Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
hirschman padl
Autor Wiadomość
bednim 
bednim.fotki.com


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Rugby (UK), Opole
  Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 21:42   hirschman padl

witam!
dzisiaj okazalo sie ze antena ani mru mru. sprawdzilem od strony radia wszystko jest podlaczone ok. jak sprawdzilem miernikiem polaczenie kabli to sie okazalo (po rozbebeszeniu anteny) ze na silniczku anteny plus i minus zetkniete razem miernikiem piszcza czyli 'sa polaczone'. czy tak ma byc? jak sprawdze mase ta 'glowna' od anteny to piszczy i masa i zolty kabelek (chyba sterowanie). czerwony glowny piszczy tylko z czerwonym. ogolnie lipa. czy ktos z was przez to przechodzil? albo wie co jeszcze sprawdzic? gdzie powinien byc prad albo jaki powinien byc prad na sterowaniu od radia?
wszelkie wskazowki mile widziane!
pozdrawiam!

p.s. jezeli jest cos co pominalem a bylo by pomocne gdybym podal, to piszcie!
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 23:26   

Jaki powinien być prąd to nie wiem (bo nie znam rezystancji na zacisku anteny :) ), ale z radia na sterowanie anteną wychodzi napięcie 12V tak samo jak na czerwonym kablu, gdzie jest stałe 12V...
bednim napisał/a:
na silniczku anteny plus i minus zetkniete razem miernikiem piszcza czyli 'sa polaczone'. czy tak ma byc?
Silnik (prądu stałego) to jedno uzwojenie - tak jak w uproszczeniu żarówka - więc będzie piszczeć o ile rezystancja uzwojenia jest dość mała dla miernika...
Sprawdź przewody sterowania i zasilania czy jest w ogóle przejście na drodze od radia do anteny...

Napisz czy w ogóle antena się odzywa po włączeniu radia czy jest całkiem zdechła...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
bednim 
bednim.fotki.com


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Rugby (UK), Opole
Wysłany: 2 Kwiecień 2008, 07:52   

Antena ani drgnie. Sprawdziłem bezpieczniki, są ok. Czyli z radia na kablu sterującym antena powinno być 12v cały czas? Czy chociażby tylko w czasie wysuwania i chowania anteny? Nie wiem jak to ugryzc bo do anteny dochodzą tylko dwa kable. Czarny i czerwony. Sprawdze jeszcze raz dzisiaj po pracy czy na tych właśnie kablach pojawia się napięcie po włączeniu radia. Może stało się tak że sterownik radia padł? Zrobię też zdjęcie płytki sterujacej ze środka anteny i opisze co z czym i gdzie piszczy. Dziwne rano działała a po południu już nie. No. Do później!
Pozdrawiam!
_________________
Przemyslaw Bednarz jestem :D

http://bednarz.fotki.com/...opolski-zlot-s/<-- zdjecia z ogolnopolskiego zlotu MB w czmoncu k. poznania!!!! strona juz dziala!!
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Kwiecień 2008, 09:57   

Radio po włączeniu powinno dawać na kablu, który idzie do anteny 5V, przynajmniej mój tak daje...
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
bednim 
bednim.fotki.com


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Rugby (UK), Opole
Wysłany: 2 Kwiecień 2008, 10:27   

Przez chwilę, czy cały czas jest to napięcie?

[ Dodano: 2 Kwiecień 2008, 20:16 ]
witam!
a wiec

numerki oznaczaja miejsca na plytce drukowanej na zdjeciu!!

czarny(uziemienie) 10 zwiera z 11, 1, 2, 4, 6, 7, 10(wejscie na plytke),12, 13, 17(czarny do silniczka)

zolty(sterowanie) 11 zwiera z 1, 2, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 17(czarny do silniczka)

czerwony(stale +12) 9 zwiera z 3, 5, 9, 19.

kiedy 'blank' jest tak jak na rysunku, to zwiera jeszcze z 20, 21, 15, 14(czerwony do silniczka).

silnik dziala, po podlaczeniu na krotko. zrobilem wczoraj glupia rzecz. do kostki od anteny podlaczylem 12v... do czerwonego '+' a do zoltego '-'.. zasugerowalem sie tym ze do kostki dochodzi czerwony i czarny z kostki od instalacji elektrycznej auta. myslalem ze to plus i minus... dopiero pozniej domyslilem sie o co chodzi z tymi polaczeniami :/ i tak czerwony to stale +12 a czarny/zolty to sterowanie.

ogolnie rozwiazanie zagadki znam, nie dziala sterownie z radia, nie podaje w ogole sygnalu.

moje pytanie brzmi teraz, czy polaczenia ktore podalem, sa poprawne? mam pewne watpliwosci co do tego... po tym jak zrobilem spiecie moglo sie cos poprzestawiac w zielonym przekazniku. a ostatnie pytanie brzmi jak ma byc ustawiony 'blank' w pozycji gdy antena jest schowana calkowicie? niestety nie zapamietalem przy wyciaganiu z mechanizmu :/
pozdrawiam!


