Przesunięty przez: Camel- 11 Październik 2008, 13:22 |
Spalanie gazu |
Autor |
Wiadomość |
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 25 Październik 2009, 17:15
|
|
|
galczo89 napisał/a: | Eldorado, Camel sobie robił jaja a wymontowałem bo na śrubie mogłem sobie sam ustawić dawke paliwa miałem przyspieszenie jak fiat 126p ale za to bardzo niskie spalanie. teraz robie samo miasto i zamontowałem znowu silniczek krokowy bo za duzej różnicy nie było a za to teraz mam przyspieszenie |
spoko jest sądziłem że jest jakaś różnica między silniczkiem krokowym (który u mnie można rególować na laptopie) w porównaniu do "śrubki" , ale spoko |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 25 Październik 2009, 19:13
|
|
|
silniczki krokowe czesto nie zdaja egzaminu w instalkach II generacji juz to przerabialem dobrze ustawiona sruba czesto jest lepszym rozwiazaniem |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
galczo89
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 66 Skąd: inowrocław
|
Wysłany: 26 Październik 2009, 00:10
|
|
|
eldorado u ciebie mozna w laptopie regulowac silnik krokowy a srube mozna regulowac przy moim telefonie jak sobie przyswiece i przekrece |
_________________ MERCEDES w202 180 + gas ELEGANCE 1995r. WBD2020181A043897 |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
konopas
Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Chełmno
|
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 10:53
|
|
|
c200 kompressor stag 300, spalanie w miescie to w okolicy 13 -14 l, na trasie potrafilem zejsc nawet do 10 l. takze wynik wydaje mi sie super. |
_________________ C200 Kompressor Classic Selection 2000 r. + LPG, 192KM. WDB2020251F902812
|
|
|
|
|
KubaV
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 311 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 08:40
|
|
|
Mam pytanie. Czytam własnie o spalaniu gazu w C180 i sa one zróżnicowane nawet przy tej samej generacji instalacji gazowej. Zatem od czego zależy taka różnica. Oczywiście wiem że to zalezy od stylu jazdy ale czy na niższe spalanie może mieć wpływ np. marka instalacji gazowej? Pytam, bo zastanawiam się nad założeniem u siebie i nie chciałbym raczej żeby balił ok np. 17 litrów bo w tym momencie odstepuje od tego tematu.
Tak w ramach ciekawostek, W mondeo II 2.0 na wtrysku (autko wujka) gaz nie był serwisowany ok. 2 lata i spalanie gazu doszło do 30 litrów |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 08:43
|
|
|
KubaV napisał/a: | czy na niższe spalanie może mieć wpływ np. marka instalacji gazowej? |
Na pewno. Komponenty z wyższej półki lepiej poradzą sobie z "dozowaniem" LPG, przez co silnik będzie zasilany najbardziej optymalną dla siebie dawką - co przedłoży się na spalanie.
Natomiast najważniejszym elementem jest kumaty "gaziarz", który odpowiednio doradzi, wybierze i zamontuje instalację. Co z tego, że kupisz graty od Prinsa, skoro zakładać je będzie kowal z przydrożnego warsztatu. |
|
|
|
|
KubaV
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 311 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 08:48
|
|
|
Aha rozumiem. Zapewne było ale opini jest na prawdę mnóstwo. Jeden poleca taką firmę, drugi taką a zdania sa podzielone 50/50. Czyli równierz kondycja silnika przed założeniem jest bardzo wazna? Wiadomo.. świece, filtry, kable WN (jesli stare). Ale czy zmuszony jestem u siebie wymienić uszczelkę pod głowicą, jeśli w rogu uszczelki (po lewej patrząc od przodu) delikatnie mi się poci olej? Ubytek po 10.000km to ok 0.3 litra oleju.
