Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno w210 pytania
Autor Wiadomość
noexcs

Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 13:40   Kupno w210 pytania

Witam!

Na wstępie przyznaję że nie miałem czasu przeszukać całego forum stąd jeżeli podobne tematy są to przepraszam i proszę o skasowanie mojego i ewentualnie skierowanie mnie w odpowiednie miejsce.

Krótko mówiąc przymierzam się do kupna W210.

Dlaczego? Podoba mi się, jest wygodny i dość solidny z tego co słyszałem od znajomych.

Mam na ten cel do 35 tys.

Niestety wyjazd w kierunku Niemcy, Belgia czy Szwajcaria jest wykluczony bo mam około 2 tygodni urlopu w Polsce i jak kupię to tym samochodem po odpowiednim przeglądzie chciałbym wyjechac za granicę w trochę innym kierunku (Skandynawia), gdzie pracuję.

Jak widać jestem skazany na szukanie w Polsce, czyli internet, gazety autohandle i podoba mi się kilka egzemplarzy na popularnych serwisach internetowych.

W związku z tym zdaję sobie sprawę że najprawdopodobniej trafie na egzemplarz o zmienionym przebiegu, prawdopodobnie niebezwypadkowy i taki który bedzie wymagał jakiegos wkladu finansowego prawdopodobnie od początku eksploatacji. Wolałbym żeby ktos powiedział mi prawdę bo pewne rzeczy akceptuję i liczę się z nimi no ale jest jak jest.

Nie jestem specjalistą i w zasadzie na samochodach znam się bardzo ogólnie stąd jedyne co mogę zrobić to poprosić kogos bardziej doświadczonego o oględziny przy kupnie oraz pojechac do ASO na przegląd, przy czym chciałbym się dowiedzieć jaki jest stan techniczny, co trzeba zrobić i czy nie jest to jakaś kompletna ruina w której utopię dużo kasy na starcie lub która stanie mi na trasie i będzie po zabawie.

Jako że nie jestem specjalistą w tej dziedzinie mam kilka być może głupich pytań, niemniej odpowiedzi na nie mogą mi pomóc w uniknięciu większych kłopotów.

Samochód ma służyć do przejazdu na trasie około 1500 km (2 razy po 750) 5-6 razy do roku oraz za granicą bardzo krótkich odcinków po mieście typu do sklepu i z powrotem tylko po to żeby był w ruchu (Mam samochód firmowy do prywatnego użytku). Poza tym jak jestem na urlopach jako samochód dla rodziny, miasto i trasa. Nie zrobię nim więcej niż 15 tys. Chciałbym go używać około rok a potem sprzedać. Tak więc kupić chcę głównie ze względu na trasę (trochę wiecej mocy i coś większego niz obecnie posiadam)

Interesuje mnie w210 300 td, 8-9 latek, najlepiej automat. Pomijam sprawe wyposażenia wiadomo chciałbym jak najwięcej za te pieniądze.

Kwestia zużycia paliwa jest dla mnie poboczna (nie ja płacę), wiem że to nie pali 5 litrów, ważne żeby był to diesel i ważne żeby to jakoś jechało na trasie.
Byłbym wdzięczny za jakieś opinie na temat tego silnika, coś już czytałem ale może ktoś napisze coś ciekawego.

Co jestem w stanie z w210 kupić patrząc realistycznie za 35 tys i mniej więcej w jakim stanie, czego się spodziewać (wyposażenie itd), czy może są jakies inne sugestie dotyczące wersji silnikowych (jak się ma sprawa z cdi- duzo się nasłuchałem o droższej eksploatacji), może mój wybór jako nie do konca motywowany wiedzą motoryzacyjną jest nie do konca optymalny. Może po prostu szukac czegoś innego z okularów. Myslełem o c klasie ale dla mnie jest po prostu za mała. Jak wygląda eksploatacja w warunkach zimowych i jeżeli mało się jezdzi a samochós stoi pod chmurką na mrozie. (tylny napęd itd- jestem świadomy).

