Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 11:42 |
stukanie w przednim zawieszeniu na kostce brukowej |
Autor |
Wiadomość |
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 03:33
|
|
|
Dominik napisał/a: | w przedniej prawej stronie slysze ze cos dale sie odzywa co to moze byc pomocy bo mnie to dobija.....?????????? |
Sprawdź wspomniany wyżej wspornik pośredni drążka kierowniczego, jest właśnie w okolicach przed nogami pasażera. Z kanału złap go ręką i poruszaj góra-dół.
Druga rzecz, która może pukać to amortyzator układu kierowniczego. Wygląda jak pompka rowerowa i mocowany jest poprzecznie jednym końcem do ramy, drugim do drążka. Widać z kanału. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2008, 23:20
|
|
|
odświeżę troszkę temat
Dzisiaj pojechałem do zaprzyjaźnionej stacji kontroli pojazdów w celu sprawdzenia luzów zawieszeniu , wchodzę u mówię że na szarpaki przyjechałem ,pan pracujący w tej stacji mówi ok zapraszam , no więc wjechałem , koleś schodzi do kanału podnosi auto wychodzi i daje mi rękawiczki to ty szarp kołem poziomo potem pionowo a ja na dole będę sprawdzał , mówię spoko , koleszka sprawdził i postawił diagnozę
Z przodu: drążek kierowniczy ( wewnętrzne łączenie ma luzy ) no a jak drążek to i końcówki
Z tyłu : drążek 122 i 104 na zdjęciu
Żadnych szrpaków nie włączano pan z łyszką od kół zszedł pod auto i sprawdzał .
Takie podejście do sprawy mi się podoba
https://picasaweb.google.com/lh/photo/IY6d4nxBqYnaJBdpSAVwe5rZOC6BXT9ikORPdHeIypQ?feat=directlink |
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 13 Styczeń 2012, 18:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2008, 09:56
|
|
|
To stara prawda. Szarpaki są dobre, jak jest wywalona całkiem guma na wahaczu, albo milimetrowy luz na sworzniu. Wtedy widać to gołym okiem na szarpakach i nie trzeba się nawet dotykać zawieszenia. Małych luzów szarpaki nie pokażą, a to właśnie takie luzy powodują upierdliwe stukania....
Najlepsza metoda to łom, latarka i trochę wysiłku, starzy diagności to wiedzą.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2008, 16:18
|
|
|
Byłem dzisiaj w klepie mercedesa na ul. Muszlowej (Warszawa) i dowiadywałem się o ceny części :
Drążek tył ( do wymiany 4 ) 2szt po 170zł i 2 szt po 109 = 558zł
Drążek kierowniczy przód (z końcówkami ) 690zł .
Amortyzator skrętu 100zł .
Poduszki pod silnik 289zł szt i pod skrzynie 108zł.
Sworznie wahacza przód 125zł szt
Wspornik drążka kier ( ten po drugiej stronie od przekładnie kier) 86zł
Części firmy lemforder
Wydaje mi się że dość drogo sobie liczy za części wystarczy wejść na stronę intercarsu ''Esklep" i te same części kosztują 10-20% taniej |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2008, 16:22
|
|
|
No właśnie chciałem to napisać, żebyś do Intercarsu spróbował, bo też tam się obkupowałem w tulejki itp. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
ASPEN
ASPEN
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 60 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2008, 21:36
|
|
|
Mój doktor od Gwiazdy mówi , że zawieszenie i luzy można sprawdzić tylko w jeden sposób / i zawsze jest skuteczny /. Auto trzeba unieść i podeprzec wahacz rurką lub tym podobnym przedmiotem . Potem lekko opuścić. Teraz dopiero można ruszać delikatnie zawiszeniem i szukać luzów. Samo szarpanie zawieszeniem " w powietrzu " , czy też mocne szarpniecia szarpakami niewiele daja. Spróbujcie . Też nie wierzyłem. A teraz mam spokój i ciszę w zawieszeniu. |
_________________ W202 C220D , Renault Clio |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2008, 00:33
|
|
|
ASPEN napisał/a: | amo szarpanie zawieszeniem " w powietrzu " , czy też mocne szarpniecia szarpakami niewiele daja. | POTWIERDZAM - zwłaszcza w odniesieniu do sworznia wahacza, który dopiero po podparciu końca staje się luźny (odprężony)... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Budyń W210
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 12 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2008, 14:02
|
|
|
!Łukasz! napisał/a: | Drążek tył ( do wymiany 4 ) 2szt po 170zł i 2 szt po 109 = 558zł
|
W serwisie można nabyć zestaw naprawczy drążka 119(tulejki, śruby z nakrętkami) za 25zł brutto. Natomiast tulejka do drążka kierowniczego tylnego 104 kosztuje około 30 zł. Co daje sumę 2x25+2x30=110zł plus troche pracy przy wyciśnięciu starych i wprasowaniu nowych tulejek.
