Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
11 Październik 2008, 13:20
+ i - gazu
Autor Wiadomość
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 5 Marzec 2008, 10:49   

Marcin Pop. napisał/a:
topol napisał/a:
nie zalega w układzie dolotowym jak przy II i III generacji


Zalega! :!: Wtryskiwacze gazowe PODAJĄ GAZ DO KOLEKTORA SSĄCEGO! w jak najbliższym miejscu od układu zaworów ssących i wwiertki gazowe są w kolektorze ssącym. (instalacja sekwencyjna 4 generacji)
Także gaz "zalega" w kolektorze ssącym :P :idea:


Tak samo jak zalega benzyna - poza silnikami z wtryskiem bezpośrednim, ale takich :mb: chyba jeszcze nie stosuje powszechnie, a już na pewno nie w naszych W202... Wtryskiwacze benzyny też są w kolektorze ssącym.....
W związku z tym, iż gaz jest podawany przed suwem ssania i tylko wtedy (tak samo jak benzyna) zatem ilość gazu zalegającego przy wtrysku sekwencyjnym jest znacząco mniejsza niż przy wtrysku ciągłym lub mieszalniku...
8)

[ Dodano: 5 Marzec 2008, 11:00 ]
Imperator0 napisał/a:
kolega jest świadkiem naszej utarczki słownej


Przecież dyskutujemy a nie się sprzeczamy 8)

Marcin Pop. napisał/a:
topol napisał/a:
Weź pod uwagę, iż w sekwencji gaz podawany jest tak samo jak benzyna


W instalacji sekwencyjnej gaz nie jest podawany "tak samo jak benzyna"


A jak Twoim zdaniem? 8)
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 5 Marzec 2008, 11:10   

Ojej - to już tak bez niedomówień:

Gaz w sekwencji jest podawany tak jak benzyna do kolektora ssącego blisko zaworów podobnymi wtryskiwaczami(śa na rynku instalacje LPG które wtryski się montuje bezpośrednio w głowicy iak w TDI)

Skoro zalega paliwo to i zalega gaz
Skoro paliwo potrafi strzelić to i gaz - z tym że jest bardziej czuły na iskrę bądź jej brak
Dlaczego producenci nie robią aut od razu na gaz? Po co diesel, PB? Przecież po wymyśleniu LPG - a było to już dość dawno - można było to wprowadzić do ogólnej produkcji jako jedyne i - wg opinii najoszczędniejsze paliwo. Dlaczego tego nie zrobiono? Dlaczego nie jest tak promowane jak obecnie zasilanie alternatywne?

Bo silnik PB jest do PB, Wysokoprężny do ON, a Ogniwa Paliwowe i Baterie do Ekologii i Elektryki :!: Już macherzy na tym zęby zjedli żeby było tak a nie inaczej
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 5 Marzec 2008, 11:17   

Imperator0 napisał/a:
Bo silnik PB jest do PB


Zawsze będę przypominał, że silnik spalinowy został skonstruowany na gaz świetlny, a względy praktyczne wymusiły dostosowanie go do beznyny....

Imperator0 napisał/a:
Dlaczego producenci nie robią aut od razu na gaz? bo co diesel, PB? Przecież po wymyśleniu LPG - a było to już dość dawno - można było to wprowadzić do ogólnej produkcji jako jedyne i - wg opinii najoszczędniejsze paliwo. Dlaczego tego nie zrobiono? Dlaczego nie jest tak promowane jak obecnie zasilanie alternatywne?


Weż pod uwagę iż instalacje gazowe zostały dopracowane relatywnie niedawno.
Wprowadzenie do masowej produkcji było limitowane 2 czynnikami:
- ograniczona dostępność stacji gazu. A w związku z tym:
- ograniczenie przestrzeni bagażowej przy rozwiązaniu dwupaliwowym.

