Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:18
Wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
Mapak 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 27
Skąd: Podhale
Wysłany: 16 Listopad 2010, 19:45   

A u mnie dopiero się załączył po włączeniu EC na konsoli. :|
_________________
W202 Sport 97'
pb+lpg
M111.921
744 - brilliant silver
 
 
MickB. 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: Kielce
Wysłany: 25 Styczeń 2011, 20:49   

Dziś problem z wiatrakami dopadł i mnie. Jeden z nich sam się włączył, gdy auto stało pod blokiem. Zanim się o tym dowiedziałem akumulator już był do ładowania. Być może przyczyną jest jakieś zwarcie. Nie wiem, czy u mnie występuje ten moduł sterujący czy tylko przekaźniki. Koledzy tu pisali, że jeśli jest moduł to on może być przyczyną takich problemów. Ale patrząc na schematy moduł ten zasilany jest z bezpiecznika nr 29, a bezpiecznik ten jest już po stacyjce. W takim razie skąd bierze prąd skoro zapłon jest wyłączony? Poradźcie koledzy, jak odłączyć chociaż doraźnie ten wentylator. Wyjmowanie bezpieczników nic nie daje, a nie widzę żadnej łatwo dostępnej złączki, którą można by rozłączyć.
Samochód po małym lifcie. Kluczyk scyzoryk.
_________________
C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920
 
 
Krynek 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Lublin[SB]
Wysłany: 26 Styczeń 2011, 13:06   

MickB. napisał/a:
jak odłączyć chociaż doraźnie ten wentylator.

A przy prawym górnym rogu obudowy (wiatraków) nie masz tam wtyczki do wentylatorów ?
 
 
MickB. 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Styczeń 2011, 14:19   

No właśnie nie widzę. Przewody idą od silników chyba w takich wyprofilowanych "korytkach" w ramce wentylatorów, a potem widzę już tylko czarny gruby kabel wychodzący spod górnej części pasa przedniego. Następnie wchodzi on do grubszej wiązki pod pompą ABS. Cholerka, nie widać tu żadnej wtyczki. Może jak odkręcę tę ramkę, na której są zamontowane wentylatory to coś mi się "rozjaśni". :)
_________________
C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920
 
 
tpop

Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: wawa
Wysłany: 23 Sierpień 2011, 11:11   

Witam,

Czy wentylator chłodnicy modelu c180 2000r czyli po lifcie będzie pasował do mojego c180 elegance przed liftem? Potrzebuję kupić ale sprzedawca na allegro nie jest pewien więc pytam was.
Dokładnie o taką część mi chodzi
Ostatnio zmieniony przez tpop 23 Sierpień 2011, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Sierpień 2011, 11:43   

A masz elektryczny wiatrak ?
Pred liftem raczej elektrycznych nie było :shock:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
tpop

Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 9
Skąd: wawa
Wysłany: 23 Sierpień 2011, 11:57   

Javoreczek napisał/a:
A masz elektryczny wiatrak ?
Pred liftem raczej elektrycznych nie było :shock:
a diabli wiedzą. Ale raczej tak bo tez mam taką wtyczkę z boku i kable. Szczerze mówiąc to na moje amatorskie oko wygląda chyba identycznie jak ten na zdjęciu.
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 15:00   

Czy ktoś wie po osiągnięciu jakiej temperatury włącza się wentylator chłodnicy w 2,2CDI 125KM?
Pracuje on na kilku "biegach", ale chodzi o to kiedy włącza się by wesprzeć chłodzenie silnika.

Przy założeniu, że wyłączyliśmy klimę.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
kopken 


Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 14
Skąd: Święte Miasto
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 22:45   

Choroba szalonego wentylatora dopadła również mój pojazd :?
Ale może przedstawię bohatera MB:
- kluczyk scyzoryk,
- jeden wentylator na chłodnicy (bez wisko),
- reszta potrzebnych informacji jest w stopce,

W tamtym tygodniu wentylator zaczął załączać się na najwyższe obroty, mimo że temperatura chłodziwa była w normie. Na szczęście występowało to po przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale niezależnie czy silnik był zimny czy rozgrzany. Wydaje mi się, że na początku tej "choroby" wentylator czasami falował na obrotach - raz szybciej raz wolniej, aż w końcu działa tylko na maxie.
Dzisiaj sprawdziłem moduł ukryty w nadkolu według instrukcji znalezionych m.in. w tym temacie, a wyniki są takie, że po odłączeniu cienkich przewodów wchodzących na kostkę modułu wentylator przestawał się kręcić (?!) :shock:
Nie wiem czy to dobrze czy to źle ?
Jaka może być inna przyczyna ? Bo rozumiem, że z przeprowadzonej próby można wysnuć wniosek, że moduł jest sprawny - prawda ?
_________________
Mercedes-Benz S202 C200 Kombi Elegance 96'
WDB2020801F504792

