problem z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
tajnos
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 6 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 17:28 problem z ogrzewaniem
|
|
|
na poczatek wszystkim SIEMA jestem nowy i smigam C-180 z 93r <nie dawno nabylem>
wszystko smiga jak ta lala po za jednym <ogrzewaniem> a mianowicie jak stoi na wolnych obrotach dmucha letnim powietrzem jak dodam gazu i przytrzymam dmucha goracym.
-temp. na blacie ponad 80c caly czas.
-ustawienia zimne-cieple dziala czyli zaworki ok.
-wiem ze odpiecie zaworkow otwiera je na stale ,odpinalem i nic to nie zmienia.oprocz regulacji:)
-plyn ok.
-filtra kabinowego nie ma.
pomocy bo juz slyszalem od co po niektorych ze merc tak ma.
i wspomne jeszcze ze jak na moje oko to slabo dmucha bo jak nastawie na max to z kratki obok kierowcy ledwo czuc, reszta jakos tam leci. dmuchawa hula ze hoho
vulkano.jpg
|
|
Plik ściągnięto 8646 raz(y) 4,91 KB |
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 17:44
|
|
|
Witam również
Musisz się zdecydować: czy dmucha słabo czy grzeje słabo.
Skoro silnik kręci jak wariat, to ustaw przełącznik rozdziału powietrza na "okienka" na desce i daj nadmuch na max. Pozamykaj wszystkie "okienka". Teraz minimalne otwarcie któregokolwiek z nich powinno spowodować silny wylot strumienia powietrza. Jeżeli tak nie jest, to najprawdopodobniej któraś z rur nadmuchu powietrza pod deską jest "spadnięta" lub jej nie ma (wcale )
Jeżeli chodzi o ogrzewanie; niektóre modele 202 mają na przewodzie grzewczym prowadzącym do kabiny taką małą, elektryczną pompkę, która ma wspomagać ogrzewanie właśnie przy obrotach biegu jałowego. Jeżeli ona się nie kręci po włączeniu zapłonu i ustawieniu "kręciołków" regulacji temperatury powyżej "min" - to jest oczywiste, że nie dość, że nie pomaga - to dodatkowo tłumi obieg płynu. |
|
|
|
|
tajnos
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 6 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 17:52
|
|
|
napisze tak SLABO GRZEJE I SLABO DMUCHA niewiem czemu kiepsko dmucha ale zwale konsole to sie pewnie dowiem bo do kratki obok kierowcy ledwo dolatuje przy ustawieniach jakie wymieniles. a jak otworze kratki srodkowe z ktorych wiem ze musi dmuchac zimnym to dopiero czuje jak wiac powinno.
na przewodzie ogrzewania kabiny nie ma zadnej pompki. |
|
|
|
|
robertjaworski
Dołączył: 07 Gru 2007 Posty: 33 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 19:20
|
|
|
wg mnie to jest tak ze po dodaniu gazu zwieksza sie wymiana cieczy miedzy nagrzewnica a silnikiem i dlatego wtedy leci cieplejsze powietrze, a gdy silnik jest na wolnych obrotach wtedy odplyw ciepla z nagrzewnicy jest szybszy niz dostarczanie do niej cieplego plynu. |
_________________ 2.2 benzyna 94 r sport |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 20:50
|
|
|
tajnos napisał/a: |
na przewodzie ogrzewania kabiny nie ma zadnej pompki. |
Wygląda jak poniżej (150)
pompka.gif
|
|
Plik ściągnięto 278 raz(y) 27,17 KB |
|
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 21:11
|
|
|
A filtr kabinowy wymieniony? |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 20 Styczeń 2008, 17:52
|
|
|
lojek napisał/a: | A filtr kabinowy wymieniony? |
Pisał że nie ma filtra, tajnos, a płynu w układzie za mało nie masz? Też tak lubi się zachowywać jak jest za niski poziom płynu. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
tajnos
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 6 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 20 Styczeń 2008, 20:55
|
|
|
panowie plyn jest ok a zadnej pompki na przewodzie nie ma idzie przewod od termostatu prosto do zaworow. mam chyba najbiedniejsza wersje bo i filtra nie ma w opcji.
