Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Przemek
12 Styczeń 2012, 18:56
Pompa wysokiego ciśnienia CDI
Autor Wiadomość
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 20 Luty 2017, 22:20   

Dlatego ja w zimę CDI'kiem w takie trasy nie jeżdżę, bo pali mi 9-11l ropy :) Tyle miałem do szkoły i naprawdę idzie to odczuć... brak dogrzewacza robi swoje. Natomiast w sezonie po mieście/trasa wychodzi mi spalanie 6.5l ropy
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 20 Luty 2017, 22:40   

Krzysiek87 napisał/a:
kubus838 napisał/a:
Pochwal się ile Cie to kosztowało?


600 :roll:


Nie wiem czy wiesz, ale koszt uszczelnienia w bosch-u to koszt 60zł. Można zmienić samemu.

Krzysiek87 napisał/a:

kubus838 napisał/a:
Po czym poznałeś, że źle działa?

Falowały obroty i telepało budą. Po podpięciu pod kompa wyszło, że to to i po wymianie objawy od razu ustąpiły.


To nie była wina zaworu ciśnienia.

Krzysiek87 napisał/a:

kubus838 napisał/a:
Przy jakiej temperaturze otoczeni? Przy jakiej temperaturze silnika?


Otoczenie to głównie mroźne poranki. Ruszam do pracy około 7:00. Temperatury były od -2 do czasem -8. Termostat też mam nowy, do pracy 12 km., ale przy mrozach nie rozgrzewał się do 80 stopni przed przyjazdem. Ogólnie robię z reguły krótkie odcinki na nierozgrzanym motorze.


Przy silniku cdi jak nie ma temperatury 90 stopni to sterownik wzbogaca mieszankę. Potrafi palić nawet do 12 litrów. Jak osiągnie 90 stopni to pali około 6 litrów na sto kilometrów.

Kol. Dandiee ma racje - przy niskiej temperaturze te silniki rzeczywiście tyle palą.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Luty 2017, 07:17   

Krzysiek87, dogrzewacz + oba termostaty sprawne, problem powinien zniknąć. Fakt, że CDI na krótkie dystanse i tak nie zejdzie do tych 6L w zimie...
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21 Luty 2017, 09:58   

kubus838, pytanie co kryje się pod pojęciem uszczelnienie. Ja w swoim CDI też miałem 'uszczelnianą' i mnie to kosztowało 800zł, więc bez głupot proszę żeby nam się kolega nie zestresował niepotrzebnie.

Jak robisz krótkie odcinki to spalanie przy ciężkiej nodze, na niedogrzanym silniku i ujemnych temperaturach na zewnątrz nie jest jakieś zbytnio odbiegające od standardów tego silnika, ja miałem podobnie, a przy uszkodzonym termostacie nawet pod 15 z początku podchodziło. Generalnie CDI to nie motory na miasto dlatego ja się z tych wynalazków wyleczyłem. Dogrzewacz Ci działa? Poczekaj na lato albo jak się ociepli, bo wtedy powinien w mieście palić koło 8-9l. Ew. może jakąś trasę zrób to zobaczysz czy to naprawdę coś nie tak czy po prostu miasto i mróz tak na niego wpływa.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 21 Luty 2017, 12:02   

Muciek napisał/a:
kubus838, pytanie co kryje się pod pojęciem uszczelnienie. Ja w swoim CDI też miałem 'uszczelnianą' i mnie to kosztowało 800zł, więc bez głupot proszę żeby nam się kolega nie zestresował niepotrzebnie.


Uszczelnienie to znaczy wymiana wszelkich elementów takich jak uszczelki, metalowe pierścienie uszczelniające i dystansowe. Nie mam tu na myśli tłoczków i wałka współosiowego. Taki zestaw zawiera około 20 elementów i kosztuje 60zł.. Zestaw można kupić w boschu dydykowany pod określoną pompe według numeru na pompie. I tu nasuwa się pewna myśl. Jak panowie z warsztatu te pompy regenerują. Tam są takie metalowe pierścienie o średnicy 8mm a grubości 0,5mm. Na YT można zobaczyć film jak to jest naprawiane. Powiem jedno na przysłowiowym kolanie tego nie da się zrobić. Ale taka operacja nie wymaga jakiegoś specjalistycznego sprzętu. Potrzebna jest dobra lupa penseta i nasadka torxowa.

