Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
tajnos 

Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 6
Skąd: podlasie
  Wysłany: 19 Styczeń 2008, 17:28   problem z ogrzewaniem

na poczatek wszystkim SIEMA jestem nowy i smigam C-180 z 93r <nie dawno nabylem>
wszystko smiga jak ta lala po za jednym <ogrzewaniem> a mianowicie jak stoi na wolnych obrotach dmucha letnim powietrzem jak dodam gazu i przytrzymam dmucha goracym.
-temp. na blacie ponad 80c caly czas.
-ustawienia zimne-cieple dziala czyli zaworki ok.
-wiem ze odpiecie zaworkow otwiera je na stale ,odpinalem i nic to nie zmienia.oprocz regulacji:)
-plyn ok.
-filtra kabinowego nie ma.

pomocy bo juz slyszalem od co po niektorych ze merc tak ma.

i wspomne jeszcze ze jak na moje oko to slabo dmucha bo jak nastawie na max to z kratki obok kierowcy ledwo czuc, reszta jakos tam leci. dmuchawa hula ze hoho

vulkano.jpg
Plik ściągnięto 8646 raz(y) 4,91 KB

 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 17:44   

Witam również 8)

Musisz się zdecydować: czy dmucha słabo czy grzeje słabo.
Skoro silnik kręci jak wariat, to ustaw przełącznik rozdziału powietrza na "okienka" na desce i daj nadmuch na max. Pozamykaj wszystkie "okienka". Teraz minimalne otwarcie któregokolwiek z nich powinno spowodować silny wylot strumienia powietrza. Jeżeli tak nie jest, to najprawdopodobniej któraś z rur nadmuchu powietrza pod deską jest "spadnięta" lub jej nie ma (wcale :mrgreen: )

Jeżeli chodzi o ogrzewanie; niektóre modele 202 mają na przewodzie grzewczym prowadzącym do kabiny taką małą, elektryczną pompkę, która ma wspomagać ogrzewanie właśnie przy obrotach biegu jałowego. Jeżeli ona się nie kręci po włączeniu zapłonu i ustawieniu "kręciołków" regulacji temperatury powyżej "min" - to jest oczywiste, że nie dość, że nie pomaga - to dodatkowo tłumi obieg płynu.
 
 
tajnos 

Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 6
Skąd: podlasie
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 17:52   

napisze tak SLABO GRZEJE I SLABO DMUCHA niewiem czemu kiepsko dmucha ale zwale konsole to sie pewnie dowiem bo do kratki obok kierowcy ledwo dolatuje przy ustawieniach jakie wymieniles. a jak otworze kratki srodkowe z ktorych wiem ze musi dmuchac zimnym to dopiero czuje jak wiac powinno.

na przewodzie ogrzewania kabiny nie ma zadnej pompki.
 
 
robertjaworski 


Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Żelechów
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 19:20   

wg mnie to jest tak ze po dodaniu gazu zwieksza sie wymiana cieczy miedzy nagrzewnica a silnikiem i dlatego wtedy leci cieplejsze powietrze, a gdy silnik jest na wolnych obrotach wtedy odplyw ciepla z nagrzewnicy jest szybszy niz dostarczanie do niej cieplego plynu.
_________________
2.2 benzyna 94 r sport
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 20:50   

tajnos napisał/a:


na przewodzie ogrzewania kabiny nie ma zadnej pompki.


Wygląda jak poniżej (150)

pompka.gif
Plik ściągnięto 278 raz(y) 27,17 KB

 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Styczeń 2008, 21:11   

A filtr kabinowy wymieniony?
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 20 Styczeń 2008, 17:52   

lojek napisał/a:
A filtr kabinowy wymieniony?

Pisał że nie ma filtra, tajnos, a płynu w układzie za mało nie masz? Też tak lubi się zachowywać jak jest za niski poziom płynu.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
tajnos 

Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 6
Skąd: podlasie
Wysłany: 20 Styczeń 2008, 20:55   

panowie plyn jest ok a zadnej pompki na przewodzie nie ma idzie przewod od termostatu prosto do zaworow. mam chyba najbiedniejsza wersje bo i filtra nie ma w opcji.

