Przysłanianie grila na zimę. |
Autor |
Wiadomość |
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24 Listopad 2007, 13:57
|
|
|
szczerze mówiąc to jeszcze nie wiem jaka jest żywotność termostatów w naszych silnikach (jeszcze nie wymieniałem, mój działa jak narazie OK)
dla przykładu: w dużym fiacie wymieniałem 2 razy w roku, w R5 raz do roku, w innych to różnie było.
we wszystkich samochodach jakie miałem nie trzeba było niczego zasłaniać gdy termostat był sprawny. |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 25 Listopad 2007, 22:57
|
|
|
Widzę,że temat przypasował co niektórym do dyskusji. Zostańmy więc przy zdaniu, że dobrze działający termostat załatwi sprawę szybkiego nagrzewania się autka nawet w okresie zimowym.
P.S: A czy ktoś z Was panowie lał kiedyś płyn do chłodnicy FEBI BILSTEIN czerwony o ile się nie myle? |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 25 Listopad 2007, 23:05
|
|
|
Jeżeli ten płyn spełnia normę mercedesa(gdzieś to było na forum) to spokojnie możesz go lać.
Febi-Bilstein to nie najgorsza firma . |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 25 Listopad 2007, 23:10
|
|
|
Powiem tak w czasie gdy temp. powietrza jest ponad 20 stopni to wskazówka temperatury silnika pokazuje ponad 80 i zatrzymuje sie na środkowej kresce(czyli 100 stopni ), chyba trochę dużo.... wisko wymieniłem na nowe (Sachs)....w okresie jesienno - zimowym temperatura pokazuje lekko ponad 80.... sam już nie wiem czy tak ma być..... w sumie cena za nowy termostat nie jest zbyt wygórowana, ale lepiej sie upewnić niż wymieniać części, które są sprawne..... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
marcmerc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 187 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 25 Listopad 2007, 23:33
|
|
|
termostat powinien otwierać się przy temperaturze ok 83 lub 86 stopni i taką temperaturę powinien pokazywać i utrzymywać choć czasem jest to fizycznie niemożliwe np. w upalny dzień stojąc w korku wtedy temp. może dojść pod 100 ale i tak powinna za jakiś czas spaść, a wracając do kartonów plandek i innych termostatopodobnym urządzeniom kiedyś tak zrobilem w moim poprzednim aucie (zapomnialem o "zaslonce" i pojechalem w trasę) no i przegrzalem silnik czego skutkiem byl piekny niebieski dymek z rury wydechowej |
_________________ okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 26 Listopad 2007, 00:27
|
|
|
u mojego taty w c250t td classic i w upalne dni wskazówka w korku plasowała sie przed tą kreską powyżej 80 stopni. |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 26 Listopad 2007, 12:48
|
|
|
i to jest normalne |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 26 Listopad 2007, 13:39
|
|
|
Chopy, jak jeździcie w korkach i do tego z klimą to temperatura silnika ok. 100 C jest w Waszych autkach normalna. Ma prawo tak być
A termostaty montowane w MB są zwykle o temp. poczatku otwarcia 80 C (turbo) i 85 C... Każdy termostat powinien mieć temperaturę oznaczoną na swoim większym pierścieniu...
Żeby było łatwiej - normalna temp pracy to wskazówka w okolicach górnego brzuszka ósemki (oznaczenie "80") na wskaźniku... U jednego będzie więcej, u drugiego mniej - wskaźnik tez nie jest dokładny... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 26 Listopad 2007, 14:01
|
|
|
jeżli na dworze masz 30 st.C, przy asfalcie w korku masz 35 st.C , w chłodnicę, dmucha ci powietrze z wydechu poprzedzającego samochodu o temp. 50-70 st.C to nic dziwnego, że silnik ma problemy z chłodzeniem - temperatura 100-120 st. C w obecnych układach chłodzenia nie jest niczym nadzwyczajnym, jak masz sprawny układ to nawet płyn ci się nie zagotuje.
ważne, aby w korku zostawić np. 2m odstępu (nie siedzieć komuś w zderzaku), wtedy to powietrze jest zawsze trochę chłodniejsze. |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
|