Muciek napisał/a:

Jak robisz krótkie odcinki to spalanie przy ciężkiej nodze, na niedogrzanym silniku i ujemnych temperaturach na zewnątrz nie jest jakieś zbytnio odbiegające od standardów tego silnika, ja miałem podobnie, a przy uszkodzonym termostacie nawet pod 15 z początku podchodziło. Generalnie CDI to nie motory na miasto dlatego ja się z tych wynalazków wyleczyłem. Dogrzewacz Ci działa? Poczekaj na lato albo jak się ociepli, bo wtedy powinien w mieście palić koło 8-9l. Ew. może jakąś trasę zrób to zobaczysz czy to naprawdę coś nie tak czy po prostu miasto i mróz tak na niego wpływa.


Jak się robi krótkie odcinki przy ciężkiej nodze to zabójstwo dla silnika i tu nie ważna dla jakiego. CDI to prawie zwykły silnik diesla. Prawie bo ma inny jak to teraz się mówi system wtrysku który wymaga pewnych wartość: odpowiedniej temperatury, odpowiedniego ciśnienia paliwa a przede wszystkim drożności czyli czystości i szczelności układu paliwowego. Każdy silnik diesla jest trudno dogrzać dlatego w cdi jest dogrzewacz. Tylko jedno małe ale, że dogrzewacz pracuje nie znaczy, że dogrzewa płyn chłodzący - jeżeli ktoś rozbierał to wie o czym mówie. Ja swój rozbierałem dwa razy i dałem sobie z nim spokój. Jeszcze jest termostat który powinien się otwierać prze temperaturze... no właśnie przy jakiej? A są trzy rodzaje. Sterownik jest ustawiony w ten sposób aby przy niskiej temperaturze "podnieść" wartość paliwa czyli wykonać dodatkowy dotrysk. Dopiero powyżej temperatury 85 stopni wartość paliwa spada. Jeżeli termostat jest nie sprawny to nigdy diesel w zime nie osiągnie odpowiedniej temperatury - a nowy to nie znaczy sprawny. Termostat kosztuje około 50zł więc można go nawet w zime wymienić tylko trzeba wiedzieć przy jakiej temperaturze się otwiera. Jeżeli termostat otwiera się przy temperaturze 75 stopni - a są i takie. To silnik osiągnie w zimie 80 stopni i w dalszym ciągu będzie pracował z dotryskiem (czyli żartobliwie nazywanym ssaniem).

Więc przy dużym zużyciu paliwa proponuje zacząć sprawdzenia temperatury a potem ciśnienia paliwa - bo to są rzeczy które nie wymagają specjalistycznych narzędzi. Mój pali 5,8 do 6,4 litra na 100 w cyklu mieszanym. Ale żeby do tego dojść to oprócz tego co napisałem wyżej potrzebna była jeszcze operacja unieszkodliwienia eko sprzętu. A każda regeneracja sprzętu eko wystarczała na około 1 miesiąc jazdy a potem był powrót do dymienia, utraty mocy i oczywiście każdy warsztat wskazywał na uszkodzone wtryskiwacze i wymiane filtra paliwa.

Przerobiłem to osobiście pod koniec tamtego roku i pomimo, że moja pompa kwalifikuje się do uszczelniania to samochód na 6 litrach przejeżdża około 110 do 120 kilometrów w cyklu miasto-trasa-miasto.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 21 Luty 2017, 13:58   

Ja mogę tyle dodać, że u mnie jak do tej pory z pompy jest suchutko i niech tak zostanie jak najdłużej, a zabieg eko to niestety jest prawda... po wycięciu katalizatorów i zaślepieniu egr zszedłem o dokładnie LITR ropy na każdym 100km trasy - niestety... bolesne, ale prawdziwe :)
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 21 Luty 2017, 14:13   

Dandiee napisał/a:
Ja mogę tyle dodać, że u mnie jak do tej pory z pompy jest suchutko i niech tak zostanie jak najdłużej, a zabieg eko to niestety jest prawda... po wycięciu katalizatorów i zaślepieniu egr zszedłem o dokładnie LITR ropy na każdym 100km trasy - niestety... bolesne, ale prawdziwe :)


Ale jeszcze zapomniałeś dodać słynne klapki w kolektorze. U mnie stanęły w pozycji zamknięte. Tylko u mnie zamknięcie tych klapek spowodowane było między innymi czynnikiem ludzkim. Warsztat który to naprawiał popełnij karygodny błąd albo posunął się do oszustwa.