Na co szczególnie zwrócić uwage przy zakupie tego modelu. Stale powtarzające się pytanie ale byłbym wdzieczny za kolejną odpowiedź dla laika.

W zasadzie tyle.

Z góry dzieki i pozdrawiam.
 
 
ondreyos 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 165
Skąd: poznan
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 15:31   

wittam

sam niedawno zwrocilem sie do forumowiczow z bardzo podobnym pytaniem - wiec proponuje zajrzec tutaj : http://www.w202.pl/viewto...ighlight=#31365

Cytat:
Jak wygląda eksploatacja w warunkach zimowych
za duzo powiedziec nie moge, bo autko mam od niecalego miesiaca. w kazdym razie wczoraj pierwszy raz poznan zasypalo totalnie sniegiem. po miescie jazda max. 30kmph - esp pomagal i nie bylo tragedii (mimo tylnego napedu). natomiast niespodzianka mnie spotkala na parkingu - wjechalem na plac i po 30 metrach kola zaczely buksowac i mimo ESP nie dalo sie jechac. po kilku mimnutach obserwacji pan parkingowy wyszedl ze swojej budki i powiezdial, zebym stanal z boku - i pokazal miejsce przy wjezdzie, obok dwoch innych mercedesow (nowiutkiej celinki i jakiegos 124 albo 202 - nie przygladalem sie dokladnie) :shock:

Cytat:
jeżeli mało się jezdzi a samochós stoi pod chmurką na mrozie.
na to bym radzil uwazac. w tych autach jest pelno elektroniki. u mnie po tym, jak wydoilem akumulator swiatlami i grzaniem foteli na postoju zaczely sie kliopoty - komputer wariuje i musze co dwa dni odlaczac akumulator zeby go zresetowac... inaczej przestaja dzialac (w dowolnych kombinacjach) szyba kierowcy, lusterko kierowcy, swiatla cofania, przeciwmgielne, centralny zamek, lampki kurtynowe... sprawdzalem napiecie akumulatora i w tej chwili wydaje sie byc ok, ale niemniej problemy nadal wystepuja

za 35 tysiecy spokojnie kupisz dobre auto (skoro piszesz o trasach i jazdach rodzinnych, to zdecydowanie polecam kombi). ja za moje dalem 22tys (wprawdzie jest po lekkim dzwonie z przodu, ale niezle zrobione - bylem ogladac ze znajomym mechanikiem, blacharzem oraz podjechalismy na stacje diagnostyczna)

piszesz, ze znalazles na roznych portalach kilka ciekawych ofert - moze najlepiej wrzuc na forum, a ludziska to przejrza i napisza, co o nich mysla. co do CDI niczego ci nie napisze - sam mam wersje benzynowa.
_________________
W210 Avantgarde E200 kombi '98, 170000 km (so far ;) )
 
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 19:08   

Skoro jak piszesz nie płacisz za paliwo, to zdecydowanie lepsza będzie benzynka...
W aucie bedzie ciszej a i jechać będzie zdecydowanie dynamiczniej.
Ja mam C240 i zdecydowanie moge polecić silnik 2,4 V6 benzynowy.
W E klasach są one montowane, a 170 kucyków powinno Cię zadowolić. :lol:
No i oczywiście kombi - na długie trasy i wakacje dobrze mieć miejsce na bagaże.


A co do kupna konkretnego autka - przez internet trudno bedzie Ci pomóc.
Najlepiej pojechać do ASO, a blachy niech przed zakupem obejrzy jakiś znajomy blacharz lakiernik. On bedzie wiedział gdzie i czego szukać. 8)
 
 
noexcs

Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 19:46   

Dziękuję.

Jeżeli chodzi o wybór diesel/benzyna- musi być diesel ze względu na to że samochod firmowy jezdzi również na dieslu. Więcej chyba nie musze dodawać.

Kolega mówił że dociążał w zimie tył w mercedesie podobno coś to pomagało. NIe wiem.

Wkleję wieczorem kilka ofert z all.. i oto... itd. Niestety nie potrafię znależć nic innego mało tego zalezy mi żeby to było jak najbliżej trójmiasta. Może więc być trochę ciężko.