Pozdr |
_________________ Dobry Ex-taxi nie jest zły.
w210 220D 1996 |
|
|
|
|
marcinc280
Dołączył: 11 Lut 2007 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2008, 14:24 A sworzeń górnego wahacza?
|
|
|
Też miałem to stukanie na bruku. Przeczytałem z ciekawością cały temat ale brakuje mi choć słowa na temat sworznia górnego wahacza!. Przecież na nim bardzo często powstaje luz. Niestety, z tego co wiem trzeba wymienić cały wahacz. (koszt okolo 300zł za Lemforder). Ja jakiś czas temu miałem już dość zuzyte zawieszenia (przejechane 100tys od ostatniej calosciowej wymiany) i wymieniałem elementy zawieszenia. Powiem szczerze że nie zastanawialem się za bardzo na czym jest luz bo wszystko mialo juz pare lat i kilometrow. Tak więc z przodu wymienilem
-tuleje dolnego wahacza
-sworzen wahacza
-górny wahacz
-gumy stabilizatora
-koncowki drazkow
-i jeszcze ten wspornik chyba o ktorym tu byla mowa
-amortyzatory (na nich tez powstaja luzy a "trzepaczki" do sprawdzania amortyzatorow pokaza dopiero problem amortyzatorami jezeli jest uszkodzony, wyciekl itp.)
-to chyba wszystko
z tyłu:
-zestaw wszystkich drążków (jest ich chyba 5 z tego co pamiętam)
-tuleje wahacza poprzecznego(albo cały wahacz teraz nie pamiętam)
-4 gumowe poduszki mocujące "belkę" zawieszenia do nadwozia
-amortyzatory
-cos jeszcze ale musialbym odnalezc fakture bo nie moge sobie przypomniec
Wszystko bylo firmowe czyli Lemforder i KYB.
Koszt calej wymiany to było cos okolo 3500zł z ustawieniem geometrii (najpierw przod o pózniej tyl a nie sam przód oczywiscie)
Różnica była kolosalna! A uporczywe stukania zniknęly.
Prrzychylam się do opini, że na "szarpakach" niewiele da się stwierdzić. Często dopiero "rozpięcie" całego zawieszenia pokazuje luzy. Ja dlatego nie sprawdzałem za wiele tylko postanowiłem wymienic "jak leci".
Zyczę mało dziur w drogach! |
_________________ C 280 1994 manual.
C 220 cdi 2000 "tiptronic" |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2008, 14:29
|
|
|
Szczerze mówiąc głęboko się zastanawiam czy przypadkiem nie dokupić tych górnych wahaczy ze sworzniem z przodu mechanik powiedział że lubią sie one wyrabiać \
Cena w intercarsie 289zł szt.(Lemforder) |
|
|
|
|
tomeko89
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 11 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 11:19
|
|
|
Witam miałem kiedyś podobne przejścia za stukaniem w przednim zawieszeniu,wszystko sprawdzone wymienione co było chociaż odrobinke podejrzane o hałas,a na koniec okazało się że to sprężynki w klockach hamulcowych odkształciły się i majtało całym zaciskiem,dwa wyjścia z tej sytuacji odgiąć sprężynki(zwiększając naprężenie ) lub wymienić prowadnice zacisków . |
_________________ W 202 220D 95 |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 19:37
|
|
|
W związku z odświeżeniem tematu:
regeneracja całego drążka kierowniczego + wspornik = 180 zł. w Skórzewie k/Poznania.
Odnośnie wahaczy przednich na dole: tam wymianie podlegają najczęściej te gumy, które są najbardziej cofnięte w stosunku do przodu auta. Pozostałe dwie ponoć prawie niezniszczalne. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
Ostatnio zmieniony przez Camel- 10 Grudzień 2008, 18:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 10 Grudzień 2008, 17:41
|
|
|
Witam.postanowiłem tez zabrac sie za przednie zawieszenie bo bardzo sie tłukło na kostce brukowej i na wiekszosci naszych pieknych dziur.po rozebraniu czesci zawieszenia okazało sie ze sworznie dolnego wachacza maja luz i do wymiany cały drązek kierownioczy bo tez był ładnie rozklekotany.poprawa jest bardzo znaczna.na kostce sie nic nie tłucze tylko w momencie wpadania koła w spora dziure słychac lekkie pukniecie.macie jakis pomysł co to może byc?tulejki w wachaczach naginałem na wszystkie sposoby i nie widac jakiegos luzu.podejzewam jeszcze wachacze górne ale na nich tez nie widziałem luzu.kosz tego co zrobiłem to drążek kierowniczy kompletny 470zł.2xsworzen po 150zł.wszystko lemfordera. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 10 Grudzień 2008, 17:52
|
|
|
janucha78,
Sworznie są po ok. 90 zł.
Gdzie Ty je kupiłeś ? |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 10 Grudzień 2008, 17:56
|
|
|
ja kupiłem w Skarzysku tu gdzie mieszkam.a ty gdzie widziałes lemfordera po 90zł? |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
|