Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 15:16
Klimatyzacja - można dołożyc ?
Autor Wiadomość
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 902
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 10 Wrzesień 2012, 23:43   

witam. powracam w temacie ;) po przygodzie ze stluczka, musialem chwile odpoczac i dopiero dzis wznowilem akcje wkladania klimy, niestety nic sie nie zmienilo. nawiew w kabinie jak nie dzialal tak nie dziala i prawde mowiac to mnie wstrzymuje przed nabijaniem i sprawdzaniam czy chlodzi. dzis podpialem przewod do sterownika silnika i nic sie nie zmienilo. przemierzylem wtyczke do wentylatora, prad jest, lecz nie ma napiecia na przewodzie sterujacym. prawde mowiac nie mam juz pomyslu dlaczego nie chce dmuchac, z pinow od komputera (tj. 16 i 27 -> ze schematu ktory byl pare stron wczesniej rozumiem, ze ma byc tam mostek miedzy nimi) nie wychodzi zadne napiecie. pojechalem do norauto zeby podpieli pod kompa i sprobowali cos zrobic. stwierdzili ze nie sa wstanie zrobic nic procz podstawowych informacji bo maja uniwersalny program, wiec nawet nie podlaczali zeby nie wyrzucic pieniedzy w bloto. gdzies w tym temacie czytalem, ze czasem potrzeba jest podpiecia pod komputer, moje pytanie jest wiec, czy potrzeba do tego jakiegos specjalnego oprogramowania? i co tak naprawde na tym kompie trzeba zrobic? no i wszystkie pomysly dlaczego moze nie dzialac wentylator (dodam ze kupilem drugi z regulatorem nawiewu i nic sie nie zmienilo). pozdrawiam serdecznie i mam nadzieje, ze ktos bedzie w stanie mi pomoc.
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 12 Wrzesień 2012, 10:18   

MateM, jeśli komputer do MB to tylko StarDiagnosis on powie Ci najwięcej.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 902
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 12 Wrzesień 2012, 10:54   

TraczU, dzieki za info, a jakis pomysl co moge zrobic z tym fantem?
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 12 Wrzesień 2012, 11:00   

MateM, hyymm, sam nie wiem, a probowaes doprowadzić napięcie z innego źródła ?może podjedz do dobrego elektryka samochodowego. Może winne jest sterowanie ?
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 902
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 12 Wrzesień 2012, 13:09   

TraczU, sprobuje dac zewnetrzne napiecie na kabel sterujacy ,z tego co mierzylem sobie multimetrem, sygnal sterujacy wychodzacy z panelu sterowania ma jakies 0.02-0.03 V i nie zmienia sie bez wzgledu czy na panelu jest wlaczony 4 bieg, drugi, czy jest calkiem wylaczony. nie mam zielonego pojecia od czego moze to zalezyc, ale chyba uszkodzonie panelu sterujacego jest nie mozliwe, gdyz wszystko inne chodzi (sterowanie klapami) nawet lampka REST wylacza sie sama jak temp silnika spadnie. co do elektryka samochodowego ,bylem u paru ale zaden nie kwapil sie do podjecia tego tematu.... jak tylko ktos bedzie mial pomysly to prosze o pisanie, bo chyba jestem zdany na siebie, jeszcze mam nadzieje ze podpiecie pod kompa cos wyklaruje, ale z tym tez nie jest lekko, bo mowia ze nie sa wstanie mi nic z poziomu komputera powiedziec o klimie. jeden nawet stwierdzil ze to jest za stary samochod, zeby byla mozliwosc sprawdzania takich informacji.
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 12 Wrzesień 2012, 17:40   

MateM napisał/a:
jeden nawet stwierdzil ze to jest za stary samochod, zeby byla mozliwosc sprawdzania takich informacji
tu niestety może mieć racje, zastanawia mnie jednak to co piszesz o napięciu na wyjściu ze sterownika. patrzyłeś napięcie tuż przed samym wentylatorem ?
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 902
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 12 Wrzesień 2012, 19:53   

TraczU, tuz przy samym wentylatorze (na wtyczce) jak i zaraz przy panelu sterowania na tej duzej wtyczce i caly czas to samo. tyle tylko ze moze to byc jakis blad na mierniku, bo jest to najprostszy multimetr i moze byc tak ze tam wcale nie ma napiecia a pokazuje takie znikome wartosci
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 18 Wrzesień 2012, 01:15   

MateM, spróbuj potraktoac wentylator delikatnie wyższym napięcie do momentu aż sie nie ruszy, jesli zadziała wyeliminujesz go z poszukiwan problemu, potem możesz odłaczyć obie wtyczki i sprawdzić czy napięcie nie ginie gdzieś po drodze w kablu. jeśli wyeliminujesz te 2 rzeczy w teorii zostanie tylko panel jako winowajca. :)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 902
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 18 Wrzesień 2012, 07:13   

