Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Częste problemy z silnikiem: benzyna -pomoże?
Autor Wiadomość
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 00:43   Częste problemy z silnikiem: benzyna -pomoże?

Witam userów zacnego forum W 202!!!.Jestem od kilkunastu dni posiadaczem Mercedes C klasse 280 Elegance - to moja druga Mercedes - kiedyś miąłem 190 2.3 Przejrzałem całe forum - praktycznie wszystkie posty dotyczące nieszczęsnych:obrotów,dławienia,kichania itp.Wielu z was pisało że między innymi wymieniali kable WN (mowa oczywiście o benzynkach)
Moja walka zaczęła się także od tego elementu jednak ja wymieniłem jeszcze cewki oraz fajki pod nimi o których ponoć większość właścicieli zapomina. Efekt - auto przestało się dławić i kichać jednak nadal nierówna praca. Pojechałem na komputer - Serwis Boscha. Diagnoza: martwa cewka 2 i 5 garczka. Z uwagi na to iż je wymieniałem na boschowskie nowe sprawdzono mi WYSTEROWANIE cewek z kompa. I tu wyszło szydło z worka. Kabelki które wychodzą z wiązki do każdej cewki(u mnie 3 szt u większości z Was 2) oblane w tej gumce termicznej! Mechanior rozkroił izolację i.... osnowa kabelków wysypała się w rękę. Powodowało to zwory i zakłócanie pracy cewek. Ceny : w ASO wiązka ca. 2500 zł - kosmos. Używka na szrocie 200 - 500 zł ale zauważyłem że ktoś sobie już to naprawiał dając świeże kabelki i rozbobrowując te fajeczki(mniejsze) od cewki a potem zalał gorącym plastikiem. To ponoć norma w każdej Mercedes bo temperatura panująca pod dekielkiem kabli powoduje spiekanie i wypalanie normalnych kabli wiązki(WN są silikonowe i zabezpieczone przed wysoką temperaturą). Umówiony już jestem do elektryka żeby zaradził problemowi.

Wniosek - jeśli nic już wam na problemy nie pomaga a doszliście już do punktu że nie ma iskry na którychś cylindrach - sprawdźcie wiązkę przy małej fajce przy cewce - myślę że w każdym benzyniaku jest podobna konstrukcja.

Ogólnie auto klasa, bomba, komfort no i osiągi - to pierwsze moje auto z 6 cylindrami.

Mam też pytania:
Jeśli reflektory i zagłówki działają, a zamki nie reagują i pompki generalnie nie słychać po stacyjce(może ja głuchy jestem) to możliwe że pompka wysiadła tylko częściowo?

W dowodzie mam 93 rok a z VIN Chckera z ruskiej stronki wychodzi mi 94 - co jest?

WDB2020281A022923

oraz gdzieś a wg Vin nie ma tej pozycji tu wyczytałem jakiś post że Elegance wychodził w standardzie na alusach a wg Vin nie ma tej pozycji

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :mb:
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
Ostatnio zmieniony przez Imperator0 17 Grudzień 2007, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
simon.p 

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 44
Skąd: poznań
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 19:21   

Witam nowego Pasjonata :mb: !!! Kolego walcze z nierównymi obrotami od paru miesięcy i wymieniłem już prawie wszystko co mogło by miec wpływ na te dławienia (wolne obroty) auto u paru mechaników, trzy razy na kompie i nic a tu nagle czytam Twój post i jest nadzieja :lol: tylko prosze napisz jak dobrać się do tych kabli z pod cewki aby sprawdzic ich stan !!!!!!!!!!!!
_________________
Mercedes 202 C180 1995r.
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 21:05   

Prawdopodobnie u Ciebie jest podobnie tylko o dwa cylindry mniej. A więc cewkę zdejmujesz ze świecy - nie jest niczym przykręcona - trzyma ją dekiel. Cewkę ze świecą łączy sztywna plastikowa fajka - ją się ściąga z cewki i można wymieniać - grosze. U mnie jak podjechałem na komputer boscha to koleś bez wyjmowania z głowicy wiedział czy cewka/fajka/kabel WN żyje.Okazało się że mimo wymiany cewki na nową - nie żyje.Więc macher rozciął kawałek izolacji z kabla który DOPROWADZA z wiązki prąd dwoma kabelkami z wiązki DO CEWKI. Kable się wysypały dosłownie - efekt spiekoty pod dekielkiem - dalej jak już idą w gumie - to samo. U mnie w tej chwili chodzi na 4 garach - na poniedziałek umówiony jestem do elektryka. Problem w tym że trzeba znaleść machera który RZEŹBI - trzeba oprócz nowych kabelków rozwiercić fajeczki od cewek bo tam też jest zwora i potem zalać, np. gorącym plastikiem oraz wykombinować jakąś termiczną izolację żeby nie wróciło. Nowa w serwisie wiązka(sterownik-cewki-wszystkie czujniki-jest to jeden element) kosztuje jak pisałem ok 2500 zł, używka na szrocie - u mnie w Wawie 200 500 zł ale wcale nie masz możliwości sprawdzić czy nie jest popalona a szrociarz nie rozkroi izolacji.

