Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:18 |
Wentylator chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Mapak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2010 Posty: 27 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 16 Listopad 2010, 19:45
|
|
|
A u mnie dopiero się załączył po włączeniu EC na konsoli. |
_________________ W202 Sport 97'
pb+lpg
M111.921
744 - brilliant silver |
|
|
|
|
MickB.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Styczeń 2011, 20:49
|
|
|
Dziś problem z wiatrakami dopadł i mnie. Jeden z nich sam się włączył, gdy auto stało pod blokiem. Zanim się o tym dowiedziałem akumulator już był do ładowania. Być może przyczyną jest jakieś zwarcie. Nie wiem, czy u mnie występuje ten moduł sterujący czy tylko przekaźniki. Koledzy tu pisali, że jeśli jest moduł to on może być przyczyną takich problemów. Ale patrząc na schematy moduł ten zasilany jest z bezpiecznika nr 29, a bezpiecznik ten jest już po stacyjce. W takim razie skąd bierze prąd skoro zapłon jest wyłączony? Poradźcie koledzy, jak odłączyć chociaż doraźnie ten wentylator. Wyjmowanie bezpieczników nic nie daje, a nie widzę żadnej łatwo dostępnej złączki, którą można by rozłączyć.
Samochód po małym lifcie. Kluczyk scyzoryk. |
_________________ C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920 |
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 26 Styczeń 2011, 13:06
|
|
|
MickB. napisał/a: | jak odłączyć chociaż doraźnie ten wentylator. |
A przy prawym górnym rogu obudowy (wiatraków) nie masz tam wtyczki do wentylatorów ? |
|
|
|
|
MickB.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26 Styczeń 2011, 14:19
|
|
|
No właśnie nie widzę. Przewody idą od silników chyba w takich wyprofilowanych "korytkach" w ramce wentylatorów, a potem widzę już tylko czarny gruby kabel wychodzący spod górnej części pasa przedniego. Następnie wchodzi on do grubszej wiązki pod pompą ABS. Cholerka, nie widać tu żadnej wtyczki. Może jak odkręcę tę ramkę, na której są zamontowane wentylatory to coś mi się "rozjaśni". |
_________________ C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920 |
|
|
|
|
tpop
Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: wawa
|
Wysłany: 23 Sierpień 2011, 11:11
|
|
|
Witam,
Czy wentylator chłodnicy modelu c180 2000r czyli po lifcie będzie pasował do mojego c180 elegance przed liftem? Potrzebuję kupić ale sprzedawca na allegro nie jest pewien więc pytam was.
Dokładnie o taką część mi chodzi
|
Ostatnio zmieniony przez tpop 23 Sierpień 2011, 12:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Sierpień 2011, 11:43
|
|
|
A masz elektryczny wiatrak ?
Pred liftem raczej elektrycznych nie było |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
tpop
Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: wawa
|
Wysłany: 23 Sierpień 2011, 11:57
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | A masz elektryczny wiatrak ?
Pred liftem raczej elektrycznych nie było | a diabli wiedzą. Ale raczej tak bo tez mam taką wtyczkę z boku i kable. Szczerze mówiąc to na moje amatorskie oko wygląda chyba identycznie jak ten na zdjęciu. |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 15:00
|
|
|
Czy ktoś wie po osiągnięciu jakiej temperatury włącza się wentylator chłodnicy w 2,2CDI 125KM?
Pracuje on na kilku "biegach", ale chodzi o to kiedy włącza się by wesprzeć chłodzenie silnika.
Przy założeniu, że wyłączyliśmy klimę. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
kopken
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 14 Skąd: Święte Miasto
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 22:45
|
|
|
Choroba szalonego wentylatora dopadła również mój pojazd
Ale może przedstawię bohatera MB:
- kluczyk scyzoryk,
- jeden wentylator na chłodnicy (bez wisko),
- reszta potrzebnych informacji jest w stopce,
W tamtym tygodniu wentylator zaczął załączać się na najwyższe obroty, mimo że temperatura chłodziwa była w normie. Na szczęście występowało to po przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale niezależnie czy silnik był zimny czy rozgrzany. Wydaje mi się, że na początku tej "choroby" wentylator czasami falował na obrotach - raz szybciej raz wolniej, aż w końcu działa tylko na maxie.
Dzisiaj sprawdziłem moduł ukryty w nadkolu według instrukcji znalezionych m.in. w tym temacie, a wyniki są takie, że po odłączeniu cienkich przewodów wchodzących na kostkę modułu wentylator przestawał się kręcić (?!)
Nie wiem czy to dobrze czy to źle ?