Pompa jeżeli jest nieszczelna nie zawsze leje paliwem. U mnie pojawia się powietrze w przewodzie paliwa a pompa jest sucha.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Krzysiek87 

Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Luty 2017, 19:41   

Tak czytam, czytam i jednak mój ojciec (totalnie niezwiązany z MB) ma rację, żeby w sprawach technicznych to forów lepiej nie czytać, bo dużo jest bajek o niebieskich słoniach :mrgreen: Generalnie dzięki za Wasze rady i doświadczenia :P

Najbliższą długą trasę (poza miasto) mam dopiero pod koniec kwietnia, więc sprawdzę, czy faktycznie uda się zejść chociaż do tych 7 litrów ON w trasie.

Pozdrawiam.
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 22 Luty 2017, 19:58   

Krzysiek87 napisał/a:
Tak czytam, czytam i jednak mój ojciec (totalnie niezwiązany z MB) ma rację, żeby w sprawach technicznych to forów lepiej nie czytać, bo dużo jest bajek o niebieskich słoniach :mrgreen: Generalnie dzięki za Wasze rady i doświadczenia :P

Najbliższą długą trasę (poza miasto) mam dopiero pod koniec kwietnia, więc sprawdzę, czy faktycznie uda się zejść chociaż do tych 7 litrów ON w trasie.

Pozdrawiam.


To po co pytasz? Przecież to Ty podłączyłeś się do tematu.
A co Twój ojciec na co dzień koparką jeździ, że nie wie jakie powinno być spalanie w Twoim aucie? Nie musisz czekać do lata. Możesz być pewny, że Twój samochód pali dużo za dużo. Napisaliśmy Ci co może być powodem takiego zachowania i co powinno się z tym zrobić. Forumowicze Ci tego nie naprawią. Oczywiście jak tata "skieruje" cie do znajomego warsztaty to przecież Ty płacisz. Sprawa jest prosta albo robisz sam albo płacisz za to, że warsztat będzie się na Twoim samochodzie uczył czytaj doświadczał.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Luty 2017, 10:01   

Krzysiek87 napisał/a:
Tak czytam, czytam i jednak mój ojciec (totalnie niezwiązany z MB) ma rację, żeby w sprawach technicznych to forów lepiej nie czytać, bo dużo jest bajek o niebieskich słoniach

Pewnie, że dużo bajek w internecie można znaleźć, ale akurat na Twoje pytanie to takich nie zauważyłem.
Za uszczelnienie pompy przepłaciłeś, spalanie wg mnie masz w normie.
Mam takie same auto i również jeżdżę zimą na niedogrzanym silniku. Dogrzewacz nie sprawny, termostaty sprawne i najwyższe spalanie jakie miałem to właśnie tej zimy 12,2l w mieście (w tym około 2 godzin postoju i grzanie się w środku). Jak się trafi jakaś trasa maks 50km w jedną stronę to wychodzi na zbiorniku już poniżej 10. Po dzienniku widzę, że spalanie w moim aucie rośnie proporcjonalnie do spadania temperatury zewnętrznej (jeżdżę nim drugą zimę). Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć w sierpniu około 7 litrów, ale to nie był ekonomiczny styl jazdy. No i nie wiem jak duży to ma wpływ na spalanie przy tym silniku, ale jazda praktycznie 100% na klimie.
Stan silnika-sprawny, ale kopci.
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 23 Luty 2017, 11:01   

Panowie jeżeli uważacie 12.2l za norme spalania to ja wam gratuluje. Powiem więcej, podziwiam was za podejście do tematu. Może wypadało by się zainteresować co się dzieje z tym spalaniem bo to zdecydowanie za dużo.