[ Dodano: 20 Styczeń 2008, 20:56 ]
robertjaworski napisał/a: | wg mnie to jest tak ze po dodaniu gazu zwieksza sie wymiana cieczy miedzy nagrzewnica a silnikiem i dlatego wtedy leci cieplejsze powietrze, a gdy silnik jest na wolnych obrotach wtedy odplyw ciepla z nagrzewnicy jest szybszy niz dostarczanie do niej cieplego plynu. |
czyli mam rozumiec ze u ciebie tez tak jest?
|
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 21 Styczeń 2008, 17:47
|
|
|
Znajomy miał kiedyś problem z chłodnicą- leciała trochę. Kupił "złoty środek" wsypał do zbiorniczka wyrównawczego i zrobił rundkę autkiem. Chłodnica przestała lecieć- OGRZEWANIE w aucie zniknęło, jak wyciek. Pojechał do speca, tak zdjął węże od nagrzewnicy, wzieli wąż z wodą i przepukiwali nagdzewnicę. Okazało się, że większość srodka poszła do nagrzewnicy. Może u ciebie też by pomogło małe płukanie. Może troche korozji powstało? Płyn chłodzący zawiera środki antykorozyjne, ale jak juz jest stary, to nawet już nie jest niezamarzający. Ostatnio u siebie wymieniałem. Glikolu tylko tyle było, że do -11 st C. Gość w sklapie sprawdzał mi glukometrem. Pozdrawiam. |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
tajnos
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 6 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 21 Styczeń 2008, 22:17
|
|
|
a czy przypadkiem jesli jest syf w nagrzewnicy to nie dzieje sie to caly czas? raczej napewno.
u mnie jest ok jak ma wyzsze obroty. gdyby byl syf to i obroty by nie pomogly chyba.
objaw jest taki jakby pompa nie domagala ale outo sie nie grzeje.
Ale ze juz brak mi pomyslow to zrobie taki patent i zobaczymy czy cos to da. |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 22 Styczeń 2008, 13:36
|
|
|
Obroty mają wpływ, jeśli jest lekko przytkana nagrzewnica. Wraz ze wzrostem obrotów rośnie przecież ciśnienie w układzie chłodzenia i wtedy płyn krąży. Na wolnych obr może nie być cyrkulacji... |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 25 Styczeń 2008, 23:36
|
|
|
Wzrost obrotó silnika (czyli pośrednio - pompy układu chłodzenia) powoduje wzrost prędkości cieczy w układzie (właśnie wzrost "cyrkulacji")- a nie wzrost cisnienia... |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 26 Styczeń 2008, 05:09
|
|
|
Gerri napisał/a: | powoduje wzrost prędkości cieczy w układzie (właśnie wzrost "cyrkulacji")- a nie wzrost cisnienia... |
Dokładnie - od trzymania ciśnienia jest korek na zbiorniku wyrównawczym... a ciśnienie tworzy się samo po nagrzaniu płynu. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 26 Styczeń 2008, 13:23
|
|
|
Dobrze Panowie Gerri i jjankiello. To prosze odpowiedzieć na proste pytanie. Jest taki fajny wynalazek, jak wieża ciśnienia (wysoko umieszczony zbiornik z wodą). Czy on powoduje wzrost przepływu, czy ciśnienia. Jako inżynier stwierdzam, że nie można zwiększyć przepływu bez zwiększenia ciśnienia, ale mogę się mylić. Nie ma ludzi nieomylnych...Zbiornik hydroforu posiada wewnątrz powietrze. Pompa tłoczy wodę do środka. Rośnie ciśnienie powietrza we wnątrz, co powoduje większe ciśnienie wody. A większe ciśnienie powoduje większy przepływ. Wystarczy?? |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 01:50
|
|
|
Wieża ciśnień i hydrofor nie mają wiele wspólnego z tym, co wcześniej napisałem.
Jak już takim tonem piszesz, to jako inżynier (sam nim jestem) powinieneś słyszeć o rozszerzalności cieplnej. I właśnie o to zjawisko mi chodziło - ciśnienie w układzie chłodzenia auta powstaje z temperatury. Pompa wody tylko wymusza obieg, a nie wytwarza ciśnienia... właśnie tak to zostało skonstruowane.
Zauważ dlaczego nie zaleca się otwierania korka wyrównawczego dopóki temperatura nie spadnie poniżej 90stC Nawet przy zatrzymanym silniku, gdy pompa wody już nie pracuje |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|