TraczU, hmm... nie wiem czy dobrze rozumiem to co napisales. przylozenie napiecia tego sterujacego tak? bo na silniku jest normalnie 12V. na obu stykach silnika jest 12V, wiec rozumiem ze sterowanie nim jest na zasadzie roznicy napiec na wej. i wyj.? bo juz powiem szczerze sie w tym wszystkim pogubilem,jak widze te wszystkie przewody to chce mi sie plakac :P podpinalem pare dni temu przewod do stykow od komputera silnika, bo sie okazalo ze mi to umknelo, skonczylo sie na tym ,ze przestal dzialac mi predkosciomierz i przebieg... dzis mam dzwonic do elektryka i sie umowic na wizyte, chyba oddam juz na samym koncu w rece kogos kto rzeczywiscie sie na tym zna. ma podlaczyc pod kompa i sprobowac skonfigurowac klime(cokolwiek to oznacza). co do uszkodzenia panelu to jest mozliwe ze uszkodzeniu uleglo tylko sterowanie predkoscia nadmuchu? cala reszta sprawia wrazenie sprawnej tak jak pisalem wczesniej. cala wiazka sprawdzana byla dziesiatki razy, praktycznie kazdy przewod byl przemierzony, czyy czasem gdzies sie nie zlamal. na tyle na ile jestem w stanie to sprawdzilem i pokombinowalem z tym wszystkim ,ale juz chyba konczy sie moja wiedza i doswiadczenie :P niespodziewalem sie ze bedzie tak opornie to wygladalo :D najgorsze jest to, ze tylko ten 1 element dziala, bo jakby nic nie dzialalo to stwierdzilbym, ze sie nie mam wystarczajacego pojecia i tyle. a tutaj tak malo mnie dzieli od sukcesu i to chyba jest najbardziej irytujace w tym wszystkim. pozdrawiam

[ Dodano: 18 Wrzesień 2012, 20:31 ]
TraczU, zrobiłem tak jak mówiłeś z napięciem i wentylator śmiga, po przyłożeniu do wtyczki ruszył od razu, w zależności od napięcia jakie podawałem wentylator śmigał z różnymi prędkościami, od 1,8V do ok 8V. Czyli teoretycznie uszkodzony jest panel sterowania?
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 01:38   

MateM, tak, dokładnie o taki test mi chodziło, teraz należało by znaleźć raczej jakiegoś elektronika żeby sprawdził panel sterowania klimy czy jest OK. bo jeśli jest tam napięcie, wszystko działa, wyeliminowałeś możliwie niesprawny wentylator to pozostał tylko panel :)
tak czy inaczej już coś wiesz, nie szukasz problemu w wentylatorze tylko w sterowaniu.

[ Dodano: 19 Wrzesień 2012, 01:39 ]
http://allegro.pl/panel-k...2607550855.html
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 902
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 08:16   

TraczU, dzieki wielkie za wszystko, to poszukam elektryka ktory mi to sprawdzi, lub poszukam gdzies panelu z okolicy, zeby podjechac i podpiac na chwile jakis dzialajacy napewno, bo samemu raczej ciezko sprawdzic panel?
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 20 Wrzesień 2012, 00:35   

MateM, raczej cięzko, aczkolwiek rozbież i popatrz, to nie kosztuje a może jest widocznie uszkodzony :)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 902
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 24 Wrzesień 2012, 08:57   

TraczU, rozebralem ,zajrzalem i rownie szybko zlozylem, w srodku wszystko jak nowe ,po za tym dla mnie czarna magia :D w srode oddaje malenstwo do szpeca (podobno dobry i wsumie jedyny ktory sie podjal) zobaczymy czy podola i za ile :D wg mnie jest kwestia komputera, nic innego nie przychodzi mi do glowy, moze trzeba cos pozmieniac albo ustawic w kompie bo jak nie to juz nie mam zielonego pojecia, kable setny raz sprawdzane i wszystko wyglada na podlaczone tak jak powinno.... trzymajcie kciuki bo trace sily i wiare :(
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 20:03   

MateM i co tam dalej z klimą??? działa już czy jak :?:
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 902
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 20:23   

Witam witam.... Niestety jest to temat rzeka w moim przypadku... Na dzien dzisiejszy elektryka jest juz ogarnieta na 100%,nawiew i regulacja dziala jak nalezy, niestety uklad jest pusty, wystapily problemy ze szczelnoscia ,najpierw jeden przewod mial zerwany gwint troche (prawdopodobnie przy skrecaniu troche za duzo sily wlozylem) ale juz jest zrobiony, nastepnie 2 chlodnice okazaly sie dziurawe i aktualnie zbieram fundusze na nowa (uzywana badz calkiem nowa - jeszcze nie wiem) chlodnice, osuszacz no i obsluge calej klimy. Tak wiec to chyba juz ostatnie co mnie czeka i klima bedzie smigac :P w miedzy czasie okazalo sie ze z panelu sterowania spalona byla jedna stopka od sterowania nawiewu i tez juz jest zrobione. Jak tylko bedzie wszystko super i na miejscu to z pewnoscia sie pochwale :P od poczatku wakacji bawie sie z tym tematem z dluzszymi i krotszymi przerwami, ale spokojnie do przodu. Niestety to co napisalem wyzej juz bylo robione przez mechanika wiec pochlonelo to kupe kase jak na moje mozliwosci, zwlaszcza, ze ostatnio troche istotnych zmian nastapilo w moim zyciu co znaczaco ograniczylo moje fundusze ktore moge przeznaczycz na moje malenstwo :) jedno jest pewne - przez to wszystko bardzo wiele sie nauczylem o budowie mechanicznej jak i elektrycznej mojego autka ,tak wiec mimo duzych kosztow i znikomej oplacalnosci jestem szczesliwy, bo zdobyta wiedza jest nieoceniona :) pozdrawiam

[ Dodano: 23 Grudzień 2012, 20:24 ]
Podziekowania dla adikis'a za blyskawiczna pomoc z w/w przewodem :)
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,111 sekundy. Zapytań do SQL: 6