To jest moje zdanie, mogę się mylić. 8)

[ Dodano: 5 Marzec 2008, 11:21 ]
Imperator0 napisał/a:
Skoro zalega paliwo to i zalega gaz
Skoro paliwo potrafi strzelić to i gaz - z tym że jest bardziej czuły na iskrę bądź jej brak

Zgadzam się ! Tyle, że chyba gaz wymaga mocniejszej iskry, jeżeli dobrze pamiętam. 8)
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
infosoft 
WDB2020871F986615


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 403
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 5 Marzec 2008, 11:25   

nie jestem ani za ani przeciw używaniu gazu jako paliwa, śmieszą mnie niektórzy tacy co to chcą pokazać się jakimi wozami nie jeżdżą myśląc, że inni są naiwni tak jak oni i myślą równie powierzchownie osądzając po pozorach; muszę podać tu konkretny przykład gościa, który w SUV-wie sprowadzonym z USA, Porsche Cayenne zainstalował gaz i sam ten fakt nie byłby tak ośmieszający go, ale to, że musiał tankować co ok. 100km, bo nie można było zainstalować większego zbiornika, a silnik pochłaniał ze 30 L/100.
Sam jestem zwolennikiem racjonalnych rozwiązań i ciekawi mnie rozwiązanie Mercedesa jakiego użył do silnika napędzanego gazu, bo nie wierzę, że był to silnik całkowicie identyczny jak tylko do benzyny. Może warto byłoby dowiedzieć się jak był zbudowany ?

PS: sekwencję miałem/mam zainstalowaną w BMW od ok. 3 lat i nigdy nie zdarzył się żaden wystrzał lub zdarzenie, które nadużyłoby mojego zaufania do instalacji, ale to oraz wcześniejsze doświadczenie z Voyagerem dało mi do myślenia jeżeli chodzi o ekonomiczną stronę tej inwestycji - patrz moje rozważania i wyliczenia we wcześniejszym poście - dlatego moja decyzja o nie "zagazowywaniu" Celinki.
_________________
MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny.
 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 5 Marzec 2008, 11:42   

Imperator0 napisał/a:
Nie stać Cię na utrzymanie "silniczka" 1.8 w - nie stać Cię na - kup golfa 1.4

Dokładnie tak.
Chciałbym przypomnieć że Mercedes dla oszczędnych od lat produkuje auta z silnikiem DIESLA.
A ponadto stwierdzenie
Kolber napisał/a:
auto jeździ tak samo na LPG jak i na benzynie
zupełnie do mnie nie przemawia.
Zakładam że instalacja gazowa to tylko jedna z dróg do oszczędności, kolejną jest spokojna (oszczędna) jazda, nie wykorzystująca pełnej mocy silnika.
Przy ostrej jeździe powyższe stwierdzenie nie ma racji bytu.

Było juz o tym na forum, ale chcę przypomnieć że dokonywano już testów porównawczych dwóch identycznych silników, z których jeden eksploatowany był na gazie.
Dowiodły one że silniki aut z LPG znacznie szybciej tracą seryjne parametry.
Podczas prób obydwa auta zasilane były PB.

Jest jeszcze jedna kwestia, której chyba nikt nie poruszył.
Cena używanego auta benzynowego jest zdecydowanie niższa niż diesla o podobnych parametrach (rok, wyposażenie, stan, przebieg). I myslę że tu mozna sporo przyoszczędzić, myśląc że za 3000 załozy się sekwencję i bedzie ok.

Moje podsumowanie:
Nie stać mnie na benzynę, kupuje diesla.
Nie stac mnie na diesla, kupuje bilet...

Ps.
Najchętniej przesiadłbym sie na C32 AMG, ale na razie stać mnie na diesla.
Pzdr.
_________________
WDB2110231A732202
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 5 Marzec 2008, 11:47   

topol napisał/a:

Zgadzam się ! Tyle, że chyba gaz wymaga mocniejszej iskry, jeżeli dobrze pamiętam. 8)


A co gdy iskra nie będzie zbyt mocna ? Może to być spowodowane np właśnie starością niektórych elementów. Tego czasami nie przewidzisz a kapniesz się dopiero jak już się stanie.

Gdyby montowano TYLKO gaz to można by zrezygnować z zasilania benzyną , która jest tak dalece nieopłacalna prawda?

P.S. Infosoft - to normalne że nie gazujesz bo nie po to kupowałeś taki a nie inny model żeby strrrasznie oszczędzać. Gdybyś chciał to podejrzewam że szukałbyś diesela prawda? :wink:
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
infosoft 
WDB2020871F986615


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 403
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:19   

Imperator, kolego masz rację i nawet miałem zamiar kupić CDi, ale nie trafił się żaden wart uwagi, a nie chciałem czekać, i jednak poświęcać temu więcej czasu;

jednak zgłębiając możliwości uzyskiwania większych mocy z silników poprzez tuningowanie ich za pomocą chipów trafiłem w sieci na "Godula Moto Sport", człowieka, który podrasowuje auta na wyścigi i robi to od 30 lat, sam będąc ich wielokrotnym uczestnikiem i laureatem mistrzostw Polski; otóż ten człowiek gwarantuje uzyskiwane moce i parametry z silników zasilanych LPG identyczne z benzynowymi, a udowadnia to na swej hamowni;

wg mnie wady jego rozwiązań to wysoka cena instalacji i serwisu oraz jednak niepewność co do negatywnego wpływu gazu w dłuższym okresie czasu.
_________________
MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny.
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 5 Marzec 2008, 13:31   

