Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Luzy - kierownica
Autor Wiadomość
Geniek 
Geniek

Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 86
Skąd: Tarnów
Wysłany: 4 Marzec 2008, 08:14   Luzy - kierownica

Witam,

niedawno zauważylem u siebie, że dosyć mocno oddziaływała na kierownicę jazda po nierównościach, dziurach itp. Okazało się, że do wymiany jest amortyzator przekładni kierowniczej. Po wymianie jednak zauważyłem, że na zgaszonym motorze mam około 3cm (licząc wzdłuż obwodu) luzu na kierownicy. Po zapaleniu silnika luz znika choć czasami nawet wtedy go czuję. I tu pytanie - czy da się ten luz jakoś zlikwidować? Strasznie mnie to denerwuje i o ile pamiętam to nie miałem go wcześniej.
Dzięki za wszelakie porady.
_________________
Geniek

------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 4 Marzec 2008, 09:11   

przekładnia kierownicza do wymiany jest to jedna z wad mercedesa W202 i W210 :P koszt orientacyjny to 400 zł mozna tez próbowac ja wyregulowac ale nie ma to sensu bo po jakims czasie to i tak wyjdzie w dodatku dwa razy wiekszy ;luz bedzie odczuwalny
_________________
C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 4 Marzec 2008, 09:28   

w210 nie ma przekladni tylko maglownice :p
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Marzec 2008, 09:41   

Geniek, Tylko czy luz masz na prostych kołach, czy skręconych?
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 4 Marzec 2008, 09:53   

Na zgaszonym silniku luz ma być!
Taki urok przekładni ze wspomaganiem.
Po włączeniu silnika, na prostych kołach, luz może wynosić do 1,5 cm licząc po obwodzie kierownicy.
Nie próbuj regulować luzu, jeśli Ci to wmówią niektórzy, bo tylko zrobisz krzywdę przekładni. :!:
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 4 Marzec 2008, 10:17   

Sprawdz tylko wszystkie polaczenia, mocowania. Nasze modele niestety nie maja regulacji luzow jag w MB 190E (W201).
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
rudy 6

Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 53
Skąd: krakow
Wysłany: 4 Marzec 2008, 10:22   

wymien tuleje ze sruba kup najlepiej zestaw naprawczy firmy lemforder prosta sprawa a pomaga i bardzo prosto sie to wymienia
 
 
Geniek 
Geniek

Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 86
Skąd: Tarnów
Wysłany: 4 Marzec 2008, 10:57   

Adaśko napisał/a:
Geniek, Tylko czy luz masz na prostych kołach, czy skręconych?

Luz jest ale tylko (głównie) na kołach skręconych przy włączonym silniku. Przy wyłączonym cały czas.

rudy 6 napisał/a:
wymien tuleje ze sruba kup najlepiej zestaw naprawczy firmy lemforder prosta sprawa a pomaga i bardzo prosto sie to wymienia

A jakie tuleje masz na myśli?

Niecały rok temu miałem wymieniane sworznie wahaczy, gumki stabilizatorów z przodu i ustawianą zbieżność i geometrię. Ale wtedy wsio chodziło tak jak trzeba. Dopiero od chwili gdy przestał działać tak jak należy amortyzator ukl. kierowniczego to pomimo jego wymiany nadal nie mam tego komfortu co poprzednio.
_________________
Geniek

------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 4 Marzec 2008, 10:59   

Geniek, chodzi mi o tuleje na przekładni kierowniczej a nie na zawieszeniu koła
_________________
C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:04   

pstrag21 napisał/a:
Geniek, chodzi mi o tuleje na przekładni kierowniczej a nie na zawieszeniu koła


Na przekładni kierowniczej nie ma żadnej tulei :!:
Wiesz sam o co ci chodzi?
Może o tuleję wspornika drążka?

[ Dodano: 4 Marzec 2008, 11:07 ]
Geniek napisał/a:

Luz jest ale tylko (głównie) na kołach skręconych przy włączonym silniku. Przy wyłączonym cały czas.

Na skręconych kołach nie chcesz mieć luzu? To chcesz jeździć tylko na wprost? :wink: Bo inaczej nie dałbyś rady skręcić kierownicą.....
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Geniek 
Geniek

Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 86
Skąd: Tarnów
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:10   

pstrag21 napisał/a:
Geniek, chodzi mi o tuleje na przekładni kierowniczej a nie na zawieszeniu koła

O.K. rozumiem. To co napisałem poprzednio to była taka moja dodatkowa dygresja odnośnie problemu. A możesz mi pokazać o jakie to części chodzi na schemacie. Niestety nie mogę chwilowo wejść na EPC żeby zamieścić tu schemat dla podglądu.
_________________
Geniek

------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:14   

http://www.detali.ru/cat/...&SGR=120&SGN=06

Sprawdz te wszystkie zamocowania i czy nie ma jakiekolwiek luzow.
Pisze jeszcze raz. Przekladnia nie ma regulacji.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:15   

sewan, jak to nie ma to Ty chyba nie wiesz co piszesz nr tuleji 01949 firma Febi

a nazywa to sie profesjonalnie Tuleja, ramię przekładni kierowniczej
_________________
C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
Ostatnio zmieniony przez pstrag 4 Marzec 2008, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:23   

pstrag21, nie chcę się z tobą wykłócać - sprawdź sobie w EPC, czy na przekładni kierowniczej lub jej ramieniu jest jakaś wymienna tuleja. Otóż NIE MA.
A numer Febi który podałeś dotyczy zestawu naprawczego wspornika drążka kierowniczego.
I taka jest "profesjonalna' nazwa tego elementu, jeśli już chcesz być taki "profesjonalny".
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:26   

sewan, heheh tak mi pokazało w katalogu Fota :) oki zwracam honor
_________________
C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,086 sekundy. Zapytań do SQL: 7