Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 18:01
Falujące obroty na biegu jałowym
Autor Wiadomość
snajperusa

Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 44
Skąd: op
Wysłany: 10 Sierpień 2011, 12:24   

Map sensor czyli moduł PMS
Wczoraj wymieniłem kable na nowe, jednak poprawy nie ma nadal.
Proszę o sugestie co może być przyczyną, co jeszcze sprawdzić?

[ Dodano: 11 Sierpień 2011, 07:52 ]
Witam
proszę jeszcze o info czy tak schemat podłączenia kabli z cewek do świec jest prawidłowy?
sugerowałem się tym jak były stare kable podłączone

widok patrząc od góry

uklad.JPG
Plik ściągnięto 162 raz(y) 42,03 KB

 
 
Globek01 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 166
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Kwiecień 2012, 14:09   Falujące obroty - filmik

I u mnie pojawił się problem falujących obrotów. Wymienione filtry, świece, nowa przepływka boscha i dalej to samo. Auto lata na gazie i najlepsze jest to, że na nim potrafią się obroty ustabilizować, gdy pracuje na benzynie wariuje i nawet jak zlapie jako takie i tak są małe wahnięcia. Przy podłączeniu pod kompa HMF pokazuje ze 100 błędów. Ogólnie jeździ elegancko, samo stanie na wolnych obrotach sprawia mu ból.
Filmik obroty

Dodam jeszcze, że mam wrażenie, że zaczęło się to w momencie jak wyczyściłem czujnik temperatury zasysanego powietrza, może to być jego wina ?

[ Dodano: 9 Maj 2012, 13:39 ]
Czasami człowiek sam musi sobie odpowiedzieć na niektóre pytania.... :) U mnie było to zawór regeneracyjny paliwa, przynajmniej taką nazwę znalazłem. Wymieniłem pierdolniczek i hula jak marzenie.
_________________

C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 16:17   

Mam problem z obrotami. Po wymianie uszczelki pod glowica i ponownym skladaniu silnika obroty "wolne" potrafia utrzymywac poziom 1500 RPM, czasami jest OK, problem na cieplym i zimnym silniku. Odlaczenie akumulatora, podlaczenie i odpalenie auta na 5 minut bez gazu pOmoga chwilowo. Potem problem wraca.
C230 kompressor po lifcie
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 20:39   

- lewe powietrze
- zablokowana linka gazu w pancerzu
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
KubaV 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 311
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 21:14   

ja kiedyś walczyłem z takim objawem i opisałem chyba to na tym forum.
Otóż u mnie to wyglądało tak że silnik pracował normalnie po czym pare razy spadały obroty (na postoju) tak jakbym na hamulcu i na biegu sprzęgło puszczał po czym obroty same od siebie wskakiwały na 1200 i tak trzymał choćby niewiem co. Zgaszenie na dłuższy czas i odpalenie pomagało ale na dosłownie parę kilometrów. Męczyłem sie z tym trochę czasu ale nie wymieniałem nic bo nie jestem zwolennikiem szukania usterki w ten sposób. Uwszem sprawdziłem kable i wymieniłem filtr paliwa (bo i tak już był na to czas). sprawdziłem czujnik temp. bo wyglądało to jakby się ssanie włączało ale to nie to. Rozebrałem przepustnicę i ją wyczyściłem. Zdjąłem z niej obudowę z tyłu i cały mechanizm i potencjometr zlałem sprayem do styków elektrycznych. Poskładałem i od pół roku mam spokój od tego.
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau
 
 
raff 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 191
Skąd: ok.Krakowa
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 14:41   

TraczU napisał/a:
Mam problem z obrotami. Po wymianie uszczelki pod glowica i ponownym skladaniu silnika obroty "wolne" potrafia utrzymywac poziom 1500 RPM, czasami jest OK, problem na cieplym i zimnym silniku. Odlaczenie akumulatora, podlaczenie i odpalenie auta na 5 minut bez gazu pOmoga chwilowo. Potem problem wraca.
C230 kompressor po lifcie


