Przesunięty przez: Przemek 12 Styczeń 2012, 18:56 |
Pompa wysokiego ciśnienia CDI |
Autor |
Wiadomość |
LewyPas
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 324 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Listopad 2015, 19:23
|
|
|
Leci z sekcji. Jutro auto będzie zrobione i idzie na sprzedaż. Mam w210 i w202 i nie utrzymam dwóch.
Ile mogę wołać za w202 2.2 cdi 99r. wyposażenie: ABS, ASR, centralny, 2 x elektr. szyby, elektr. lusterka, el. składane lusterka, klimatronik 100% sprawny. Blacharsko oceniam na 4+ - do roboty drzwi pasażera i kierowcy. Zawieszenie bez luzów itp. |
_________________ Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r - |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Grudzień 2015, 20:55
|
|
|
Panowie. Wymieniłem ostatnio pompę wysokiego ciśnienia na nową.
Wszystko cacy z wyjątkiem sporo zwiększonego spalania. 3 x trasa Łódź-Wrocław-Łódź i 8l/100km przy prędkościach 120-130km/h. Wcześniej było 6,5...
Z tego co wiem gdyby z pompą było coś nie tak, to były by problemy z odpalaniem, a nie ma żadnych. Wszystko oprócz spalania cacy. Nie ma też podejrzeń o złe ustawienie pompy, bo ona nie wymaga żadnych ustawień...
Nie kopci na czarno. Po jej wymianie nawet puszcza mniejszy dymek przy gwałtownym przygazowaniu.
O co może chodzić, gdzie szukać...?
Dodam tylko, że w tym samym czasie założyłem też nowy termostat chłodzenia paliwa. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
LewyPas
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 324 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Grudzień 2015, 21:16
|
|
|
Nie ucieka Ci nigdzie paliwo? Termostat sprawny na 100%? Bo wiesz, nowe też bywają wadliwe. |
_________________ Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r - |
|
|
|
|
frutii1992
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 424 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20 Grudzień 2015, 23:11
|
|
|
dawkowaniem paliwa sterują wtryski, reszta idzie w przelew, więc ja innej możliwości niż wycieki nie widzę |
_________________ om611 + gt22v
|
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20 Grudzień 2015, 23:41
|
|
|
Skoro pompe i termostatu jesteś pewien to pozostało Ci sprawdzić wszystkie przewody - może tam jest jakaś mała nieszczelność. Innych możliwości już nie ma.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Grudzień 2015, 12:26
|
|
|
Dzisiaj posprawdzałem z mechanikiem. Na przewodach sucho. Wszędzie sucho.
Szybko się nagrzewa i temperaturę trzyma, więc termostat też odpada.
Jeszcze mam podejrzenia co do dogrzewacza, wyłączę pojeżdżę i zobaczę.
Ale nie będę zaśmiecał tego tematu. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21 Grudzień 2015, 12:46
|
|
|
badmojo napisał/a: | Dzisiaj posprawdzałem z mechanikiem. Na przewodach sucho. Wszędzie sucho.
Szybko się nagrzewa i temperaturę trzyma, więc termostat też odpada.
Jeszcze mam podejrzenia co do dogrzewacza, wyłączę pojeżdżę i zobaczę.
Ale nie będę zaśmiecał tego tematu. |
Tematu nie zaśmiecasz bo z Twoich opisów każdy może skorzystać.
W takim przypadku to ja bym jeszcze się pokusił o sprawdzenia całego układu paliwowego. Kiedyś spotatkałem się z czymś takim, że po wyjęciu rurek z baku okazało się, że jedna jest pęknięta i zasysała powietrze znad paliwa w baku. Samochód jak miał więcej niz 1/4 paliwa w baku to jeździł normalnie. Jak paliwo zostało wyjeżdżone to samochód ciężko odpalał w trakcie jazdy "kichał". Właściciel "bawił" się tym pare miesięcy a serwisy rozkładały ręce i wymieniały różne cześci i nic. Dopiero przysłowiowy pan Józio to naprawił nic nie wymieniając tylko zalutował pęknięcie. Nie był to mercedes ale auto jeździ do dziś beż żadnych kłopotów z układem paliwowym. Taki podałem przykład, że błachostka może przynosić wielkie koszty - więc chyba warto sprawdzić.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Grudzień 2015, 19:09
|
|
|
A takie pytanie.
