Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
27 Maj 2012, 09:36
olej silnikowy
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Czerwiec 2012, 21:01   

zibi_43, należy się sprostowanie co do TBN. Może zacytuje sam siebie:
Cytat:
TBN to tylko liczba dodatków alkalicznych, których "czyszczenie" polega na neutralizowaniu kwaśnych produktów reakcji produktów spalania benzyny-olej silnikowy, tj. siarczków i siarczanów. Liczba zasadowa ma na celu ochronę korozyjną powierzchni silnika. Jest to kolejny mechanizm po mechaniźmie inhibitorów korozji, które działąją tylko słabsze kwasy, typu utlenione węglowodory oleju bazowego.
Za jakość mycia silnika odpowiadają związki nazwane detergentami, a nie liczba zasadowa. Liczbę oraz jakośc detergentów zawarta jest w pakiecie jakościowym dodatków uszlachetniających, których szczegółów producenci zazwyczaj nie podają.


polofix, silniki :mb: to jednak porządne motory. W takim stanie silnik Hondy dawno by stracił kompresie i kopciłby na niebiesko zjadając przy tym znaczne ilości tloków. Porządne stopy/odkuwki.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 07:41   

[quote="Camel-"]zibi_43, należy się sprostowanie co do TBN. Może zacytuje sam siebie:
Cytat:
TBN to tylko liczba dodatków alkalicznych, których "czyszczenie" polega na neutralizowaniu kwaśnych produktów reakcji produktów spalania benzyny-olej silnikowy, tj. siarczków i siarczanów. Liczba zasadowa ma na celu ochronę korozyjną powierzchni silnika. Jest to kolejny mechanizm po mechaniźmie inhibitorów korozji, które działąją tylko słabsze kwasy, typu utlenione węglowodory oleju bazowego.
Za jakość mycia silnika odpowiadają związki nazwane detergentami, a nie liczba zasadowa. Liczbę oraz jakośc detergentów zawarta jest w pakiecie jakościowym dodatków uszlachetniających, których szczegółów producenci zazwyczaj nie podają.



Nie neguje tego, jednak wielkość i jakość pakietu dodatków jest dość ściśle dopasowana z wartością TBN. Nie można przecież doprowadzić do tego by produkty powstałe po neutralizacji bezpańsko tworzyły szlamy i osady.

Ale ogólna zasada jest taka że zmieniając olej nie przechodzi się na olej wyższej klasy.
I tyle.
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
godzio 
duży może więcej

Pomógł: 36 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 301
Skąd: żorek
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 08:50   

Najlepsza zasada jest taka że najlepiej używać oleju podanego w specyfikacji pojazdu przez producenta :wink:
_________________

 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 15:14   

zibi_43, no nie do końca. Jeździłem na półsyntetyku, zmieniłem uszczelniacze zaworowe, uszczelkę pod głowicą. Wycieków zero. Konsumpcji również więc dlaczego miałbym nie zalać teraz syntetyka?
W motocyklu zmieniłem olej z pól syntetycznego na syntetyk i motor odżył. Pracuje ciszej, równiej, znacznie lepiej wkręca się na obroty.
Chyba, że masz na myśli silnik który ma wycieki i zjada olej to Ok. Zmiana na olej klasy wyższej nie miała by sensu :)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 18:29   

TraczU napisał/a:
zibi_43, no nie do końca. Jeździłem na półsyntetyku, zmieniłem uszczelniacze zaworowe, uszczelkę pod głowicą. Wycieków zero. Konsumpcji również więc dlaczego miałbym nie zalać teraz syntetyka?
W motocyklu zmieniłem olej z pól syntetycznego na syntetyk i motor odżył. Pracuje ciszej, równiej, znacznie lepiej wkręca się na obroty.
Chyba, że masz na myśli silnik który ma wycieki i zjada olej to Ok. Zmiana na olej klasy wyższej nie miała by sensu :)

jeśli silnik był dbany, tzn olej wymieniany na czas i dobrej jakości to myślę że można wymienić np z półsyntetyka na syntetyk/ z mineralnego inny, tym bardziej w mercedesie, gdzie wszystko jest mocne, panewki szerokie i wszystko z dobrych materiałów.
a tak jak camel napisał; np w silniku hondy i podobnym kombinacje z olejami mogą się nie udać. w Honda to też dobra jakość, duża dokładność, ale materiału jest oszczędnie na każdym kroku. przegapisz wymianę oleju i może być po silniku. albo temperatura ponad 100*C może załatwić motor w szybkim czasie.
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Czerwiec 2012, 22:45   

zibi_43 napisał/a:
Nie neguje tego, jednak wielkość i jakość pakietu dodatków jest dość ściśle dopasowana z wartością TBN. Nie można przecież doprowadzić do tego by produkty powstałe po neutralizacji bezpańsko tworzyły szlamy i osady.

