Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
13 Styczeń 2012, 01:09
Wahacz górny
Autor Wiadomość
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 21 Styczeń 2015, 19:42   

Rusty_Cherry, jakieś to są podróby czy coś ? LEMFORDER lemforder-owi nie równy? Pytam tak bo sam będę musiał u siebie wymienić to i owo i narazi "zbieram informacje". A ta firma jest ceniona i ponoć dobra.

Nie mówię że DELPHI jest zły, nawet kupiłem już dwa nowe sworznie w dobrej cenie :P
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
Rusty_Cherry 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Styczeń 2015, 19:54   

asasyn18 napisał/a:
Rusty_Cherry, jakieś to są podróby czy coś ? LEMFORDER lemforder-owi nie równy? Pytam tak bo sam będę musiał u siebie wymienić to i owo i narazi "zbieram informacje". A ta firma jest ceniona i ponoć dobra.

Nie mówię że DELPHI jest zły, nawet kupiłem już dwa nowe sworznie w dobrej cenie :P


Oczywiście, że tak. Z każdym towarem tak jest. I nawet w największych hurtowniach zdarzaja się "mańka" :P O ile może być oryginalny, to po prostu z gorszej partii. Tak niska cena musi się skądś brać. Z czymś takim się spotkałem kilkakrotnie - nie wymyślam i nie wróżę z fusów. Był to zwłaszcza problem w Focie. Mniejsza o to. Po prostu nie wiesz na co trafisz. Najlepiej kupować w dużych sklepach internetowych i u lokalnych sklepikarzy (możesz iść i zapytać się o cenę tych wahaczy).

A odbiegając od tematu, Lemforder to oryginalna część, tyle że bez gwiazdy na cześci. Często biorąc jakąś część Lemfordera obok jest numer LMI, rzadko nr Mercedesa, zaś gwiazdy nie ma w ogóle (są pościerane).

Ja wymieniałem całe zawieszenie w swoim oku i mam juz przejechane 45 tys. i nic się nie dzieje. Dokładniej: górne wahacze przód SWAG, dolne tuleje kpl Lemforder, drążki i końcówki kier. MOOG, wszystkie tylne wahacze MOOG, tuleje wózka Lemforder. Jedyne co mi się wybija na amen to łączniki stabilizatora przedniego (pomimo, że to LMI), ale to norma.
_________________
W210 E300D 1995 r.
WDB2100201A017589
 
 
ycbo

Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Kwiecień 2015, 17:04   

Napiszcie czy do wymiany górnego wahacza auto ma być podniesione pod próg czy pod wahacz.
W pierwszym przypadku sprężyna jest rozciągnięta a w drugim ściśnięta.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 11 Kwiecień 2015, 18:38   

Najlepiej pod próg. Mniejszy kłopot z wybiciem sworznia.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 11 Kwiecień 2015, 23:26   

ycbo, i pamiętaj ,że śrubę od wahacza dokręca się na opuszczonym samochodzie :!:
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Kwiecień 2015, 23:30   

Nakretkie obojętnie od którego wahacza luzujemy jak wahacz jest napięty wybijamy jak wahacz ma luz czyli nie jest napięty
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 11:09   

Dolnego wahacza nie trzeba luzować. Do tej pracy nawet kanał jest nie potrzebny.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
ycbo

Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 12:53   

Dzięki za informacje. Rozumiem że jak podniosę pod próg i odkręcę górny wahacz na zwisającym zawieszeniu to nic się nie stanie ze sprężyną i całą resztą, po prostu odkręcę wyjmę stary i włożę nowy skręcę nakrętkę sworznia a potem po założeniu koła i opuszczeniu na ziemię dokręcę śrubę poziomą w przegrodzie. Myślałem że jak zawieszenie zwisa to górny wahacz będzie napięty i trzeba go zluzować podnosząc trochę dolny wahacz lewarkiem.
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 14:11   

Podnieś samochód, odkręć śrubę sworznia do połowy, przywal młotkiem parę razy żeby stożek puścił.
Podlewaruj trochę wahacz dolny i odkręć do końca nakrętkę. Będzie najbezpieczniej.
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
ycbo

Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 16:07   

Wielkie dzięki.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 16:48   

Sprezyna Ci nie wystrzeli, bo: trzyma amortyzator, stabilizator oraz dolne gumy whacza. Po prostu podnosisz, odkrecasz srube na górnym sworzniu, pukasz młotkiem w zworzen przytrzymujac drugim młotkiem z drugiej strony. Sworzen puszcza ale nic się nie stanie. Wiecej roboty jest, żeby dostać się do śrub mocujących wachacz nadkolu, bo trzeba zdemontować kilka rzeczy.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
ycbo

Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Kwiecień 2015, 14:31   

Wahacze wymieniłem, robota jest faktycznie bardzo prosta - dziękuję za wszystkie rady.
Po prawej stronie otwory długiej śruby mają kształt fasoli prawdopodobnie były kiedyś problemy z ustawieniem pochylenia koła i poprzednik je rozpiłował bo chyba w oryginale są okrągłe.
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14 Kwiecień 2015, 21:46   

Albo jeździł z niedokręconą śrubą i wyrobiły się otwory.
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
KarczuW202 
W202

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 168
Skąd: Opolskie
Wysłany: 3 Sierpień 2016, 00:33   

Sory ze odkopuje ale lepiej tak niz zakladac nowy, powiedzcie mi w jakich cenach sa wachacze gorne? Bo w jednym Motoryzacyjnym powiedziano mi 280zł za sztukę :shock:
Czy ktoś tu cos pomylil?
_________________
VW Golf 3 GL - Sprzedany
Mercedes-Benz w202 Classic C-180 12/93r. - Sprzedany
Opel Vectra C 2.0 Turbo - Jest

Pomogłem? +
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Sierpień 2016, 08:06   

KarczuW202, ja za lemforeda chyba tyle płaciłem ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 10