałem o to fachurę podpowiedział, że tak ma być. U mnie też syczą jakieś 30-40 sek po wyłączeni autka. Dodatkowo po wyłączeniu autka słychać tak jakby stukot jakiejś plastikowej kulki albo jakiegoś zaworku coś jakby plastik o plastik i tak też ma niby ale może być też tak, że tego stukotu nie słychać. |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 14 Maj 2010, 21:57
|
|
|
A ja jestem ciekaw dlatego że u mnie też syczy. Obok filtra powietrza w przy tej rurze jest zawór i tam mam nieszczelność. Jakie powinny być skutki w moim przypadku? I czekam na opinie |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
damian_2002
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 46 Skąd: pszczółki
|
Wysłany: 14 Maj 2010, 23:24
|
|
|
tam jest chyba kilka zaworków napisz który ci syczy |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 17:10
|
|
|
I jak lekko ruszę tym zaworem to syczenie ustaje
[ Dodano: 17 Maj 2010, 13:07 ]
I nikt nic mi nie podpowie? wczoraj np juz nie syczało a chciałby, wiedzieć co to daje w silniku i wszystko na ten temat
silnik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 98 raz(y) 64,61 KB |
|
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
|