Przeglądałem mobile.de i autoscout-y ale tak jak mówię nie mogę jechać za granicę.

Faktem jest że mi się spieszy a pośpiech nie jest dobrym doradcą, więc jezeli nic nie znajdę to przełoże zakup.

Pobadto nie mam nikogo zaufanego -znajomego kto mógłby dokonać oględzin, w chwili obecnej są to osoby niedostępne. W sumie zapłaciłbym tyle ile trzeba komuś kto jest blacharzem/mechanikiem lub rzeczoznawcą od wypadków za pomoc w tej kwestii.

W takim razie czy przegląd w ASO jest w stanie wykluczyć te najgorsze rzeczy? Pioza tym czy w obcym miescie jest to przegląd obiektywny biorąc pod uwagę że sprzedający (prawdopodobnie handlarz) najprawdopodobniej zna mechaników ze swojego miasta. Może za bardzo kombinuję?

Oczywiście poprosiłbym o VIN przed spotkaniem w celu sprawdzenia go telefonicznie.

Z góry dzieki za dalsze sugestie.
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 19:51   

A co do samej jazdy w zimę - mam swoją :mb: juz 3 sezon zimą i nie zauważyłem jakiś szczególnych problemów z jazdą po śniegu.
Dobre zimówki, skrzynia przłączona kiedy trzeba w tryb winter i troszkę treningu na jakimś placu i po kłopocie. Puki co nie zakopałem się ani jeden raz. W kufrze nie wożę też żadnego "balastu" mającego poprawiać trakcję. :wink:
 
 
noexcs

Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 21:35   

Prosze o ocene tego egzemplarza, bo jutro chcę go zobaczyc.Wyposazenie chyba trochę biedne.Nie powinno inaczej wygladac przy tej wersji Elegance ?Czy cena jest adekwatna ?

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4088016
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 22:06   

noexcs napisał/a:
Nie powinno inaczej wygladac przy tej wersji Elegance


Wszystko jest ok, jeśli chodzi o tą wersje....

podoba mi sie jasne wnetrze.... no i ten silnik. Sam taki mam i z calym sercem moge polecić. Najlepsza jednostka napędowa w OKU.

Jeśli doczepic sie do szczególów to ma nie orginalny gril ponieważ takie występują w wersji Avantgarde.
;) ale moze ktos tylko sobie zmienil bo lepiej sie prezentuje :)

Pozdrawiam
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
noexcs

Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 23:26   

Rozmawiałem z właścicielem.

Mam znajomego w ASO, samochód był tam ostatnio rzekomo są u własciciela wydruki itd, także będzie opinia na jego temat i stan techniczny będzie dokładnie oceniony jeszcze raz jeżeli warto.

Był dodatkowo gdzieś na szarpaku, ale nie był na autorobocie stąd nalezałoby to chyba uzupełnic.

Co mnie martwi to historia samochodu.

Półtora roku temu ostatnie ASO w Niemczech i rzekomo przebiego koło 130 tys.

Po tym czasie nie wiem co było są podobno wszystkie papiery z warsztatów ale na pewno nie ASO. Przez półtora roku mogło się wiele dziać. W przebieg jak na 10 latka nie wierzę ale to poboczna sprawa.

Czego nie da się sprawdzić w ASO? Samochód może być świeżo zalany olejem a potem może się okazac ze bedę dolewac po pół litra.

Dodatkowo ostrzegano mnie przed prowadzeniem w zimie no ale widze że jest tam kontrola trakcji, może to coś daje plus ewentualnie parapet betonowy w bagażniku. Jadę w miejsce gdzie są ostre zimy (Norwegia).


Następna sprawa to kwestia ewentualnej sprzedaży. Samochód ma 10 lat i za powiedzmy rok może nie być łatwo go sprzedać. Poza tym cena wydaje mi się trochę za wysoka. Ile wg Was realnie mozna utargować.

Dzieki za dalszą pomoc, czekam na opinie z ASO.