U mnie to wszystko powodowało kichania,strzały wahania obrotów i brak mocy(choć na 4 garach bujnąłem go do 190 - chyba i tak nieźle) Sprawdź te kabelki i ew. cewki/fajki pod nimi - mam nadzieję że to Ci jakoś pomoże. Pozdrawiam
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
simon.p 

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 44
Skąd: poznań
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 23:25   

Dzięki Imperator za nowy trop (jutro umawiam się z mechanikiem) sądze że w tym temacie leży przyczyna moich trosk.Pozdrawiam!!!!!
_________________
Mercedes 202 C180 1995r.
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 17 Grudzień 2007, 20:42   

A więc..nareszcie wiem co to poczuć na plecach 193 kuce(ciekawe ile ich tam jeszcze biega :D ) z 6 cylindrów 8) Wymiana części pospiekanej instalacji pomogła.
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
duvi 
duvi

Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 10
Skąd: kielce
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 00:05   

witam
mam ten sam problem u ojca w 124 2.8. Jak poruszam instalacją to jest ok. a po jakimś czasie znowu przerywa i nie chodzi na 2 i 5 cylindrze.Moje pytanie do Imperatora:- do ktorego momentu wycinał ci mechanik ( chyba tylko do przegrody silnika bo dalej powinno byc ok.) i jakie przewody dobrał, czy muszą byc jakies specjalne?
Moim zdaniem trzeba by owinąc wiązke jakimś specjalnym ekranem ( folią )odbijającyma ciepło
_________________
C180'93
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 00:23   

Hej. Kable wyciął mi praktycznie tyle ile mógł czyli całe wewnątrz do plastiku na grodzi który prowadzi dalej do sterownika. Potem szukał dalej po kawałku ale niestety sypały się dalej i tak wyszedł aż za rynienki plastikowe za silnik i zakończył
prucie prawie pod wiatrakiem - dalej pewnie też był popękany +(bo on tylko tam idzie)ale nie chciał koleś ruszać dalej bo pewnie cała jest popękana. Ponieważ nie miał grubszego kabla więc ten + rozdzielił na 3 i dał do cewek. Potem tylko masy podobierał , wszystko w izolację parcianą i plastikowe rurki...no i biega póki co...

P.S. Widzę że jesteś z Kielc. W poniedziałek - jeśli chcesz mogę się z Tobą ustawić na Miedziance powiedzmy koło 10-11 to obgadamy temat. Jak coś - pisz na gg. Pozdrawiam
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 11:00   

WitajImperator0,
"A więc cewkę zdejmujesz ze świecy - nie jest niczym przykręcona - trzyma ją dekiel. Cewkę ze świecą łączy sztywna plastikowa fajka - ją się ściąga z cewki i można wymieniać - grosze."
Nie za bardzo wiem o co Ci chodzi w tym co napisałeś. Domyslam się, (ja jeszcze tego nierozbierałem) że chodzi o przewody wysokiego napięcia i o przewody elektyryczne, które są doprowadzone do cewek?.
Podaj mi nr. telefonu w celu kontaktu jeśli możesz, np. na PW
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 12:39   

Załączam obrazek ( sory za małostkowość - nie jestem Van Gogh :lol: ) Z tym że weź pod uwagę że u mnie nie ta fajka plastikowa była problemem a wiązka kabli doprowadzajaca prąd DO CEWKI(to od prawej strony na rysunku)

cewka.JPG
Plik ściągnięto 376 raz(y) 14,14 KB

_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 13:33   

Imperator0,
Nie mogę się do Ciebie dodzwonić.
Ta wiązka kabli, która idzie do cewki - to skąd ona wychodzi?, od komputera samochodu?, bo jeżeli tak to tam by musiało być 12V.
O jakich fajkach Ty mówisz - te które wciskasz na świece zapłonowe?
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 13:47   

Hej. Mam kiepski zasięg ale próbuj. Wiązka idzie od sterownika przy lewym podszybiu(stojąc na wprost do silnika) po przejściu do grodzi silnika rozgałęzia się na wiązkę do cewek i na wiązkę w stronę wentylatora silnika(pod plastikową przykrywką. Fajki WN kabli zapłonowych a fajki WN cewki to dwie różne rzeczy. Ja mówię ( i narysowałem) te po cewkami. Daj na prv swój numer to puszczę Ci strzałkę.

P.S. Tak wygląda cewka u mnie i jest POD DEKLEM - z tego co się dowiedziałem 1.8 ma inną konstrukcję jednak chyba zasada działania jest taka sama:

2 zdjęcie to 2 litrówka z W124 ale chodziło mi o pokazanie umiejscowienia ww elementów w moim silniku

2330218_1.jpg
Plik ściągnięto 11063 raz(y) 10,9 KB

silnik.jpg
Plik ściągnięto 2024 raz(y) 70,99 KB

_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,153 sekundy. Zapytań do SQL: 12