Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 11:40
Luzy na sworzniach.
Autor Wiadomość
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 3 Maj 2010, 18:02   

Mam luz na sworzniu dolnym w prawym przednim kole - podnioslem auto na lewarku i wkladajac breszke pod kolo podwazalem i kolo wyraznie ma tendencje ruchowe góra-dół wydajac stukot. W czasie jazdy nie objawia sie to jakims stukaniem tylko wydaje dziwne dzwieki tzn trzeszczy przy ruszaniu i wolnej jezdzie.......

Czy wymiane tego sworznia mozna zrobic samemu ? konieczne jest posiadanie jakis sciagaczy i blokowanie sprezyny ? no i problem w tym ze nie mam kanału......
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 3 Maj 2010, 18:06   

Przemek napisał/a:
Mam luz na sworzniu dolnym w prawym przednim kole - podnioslem auto na lewarku i wkladajac breszke pod kolo podwazalem i kolo wyraznie ma tendencje ruchowe góra-dół wydajac stukot. W czasie jazdy nie objawia sie to jakims stukaniem tylko wydaje dziwne dzwieki tzn trzeszczy przy ruszaniu i wolnej jezdzie.......

Czy wymiane tego sworznia mozna zrobic samemu ? konieczne jest posiadanie jakis sciagaczy i blokowanie sprezyny ? no i problem w tym ze nie mam kanału......

Mozna samemu ale przydał by sie sciagacz.Ja zrobiłem to mlotkiem ale byłem zdesperowany.Mysle ze bez kanalu da rade.Oczywiscie sprezyny nie trzeba blokowac bo amorek trzyma.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
andrzej ulinski 
au1310

Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 97
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 3 Maj 2010, 18:21   

Tak jak mowi janucha,mozna bez kanalu.Ja wymienialem w czwartek na podworku,bez problemu.Jak mozesz zalatw sciagacz,nie napie....alaj mlotkiem!
_________________
WDB2021281F382832
 
 
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 3 Maj 2010, 18:45   

Ja też sam wymieniałem obydwa sworznie (prawy lewy).
Podniosłem auto i odkręciłem z górnego wahacza a potem dolny. Jedyny problem to była blacha osłaniająca tarczę hamulcową bo wadziło przy wyciąganiu sworznia. Troszku "przerobiłem" tłoczenia młotkiem i poszło.
Spokojnie samemu sobie poradzisz ale warto mieć kogoś do pomocy.
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:01   

Krzychs2 napisał/a:
Ja też sam wymieniałem obydwa sworznie (prawy lewy).
Podniosłem auto i odkręciłem z górnego wahacza a potem dolny. Jedyny problem to była blacha osłaniająca tarczę hamulcową bo wadziło przy wyciąganiu sworznia. Troszku "przerobiłem" tłoczenia młotkiem i poszło.
Spokojnie samemu sobie poradzisz ale warto mieć kogoś do pomocy.

Z tego co pamietam to nie odkrecalem górnego wahacza.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:06   

rozumiem ze tarcze hamulcowa trzeba sciagnac i zacisk ?
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
malacz 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 94
Skąd: dąbrowa górnicza
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:12   

nie trzeba ściągać tarczy i zacisku
_________________
merc w 202 1.8 esprit
merc w 202 2.3 kompresor sport
 
 
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:18   

janucha78 napisał/a:
Z tego co pamietam to nie odkrecalem górnego wahacza.

Wahacza również nie odkręcałem on został gdzie był. Odkręciłem tylko całość z górnego sworznia - nie wiem czy dobrze :? , po szybkich oględzinach stwierdziłem że wówczas będzie łatwiej całość wychylić na bok. Tarcza i zacisk również został na swoim miejscu, tylko blacha trochę wadziła.
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:30   

Ja nie odpinałem zwrotnicy od górnego wahacza.Najpierw odkreciłem nakretke która mocuje sworzen do wahacza.Po odkreceniu nakretki aby ułatwic jego wybicie z wahacza w stozek włozyłem klucz imbusowy i go obruszyłem w gnieżdzie.Potem tylko odkrecenie nakretki i wybicie stozka ze zwrotnicy w miejscu gdzie jest kolek ustalajacy.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 5 Maj 2010, 20:44   

Podziekowal za info na temat wymiany :)
Wymieniłem sam i faktycznie wystarczy sciagnac kolo i odkrecic 2 sruby od sworznia - pare delikatnych pukniec mlotkiem i wyszedl. Zmienilem na Febi- zalozony byl oryginal jeszcze.
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Maj 2010, 20:50   

Trwałośc sworzni to myśle koło maks 200-300 tys. Jak u Cieibe wygląda stan licznika? :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
zajac491 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 237
Skąd: olsztyn
Wysłany: 5 Maj 2010, 21:01   

Ja też miałem ori sworznie i wymieniłem je przy przebiegu 280 tyś
 
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 5 Maj 2010, 22:48   

190 tys km niby......... na drugim kole jest jeszcze dobry
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Maj 2010, 10:40   

U mnie prawy padł przy 170kkm i miał spore luzy. Natomiast lewy się pomału kończy. Mam 185 tys. ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
Ostatnio zmieniony przez Camel- 6 Maj 2010, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kristofer55 
bajo -.-


Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Maj 2010, 11:48   

u mnie prawy padł przy 95 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 11