Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
27 Maj 2012, 09:36
olej silnikowy
Autor Wiadomość
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 26 Maj 2012, 21:02   

TraczU napisał/a:
Nie było na nim problemów, w oleju i w filtrze przy wymianach nie było widocznych opiłków.

Michał jakbyś miał przy wymianach oleju widoczne opiłki to silnik już dawno byłby zatarty: opiłki w silniku to już masakra. Silnik to nie skrzynia manual, gdzie dentystę się potrenuje i się sypią opiłki; w silniku nie ma takich możliwości.
Też jestem zdania, żebyś lał syntetyk, ja bym już dawno wlał na Twoim miejscu.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 26 Maj 2012, 21:43   

hmm faktycznie będzie trzeba pomyśleć o tym by pozostać na tym oleju co jest, a propo wycieków, zauważyłem, że pod jedna ze śrub od pokrywki rozrządu, dokładnie pod prawą się poci i jest delikatny wyciek, może wyciek to złe słowo, ale tak jakby się poci, mogę po prostu ta śrubę dokręcić ?
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 26 Maj 2012, 22:45   

cóż, dokrecić możesz ale na dłuższą metę to raczej nie pomoże- jeśli w ogóle pomoże.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 26 Maj 2012, 22:58   

perzu126, to w takim razie jak najlepiej temu zaradzić ? jakiś silikon ?
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 26 Maj 2012, 23:22   

wymień uszczelkę pod pokrywą i spokój na lata
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 27 Maj 2012, 22:22   

Do zainteresowanych dodam ciekawy wątek...Koleżka mój ma mietka 2.0 kompressor 192 KM 99" ok 190000 km przebiegu. Wcześniejszy właściciel wlewał mu jakiś tani olej 10W40 albo 15W40. Jak go kupił zaczął lać mu 10W40 Valvoline max life. A w piątek zmienialiśmy w nim olej, wlaliśmy mu najpierw Liqui Moly Engineflush. Był strach czy z silnika się cos nie wysypie. Wyczyściliśmy tym silnik, wyleciała taka smoła z silnika że masakra. Następnie zalaliśmy silnik olejem LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40. Silnik nie dość że się wyciszył to i jakby dodało mu parę koni. Żwawiej zaczął się wkręcać na obroty. Dziś pojechał w trasę do amsterdamu. Nie dawno pisał smsa że dojechał i żadnych problemów z silnikiem, oleju nie ubyło, silnik cichutko chodzi...Na autostradzie grzał ponad 160-190 gdzie się dało...przy następnej wymianie w swoim też leję syntetyka :)
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 27 Maj 2012, 23:10   

Piotrek, napisałem tak, bo w crossówkach gdzie olej jest jednocześnie olejem skrzyni biegów i silnika to norma :) takie zboczenie zawodowe :D
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 4 Czerwiec 2012, 22:52   

tomi382, tylko mi nie poci się pod uszczelką, a pod śruba która dokręca pokrywkę pod którą znajduje się łańcuch rozrządu :D chyba mnie przekonaliście do syntetyka, byłem pytać i 200 zł będzie kosztować, nie wymienia się tego co miesiąc a silniczkowi zrobi dobrze :d
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Jajcek 
Jajcek

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2114
Skąd: WWA Praga Polnoc B7
Wysłany: 6 Czerwiec 2012, 02:42   

czytam i czytam i sam nie wiem....ja tez sie przymierzam do wymiany i znowu problem...mam książkę serwisowa i tylko w jednym wpisie (2 wymiany temu) jest wpisane, ze zalali półsyntetykiem Mobile 5W/40.
Kolejna wymiana podaje tylko info o Shell ...wszystkie serwisy były robione w tym samym ASO MB wiec nie wiem , czy lać pol czy pełny syntetyk?
zastanawiam sie tez nad płukanką bo mechanik pod korkiem znalazł jakiś osad.
jakies sugestie?
_________________
Zobacz moje EX C
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=13899
Moje Oczko w głowie
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=14827
Xenia
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=15403
AX - 300 ojro :-)
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=21051
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Czerwiec 2012, 12:01   

Takie jak zawsze. Płukanka -> syntetyk ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jajcek 
Jajcek