Sorry za lekką rozbieżność tematu ale chodzi mi właśnie o zużycie gazu. |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau |
|
|
|
|
Mateusz1988
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 50 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 08:49
|
|
|
masz w zupelnosci racje, zakladalem gaz STag 4 przez 3tys było oki spalanie na poziomie 10litrow/100km, na darmowym przegladzie magikowi zajelo 30s podpiecie pod kompa i stwierdzenie ze jest wsio oki. Ja nie mialem czasu na zagladanie mu na rece i odjechalem i stalo sie.... rozjechana mapa benzyny. Predkosc maks jaką mogłem sie przemieszczac na lpg to 160km/h z wiatrem. Po ponownym ustawieniu zmniejszeniu dawki gazu ble ble auto dostało KOPA ispalanie zeszlo do 8l jazdy emeryta gdzie palil 10 tej samej jazdy......
Jesli pracuje poprawnie na benzynie to po co masz wchodzic w koszta? 80% aut sie poci to nie jest nowe:) |
|
|
|
|
KubaV
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 311 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 09:05
|
|
|
na temato pocenia się spod uszczelki w tym samochodzie mogę śmiało zacytować słynnego ksiedza "jeśli nic się nie leje to wiedz że coś sie dzieje" Te silniki tak mają (oczywiście mówie o poceniu się a nie o sytuacji gdzie olej mamy w zbiorniczku wyrównawczym) . Wiele osób mi to potwierdziło, także uważam że w moim przypadku, wpakowałbym sie tylko w niepotrzebne koszta.
Ok puściłem cynk tu i tam że szukam dobrej instalacji za godziwe pieniądze i poczekam na odpowiedzi.
Ale tak czy inaczej waham się nadal bo silnik mam na prawdę w eleganckim stanie i boje się że gazem go zakatuje, a może nie gazem a niedoświadczonym mechanikiem. Na instalacji LPG nie znam sie w zupełności więc nawet gdybym patrzył mu na ręce to nic mi to nie da, bo nie będe wiedział że w tym momencie robi błąd |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau |
|
|
|
|
Mateusz1988
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 50 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 09:14
|
|
|
Zdania co do LPG są podzielone, na swoim przykladzie powiem ze:
Siostra kupiła Clio w 1999r z przebiegiem cos kolo 120tys rok produkcji 1992 1.2RN-ka.
odrazu założyła gaz.
Silnik od momentu kupna miał dość spory kawałek zapocony miedzy blokiem a głowicą ale chodził równo przyjemnie sprężanie równomierne na każym cyl. nie miał przedmuchow itp. przy 180tys ściągaliśmy głowice(nic sie nie działo prócz pocenia) planowanie+nowa orginalna uszczelka, docieranie zaworów oprzy okazji sciagnietej głowicy wymienione uszczelniacze. Sprzedała samochod z przebiegiem 245tys około w tamtym roku i osoba ktora kupiła jeździ do dziś oczywiście co 10tys przegląd gazu gaz II gen silnik na monowtrysku bosha.
Podstawa to odbry gaziarz mi spieprzyli sprawe...... i nie jade nawet na ustawienie mapy wtrysku bo nie wiem czy sie nie popsuje chodz juz na LPG chodzi lepiej jak wczesniej. Jesli pocenie ci nie przeszkadza a nie dmucha do oleju wody i wody do oleju to nie ma co ruszac. |
|
|
|
|
KubaV
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 311 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 09:55
|
|
|
zadnych takich przypadłości nie ma u mnie oprócz własnie takiego pocenia. Ja podchodzę do tego.. jesli działa to nie ruszam. |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau |
|
|
|
|
litwa22
Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 8 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2011, 21:54
|
|
|
u mnie pali w mieście 15-16L/100
w trasie przy spokojnej jeździe 9-9.5L/100
mam zbiornik 40L i w trasie śmiało 420km robię,w krótkim przeliczeniu około 9.5L na 100
autko to MB C 180 1.8 benzyna + gaz, 96r
instalacja zwykła około 5 letnia |
|
|
|
|
C180Manager
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 39 Skąd: WrocLOVE
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2011, 22:15
|
|
|
ja na swoim 50litrowym baku (wchodzi trzydzieści pare litrów) robię ok 300-320km
troszkę mało.. muszę do serwisu jakiegoś się wybrac by filtry powymieniali bo juz jeżdżę na tych samych z 3 lata |
|
|
|
|
|