Niedzwiad napisał/a:

Stan silnika-sprawny, ale kopci.


Jeżeli silnik kopci to na pewno sprawny nie jest. Musi coś się dziać skoro silnik dostaje więcej paliwa. Ale jazda z takimi problemami może spowodować powstanie dużo większych problemów.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 23 Luty 2017, 12:46   

kubus838, Taka prawda, spalanie rzędu 12l w zimę jest ... hmm trochę za duże. Liczymy, że CDI spali w lato/wiosne 7l ropy a w zimę prawie DRUGIE TYLE? To jest prawie 100% większe spalanie. Mi wychodziło 9-11l MAX w zimę , przy spalaniu 6.5l w sezonie.
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23 Luty 2017, 12:57   

Koledzy załatwcie sobie W202 + CDI + automat + mróz + miasto + krótkie odcinki + niedogrzanie silnika + relatywnie ciężką stopę, a gwarantuję wam, że 10-12l to będzie chleb powszedni. Nie ma co się sprzeczać na ten temat, wiele zależy od warunków na drodze, stylu jazdy itp. a jak chcemy być drobiazgowi to nawet opony mogą mieć znaczenie.

A dodam jeszcze, że latem w mieście uzyskiwałem spokojnie wynik 8-8,5l w mieście, na trasach nawet do 6,2 udało się zejść, normalnie koło 6,5-7l. Czyli rozumiem, że zimą miałem popsuty samochód a latem się naprawia? :lol:
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 23 Luty 2017, 13:31   

Panowie jak miałem dogrzany silnik w zimie nie przekroczyłem 6.5 litra a bardzo często się zdarzało, że schodził do 6l ale mówię tu o jeździe normalnej nie deptanie od świateł do świateł ile wlezie.

kol. Muciek

Przecież jak silnik jest sprawny to dlaczego w zime pali więcej (dwa razy więcej) a w lato pali normalnie. Przecież jakiś powód musi być. A głównym powodem tego jest niska temperatura otoczenia i nie osiągalna temperatura silnika. Dlatego jest zamontowany dogrzewacz. Choć jego konstrukcja i umiejscowienie powoduje częste awarie. A to, że dogrzewacz jest i pracuje to nie znaczy, że dogrzewa płyn chłodniczy. I to, że awarie zdarzają się dwa razy do roku to też nic w tym dziwnego.

Ale są również inne czynniki które mają wpływ na spalanie. Ja skorzystałem z tego co napisał kol. Dandiiee - nie wiem może inni też to opisywali ale ja trafiłem na jego posty. I mówiąc krótko jestem z tego zadowolony bo spalanie spadło znacznie nie tracąc na mocy. A przede wszystkim nie muszę się już obawiać, że jakiś "miś" zatrzyma mnie bo mój samochód strasznie kopci przy ruszaniu. A skoro mój samochód który ma taki sam silnik jak wasze może zejść ze spalaniem to wasze na pewno też to mogą, tylko trzeba po prostu o nie zadbać.

A pisanie, że silnik jest sprawny tylko kopci to nic dobrego nie wróży.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 23 Luty 2017, 16:14   

Dandiee napisał/a:
po wycięciu katalizatorów i zaślepieniu egr zszedłem o dokładnie LITR ropy na każdym 100km trasy - niestety... bolesne, ale prawdziwe :)

Zszedłes ze spalaniem o litr bo były już zuzyte/zatkane. Zapewne taki CDI jak był nowy to palił poniżej 6litrów z tymi wynalazkami.

[ Dodano: 23 Luty 2017, 16:18 ]
Co do kłótni na temat spalania. Zobaczcie ile katalogowo powinien palic wasz CDI. 15lat wyniki badań były bardziej miarodajne niz dziś. Mój- jak widzicie w stopce- pali średnio 6,47 czyli tyle ile w katalogu z 1995roku.
Jeśli czyjś CDI pali więcej niż w katalogu tzn, że z silnikiem cos nie tak. Jak schodzicie poniżej to gratki dla Was bo potraficie ekonomicznie jechać. Tyle w temacie spalania.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,192 sekundy. Zapytań do SQL: 10