Na obudowie pompy od czoła są wytłoczone numery 117 CN 2 (było na mojej starej pompie) a na nowej jest 117 CN 4.
Czy to ma jakiekolwiek znaczenie...?
Numer części jest taki sam A611 070 05 01 |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28 Grudzień 2015, 19:22
|
|
|
Jeżeli numer mercedesa się zgadza to wszystko okej. A te oznaczenia mogą np być oznaczeniem że jest to pompa z innego samochodu (modelu) bo nie tylko w202 ma cdi Tak mi się wydaje |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Krzysiek87
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Luty 2017, 21:34
|
|
|
Panowie, mam pytanko. W moim 2.2 CDI została uszczelniona pompa wysokiego ciśnienia (ponoć częsta przypadłość), wymieniony regulator ciśnienia paliwa na oryginał z ASO, bo niedawno też odmówił posługi. Pomimo tych zabiegów auto pali po Warszawie 12,6. Pomiaru dokonałem dzisiaj. Czy to jest normalne spalanie w cyklu miejskim? Dodam, że mam automat i wg. mojego ojca ciężką nogę... |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Luty 2017, 21:40
|
|
|
Krzysiek87, C hoc byś miał No gie jak Słoń to o wiele za dużo pali Twój CDI |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Krzysiek87
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Luty 2017, 21:46
|
|
|
wiskontii napisał/a: | to o wiele za dużo pali Twój CDI |
Katalogowo jest 9,4 bodajże. Wiadomo jak jest z katalogiem i co robi te 17 lat użytkowania i prawie 400 000 na blacie, ale kurde liczyłem na chociaż 11 po mieście. Pytanie gdzie szukać i czy w ogóle jest sens szukać dalej przyczyny i niepotrzebnie wydawać kasę Dodam, że auto pełni u mnie funkcję "daily gruza". |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20 Luty 2017, 21:49
|
|
|
Krzysiek87 napisał/a: | Panowie, mam pytanko. W moim 2.2 CDI została uszczelniona pompa wysokiego ciśnienia (ponoć częsta przypadłość),. |
Tak to ponoć przypadłość tej pompy. Pochwal się ile Cie to kosztowało?
Krzysiek87 napisał/a: |
wymieniony regulator ciśnienia paliwa na oryginał z ASO, bo niedawno też odmówił posługi. . |
Po czym poznałeś, że źle działa?
Krzysiek87 napisał/a: |
Pomimo tych zabiegów auto pali po Warszawie 12,6.. |
Stanowczo za dużo.
Krzysiek87 napisał/a: |
Pomiaru dokonałem dzisiaj.. |
Przy jakiej temperaturze otoczeni? Przy jakiej temperaturze silnika?
Krzysiek87 napisał/a: |
Czy to jest normalne spalanie w cyklu miejskim? Dodam, że mam automat i wg. mojego ojca ciężką nogę... |
I tak i nie to, jest zależne od temperatury otoczenia oraz temperatury silnika i jeszcze paru innych czynnikiów.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Krzysiek87
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Luty 2017, 22:00
|
|
|
kubus838 napisał/a: | Pochwal się ile Cie to kosztowało? |
600
kubus838 napisał/a: | Po czym poznałeś, że źle działa? |
Falowały obroty i telepało budą. Po podpięciu pod kompa wyszło, że to to i po wymianie objawy od razu ustąpiły.
kubus838 napisał/a: | Przy jakiej temperaturze otoczeni? Przy jakiej temperaturze silnika? |
Otoczenie to głównie mroźne poranki. Ruszam do pracy około 7:00. Temperatury były od -2 do czasem -8. Termostat też mam nowy, do pracy 12 km., ale przy mrozach nie rozgrzewał się do 80 stopni przed przyjazdem. Ogólnie robię z reguły krótkie odcinki na nierozgrzanym motorze. |
|
|
|
|
|