Heh, on jest macherem przez duże M i wierzę w to co on mówi, ale od niego wyjdziesz z takim rachunkiem, że nie kalulejszyn w ogóle ta cała babranina z lpg 8)
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Patryk 
Harman Kardon


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 391
Skąd: 0-22
Wysłany: 5 Marzec 2008, 14:51   

infosoft, polecam sprawdzić na forum streetracing.pl o Godula Moto Sport.
Jest wiele opinii użytkowników, którzy korzystali z usług.
Pzdr
_________________
WDB2110231A732202
 
 
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 5 Marzec 2008, 14:51   

Axwell napisał/a:
Kolber napisał/a:
jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać???
Gaz Smierdzi, a to dla mnie Znaczna Róznica...


śmierdzi owszem ale tylko przy tankowaniu..... zresztą nie mniej niż benzyna więc argument chyba nie na miejscu....


Cytat:

Gaz Niszczy Silnik wypalając co słabsze elementy (temp spalania wyzsza od temp spalania benzyny)

zrobisz takim autem 100kkm i puscusz dalej.... nastepny przejedzie 20kkm i gwiazdka zacznie sie sypać bo:

- ktoś nie umiejetnie jezdził
- nie dbał o silnik, przeglady, wymiany.

bo jednym słowem gaz rozwalił silnik.


tak najlepiej wszystko zwalić na gaz... ja jakoś negatywnych skutków jazdy na gazie dla silnika nie odczułem.... Esperem zrobiłem 100 000 km TYLKO na gazie, auto ma teraz 180 000 km przebiegu, jeździ na full syntetyku, nie bierze oleju między wymianami, a zmieniam olej co 15 kkm... Mercem zrobiliśmy 60 kkm , też jakoś nic się nie dzieje, silnik jest zalewany półsyntetykiem, olej zmieniam co 15 kkm ... nie muszę dolewać....

Przed mercem mieliśmy nubirę... zrobiła tylko na benzynie 270 kkm.... przy 102 kkm korbowód zrobił dziurę w bloku..... auto bez LPG... a jednak silnik padł.... Kolega z klubu zrobił podobną nubirą 490 000 km TYLKO na LPG (nawet wywalił zbiornik benzyny) .. cały przebieg bez remontu silnika... i co LPG niszczy silnik???





Cytat:

mam Mondeo V6 i nie mam w nim gazu.
nigdy nie załoze gazu

Mieliśmy Gwiazde 230K bez gazu
gdyby nie fakt rozbicia, nigdy nie powąchała by gazu... teraz stoi rozbierana na czesci...

w poszukiwaniach Benzyna bez gazu ze stajni benz'a


Jeśli lubisz przepłacać to Twoja sprawa, ja wolę zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na inny cel niż paliwo.... Kiedyś ojcu wielkiemu przeciwnikowi gazu obliczyłem ile stracił jeżdżąc nubirą na noPB na 220 000 km wyszło chyba wtedy koło 30 kzł....

Do gazu przekonał się dopiero jak zaczął jeździć moim autem, które kupiłem z założoną instalką.... Ba nawet wolał jeździć moim niż swoim bez instalki....

Cytat:

Gaz słuzy do podgrzewania obiadu nie do jezdzenia na nim...
(moje subiektywne zdanie w tym temacie)

jesli stać mnie na auto ale na benzyne do niego juz nie to nie kupuje auta!


Twoja suwerenna opinia... myśl sobie co chcesz Twoja sprawa.... Ja swoje wiem... I za przeproszeniem g.. mnie obchodzi co kto myśli, widząc że tankuje gaz do mojego auta...

Cytat:

jak to sie mówi, masz łeb i ch*j? to kombinuj i mysl
niedawno widziałem Jaga.... nowego..... tankującego Gaz na Shell
wysiadłem z auta, zerknąłem na własciciela i go Wysmiałem...


a on pewnie wyśmiał Ciebie... jak już ktoś pisał... bogaci są bogatymi bo umieją dobrze gospodarować swoją gotówką....


