Problemy na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
lukaszo80
lukaszo80
Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 6 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 1 Grudzień 2007, 10:08 Problemy na zimnym silniku
|
|
|
Mam problem z autkiem .Zimny samochód w zaden sposób nie nadaje sie do jazdy .Auto dławi się, nie wkręca się na obroty po wcisnięciu pedału gazu gaśnie . słychać strzałyz wydechu ewidentnie nie spala mieszanki . Pod komp podłączany juz był. zmieniono przepływke (orginał oczywiscie po podroby 2 wyrzuciłem nie polecam )zmieniłem świece ngk,kable . auto zaczyna rowno pracowac w momencie w którym temp. silnika osiągnie około 80stopni.Teraz troche o aucie to c220 automat 95 rok sekwencja brc(darujcie sobie uwagi o gazie ma przejechane 80 tys i na gazie lepiej obecnie chodzi niz na benzynie )Pytanie brzmi co moze być przyczyną ewidentnie coś jest nie tak z osprzętem (tylko co?)Czy ktoś z drogich użytkowników spotkał sie z czymś takim.? Proszę o wkazówki nie chce wymieniać połowy auta na chybił trafił.Z góry dzieki za wskazówki |
Ostatnio zmieniony przez Kowal 26 Styczeń 2008, 15:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
lukaszo80
lukaszo80
Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 6 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 1 Grudzień 2007, 10:15
|
|
|
oliva, to już było i nic |
|
|
|
|
marcmerc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 187 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 1 Grudzień 2007, 10:19
|
|
|
sprawdź jeszcze napięcie na sondzie lambda, no i podlącz pod komputer jeszcze raz, nie piszesz czy dzieje się to zarówno na benzynie i na gazie |
_________________ okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty |
|
|
|
|
lukaszo80
lukaszo80
Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 6 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 1 Grudzień 2007, 10:26
|
|
|
oki wiec tak na gazie jest wporzadku. To sekwencja wiec przełacza dopiero kiedy silnik jest nagrzany, wtedy tez juz miare równo pracuje na benzynie .problem jest kiedy auto jest zimne na wolnych obrotach chodzi ,jak wcisne pedal gazu zaczyna sie problem auto gaśnie ,lub zaczyna sie nierówna praca i strzelanie |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 5 Grudzień 2007, 10:33
|
|
|
a czy na rozgrzanym silniku jak przełączysz na benzynę to pływa na obrotach i robi fonetycznie: "uuuuu.....uuuuuu.......uuuuuuu" i czy bierze i ile oleju? |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 5 Grudzień 2007, 10:51
|
|
|
Witam.
Tak mi przyszło do głowy, a jak z układem wydechowym, może jest przytkany? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
lukaszo80
lukaszo80
Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 6 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 5 Grudzień 2007, 15:20
|
|
|
problemy z wydechem wykluczone auto chodzi gdobrze na gazie wiec dlaczego nie chce na benzynie (mam na mysli strzelanie i brak checi do wkrecania sie na obroty )Zaczynam kombinowac myslac ze to moze przez podcisnienie , ale szczelnosc sprawdzona i jest oki wszystko wskazuje na wade zwiazana z osprzetem ,elektryka !stan oleju jest ok od wymiany do wymiany nie ubywa.Denerwuje mnie nieprzecietnie dolegliwosc zwiazana z 10 minutowym rozgrzewaniem auta .Dzieki za zainteresowanie i wciaz oczekuje na pomoc i opinie wasze ,drodzy uzytkownicy forum:) |
|
|
|
|
Patryk
Harman Kardon
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Paź 2007 Posty: 391 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 5 Grudzień 2007, 16:59
|
|
|
lukaszo80 napisał/a: | (darujcie sobie uwagi o gazie ma przejechane 80 tys i na gazie lepiej obecnie chodzi niz na benzynie ) |
Czyli dławi się na benzynie? |
_________________ WDB2110231A732202 |
|
|
|
|
giet
Wolnossące 122KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 144 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 6 Grudzień 2007, 01:57
|
|
|
lukaszo80 napisał/a: | darujcie sobie uwagi o gazie ma przejechane 80 tys i na gazie lepiej obecnie chodzi niz na benzynie )Pytanie brzmi co moze być przyczyną |
Przyczyną może być gaz...