[ Dodano: 20 Styczeń 2008, 20:56 ]
robertjaworski napisał/a:
wg mnie to jest tak ze po dodaniu gazu zwieksza sie wymiana cieczy miedzy nagrzewnica a silnikiem i dlatego wtedy leci cieplejsze powietrze, a gdy silnik jest na wolnych obrotach wtedy odplyw ciepla z nagrzewnicy jest szybszy niz dostarczanie do niej cieplego plynu.

czyli mam rozumiec ze u ciebie tez tak jest?
:?:
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 21 Styczeń 2008, 17:47   

Znajomy miał kiedyś problem z chłodnicą- leciała trochę. Kupił "złoty środek" wsypał do zbiorniczka wyrównawczego i zrobił rundkę autkiem. Chłodnica przestała lecieć- OGRZEWANIE w aucie zniknęło, jak wyciek. Pojechał do speca, tak zdjął węże od nagrzewnicy, wzieli wąż z wodą i przepukiwali nagdzewnicę. Okazało się, że większość srodka poszła do nagrzewnicy. Może u ciebie też by pomogło małe płukanie. Może troche korozji powstało? Płyn chłodzący zawiera środki antykorozyjne, ale jak juz jest stary, to nawet już nie jest niezamarzający. Ostatnio u siebie wymieniałem. Glikolu tylko tyle było, że do -11 st C. Gość w sklapie sprawdzał mi glukometrem. Pozdrawiam.
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
tajnos 

Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 6
Skąd: podlasie
Wysłany: 21 Styczeń 2008, 22:17   

a czy przypadkiem jesli jest syf w nagrzewnicy to nie dzieje sie to caly czas? raczej napewno.
u mnie jest ok jak ma wyzsze obroty. gdyby byl syf to i obroty by nie pomogly chyba.
objaw jest taki jakby pompa nie domagala ale outo sie nie grzeje. :cry:
Ale ze juz brak mi pomyslow to zrobie taki patent i zobaczymy czy cos to da.
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 22 Styczeń 2008, 13:36   

Obroty mają wpływ, jeśli jest lekko przytkana nagrzewnica. Wraz ze wzrostem obrotów rośnie przecież ciśnienie w układzie chłodzenia i wtedy płyn krąży. Na wolnych obr może nie być cyrkulacji...
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 25 Styczeń 2008, 23:36   

Wzrost obrotó silnika (czyli pośrednio - pompy układu chłodzenia) powoduje wzrost prędkości cieczy w układzie (właśnie wzrost "cyrkulacji")- a nie wzrost cisnienia...
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 26 Styczeń 2008, 05:09   

Gerri napisał/a:
powoduje wzrost prędkości cieczy w układzie (właśnie wzrost "cyrkulacji")- a nie wzrost cisnienia...

Dokładnie - od trzymania ciśnienia jest korek na zbiorniku wyrównawczym... a ciśnienie tworzy się samo po nagrzaniu płynu.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 26 Styczeń 2008, 13:23   

Dobrze Panowie Gerri i jjankiello. To prosze odpowiedzieć na proste pytanie. Jest taki fajny wynalazek, jak wieża ciśnienia (wysoko umieszczony zbiornik z wodą). Czy on powoduje wzrost przepływu, czy ciśnienia. Jako inżynier stwierdzam, że nie można zwiększyć przepływu bez zwiększenia ciśnienia, ale mogę się mylić. Nie ma ludzi nieomylnych...Zbiornik hydroforu posiada wewnątrz powietrze. Pompa tłoczy wodę do środka. Rośnie ciśnienie powietrza we wnątrz, co powoduje większe ciśnienie wody. A większe ciśnienie powoduje większy przepływ. Wystarczy??
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 01:50   

Wieża ciśnień i hydrofor nie mają wiele wspólnego z tym, co wcześniej napisałem.
Jak już takim tonem piszesz, to jako inżynier (sam nim jestem) powinieneś słyszeć o rozszerzalności cieplnej. I właśnie o to zjawisko mi chodziło - ciśnienie w układzie chłodzenia auta powstaje z temperatury. Pompa wody tylko wymusza obieg, a nie wytwarza ciśnienia... właśnie tak to zostało skonstruowane.
Zauważ dlaczego nie zaleca się otwierania korka wyrównawczego dopóki temperatura nie spadnie poniżej 90stC :?: Nawet przy zatrzymanym silniku, gdy pompa wody już nie pracuje :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,184 sekundy. Zapytań do SQL: 13