Pozdrawiam
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Marzec 2008, 15:10   

Imperator0 napisał/a:
Nie stać Cię na utrzymanie "silniczka" 1.8 w :mb: - nie stać Cię na :mb:

Stary, jakiego Mercedesa? To 10 letni albo starszy trup z Reichu! Samochód za 20 tysięcy, albo jeszcze mniej z wyjechanym mnóstwem kilometrów, a nie samochód za 200 tysięcy... Jakby było stać tak każdego na utrzymanie Mercedesa, to by nie jeździli starym samochodem...
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
infosoft 
WDB2020871F986615


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 403
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 5 Marzec 2008, 15:44   

Kolber napisał/a:
...Do gazu przekonał się dopiero jak zaczął jeździć moim autem...


oczywiście, każdy by tak chciał tylko kupować gaz,
a całe koszty założenia instalacji i serwisowania jej oraz w konsekwecji związanych z tą zmianą części czy osprzętu miałby ponosić ktoś inny !
Z całym szacunkiem, ale na podstawie tego co piszesz to sądzę, że Twoje wyliczenia, którymi mamiłeś Ojca również nie były rzeczywiste; nie masz daru przekonywania opartego na faktach, a jedynie na emocjach, które powodują, że naginasz fakty w potrzebną Ci stronę.
Pzdr.

PS: Patryk wierzę Ci, choć pewnie ilość pozytywnych opinii przważy te negatywne, ale rzeczywiście po co komplikować bd. działający system przez dokładanie złożonej aparatury i narażać się na większe prawdopodobieństwo usterki.
_________________
MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny.
Ostatnio zmieniony przez infosoft 5 Marzec 2008, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Marzec 2008, 15:47   

Imperator0 napisał/a:
Dlaczego producenci nie robią aut od razu na gaz? Po co diesel, PB?


Bo LPG to... produkt uboczny przy rafinacji ropy naftowej. I jakbyś tak nagle uciął wykorzystywanie benzyny, to szejkowie, co mają wykupionych wszystkich tam "u góry" od zarządzania paliwami, by chyba ich pozabijali ;) To tak samo można zadać pytanie, dlaczego nie ma samochodów na wodór, prąd czy inne takie.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
infosoft 
WDB2020871F986615


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 403
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 5 Marzec 2008, 16:10   

Camel- napisał/a:
[...dlaczego nie ma samochodów na wodór, prąd czy inne takie.


akurat rzecz w kosztach głównie ogniw magazynujących wodór czy prąd, które dla tych instalacji są zdecydowanie większe niż dla benzyny lub LPG czy już NCG;
jak cena ropy sięgnie 200$ (może więcej) to zaczną pojawiać się auta napędzane wodorem, bo to jednak ten kierunek rozwoju (energetyczność i ekologia), ale potrzeba większych nakładów na badania właśnie związne z ogniwami paliwowymi, które mają również bardzo dużą sprawność (70%, a nawet 85% przy ceramice co przy silniku spalinowym z jego sprawnością rzędu 35% wygląda super) no, a przede wszystkim potrzeba większego rynku zbytu, który pojawi się gdy cena ropy będzie wspomnianego poziomu.
Jeszcze jak ciekawostkę chciałem pokazać jak bezpieczny jest wodór w stosunku do benzyny - spójrzcie na załącznik, gdzie pali się zbiornik z wodorem po lewej (lekki wodór ucieka do góry) oraz bak z benzyną (po prawej).

zaplon_wodoru.gif
Plik ściągnięto 79 raz(y) 26,57 KB

_________________
MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny.
Ostatnio zmieniony przez infosoft 5 Marzec 2008, 16:45, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
karpiarz4 

Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 83
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Marzec 2008, 16:19   

To rozpętałem wojnę.A tak na marginesie, większości z was interesuję mercedes taki jak fabryka wypuściła bez żadnego tuningu , nakładek xenonów, i tych innych bajerów, zachwycacie się pięknym oryginalnym , bezwypadkowym autem prosto od starego niemca, który nim jezdził , serwisował i tylko do kościoła, a tu polak dopada zadowolony, bierze kredyt wstawia tubę ,chińskie fele, zbiornik w koło i na dysko , tylko w czwórkę bo koledzy dołożą do paliwa i jest już pięknie. Pozdrowienia dla prawdziwych mercmaniaków.
_________________
W202 94' 136 KM AUTOMAT ELEGANCE TANIEC Z GWIAZDAMI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,095 sekundy. Zapytań do SQL: 8