lukaszo80 napisał/a: | Auto dławi się, nie wkręca się na obroty po wcisnięciu pedału gazu gaśnie . słychać strzałyz wydechu ewidentnie nie spala mieszanki |
Sprawdzałeś stan listwy wtryskowej? Może wtryski leją? |
_________________ W202 http://picasaweb.google.pl/W202C180
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 6 Grudzień 2007, 12:27
|
|
|
lukaszo80, To nie jest szykan na instalację lpg, ale jeździłem 4 lata Oplem Astrą II. Miałem ją od nowości, instalacja najzwyklejsza ROMANO. Było wszystko ok, do czasu kiedy zmieniałem auto na i byłem zmuszony wyjeździć benzynę ze zbiornika-było pełno. Ku mojemu zdziwieniu na benzynie było szarpanie, brak mocy itd. Nie dociekałem bo i tak szlo do ludzi, jednak po ok 200 km jazdy po mieście tylko na benzynie zaczęło wszystko wracać do normy. Moim skromnym zdaniem układ potrzebuje czasu na przestawienie w jedną jak i w drugą stronę, sama adaptacja wolnych obrotów bez ustawiania kompem trwa ok 4 dni, a tu przestawia się zapłon, obroty, ilość paliwa itp. Jest to moje zdanie, ale spróbuj odłączyć aku na 15 minut i podłączyć spowrotem (tylko nie rób tego jak nie masz kodu do radia ) Zobacz wtedy jaki efekt będzie, jednak upierałbym się na jeździe przez kilka dni na benzynie. Zauważyłeś to zapewne teraz, kiedy trochę trwa zanim przełączy się na gaz i jakiś czas jedziesz na benzynce.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 6 Grudzień 2007, 14:00
|
|
|
Przemież sonde czy czasem nie padła !!sprawdz ciśnienie w układzie paliwowym czy czasem pompa nie robi za małego bo inaczej wtryski bedą lały i bedzie go zalewało !! posprawdzaj kable świece !! nie zwracajcie na jakieś błedy czy moje rozumowanie bo jestem początkujący !!
[ Dodano: 6 Grudzień 2007, 14:04 ]
Aha jeszcze jedno ważna sprawa pod kolektorem ssącym jest taki przewud podciśnieniowy przy wystrzale na gazie czasem lubi sie wysunąć i nie bedzie wogóle chodził na benzynie ciężko jest go zlkoalizować ale jest pod kolektorem ssącym zobacz sobie pisze bo staram sie pomuc !!ma 16lat ale myśle że uwagi są w miare słuszne i poptrawne bo z takim przypadkiem sie już spotkałem!! |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 6 Grudzień 2007, 15:14
|
|
|
otóż tak na moje oko problemem powodującym 10 min dyskomfort po uruchomieniu jest sonda lambda.
ona odpowiada za wolne obroty po uruchomieniu zimnego silnika. po rozgrzaniu już niema wpływu. Prawdopodobnie się zepsuła i komputerowi wydaje się że jest ciepły bo lambda nie odpowiada.
proponuję podjęcie następujących działań:
1. Wzrokowo ocenić stan przewodów od wtyczki do sondy.
2. za pomocą miernika sprawdzić opory sondy na zimnym i ciepłym silniku (wartości podam w razie zainteresowania)
3. spróbować wykonać diagnozę komputerową.
pozdro |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 12:52
|
|
|
Funek, Funek napisał/a: | za pomocą miernika sprawdzić opory sondy na zimnym i ciepłym silniku (wartości podam w razie zainteresowania) | Przerabiam sprawdzenie sondy, mógłbyś podać wartości o których pisałeś? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 13:33
|
|
|
Jaka jest różnica na silniku ciepłym i zimnym?
Sonda lambda pracuje w zakresie 0,2V - 0,9V.
Graficznie przedstawiając powinna być to sinusoida
0,2V - mieszanka uboga,
0,9V - mieszanka bogata
0,45V - "NORMAL"
Pozdrawiam |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
|