Luzy - kierownica |
Autor |
Wiadomość |
Geniek
Geniek
Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 86 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 08:14 Luzy - kierownica
|
|
|
Witam,
niedawno zauważylem u siebie, że dosyć mocno oddziaływała na kierownicę jazda po nierównościach, dziurach itp. Okazało się, że do wymiany jest amortyzator przekładni kierowniczej. Po wymianie jednak zauważyłem, że na zgaszonym motorze mam około 3cm (licząc wzdłuż obwodu) luzu na kierownicy. Po zapaleniu silnika luz znika choć czasami nawet wtedy go czuję. I tu pytanie - czy da się ten luz jakoś zlikwidować? Strasznie mnie to denerwuje i o ile pamiętam to nie miałem go wcześniej.
Dzięki za wszelakie porady. |
_________________ Geniek
------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666 |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 09:11
|
|
|
przekładnia kierownicza do wymiany jest to jedna z wad mercedesa W202 i W210 koszt orientacyjny to 400 zł mozna tez próbowac ja wyregulowac ale nie ma to sensu bo po jakims czasie to i tak wyjdzie w dodatku dwa razy wiekszy ;luz bedzie odczuwalny |
_________________ C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 09:28
|
|
|
w210 nie ma przekladni tylko maglownice :p |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 09:41
|
|
|
Geniek, Tylko czy luz masz na prostych kołach, czy skręconych? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 09:53
|
|
|
Na zgaszonym silniku luz ma być!
Taki urok przekładni ze wspomaganiem.
Po włączeniu silnika, na prostych kołach, luz może wynosić do 1,5 cm licząc po obwodzie kierownicy.
Nie próbuj regulować luzu, jeśli Ci to wmówią niektórzy, bo tylko zrobisz krzywdę przekładni. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 10:17
|
|
|
Sprawdz tylko wszystkie polaczenia, mocowania. Nasze modele niestety nie maja regulacji luzow jag w MB 190E (W201). |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
rudy 6
Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 53 Skąd: krakow
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 10:22
|
|
|
wymien tuleje ze sruba kup najlepiej zestaw naprawczy firmy lemforder prosta sprawa a pomaga i bardzo prosto sie to wymienia |
|
|
|
|
Geniek
Geniek
Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 86 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 10:57
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Geniek, Tylko czy luz masz na prostych kołach, czy skręconych? |
Luz jest ale tylko (głównie) na kołach skręconych przy włączonym silniku. Przy wyłączonym cały czas.
rudy 6 napisał/a: | wymien tuleje ze sruba kup najlepiej zestaw naprawczy firmy lemforder prosta sprawa a pomaga i bardzo prosto sie to wymienia |
A jakie tuleje masz na myśli?
Niecały rok temu miałem wymieniane sworznie wahaczy, gumki stabilizatorów z przodu i ustawianą zbieżność i geometrię. Ale wtedy wsio chodziło tak jak trzeba. Dopiero od chwili gdy przestał działać tak jak należy amortyzator ukl. kierowniczego to pomimo jego wymiany nadal nie mam tego komfortu co poprzednio. |
_________________ Geniek
------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666 |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 10:59
|
|
|
Geniek, chodzi mi o tuleje na przekładni kierowniczej a nie na zawieszeniu koła |
_________________ C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:04
|
|
|
pstrag21 napisał/a: | Geniek, chodzi mi o tuleje na przekładni kierowniczej a nie na zawieszeniu koła |
Na przekładni kierowniczej nie ma żadnej tulei
Wiesz sam o co ci chodzi?
Może o tuleję wspornika drążka?
[ Dodano: 4 Marzec 2008, 11:07 ]
Geniek napisał/a: |
Luz jest ale tylko (głównie) na kołach skręconych przy włączonym silniku. Przy wyłączonym cały czas.
|
Na skręconych kołach nie chcesz mieć luzu? To chcesz jeździć tylko na wprost? Bo inaczej nie dałbyś rady skręcić kierownicą..... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Geniek
Geniek
Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 86 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:10
|
|
|
pstrag21 napisał/a: | Geniek, chodzi mi o tuleje na przekładni kierowniczej a nie na zawieszeniu koła |
O.K. rozumiem. To co napisałem poprzednio to była taka moja dodatkowa dygresja odnośnie problemu. A możesz mi pokazać o jakie to części chodzi na schemacie. Niestety nie mogę chwilowo wejść na EPC żeby zamieścić tu schemat dla podglądu. |
_________________ Geniek
------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:14
|
|
|
http://www.detali.ru/cat/...&SGR=120&SGN=06
Sprawdz te wszystkie zamocowania i czy nie ma jakiekolwiek luzow.
Pisze jeszcze raz. Przekladnia nie ma regulacji. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:15
|
|
|
sewan, jak to nie ma to Ty chyba nie wiesz co piszesz nr tuleji 01949 firma Febi
a nazywa to sie profesjonalnie Tuleja, ramię przekładni kierowniczej |
_________________ C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
|
Ostatnio zmieniony przez pstrag 4 Marzec 2008, 11:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:23
|
|
|
pstrag21, nie chcę się z tobą wykłócać - sprawdź sobie w EPC, czy na przekładni kierowniczej lub jej ramieniu jest jakaś wymienna tuleja. Otóż NIE MA.
A numer Febi który podałeś dotyczy zestawu naprawczego wspornika drążka kierowniczego.
I taka jest "profesjonalna' nazwa tego elementu, jeśli już chcesz być taki "profesjonalny". |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 11:26
|
|
|
sewan, heheh tak mi pokazało w katalogu Fota oki zwracam honor |
_________________ C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
|
|
|
|
|
|