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2114
Skąd: WWA Praga Polnoc B7
Wysłany: 6 Czerwiec 2012, 12:06   

czyli z pol syntetyka mogę przejść na syntetyk ?
_________________
Zobacz moje EX C
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=13899
Moje Oczko w głowie
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=14827
Xenia
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=15403
AX - 300 ojro :-)
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=21051
 
 
 
Jano_S

Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 24
Skąd: W-Wa
Wysłany: 6 Czerwiec 2012, 12:24   

Jajcek napisał/a:
czyli z pol syntetyka mogę przejść na syntetyk ?

bez problemu...
Ja w prawdzie nie używałem płukanki, bo nie byłem pewien co z jej pozostałościami (jak wiemy nigdy cały olej nie ścieka). Z wymianami oleju mam same dobre doswiadczenia:
MB W123 240d (przebieg gdzieś pomiędzy 600tyś a milion) przejście z minerala na półsyntetyk 10w40 -spadło zużycie oleju z 1,5l do 0,5 pomiędzy zmianami -auto jeździ już 7 rok w rodzinie bez problemów;
MB W126 500SE (320tyś) przejście z półsyntetyka 10W40 na syntetyk 5W50 -lepiej się wkręca na obroty, zużycie oleju między zamianami poniżej 0,5l -przejechałem na nim ponad 50tyś km i brak jakichkolwiek oznak skutków ubocznych czy wycieków...
obecnie W202 i olej syntetyczny Motul 5W40 :)

Polecam...
_________________
W202 C200 KOMPRESSOR Sport '99
ex: W126 500SE '89
ex: W110 190 '64
ex: W123 240d '81
 
 
Jajcek 
Jajcek

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2114
Skąd: WWA Praga Polnoc B7
Wysłany: 6 Czerwiec 2012, 12:28   

ok dzięki.
_________________
Zobacz moje EX C
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=13899
Moje Oczko w głowie
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=14827
Xenia
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=15403
AX - 300 ojro :-)
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=21051
 
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 7 Czerwiec 2012, 07:27   

Wszystko jest ok gdy silnik jest w dobrej kondycji. Natomiast gdy czasy swojej świetności ma już dawno za sobą, wtedy każda zamiana oleju na olej o wyższej liczbie TBN może uczynić więcej szkody niż pożytku. Używanie określeń ogólnych jak: półsyntetyk, syntetyk, czy mineralny, nie daje pełnego obrazu własności oleju.

[ Dodano: 7 Czerwiec 2012, 07:32 ]
ps. nie życzę nikomu aby po zrobieniu płukanki okazało się że silnik zaczął wydawać dziwne dzwięki zbliżone do starej sieczkarni. Ale taka możliwość istnieje.
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 7 Czerwiec 2012, 10:00   

zibi_43 napisał/a:
Wszystko jest ok gdy silnik jest w dobrej kondycji. Natomiast gdy czasy swojej świetności ma już dawno za sobą, wtedy każda zamiana oleju na olej o wyższej liczbie TBN może uczynić więcej szkody niż pożytku. Używanie określeń ogólnych jak: półsyntetyk, syntetyk, czy mineralny, nie daje pełnego obrazu własności oleju.

[ Dodano: 7 Czerwiec 2012, 07:32 ]
ps. nie życzę nikomu aby po zrobieniu płukanki okazało się że silnik zaczął wydawać dziwne dzwięki zbliżone do starej sieczkarni. Ale taka możliwość istnieje.

dużo prawdy jest w tym co napisał kolega. moja celina jak ją kupiłem miała taki olej że jak wyciągnąłem bagnet i dotknąłem tego błota to 3 dni palca nie mogłem domyć. a sama miarka była tak zasyfiała że musiałem rozpuszczalnikiem szorować. cała komora silnika jest pokryta czarnym nagarem. nic innego nie mogłem wlać jak mineralny olej. można powiedzieć że uratowałem silnik od zniszczenia, bo pewnie dużo by mu nie brakowało do zgonu. ciekawe co by się stało jak bym nalał półsyntetyka albo syntetyka, hehe.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,155 sekundy. Zapytań do SQL: 10