Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o podciśnienie
Autor Wiadomość
adrian.s 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 126
Skąd: Spoza PL
Wysłany: 21 Luty 2008, 00:38   Pytanie o podciśnienie

Witajcie,

co powinno być w miejscu oznaczonym czerwoną strzałką?





Czuję jak zatykam palcem, że jest tam podciśnienie. To tak ma być nie zaślepione?
Zaznaczony niebieską strzałką element wygląda tak samo, tylko od góry idą z niego jakieś przewody podciśnieniowe.

Przy okazji, jak już robiłem zdjęcia w komorze silnika, to zauważyłem pętający się kabel zakończony wtyczką, jak na poniższym zdjęciu.




Od czego może on być?

Dzięki i pozdrawiam,
Adrian S.
 
 
Maly V8 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 223
Skąd: Siedlce
Wysłany: 21 Luty 2008, 11:36   

Nie jestem pewien ale u mnie w tym miejscu na końcu węzyka jest mały okrągły filterek powietrza do podciśnienia (podobny jak w maluchu do paliwa), a z tymi wolnymi kostkami to najlepiej podejżyć u kogoś w tym samym modelu.
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 21 Luty 2008, 12:25   

U mnie tam gdzie zaznaczyłeś na niebiesko jest podłączenie sondy i chyba u Ciebie też, to nie są przewody ciśnieniowe.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
adrian.s 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 126
Skąd: Spoza PL
Wysłany: 21 Luty 2008, 23:53   

Maly V8 napisał/a:
Nie jestem pewien ale u mnie w tym miejscu na końcu węzyka jest mały okrągły filterek powietrza do podciśnienia (podobny jak w maluchu do paliwa), a z tymi wolnymi kostkami to najlepiej podejżyć u kogoś w tym samym modelu.


Adaśko napisał/a:
U mnie tam gdzie zaznaczyłeś na niebiesko jest podłączenie sondy i chyba u Ciebie też, to nie są przewody ciśnieniowe.


Dzięki za informacje :-)

Czy ktoś mógł by zrobić u siebie zdjęcie tego podciśnienia/sondy?

Dzięki
Pozdrawiam
Adrian S.
 
 
aloha1970

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: warszawa
Wysłany: 22 Luty 2008, 14:09   

Czerwona strzałka nie wiem natomiast niebieska złącze sondy lambda
_________________
1970
 
 
adrian.s 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 126
Skąd: Spoza PL
Wysłany: 22 Luty 2008, 14:19   

aloha1970 napisał/a:
Czerwona strzałka nie wiem natomiast niebieska złącze sondy lambda


Dziękuję za informację.

Mnie bardzo interesuje czy to oznaczone czerwoną strzałka wygląda u was tak samo? Czy to tak ma być? Czy tam czegoś nie brakuje (już mniej istotne dla mnie co to dokładnie jest, ale dziwi mnie że tam jest to tak otwarte bez zaślepienia żadnego). Dlatego proszę o zdjęcie jak macie :-) Z EPC nic nie wywnioskowałem, na allegro nie znalazłem odpowiadających temu zdjęć, a nie mam w zasadzie znajomych z W202. Dlatego proszę o pomoc na forum :idea:

Dzięki jeszcze raz.

Pozdrawiam!
Adrian S.

[ Dodano: 10 Marzec 2008, 01:16 ]
Witam,

chyba jednak nic tam nie ma, w StarFinder znalazłem takie zdjęcie na potwierdzenie tej tezy:


Pozdrawiam!
Adrian S.
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Styczeń 2013, 19:41   

No to i ja mam pytania o podciśnienie w CDI. A konkretnie.
1. Jaka wartość powinna być na wyjściu z wakum pompy, na biegu jałowym?
2. Czy można bez szkody wypiąć ten wężyk wychodzący z wakum pompy, na biegu jałowym?
3. Jaka wartość powinna być na wyjściach z regulatorów podciśnienia?

Może ktoś z wiedzących też wie w jakiej kolejności i gdzie jeszcze powinno się zmierzyć wartości podciśnienia. Chodzi o to by tą metodą znaleźć nieszczelności lub niesprawności układu podciśnienia.

Przeszukałem już chyba cały net i znalazłem tylko zdawkowe informacje. Znalazłem zaledwie i to niepewną informację, że na wyjściu z regulatora powinno być ok. 700mbarów. Ale w CDI są 2 i z każdego wychodzą 3 wężyki. Będę też dalej szukał i jak coś znajdę to podam.
Jak zwykle wdzięczny za pomoc.