Jedna z niewielu Niemek która mnie kręci ;)
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 22:52   

kopken napisał/a:
W tamtym tygodniu wentylator zaczął załączać się na najwyższe obroty, mimo że temperatura chłodziwa była w normie.
ciepło się zrobiło, więc klima zaczyna pracować, on nie chłodzi silnik tylko czynnik w klimatyzacji jeżeli ciśnienie wzrośnie
kopken napisał/a:
Nie wiem czy to dobrze czy to źle
jak najbardziej dobrze zachowuje się
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
kopken 


Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 14
Skąd: Święte Miasto
Wysłany: 30 Kwiecień 2013, 00:11   

To znaczy, że przyczyną tak wysokich obrotów wentylatora może być usterka czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji ?
Jaka jest recepta ?

[ Dodano: 30 Kwiecień 2013, 14:11 ]
A jednak, pomimo sprawdzenia modułu tak jak opisywane było to na forum, okazało się że uszkodzony jest właśnie tenże moduł sterowania wentylatorem :shock: Wykazała to diagnostyka różnicowa - wyjmij potencjalnie uszkodzony i włóż działający :roll:
Po wymianie na używkę praca wentylatora wróciła do normy.
_________________
Mercedes-Benz S202 C200 Kombi Elegance 96'
WDB2020801F504792

Jedna z niewielu Niemek która mnie kręci ;)
 
 
 
a-smodeuszz 

Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: Ozorków
Wysłany: 17 Kwiecień 2014, 21:10   

To i ja się podepnę :)

U mnie sprawa wygląda następująco:
- świeci się kontrolka płynu chłodniczego;
- wskazówka temperatury w liczniku martwa;
- wentylator pracuje na wysokich obrotach.

Dane pojazdu w podpisie, nie mam ani scyzoryka, ani rybki ;) Ot taki zwykły kluczyk :)
_________________
Mercedes Espirit W202 1.8B + LPG 122KM, 12.1993r
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Kwiecień 2014, 11:18   

a-smodeuszz napisał/a:
- świeci się kontrolka płynu chłodniczego;


Po przekręceniu kluczyka zapalają się wyszysktkie kontrolki, a po uruchomieniu gasną. Czy kontrolka płynu świeci się cały czas z taką sama jasnością, czy troche ciemnieje gdy zgasną pozostałe?

a-smodeuszz napisał/a:
- wskazówka temperatury w liczniku martwa;


To normalne w tym modelu. Ciesz się, że tylko wskazówka od temperatury :wink:
przyczyny znajdziesz w archiwum

a-smodeuszz napisał/a:
- wentylator pracuje na wysokich obrotach.


Który? Ten od strony silnika kręci sie zawsze, tylko czasem mocniej, czasem słabiej. Na nie rozgrzanym silniku powinien dac się zatrzymać zwiniętą w rulon gazetą.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
a-smodeuszz 

Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: Ozorków
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 00:02   

Świeci cały czas tak samo. Płyn w zbiorniku wyrównawczym niemal "pod korek".

Prędkościomierz lubi się przywiesić, delikatne stuknięcie w szybkę licznika i się budzi :) A obrotomierz działa od razu, albo po 5 minutach jazdy.

Tak, chłodzi ten, który znajduje się przy chłodnicy, od strony silnika, bezpośrednio sprzęgnięty paskiem... wielorowkowym? klinowym?
_________________
Mercedes Espirit W202 1.8B + LPG 122KM, 12.1993r
 
 
licznik2 
Licznik

Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 5
Skąd: Giż
Wysłany: 10 Maj 2014, 19:40   Wentylator chłodnicy

Przeczesałem całe forum i niestety nic nie dało się zrobić z tym wiatrakiem..
Mój problem polega na tym, że wentylator ciągle chodzi na maxa po włączeniu silnika (na zapłonie nie). Osobiście posiadam gwiazdkę c200, dziadek ma c220 (oba 99r, kluczyki rybki z podczerwienią), aby wykluczyć którąś z usterek związanych z wadliwym działaniem któregoś z modułów przełożyłem ze sprawnej gwiazdy i moduł sterowania i moduł SAM w skrzynce, niestety nic to nie dało, wentylator chodzi nadal.
Jeśli odczepię te 2 sterujące cienkie kabelki wentylator nie załącza się.
Dzieje się tak i na włożonym i na wypiętym czujniku temp. (chyba, że gdzieś jest drugi?)
Jeśli jest jakaś różnica to mam nienabitego klimatronika, dziadziuś w c220 ma manualną klimę. Temperatura na liczniku stoi na 40 st.C, ale to najprawdopodobniej wina taśmy, bo i wyświetlacze głupieją.

Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,158 sekundy. Zapytań do SQL: 11