p.s. numerki na zdjeciu widac dopiero po powiekszeniu, niestety, zle ocenilem rozmiary :|

[ Dodano: 3 Kwiecień 2008, 06:51 ]
Jakieś pomysły?

schemat.JPG
Plik ściągnięto 159 raz(y) 109,36 KB

 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Kwiecień 2008, 09:18   

Tego Ci nie doradze, ale radio po włączeniu aż do wyłączeni musi podawać sygnał na tym kablu do anteny (nie plus i minus tylko ten trzeci). Też mam jedno radio gdi nie podaje sygnału ale przysłowiowo dałem sobie spokój, bo ciężko to zlokalizować.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
bednim 
bednim.fotki.com


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Rugby (UK), Opole
Wysłany: 3 Kwiecień 2008, 12:14   

Czyli tyle by było radości z elektrycznej anteny :-) hehe, chyba że radio zmienię. Muszę jeszcze ją poskładac ale nie wiem jaka ma być pozycja wylacznika krańcowego - tej małej okrągłej blaszki. Może ktoś wie? Pozdrawiam! P.s. Jak ktoś potrzebuje zdjęć ze środka anteny niech da znać. Zrobię i dodam do tematu!

[ Dodano: 3 Kwiecień 2008, 20:55 ]
no i radosc powrocila! okazalo sie ze tuner w radiu sie zawiesil(!!) po zresetowaniu przy pomocy guziczka napiecie na sterowaniu pojawilo sie! i wynosi 12v. pozostalo wiec zlozyc antene.
a wiec, miejsce 'blank' czyli kwadracik co odlaczal napiecie nalezy ustawic przy schowanej antenie pod lewa skrajna blaszka na rysunku (wylacznik krancowy)!! a duze kolo zwijajace bat, ktore pod soba ma 'dzyndzel' do przestawiania wylacznika krancowego nalezy tak ustawic aby byl ciut na lewo a nie idealnie na srodku! caly mechanizm w trakcie pracy wyglada jak bomba zegarowa jak to moj kumpel stwierdzil :D hehe
ogolnie cala elektryka jest prosta ale jak ci inzynierowie to wymyslili, ech masakra!

najbardziej dalem d..y z tym, ze od razu rozebralem wycieraczke, zamiast resetu radia ale przynajmniej nowe 'doswiadczenie' hehe

no to by bylo na tyle, jak ktos ma zapytania, prosze bardzo!

pozdrawiam!

p.s. hasla do wyszukiwarki: hirschman, antena elektryczna, antena automatyczna,
_________________
Przemyslaw Bednarz jestem :D

http://bednarz.fotki.com/...opolski-zlot-s/<-- zdjecia z ogolnopolskiego zlotu MB w czmoncu k. poznania!!!! strona juz dziala!!
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 4 Kwiecień 2008, 00:11   

bednim napisał/a:
czerwony to stale +12 a czarny/żółty to sterowanie.
...
moje pytanie brzmi teraz, czy połączenia, które podałem, są poprawne?
Tak właśnie jak piszesz... :)
PO podłączeniu napięcia do obu przewodów (żółty i czerwony) antena się wysuwa, po odłączeniu żółtego powinna się schować...
bednim napisał/a:
nie dziala sterownie z radia, nie podaje w ogole sygnalu.

No to teraz poskładaj do kupy i zobacz czemu nie ma sygnału z radia. Zwykle w radiach jest to niebieski przewód, przeznaczony do sterowania anteny, wzmacniacza lub zmieniarki...
stk
Nie wiemy jak to jest typ anteny, którą rozebrałeś, bo było kilka - nie wiemy też czy jest oryginalnie zamontowana, czy samodzielnie dokładana, Hirschmann oryginalny czy tzw. marketowy, etc.


Oryginalne anteny pracują (przynajmniej w modelach w201/w124 i ich rówieśnikach) na zasadzie wyłącznika przeciążeniowego, czyli napotykając opór całkiem schowanego/wysuniętego bata silnik zatrzymuje się...
Dokładniejszej budowy wewnętrznej ani zasady działania nie znam, nigdy nie zgłębiałem tego dokładnie...

EDIT: spóźniłem się z postem, ale teraz powinno być wszystko jasne...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
bednim 
bednim.fotki.com


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Rugby (UK), Opole
Wysłany: 4 Kwiecień 2008, 09:04   

Tutaj koło wyłącza silnik. I jest tak jak piszesz. Radio daje sygnał na wysunięcie a czerwony na chowanie. Antena jest oryginalna, była razem z samochodem po opuszczeniu fabryki. i wszystko z powrotem działa! Dziękuję za pomoc! Pozdrawiam!
_________________
Przemyslaw Bednarz jestem :D

http://bednarz.fotki.com/...opolski-zlot-s/<-- zdjecia z ogolnopolskiego zlotu MB w czmoncu k. poznania!!!! strona juz dziala!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,129 sekundy. Zapytań do SQL: 12