Kwas + zasada -> sól + woda. To taka ogólna reakcja, ale głównie chodzi o odczyn, który mógłby wpłynąc na agresywność korozyjną.
Z czego więc szlamy i osady?

Jeszcze pare dni i na forum wrzuce komendium olejowe. Tylko jeszcze muszę trochę popisać, a zbliżają mi się kolejne zaliczenia także prace wstrzymane.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 10 Czerwiec 2012, 09:35   

Camel- napisał/a:
zibi_43 napisał/a:
Nie neguje tego, jednak wielkość i jakość pakietu dodatków jest dość ściśle dopasowana z wartością TBN. Nie można przecież doprowadzić do tego by produkty powstałe po neutralizacji bezpańsko tworzyły szlamy i osady.

Kwas + zasada -> sól + woda. To taka ogólna reakcja, ale głównie chodzi o odczyn, który mógłby wpłynąc na agresywność korozyjną.
Z czego więc szlamy i osady?

Jeszcze pare dni i na forum wrzuce komendium olejowe. Tylko jeszcze muszę trochę popisać, a zbliżają mi się kolejne zaliczenia także prace wstrzymane.

niech koś napisze o castrolu magnatec-u. ludzie tak go kupują. czy to za sprawą zachęcającej,głośnej reklamy w tv?
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 10 Czerwiec 2012, 18:17   

polofix napisał/a:
czy to za sprawą zachęcającej,głośnej reklamy w tv?


Na pewno tak. Ja kiedyś taki lalem do silnika. Smaruje silnik tak samo jak każdy inny olej i do tego cena się robi z kosmosu. Ostatnio przeskoczyłem na Shella bo tańszy i niby czemu miałby być gorszy?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wito74 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 579
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Czerwiec 2012, 21:16   

godzio napisał/a:
Najlepsza zasada jest taka że najlepiej używać oleju podanego w specyfikacji pojazdu przez producenta :wink:

I tego się trzymajmy. Od wymiany do wymiany nie mamm grama ubytku(270k przebiegu.) Wymieniam tak jak fabryka nakazał i nie mam problemów
_________________
MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
 
 
madzara31 

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3310
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 19:32   

Jeśli ktoś by chciał kupować w ASO to
10W40 jest A 000 989 33 01 229.1
5 W40 to A 000 989 82 01 229.3
 
 
madzara31 

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3310
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 19:48   

Koledzy jako że u mnie w W 124 siedzi silnik z pierwszej serii o kodzie 102 082 , na gorące dnii potrzebny jest mi olej 15w50.
Silnik ma 700tysi nalatane nie ma wycieków i nie pali oleju, nie bucha z pod korka , świece kolor opalenia szary ,ale gdy się mocno nagrzeje (tylko w gorące dni ) ciśnienie mu spada na wskaźniku :? . Myślę że "40" dla niego na lato jednak za mało.Gdzieś w swoich trzewiach ciepłe "40" nie robi roboty.
Miał ktoś przygodę z 15W50 ? Co polecacie ? 15W50 ale dobre dla "dziadka"
Ostatnio zmieniony przez madzara31 27 Wrzesień 2012, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 22:43   

A czemu 15W?
Nie zdziwie się jak ten 15W40 co miałeś to zmienił mocno lepkośc przez przepracowanie a nie 40tkę.
Imho 10W40 jak nic się należy temu silnikowi ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 00:50   

niby to bardzo wyeksploatowanych silników zaleca się 15W50
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3310
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 08:05   

10 W 50 robią ?
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 09:57   

Do motocykli? ;) Proponuje 10W40 i tyle.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,178 sekundy. Zapytań do SQL: 11