Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:30
Wolno pracująca wycieraczka-przeciąga ruchy
Autor Wiadomość
CZESIO1958 
Motomaniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 173
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 27 Lipiec 2010, 20:47   

Ja stawiam na zębatkę , a dokladnie przekladnię ślimakową . Która jest integralna częscia silniczka. Przerabiałem ten temat dwa lata temu. Wymienilem cały silniczek nasmarowałem co było do nasmarowania i po bólu.
_________________
Bez Gwiazdy nie ma Jazdy :D
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=12842
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 27 Lipiec 2010, 20:59   

Czyli mechanizm który jest pod gruchą jest teoretycznie sprawny ? A przekładnia ślimakowa czyli owa zębatka plastykowa jest w środku silnika, który z wyglądu przypomina puszkę i umiejscowiony jest tak troche na prawo po podszybiem ?
I mogę wyjąć sam silniczek, bez demontażu mechanizmu wycieraczki znajdujacego się "w środkowej gruche" ?
_________________
W202 220D. '93
 
 
CZESIO1958 
Motomaniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 173
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 27 Lipiec 2010, 21:47   

Kurde wszystko się zgadza lecz nie pamiętam juz jak to bylo z demontarzem.
_________________
Bez Gwiazdy nie ma Jazdy :D
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=12842
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 00:23   

Demontaż to nie problem, bo świetnie opisany jest w dziale "ZRóB TO SAM" z obszerną fotorelacją. Gdyby sie okazało, że zębatka jest popękana to lepiej kupić używany silnik ze szrotu czy nówka sztuka zamiennik nieoryginalny?

I czy cięzko jest się dostać do przekładni ślimakowej? Trzeba coś przy tej puszcze z silnikiem odkręcać żeby się do niej dostać?
_________________
W202 220D. '93
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 09:39   

man212 napisał/a:
Gdyby sie okazało, że zębatka jest popękana to lepiej kupić używany silnik ze szrotu czy nówka sztuka zamiennik nieoryginalny?


Ja kupiłem nowy zamiennik, i działał tak samo jak oryginał.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
CZESIO1958 
Motomaniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 173
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 19:34   

Ja wtedy też kupilem nowy zamiennik (dwa lata temu) i mam spokój.
_________________
Bez Gwiazdy nie ma Jazdy :D
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=12842
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 20:35   

Ten kto projektował podszybie do w202 to szkoda gadać, te zaciski na środku komory silnika to porażka, zdejmowałem je dosłownie 4 h żeby ich nie wyłamać. Także mechanizm wycieraczki mam już widoczny, stąd dalsze pytanka.
1 primo - Silniczek jest połączony z takim czymś w kształcie kółka (które jest pionowe i jest na torxy). Czy owa zębatka znajduje sie w puszcze silnika, czy w tym czymś w kształcie kółka które jest na prawo od silniczka?
2 drugo - Skoro silnik doprowadza wycieraczkę do 1/3 szyby to chyba sam silniczek nie jest uszkodzony i nie trzeba go wymieniać tylko to coś co jest w tym metalowym kółku na torxy? Czy może sie myle?
3 trzecio - czy nowe zamienniki posiadają już silniczek z tą metalową obudową w kształcie kółka na torxy czy silniczek kupuje sie odzielnie i to kółko torxowe odzielnie ?
_________________
W202 220D. '93
 
 
CZESIO1958 
Motomaniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 173
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 20:44   

Pod tym "kółkiem" jest przekladnia slimakowa, stanowiaca calość z silniczkiem.
Nie kombinuj lecz wymień caly silniczek. Odkręć dzwigienkę z ośki wystającej z "kółka" odepnik przewody (wtyczka) i wymontuj silniczek. Sposób ustawienia dzwigienki przy zakładaniu nowego silniczka jest prosty więc się nie przejmuj. Mój zamiennik kosztował (jezeli dobrze pamietam ) niecałe 200 zeta z wysyłką
_________________
Bez Gwiazdy nie ma Jazdy :D
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=12842
 
 
Docent 
www.kreslarnia.pl

Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 60
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 21:13   

Miałem tak samo.
Masz najprawdopodobniej rozwaloną zębatkę jest on z plastiku,niestety wiąże sie to z wymianą całego silniczka. Niektórzy pisali tu na forum ze ponoć wytoczyli sobie nową ale to chyba szkoda zachodu. Ja kupiłem na allegro zamiennik za 150 zł. (gdzie na szrotach za używki chcieli ok 300) Polecam fotorelację dostępną na forum z wymianą tego silniczka. A cha i uważaj na te osłonę plasikową pod szybą bo ja wyłamałem 2 zatrzaski

znalazłem goscia od którego kupowałem silniczek i to z roczna gwarancja
http://allegro.pl/listing...94068&country=1

chodzi jak orginał
_________________
C200 Kompresor 192KM '99r.
WDB2020821F837053
Ostatnio zmieniony przez Docent 28 Lipiec 2010, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 21:14   



Uploaded with ImageShack.us

Także 1 to silniczek który można sobie zdemontować a czy 2 to integralna część całego mechanizmu wycieraczki i jej sie nie demontuje? Czyli jak poszła zębatka to części oznaczonej numerem 2 nie musze wymieniać, wystarczy tylko część nr 1 czyli silniczek? I gdzie dokładniej znajduje sie owa zębatka w częsci nr 1 czy nr 2 ? Czy może w strefie połączenia częsci nr 1 z nr 2 ?
_________________
W202 220D. '93
 
 
Docent 
www.kreslarnia.pl

Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 60
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 21:21   

1 i 2 to całość, cały silniczek w 2 jest zębatka
odkręcasz i wyciągasz całość kabel idzie jak dobrze pamiętam do skrzynki przy bezpiecznikach
jak odkręcisz w 2 trzy śrubki to podniesiesz pokrywę i zobaczysz tę zębatkę
_________________
C200 Kompresor 192KM '99r.
WDB2020821F837053
 
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 21:35   

Czyli jak kupie silniczek to już bedzie on fabrycznie połączony z częscią nr 2 ? Bo skoro zębatka jest wyłamana a silnik sprawny bo go słychać więc na logike wypadałoby dokupić tylko część nr 2 :lol: mam racje?
_________________
W202 220D. '93
 
 
Docent 
www.kreslarnia.pl

Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 60
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 21:45   

teoretycznie masz racje ale ja nigdzie samej zębatki nie znalazłem a sprawny silniczek lezy u mnie na półce ale naprawdę szczerze polecam te zamienniki z linku zamieszczonego 2 posty wyżej
_________________
C200 Kompresor 192KM '99r.
WDB2020821F837053
 
 
 
lunow 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 38
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 21:49   

man212 napisał/a:
więc na logike wypadałoby dokupić tylko część nr 2 :lol: mam racje?


samej czesci nr 2 nie dostaniesz, tylko w całości
_________________
C280 V6 Esprit Limited
 
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 22:16   

Ok wiele mi rozjaśniliście teraz rozumiem. Dzięki. Ok no to kupie z tego linku bo maja gwarancje i nówki, zapewne w zamiennikach zębatka jest wykonana z dobrej jakości polimeru niż ta oryginalna starej konstrukcji a na szrocie gwarancji nie dostane.
_________________
W202 220D. '93
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,135 sekundy. Zapytań do SQL: 10