Jaka może być inna przyczyna ? Bo rozumiem, że z przeprowadzonej próby można wysnuć wniosek, że moduł jest sprawny - prawda ? |
_________________ Mercedes-Benz S202 C200 Kombi Elegance 96'
WDB2020801F504792
Jedna z niewielu Niemek która mnie kręci |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 22:52
|
|
|
kopken napisał/a: | W tamtym tygodniu wentylator zaczął załączać się na najwyższe obroty, mimo że temperatura chłodziwa była w normie. | ciepło się zrobiło, więc klima zaczyna pracować, on nie chłodzi silnik tylko czynnik w klimatyzacji jeżeli ciśnienie wzrośnie kopken napisał/a: | Nie wiem czy to dobrze czy to źle | jak najbardziej dobrze zachowuje się |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
kopken
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 14 Skąd: Święte Miasto
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2013, 00:11
|
|
|
To znaczy, że przyczyną tak wysokich obrotów wentylatora może być usterka czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji ?
Jaka jest recepta ?
[ Dodano: 30 Kwiecień 2013, 14:11 ]
A jednak, pomimo sprawdzenia modułu tak jak opisywane było to na forum, okazało się że uszkodzony jest właśnie tenże moduł sterowania wentylatorem Wykazała to diagnostyka różnicowa - wyjmij potencjalnie uszkodzony i włóż działający
Po wymianie na używkę praca wentylatora wróciła do normy. |
_________________ Mercedes-Benz S202 C200 Kombi Elegance 96'
WDB2020801F504792
Jedna z niewielu Niemek która mnie kręci |
|
|
|
|
a-smodeuszz
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 19 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 17 Kwiecień 2014, 21:10
|
|
|
To i ja się podepnę
U mnie sprawa wygląda następująco:
- świeci się kontrolka płynu chłodniczego;
- wskazówka temperatury w liczniku martwa;
- wentylator pracuje na wysokich obrotach.
Dane pojazdu w podpisie, nie mam ani scyzoryka, ani rybki Ot taki zwykły kluczyk |
_________________ Mercedes Espirit W202 1.8B + LPG 122KM, 12.1993r |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2014, 11:18
|
|
|
a-smodeuszz napisał/a: | - świeci się kontrolka płynu chłodniczego; |
Po przekręceniu kluczyka zapalają się wyszysktkie kontrolki, a po uruchomieniu gasną. Czy kontrolka płynu świeci się cały czas z taką sama jasnością, czy troche ciemnieje gdy zgasną pozostałe?
a-smodeuszz napisał/a: | - wskazówka temperatury w liczniku martwa; |
To normalne w tym modelu. Ciesz się, że tylko wskazówka od temperatury
przyczyny znajdziesz w archiwum
a-smodeuszz napisał/a: | - wentylator pracuje na wysokich obrotach. |
Który? Ten od strony silnika kręci sie zawsze, tylko czasem mocniej, czasem słabiej. Na nie rozgrzanym silniku powinien dac się zatrzymać zwiniętą w rulon gazetą. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
a-smodeuszz
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 19 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 00:02
|
|
|
Świeci cały czas tak samo. Płyn w zbiorniku wyrównawczym niemal "pod korek".
Prędkościomierz lubi się przywiesić, delikatne stuknięcie w szybkę licznika i się budzi A obrotomierz działa od razu, albo po 5 minutach jazdy.
Tak, chłodzi ten, który znajduje się przy chłodnicy, od strony silnika, bezpośrednio sprzęgnięty paskiem... wielorowkowym? klinowym? |
_________________ Mercedes Espirit W202 1.8B + LPG 122KM, 12.1993r |
|
|
|
|
licznik2
Licznik
Dołączył: 10 Maj 2014 Posty: 5 Skąd: Giż
|
Wysłany: 10 Maj 2014, 19:40 Wentylator chłodnicy
|
|
|
Przeczesałem całe forum i niestety nic nie dało się zrobić z tym wiatrakiem..
Mój problem polega na tym, że wentylator ciągle chodzi na maxa po włączeniu silnika (na zapłonie nie). Osobiście posiadam gwiazdkę c200, dziadek ma c220 (oba 99r, kluczyki rybki z podczerwienią), aby wykluczyć którąś z usterek związanych z wadliwym działaniem któregoś z modułów przełożyłem ze sprawnej gwiazdy i moduł sterowania i moduł SAM w skrzynce, niestety nic to nie dało, wentylator chodzi nadal.
Jeśli odczepię te 2 sterujące cienkie kabelki wentylator nie załącza się.
Dzieje się tak i na włożonym i na wypiętym czujniku temp. (chyba, że gdzieś jest drugi?)
Jeśli jest jakaś różnica to mam nienabitego klimatronika, dziadziuś w c220 ma manualną klimę. Temperatura na liczniku stoi na 40 st.C, ale to najprawdopodobniej wina taśmy, bo i wyświetlacze głupieją.
Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? |
|
|
|
|
|