Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 11:42
jakie amortyzatory?
Autor Wiadomość
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 15 Listopad 2008, 01:02   

phanteon, heh koles ze stacji wogole powiedzial mi, ze na przegladzie okresowym nie sprawdza sie amortyzatorow :) Moze sie nie znał :P Juz sam nie wiem :) Postaram sie jeszcze podjechac gdzies indziej je sprawdzic :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
phanteon 


Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 203
Skąd: GDA
Wysłany: 15 Listopad 2008, 01:05   

grzesiekx napisał/a:
ze na przegladzie okresowym nie sprawdza sie amortyzatorow


Jak ktoś pewnie w łape bierze za podbijanie a auta na oczy nie widział to się dziwić, że nie wie jakie czynności się robi :) . Polska.
_________________
- > http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=7352
 
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 15 Listopad 2008, 06:02   

grzesiekx,
Mi też tę ciemnotę wciskali, że nie robią testów amorków przy przeglądzie.
Ale tylne jak piszę, że słabe to sprawdż je dokładnie organoleptycznie (może z wyjątkiem smakowania :mrgreen: ) czy się nie pocą. Jak będą się pocić i dodasz wynik badania to nie czekaj , tylko zwalaj i załóż nowe. Może być też tak , że się już wypociły (gazowe też się pocą :idea: ) a Ty dawno nie patrząc pod autko tego nie zauważyłeś.
Powiem tak:
Najlepszym testem amorów z tyłu jest rondo z torowiskiem (zwłaszcza trochę nierównym)
Jak przy skręcaniu na rondzie i przejeżdzaniu przez torowisko (kumasz o co mi chodzi ?) tył zaczyna na nierównym uciekać to znaczy, że amorki nie trzymają (zakładając , że reszta zawieszki jest OK)
Znam też takie przypadki, że amorki mające po 70 % nadawały się do wywalenia !, ale i takie, że dociążone pracowały w innym zakresie (skoku) i np. przy dociążonym było Ok a na pustym kiszka. :cry:
Najlepiej podjedż na inną stację diagnostyczną i sprawdż raz jeszcze te amorki i tylną zawieszkę. Koszt niewielki - około 20 zł.
A jak Ci żal to do dobrego machera od geometrii (powiedż, że chcesz ustawić geometrię a on musi sprawdzić zawieszkę i jak będzie kiszka to nie ustawi ,a jak nie ustawi to nie skasuję :lol: )
I tu chyba wyszła poznańska oszczędność :oops:
Pozdrawiam.
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 15 Listopad 2008, 08:18   

phanteon napisał/a:
Jak ktoś pewnie w łape bierze za podbijanie a auta na oczy nie widział to się dziwić, że nie wie jakie czynności się robi :) . Polska.
I to mnie najbardziej dobija.

bubu_piotr, niestety w slupsku nie mam torowisk ale rond mase w ktore swietnie bokiem sie wchodzi :) Geo robilem z 2 miesiace temu przod i tyl wiec zawiecha powinna byc dobra bo wymienialem wtedy calu drazek przedni i sprawdzali cala zawieche, mowili ze wszystko cacy, ten na przegladzie tez dlugo grzebal przy kazdym kole i powiedzial, ze idealna :) Podjade sprawdze gdzies indziej te amory i porownamy wyniki :)
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Listopad 2008, 09:44   

Mój znajomy ma 124 ze Szwecji, wiec sam regenerował całe zawieszenie (miało powierzchniową rdzę na czym tylko się dało). Zmienił dwie tulejki których praktycznie nie było, no i mowi ze podsamochodem wszystko ideał.