[ Dodano: 5 Styczeń 2013, 18:28 ]
No to mam jeszcze 2 pytania. Może na nie uzyskam odpowiedź.
4. Na końcu węża, który idzie od pompy vacuum jest taki trójnik przymocowany do serwa. Jak się go wypina z serwa? Jest on gumowy, ale boję się by czegoś nie zepsuć. A na forum w210.pl znalazłem informację, że on lubi się przytykać i można go przeczyścić.
2. Czy ktoś ma pełny schemat podciśnienia? Te które znalazłem nie wskazują jak rozchodzi się podciśnienie od serwa do pozostałych odbiorników. Czy całe podciśnienie idzie tą cieniutką szaro rureczką, która wychodzi z ww. trójnika?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
reptaill 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Opole
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 00:50   

Ta luźna wtyczka nie jest przypadkiem od czujnika zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia pod spodem zbiornika jest wtyczka, może ktoś ja wypiął bo czujnik padł i raziła go zapalona kontrolka o niskim stanie płynu chłodniczego
_________________
W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 09:54   

reptaill napisał/a:
Ta luźna wtyczka nie jest przypadkiem od czujnika zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia pod spodem zbiornika jest wtyczka, może ktoś ja wypiął bo czujnik padł i raziła go zapalona kontrolka o niskim stanie płynu chłodniczego

Kolego. Komu odpowiedziałeś?
Bo jeśli mi, to nie rozumiem :) A jeśli komuś z wcześniejszych postów, to spójrz na datę. Zostały umieszczone dawno, dawno temu... :)
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
piasek 

Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 9
Skąd: Zakrzewo
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 21:03   

ja mam pelen schemat tego czego szukasz tylko nie wiem jak dodac to na forum

[ Dodano: 19 Styczeń 2013, 21:17 ]
no to jest


http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=15



tu masz link do tematu z schematem pelnym
_________________
W202
C200CDI
WDB2021341A772055
poj.2151
rok 1999
moc 75KW/102KM
manual
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Styczeń 2013, 22:46   

piasek ten znam i mam. Chodziło mi o taki bardziej intuicyjny z opisem, z którym poradzi sobie ktoś kto nie jest mechanikiem. Coś takiego jak tu:
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/Podcisnienie#5835648351633750498
albo taki z książki "Sam naprawiam":
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/Podcisnienie#5835648613375607986
Niestety oba są od 220D a ja potrzebuję od 220CDI. Chętnie też taki schemat całego układu podciśnienia, nie tylko tego w komorze silnika.

A zdjęcia możesz dodawać albo tak jak ja przez:
https://picasaweb.google.com/
lub jak inni przez chyba www.imageshack.us.
A filmiki przez youtuba.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
iza 

Dołączyła: 23 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: radom
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 10:54   

Witam serdecznie ,podepne sie do tematu gdyż poprzedni właściciel zaniedbał moją gwiazde i połowa podciśnień jest pourywana i praktycznie połowa rzeczy nie działa i są problemy z obrotami ......moja gwiazda to c180 z 1995roku z grudnia vin WDB2020181A349023 jeżeli ktoś ma schemat do mojej gwiazdy to bym poprosiła o podrzucenie z góry dziękuje i pozdrawiam..... :D
_________________
w202 c180 1995rok
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Kwiecień 2013, 11:56   

Schemat o który mi chodziło znalazłem. Co prawda jest on od w210 i dotyczy silników 2,2CDI do 31.06.99, ale wydaje się odpowiadać rzeczywistości w moim aucie.
Wrzucam link może komuś się też przyda:
http://www.w210.pl/download.php?id=3264

Jeszcze muszę znaleźć gdzieś info o tym jakie wartości powinno mieć podciśnienie na:
1. na wyjściu z pompy podciśnienia,
2. na wyjściu z zaworu przeciwzwrotnego nr 63
3. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/4 - EGR (i kiedy powinno się pojawić)
4. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/5 - Turbo
5. na wyjściu z modulatora Y83 - Klapki w dolocie (tu też mam inaczej bo z dołu nie wychodzi przewód, tylko jest założony filterek siatkowy.

No i jeszcze schemat dalszy. Czyli jak rozkłada się podciśnienie dalej A i C. Jakie tam są dalej odbiorniki? Jedyne co wiem to, że zasila klapki nawiewu i regulację reflektorów. Czy coś jeszcze?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13 Kwiecień 2015, 21:12   

Odświeżam trochę temat :mrgreen:
badmojo, znalazłeś te wartości podciśnień?
badmojo napisał/a:
Jeszcze muszę znaleźć gdzieś info o tym jakie wartości powinno mieć podciśnienie na:
1. na wyjściu z pompy podciśnienia,
2. na wyjściu z zaworu przeciwzwrotnego nr 63
3. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/4 - EGR (i kiedy powinno się pojawić)
4. na wejściu i wyjściu z modulatora Y31/5 - Turbo

Chyba że ktoś obeznany w temacie podpowie :lol:
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
LewyPas 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 324
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Kwiecień 2015, 22:19   

A który to jest przewód podciśnienia od klapki obiegu zamkniętego?
_________________
Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 9