Acha brak climatroniku, czy nie jest to trochę niewygodne z klimą manualną, że robi się nagle za zimno, czy jest możliwość wymiany na climatronik.
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 23:33   

noexcs napisał/a:
Poza tym cena wydaje mi się trochę za wysoka. Ile wg Was realnie mozna utargować.


Jak ktoś jest pewien stanu autka to cena jest normalna...

Owszem mozna by stargowac te 2 tys zl moim zdaniem.

noexcs napisał/a:
brak climatroniku, czy nie jest to trochę niewygodne z klimą manualną, że robi się nagle za zimno, czy jest możliwość wymiany na climatronik.


regulujesz to pokrętlami i w :mb: sprawdza sie to idealnie wiec nie bralbym wiekszej wagi co do rodzaju klimy

aha no i to mercedes w dobrym silniku i dieslu nie straci tak szybko na cenie...
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 23:56   

noexcs powiedz czy mi się tylko wydaje, czy może jednak dobrze myślę, że szukasz na forum kogoś kto odradzi Ci zakup tej :mb: :?:
A to że stara, a to że malo wyposażenia, a to ze droga, a to ze bedzie kicha z odsprzedażą, a to że kiepska trakcja w zimę ...
jak masz kupić i potem być nieszcześliwy to to olej i tyle. :P
 
 
noexcs

Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 8 Styczeń 2008, 00:13   

Miki

Dzięki. Po prostu nie mam praktyki z Mercedesami i z ta klimą i wszelkie wskazówki są cenne.
Nie szukam auta żeby się nim chwalić, nie zamierzam go tuningować, chcę jeżdzić utrzymywac go w dobrym stanie i cieszyć się tym samochodem takim jakim jest, a parę razy jechałem MB i byłem pod wrażeniem. Być może jak to będzie dobry egzemplarz zostawię go na dłużej i może się zakocham.

Co do ceny to po prostu sie nie znam i gdybym sie znał nie szukałbym porady na tym forum. Nie zalezy mi na przesadnym targowaniu chcę po prostu zapłacić mniej więcej tyle ile samochód jest warty, nie będę żałował potem pieniędzy na niego i tak samo przy sprzedaży chciałbym grac w otwarte karty bo njie jestem handlarzem a pieniądze zarabiam w inny sposób i to mnie satysfakcjonuje.

Cosba

Jestem po byc może za bardzo ostrozny. Nie chcę żeby mi ktoś odradził kupno ale wszelkie krytyczne opinie są przydatne. Pozytywne też. Wiadomo ja tez się zachwycam (mimo że milion taksówkarzy jeżdzi okularami) ale emocje nie sa dobrym doradcą. Podobają mi się te samochody i ich klasyczny wygląd i chcę żeby ktos mnie ostudził i wyprowadził na prostą.

Zastanawiam się nad dołożeniem kilku tysięcy i czymś takim:

http://www.otomoto.pl/ind...show&id=C349603

Jutro sprawdze vin i historię tego egzemplarza choć kombi nie do konca mi się podoba.

Dzieki i prosze nie zniechęcajcie sie do dalszej dyskusji, bede brał to pod uwage przy zakupie.

[ Dodano: 8 Styczeń 2008, 00:14 ]
Sorry oczywiście Cosba.

[ Dodano: 8 Styczeń 2008, 00:29 ]
Tylko co z tą historią w Polsce. Półtora roku czy to jest jakiś problem, auto mogło być robione niewiadomo gdzie, pewnie są jakieś papiery na to ale czy to jest wiarygodne czy patrzyć tylko na obecny stan techniczny potwierdzony badaniem w ASO plus coś tam jeszcze i olac resztę. Nie ukrywam że samochód mi się podoba.
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 8 Styczeń 2008, 00:35   

Ten 2 na oko nie ma jakiejś wady która go skreśla.
Do tego ja wolę kombi. :lol:

No i ten wpas, poprostu wszystkomająca :mb:
Jeśli auto ma być na dłużej, to chyba lepszy wybór - nie bedzie powodu za rok, czy dwa go zmieniać. :lol:

Potrzeba będzie żeby obejrzał go ktoś kto ma pojęcie o blacharce. Całą resztę sprawdzi wystarczająco dobrze ASO.
 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 8 Styczeń 2008, 00:51   

noexcs napisał/a:
W takim razie czy przegląd w ASO jest w stanie wykluczyć te najgorsze rzeczy? Pioza tym czy w obcym miescie jest to przegląd obiektywny biorąc pod uwagę że sprzedający (prawdopodobnie handlarz) najprawdopodobniej zna mechaników ze swojego miasta. Może za bardzo kombinuję?