Ja chciałem zapytać czy rozwiązałeś ten problem, jeśli tak to w jaki sposób. Właśnie jestem po wymianie uszczelki pod głowicą i borykam sie z takim samym problemem. dodam że mój mechanik przy okazji czyścił przepustnice bo mówił że była strasznie zabrudzona.
_________________
VIN - WDB2020821F817792
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 18 Wrzesień 2012, 01:06   

raff, i co udało się coś zdziałać? spróbuj jeszcze raz wyczyścic przepustnice jeśli to co pisałem nie pomoże, a pprzy czysczeniu zwróc uwagę na oring uszczelniający z siatką, jeśli ma prawo puszczać lewe powietrze to znaczy, ze jest do wymiany.
Pisałeś, ze ktoś Ci czyścił przepustnice. Nie ruszał czasem przepływki ? nie daj nikomu jej czyścić, ona ma zostać taka jaka jest.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Wrzesień 2012, 14:00   

TraczU, ja czyściłem swoją. :roll:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
raff 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 191
Skąd: ok.Krakowa
Wysłany: 18 Wrzesień 2012, 20:02   

TraczU napisał/a:
raff, i co udało się coś zdziałać? spróbuj jeszcze raz wyczyścic przepustnice jeśli to co pisałem nie pomoże, a pprzy czysczeniu zwróc uwagę na oring uszczelniający z siatką, jeśli ma prawo puszczać lewe powietrze to znaczy, ze jest do wymiany.
Pisałeś, ze ktoś Ci czyścił przepustnice. Nie ruszał czasem przepływki ? nie daj nikomu jej czyścić, ona ma zostać taka jaka jest.


Edytuję to co napisałem, poprzednie zdanie złożyłem na szybko tak że sam nie mogłem go zrozumieć :D

A więc mój mechanik powiedział że musi zabrać samochód do znajomego elektromechanika i przy użyciu odpowiedniego programu zrobić adaptację przepustnicy, między czasie kazał dużo jeździć bo z doświadczenia wie że obroty powinny sie same ustabilizować, i miał rację po kilku dniach wszystko wróciło do normy.
_________________
VIN - WDB2020821F817792
 
 
 
Kawomar 
c180

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 91
Skąd: Zgierz
Wysłany: 30 Wrzesień 2012, 20:34   

Witam
Takze mam problem z obrotami. Tyle umnie wachania nie sa duze ale auto gasnie. na zimnym ciagle gasnie, potrzyma chwile falujac pomiedzy 800-1200 , nie raz potrzyma jakies bardzo niskie obroty i tez gasnie .dopiero jak przekroczy 80 Stopni , zaczyna trzymac idealnie obroty. na gazie jest wrecz perfekcyjnie,ale na benie troche gorzej. obroty trzyma ale nie tak gladko jak na gazie.

w aucie sa nowe swiece , kable, nowa przeplywka. czyszczona przepustnica.
Proszę o pomoc !!!
To moze byc jakis czujnik temperatury cieczy ? czy czujnik chyba temperatury powietrza ktory jest za przeplywka a przed przepustnica ? ?
_________________
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24957

http://www.w202.pl/viewto...der=asc&start=0 - nieaktualne
 
 
lufa

Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 30 Styczeń 2013, 13:29   

Witam Serdecznie wszystkich. borykam się również z obrotami ale tylko falują gdy silnik się nagrzeje. Normalnie trzyma po uruchomieniu 900obr/min. po osiągnięciu temp. pracy od 900-1100obr/min a czasami trzyma 1100. Ale po za tym mankamentem to jak czytałem wcześniej koledzy mieli problemy zimowe, a mianowicie obroty latały od 900 do 3000-4000 miałem coś takiego u siebie przy dużych mrozach szczególnie jak przebiegi dzienne sięgały do 10km. Co się okazało od ciepłego silnika przez odmę na przepustnicy tworzyła się warstwa lodu ( zimne powietrze z filtra + ciepłe z silnika = lód ) i wtedy obroty mi wariowały jak głupie. Ale na okres zimowy odma pod silnik wężykiem, koreczek w gumę przy przepustnicy i jest git. Pozdrawiam :-)
_________________
Mikro S-klasa
 