Tylko wiecie panowie jaka jest różnica? Różnica wartości siły. Przecież na drodze, siły na zawieszenie są dużo większe. Ja stawiam na tuleje :) A poduszki wóżka w pewnym momencie drastycznie padają, więc kolega by prawie ujechać nie mógł. Wiem, bo zmieniałem ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Listopad 2008, 11:27   

grzesiekx napisał/a:
phanteon, heh koles ze stacji wogole powiedzial mi, ze na przegladzie okresowym nie sprawdza sie amortyzatorow :) Moze sie nie znał :P


Znał się, bo badania skutecznosci amorów sie nie przeprowadza. Jedynie kontrole wizualną na okolicznośc wycieków.
Polecam lekturę
http://www.stacja.com.pl/...2250/2250_1.htm

Badanie skuteczności amortyzatorów przeprowadza się tylko przypadku badania rozszerzonego przy pierwszej rejestracji w kraju.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
phanteon 


Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 203
Skąd: GDA
Wysłany: 16 Listopad 2008, 01:39   

Javoreczek napisał/a:
Badanie skuteczności amortyzatorów przeprowadza się tylko przypadku badania rozszerzonego przy pierwszej rejestracji w kraju.


Auto ojca i moje podbijane mają na różnych stacjach od kilka lat przeglądy i ZAWSZE jest badanie amorów.
_________________
- > http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=7352
 
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Listopad 2008, 10:29   

phanteon napisał/a:
Javoreczek napisał/a:
Badanie skuteczności amortyzatorów przeprowadza się tylko przypadku badania rozszerzonego przy pierwszej rejestracji w kraju.


Auto ojca i moje podbijane mają na różnych stacjach od kilka lat przeglądy i ZAWSZE jest badanie amorów.



Bo badania takie diagności wykonują jak maja do tego sprzęt ale nie jest to obowiązkiem ja robiłem przegląd na stacji kontroli to nawet nie miała przyrządu do badania amorków a stacja funkcjonuje oczywiście nie robi ona pierwszych przeglądów.
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
taksiarz83 


Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 72
Skąd: Police
Wysłany: 18 Listopad 2008, 04:03   

ostatnio robilem pierwszy przeglad i zdziwilo mnie ze gosc badal przejrzystosc szyb a za amorki sie nawet nie wzial
_________________
W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133
 
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Listopad 2008, 19:42   

Wszyscy gadu gadu ale nikt nie napisał jakie amorki poleca koledze
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Listopad 2008, 20:13   

Bilstein B4 :P
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
smochy_bronx 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 266
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Listopad 2008, 12:17   

założylem bilstein B4 i nie jestem zadowolony, ale to kwestia gustu. Auto jest bardzo sztywne przez co prowadzi sie niezwykle pewnie, jak po sznurku ale wiąze się to z utrata komfortu. Nie pasjonuje mnie szybka jazda, poruszam sie głownie po miescie dlatego bardziej pasowala by mi charakterystyka zawieszenia a'la ponton:)
_________________
MB C180 Elegance 95r.
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 19 Listopad 2008, 13:45   

smochy_bronx napisał/a:
założylem bilstein B4 i nie jestem zadowolony,
auto jest bardzo sztywne przez co prowadzi sie niezwykle pewnie, jak po sznurku ale wiąze się to z utrata komfortu.


Połącz to jeszcze z zawiechą od sporta ;)
Każdy zakręt twój :D 8) :mb:
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Listopad 2008, 14:44   

!Łukasz!, są B4 do Sporta? :) My montowaliśmy B4 do Lanosa, gdzie na seryjnych polskich amortyzator samochód zachowywał się jak nowa Skoda Octavia, tak po zmianie, był komfortowy i za razem nic nie bujało, dobrze trzymał się w zakrętach... Także sam jestem ciekaw co uzyskałeś u siebie Smochy :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 19 Listopad 2008, 14:50   

Camel- napisał/a:
!Łukasz!, są B4 do Sporta?

Założyłem B4 i jest dobrze :D
Jest naprawdę twardo :D

CRX kumpla na Bilsteinie B8 jest bardziej komfortowy niż mój na B4
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 19 Listopad 2008, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,165 sekundy. Zapytań do SQL: 10