W ASO sprawdzą ci całe auto. Silnik, zawiszenie, grubość lakieru. Jeśli nawet zna mechaników z ASO i nie ma nic do ukrycia, to zgodzi się na przegląd. Pamiętaj że w ASO podpisuje się serwisant na realizacji twojego zlecenia, więc jest za nie odpowiedzialny.

noexcs napisał/a:
Przez półtora roku mogło się wiele dziać. W przebieg jak na 10 latka nie wierzę ale to poboczna sprawa.

Sprawdzą w ASO wszystkie przeglądy gwarancyjne robione w stacjach MB w całej EU, a w wersji po lifcie
noexcs napisał/a:
ja ta:

Zastanawiam się nad dołożeniem kilku tysięcy i czymś takim:

http://www.otomoto.pl/ind...show&id=C349603

dodatkowo komputer ma zapisane w pamięci 5 ostatnich przeglądów, więc można to porównać z książką, a tu często wychodzą jaja....
noexcs napisał/a:
Tylko co z tą historią w Polsce. Półtora roku czy to jest jakiś problem, auto mogło być robione niewiadomo gdzie, pewnie są jakieś papiery na to ale czy to jest wiarygodne czy patrzyć tylko na obecny stan techniczny potwierdzony badaniem w ASO plus coś tam jeszcze i olac resztę. Nie ukrywam że samochód mi się podoba.

Sprawdź w ASO! Będziesz miał pewność. A przedtem kup suwakowy czujnik lakieru (25pln) i po sprawdzeniu będziesz wiedział czy warto jechać na przegląd.

Może pomyślicie że się uparłem na to ASO, ale szukałem auta w Polsce 5 miesięcy i nawet sobie niewyobrażacie jakie "polskie" niespodzianki kryją w sobie na pozór idealnie wyglądające samochody. :shock:
Pzdr
_________________
WDB2110231A732202
 
 
noexcs

Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 8 Styczeń 2008, 01:01   

Wielkie dzieki Panowie!

To mój następny typ:

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4142305

Coś mimo wszystko przyciąga mnie do tego pierwszego 300td. Nie ma tam za dużo wypasu, radyjko, manualna klima, jeżeli działa jest ok. Fajnie to wygląda i jest to co mi trzeba. Nie wiem, moze 320cdi plus cały pulpit zawalony elektroniką to tylko więcej rzeczy które mogą sie zepsuć. Oczywiście 320cdi, ten silniczek mnie pociaga ale musze sie chyba przejechac tym i tym. Mimo wszystko wolałbym wydac mniej kasy chociaz moze warto dodać parę tysięcy żeby mieć coś o klasę lepszego? 320 cdi byłby to właściwie już szczyt bo bez względu na zasób portfela nowsze i lepsze wersje mnie nie interesują.
 
 
ondreyos 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 165
Skąd: poznan
Wysłany: 8 Styczeń 2008, 09:05   

powiem tak - ja bym bral tego kombika. tak, jak ktos pisal wczesniej - wlasciwie wszystkomajacy,prawdopodobnie zostanie u ciebie na dluzej. i wcale tak nie uwazam dlatego, ze sam mam kombiaka ;) jedyne co mi w nim ''niepasi'' to blokada skrzyni biegow - troche wiesniacko to wyglada w takim aucie...ja bym jeszcze nie szukal z automatem - ale to kwestia preferencji.
_________________
W210 Avantgarde E200 kombi '98, 170000 km (so far ;) )
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,133 sekundy. Zapytań do SQL: 9