 
prz3m3k 


Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 89
Skąd: Lublin
Wysłany: 22 Lipiec 2013, 19:56   

dopadł mnie również problem obrotów, dojeżdżam zazwyczaj do miejsca docelowego (los chyba tak chce :P ) silnik nagrzany, hamuję, a obroty w tym momencie na jałowym biegu wskakują do ~1200 tys. obrotów, po pewnym czasie wskakują do 2000 tys. i tak może być w kółko, aż do momentu kiedy lekko dodam gazu, wtedy wszystko się uspokaja. Wygląda to dokładnie tak: YOUTUBE na końcu około 58 sekundy dotykam lekko gazu. Nie wiem czy to ma związek ale na większe obroty (2000) wskakuje wtedy kiedy wiatrak od chłodnicy/klimy wskakuje na wyższe obroty, ochładza czynnik (tak mi się wydaje). Dodam, że nie dostrzegam jakiejś konkretnych warunków kiedy się tak dzieje, po prostu czasem tak mam, ~raz na tydzień. Dodam, że jeżdżę na gaz.
_________________
C200 Esprit ATP Tour, Benzyna + BRC Sequent 24
WDB2020201F523104
http://bit.ly/w202esprit
 
 
koziknysa 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 131
Skąd: Nysa
Wysłany: 30 Lipiec 2013, 20:27   

W moim 2,5TD obroty falowały po nagrzaniu się silnika. Jeździłem tak jakiś czas, później w trasie padł mi czujnik położenia wału. Po wymianie czujnika obroty już nie falują.
_________________
W 202 96rok 2,5 TD
VIN: WDB2021281F504139
 
 
wito74 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 579
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Sierpień 2013, 23:20   

Sterowanie przepustnicą na lince?
_________________
MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
 
 
Barszczu92 

Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 20 Październik 2013, 10:27   

Witam ! Jestem nowy na forum, prosiłbym was koledzy o wyrozumiałość. Kupiłem pare dni temu W202 z silnikiem 1.8 manual bez gazu rocznik 95. Wcześniej miałem 190 2l diesla którego sprzedałem naprawdę z bólem serca lecz niestety rdza robiła swoje.
Z nowym autkiem mam następujący problem : wiem, że temat był wałkowany setki razy zapewne ale prosiłbym o pomoc. Odpalając auto na zimnym silniku falują obroty nie jakoś mocno lecz zdarza się, że auto poprostu zgaśnie ( zachowuje się jakby go coś troszkę przyduszało). Sytuacja ma miejsce tylko na biegu jałowym jadąc normalnie obroty nie falują nie ma żadnego problemu. Co może być przyczyną i za co najprędzej się zabrać ? Zacząć od wymiany świecy przewodów WN i wyczyszczenia przepustnicy ? Pozniej ewentualnie brać się za silniczek korkowy ? Auto jak na swoje gabaryty i pojemność jedzie bardzo dobrze, po kupnie na autostradzie przegoniłem go prawie 200 km/h, temp. jaką trzyma silnik po rozgrzaniu to 80 - 82 stopnie. Przebieg 205 tyś. w co jak wiadomo można uwierzyć albo i nie jest zalany syntetykiem 5w40. Prosiłbym o porady dziękuje.

Jeszcze jedno pytanko czy na falujące obroty miałby np wpływ słaby alkumulator ?
_________________
W202 1.8 1994
Ex W201 200d 1990
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,076 sekundy. Zapytań do SQL: 8