Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
13 Styczeń 2012, 01:09
Wahacz górny
Autor Wiadomość
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 21:38   

Panowie dzis wymienilem górny wachacz , bardzo prosta robota. mam tylko pytanie jak mocno trzeba dokrecić śrubę sworznia? Dokreciłem ja do oporu...ale opór po chwili jakby się zmniejszył, nie dokrecałem dalej bojąc się że zerwę srubę:(
_________________
WDB2020781F807563
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 22:25   

Skipper, Wystarczy do oporu bedzie okej

Sprubuj wymienic prawy jak masz cana zobaczymy jak wówczas bedzie Ci do smiechu
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 22:31   

Czyli ten nagly luz to jeszcze nie zerwanie sruby? Bardzo bym nie chcial zeby mi kolo odjechało:(
Jak mam cana?
_________________
WDB2020781F807563
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 22:32   

Skipper napisał/a:
Czyli ten nagly luz to jeszcze nie zerwanie sruby? Bardzo bym nie chcial zeby mi kolo odjechało:(
Jak mam cana?


Nie zerwie spij spokojnie :P

Czyli pliftowe na szynie Can wszystkie komputery i koryto plastikowe trzeba wymontowac Spejalne klucze Długie
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 22:37   

Pewnie kiedys bede musiał wymienić ten wachacz eh ale może też dam rade? Auto mam po lifcie bo z 98
_________________
WDB2020781F807563
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 22:40   

Skipper, I otym mówię lewy tp pikus zobacz sobie tak dla siebie jak dostać się do śruby wahacza prawego tam gdzie masz wszystkie komputery będzie Miła niespodzianka
Sam z tym walczyłem 3godz,
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Czerwiec 2014, 22:47   

Jutro popatrze:) Wponiedzialek bede jeszcze walczyl z mechanizmem ( tym pod lewarkiem) zmiany biegów....ciezko chodzi
_________________
WDB2020781F807563
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 19:25   

Skipper napisał/a:
Dokreciłem ja do oporu...ale opór po chwili jakby się zmniejszył, nie dokrecałem dalej bojąc się że zerwę srubę:(

Tam jest stożek i mógł dojśc do końca. Jak by sie sruba zerwała, to odpadła by.
Srube trzeba dokręcic mocno, ale nie na zasadzie do....ać jak robia niektórzy mechanicy. Tylko z wyczuciem.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 9 Czerwiec 2014, 13:32   

perzu126 napisał/a:
Skipper napisał/a:
Dokreciłem ja do oporu...ale opór po chwili jakby się zmniejszył, nie dokrecałem dalej bojąc się że zerwę srubę:(

Tam jest stożek i mógł dojśc do końca. Jak by sie sruba zerwała, to odpadła by.
Srube trzeba dokręcic mocno, ale nie na zasadzie do....ać jak robia niektórzy mechanicy. Tylko z wyczuciem.

Dobrze jest w czasie dokręcania puknąć z boku w jarzmo [tam gdzie wchodzi sworzeń], i wtedy dokręcić już tak jak ma być. Takie puknięcie powoduje ułożenie się sworznia i wtedy śruba dodatkowo daje się dokręcić.
 
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Czerwiec 2014, 16:36   

Jeżdzę już dwa dni i jest super:) ale...chyba wymienię też drugi wahacz:)
Napiszcie mi czy warto wymienić odrazu gumy stabilizatora i sworznie ? Po drugie gdy stanę na haku z tyłu to trzeszczy mi coś w tylnim zawieszeniu....
_________________
WDB2020781F807563
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 9 Czerwiec 2014, 17:36   

Skipper napisał/a:
Napiszcie mi czy warto wymienić odrazu gumy stabilizatora i sworznie ?

To zależy czy cos stuka czy nie.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Czerwiec 2014, 22:05   

Właśnie stuka:( podjade pod koniec tygodnia na diagnostykę żebym wiedział co wymienić. Moim podejrzanym nr 1 jest drugi wahacz, jeden wymieniony teraz kolej na drugi o ile te stuki to jego wina:(
_________________
WDB2020781F807563
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Czerwiec 2014, 08:04   

http://www.w202.pl/viewto...ghlight=#213765
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
woloszyk3 
WDB2021211A226570


Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 103
Skąd: koscierzyna
Wysłany: 6 Listopad 2014, 11:36   

ja tez zamierzam się do wymontowania tych wachaczy z obu stron i do wymiany dolnych sworzni kulistych a u góry z prawej strony musze wykrecic ten komputer czy sterownik żeby dojść do sruby nakrętki tak ? hm ? :roll: :wink: i sworznie na dole chce tez wymienić jak i amorki z przodu :roll: wszystko mam lemfordera a amorki sachs z tylu wymieniłem te wsporniki z sworzniem kulistym i tam były te podkładki co ustawia się kont nachylenia czy zbierznosci i chyba nie mam dobrze ustawione musze pewnie jechać po wymianie tego wszystkiego na geometrie ??? i zbierznosc pewnie hm ? z tylu tez wymiana amorków była i lacznika stabilizatorów i tych drazkow z sworzniem kulistym gdzie od strony ramy były te podkładki takie jajowate do ustawiania kola :shock: pewnie czeka mnie ustawienie wszystkiego bo tyl dziwnie się zachowuje po tej wymianie ?? :roll: :wink:

[ Dodano: 6 Listopad 2014, 11:38 ]
poproszę tez o jakies wskazówki jak wymienić szybko i bez stresu te sworznie kuliste dol przod wachacz :wink: :roll:
_________________

 
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 6 Listopad 2014, 13:47   

woloszyk3, Dolne sworznie wymieniasz podpierając wahacz np. klockiem drewna lub podnośnikiem tak aby nie miał możliwości zsunięcia się i po prostu odkręcasz śruby sworznia od zwrotnicy i od wahacza. Cała filozofia :)
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,084 sekundy. Zapytań do SQL: 6