W210 - problem ze skrzynią (automat) |
Autor |
Wiadomość |
syzor
Piotrek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 24 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11 Luty 2008, 14:12 W210 - problem ze skrzynią (automat)
|
|
|
koledzy dziś rano wsiadłem do samochodu-odpaliłem i chciałem wrzucić wsteczny. co sie okazuje nie moge. zblokowała sie skrzynia w pozycji P. po paru prubach dopiero udało sie wrzucić bieg. po zajechaniu do pracy sprawdziłem czy problem ustąpił i niestety skrzynia znów sie zblokowała. i teraz najciekawsze- niedawno zszedłem do samochodu i jak by nie było problemu- skrzynia dział normalnie. w czym tkwi problem?? |
_________________ Mercedes E klasa (W210) 2,2 CDI, 2001 r.,sedan, WDB2100061B345222 |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 11 Luty 2008, 14:17
|
|
|
A nie masz za mało oleju? |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 11 Luty 2008, 17:42
|
|
|
Moze stałeś na jakiejś górce dlatego nie chcialo sie ruszyc z P moze bylo cos tam za mocno naciagniete ?? |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 12 Luty 2008, 10:32
|
|
|
Co miałobybyć naciągnięte??? |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
syzor
Piotrek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 24 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12 Luty 2008, 11:34
|
|
|
udało mi sie dojechać dziś do mechanika wymieniłem olej w skrzyni i filtr - problem narazie zniknął (Bogu dzięki) ale dalej jest szarpnięcie przy przerzucaniu z 1 na 2 . co radzicie z tym fantem?? |
_________________ Mercedes E klasa (W210) 2,2 CDI, 2001 r.,sedan, WDB2100061B345222 |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 12 Luty 2008, 15:46
|
|
|
topol, nie wiem co bo mechanikiem nie jestem ale jak zostawie na gorce samochod na P to pozniej gdy zmieniam na D czy cos tam to jest takie lekkie "stukniecie" i ciezej zmienic z tego P dlatego na gorce juz zawsze zostawiam auto na recznym i dopiero P
Pozdrawiam. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
Maly V8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 223 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 12 Luty 2008, 17:05
|
|
|
Z tego co wiem szarpnięce z 1 na 2 , to pierwsze oznaki , że ze skrzynia dzieje się coś złego. Proponuje lekture tej stronki
http://olczak.home.pl/vademecum/index.html Napewno znajdziesz odpowiedz na nurtujące Cię pytania. |
|
|
|
|
syzor
Piotrek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 24 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12 Luty 2008, 23:35
|
|
|
ok - więc czas odwiedzic mechanika - poprosze o porade w tym temacie - dobry niedrogi fachowiec na terenie warszawy?? |
_________________ Mercedes E klasa (W210) 2,2 CDI, 2001 r.,sedan, WDB2100061B345222 |
|
|
|
|
Maly V8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 223 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 14 Luty 2008, 11:26
|
|
|
syzor napisał/a: | ok - więc czas odwiedzic mechanika - poprosze o porade w tym temacie - dobry niedrogi fachowiec na terenie warszawy?? |
Troche jeżdze na pomocy drogowej, i z doświadczenia wiem że po wszystkich majstrach samochody lądują w firmie SAMKO http://www.samko.pl/trans.php
Co prawda wszystko woże do filli w Rustkowie k. Węgrowa, ale nikt nigdy złego słowa na nich nie powiedział. Jeżeli skrzynia wymaga remontu kapitalnego, przeważnie mają identyczną wyremontowaną na wymiane w magazynie, tak że w kilka godzin auto jest na chodzie. Polecam. |
|
|
|
|
syzor
Piotrek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 24 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14 Luty 2008, 12:52
|
|
|
a może ktoś coś słyszał o warsztacie na ulicy Bałtyckiej w Warszawie? Rozmawiałem z taksówkarzem i polecił mi żeby tam sie udać |
_________________ Mercedes E klasa (W210) 2,2 CDI, 2001 r.,sedan, WDB2100061B345222 |
|
|
|
|
zbychmbw210
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 24 Skąd: Łaziska G.
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2008, 22:23
|
|
|
Witam
Kol ''syzor'' miałem to samo jest na to jedna rada zanim dasz lewarek w popzycje ''P'' proponuje użyj chamulca postojowego a potem lewarek ''P'' i problem znika.[/code] |
|
|
|
|
Jarek_W
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 47 Skąd: Sz-cin
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 15:52
|
|
|
zbychmbw210 napisał/a: | Witam
Kol ''syzor'' miałem to samo jest na to jedna rada zanim dasz lewarek w popzycje ''P'' proponuje użyj chamulca postojowego a potem lewarek ''P'' i problem znika. |
Dobra rada. Nawet żona tak robi.
A w temacie może kolega nie naciskał hamulca zasadniczego przy próbie przełączenia z pozycji P. Dobrze by było sprawdzić czy blokada prawidłowo się zwalnia. |
_________________ W210 E300 T DT - Italanka |
|
|
|
|
voshon
C200, CLK 320 Cabrio
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 379 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 09:19
|
|
|
Generalnie przy każdorazowym parkowaniu samochodu na wzniesieniu winno się używać hamulca pomocniczego, celem odciążenia skrzyni. Z tego co zauważyłem, to większość użytkowników automatów wrzuca tylko na "P" i są zadowoleni, że autko stoi. Niestety na dłuższą metę, takie praktyki mogą się zemścić. Ja akurat wyrobiłem w sobie nawyk każdorazowego zaciągania hamulca pomocniczego zanim wrzucę "P" |
_________________ Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 14:04
|
|
|
voshon, Blokoda zębatki chyba jest niezależna od skrzyni prawda?
Powinno się na wzniesieniach zaciągać z dwóch powodów ręczny: raz, że może taka zębatka wyskoczyć a samochodu się stoczy, a dwa, że można ją po prostu zniszczyć |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
voshon
C200, CLK 320 Cabrio
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 379 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 14:06
|
|
|
Camel- napisał/a: | voshon, Blokoda zębatki chyba jest niezależna od skrzyni prawda? |
Skoro tak kolega twierdzi to pewnie tak jest, ja się nie znam |
_________________ Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322 |
|
|
|
|
|