Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:16
Olej silnikowy - wymiana
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 28 Grudzień 2006, 13:25   Wymiana oleju

Witam. Mam dylemat :) a dokładnie nie wiem czy oplaca sie przy wymianie oleju podkrecac licznik pbrzebiegu . Przy ostatniej wymianie tego nie robilem. Ostatnio zauwazylem ze do konca zostalo 2600km. Czy trzeba ustawiac licznik od poczatku, czy moze dojsc sobie do 0 i jezdzic dalej. Slyszalem rowniez ze to moze grozic spadkiem mocy , czego naprawde nie chce ;/. Prosze o pomoc. Dzieki.

[ Dodano: 28 Grudzień 2006, 13:26 ]
A zapomnialem mam C220 CDI kombi 98r.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 28 Grudzień 2006, 14:47   

Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli, pisząc o "podkręcaniu licznika pbrzebiegu" Z tego, co piszesz wnioskuję, że nie bardzo się orientujesz w działaniu systemu Assyst. Ze względów ekonomicznych należy olej wymieniać przy liczniku Assyst jak najbardziej zbliżonym do zera - nie wiem dlaczego się do tego nie stosujesz. Możesz wymieniać olej wcześniej (a nawet później) bo to Twoje auto, i możesz z nim robić co chcesz. Jednak przy każdej wymianie oleju licznik przeglądowy powinien zostać WYKASOWANY. (a właściwie to nie jest tylko wymiana oleju, ale w nowszych pojazdach jest to potwierdzenie wykonania całego przeglądu "A" lub "B" - jeden lub dwa klucze na wyświetlaczu) Nie wiem, jaki jest cel wymieniać olej wcześniej, potem czekać, aż licznik dojdzie do zera, i jeździć dalej. Możesz to bliżej wyjaśnić?
O moc się nie obawiaj, nie będzie spadku.
 
 
Gość

Wysłany: 29 Grudzień 2006, 08:28   

Witam!
Chciałem włączyć się do rozmowy poniewż chyba mam podobny problem.
Otuż po zakupie swojej :mb: na pierwszy przegląd pojechałem do znajomego mechanika u którego serwisowałem wcześniej 190D - chciałem wszystko na spokojnie zobaczyć a w autoryzowanych serwisach nie zabardzo pozwalająwchodzić na wrsztat i zawsze się spieszą.
Niestety znajomy nie ma komputera żeby mógł wykasować wszystkie błędy i wyzerować asysta. Sam tego nie zrobiłem bo nie wiedziałem o istnieniu tego forum i nie wiedziałem że można zrobić to samemu ręcznie, a mechanik w wiże walki zapomniał to zrobić.
Teraz według saysta do przeglądu zostało 2400 km, a prawidłowo - faktycznie - spisałem licznik przy wymianie oleju i zapisałem przy jakim stanie mam wymienić go ponownie - mogę jeszcze przejechać około 9000 km.
Co najlepiej teraz zrobić?
Skasować teraz asysta i ponownie przy kolejnej wymianie oleju, czy jeżdzić do wymiany bez kasowanie tylko wtedy asyst będzie sporo na minusie?????
Pozdrawim!!
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 29 Grudzień 2006, 09:03   

Przecież Gerri wyraźnie wyżej napisał.... :idea:

Assyst to wyłącznie system informacyjny, więc jak nie korzysta się z autoryzowanych serwisów, gdzie przechowują historię choroby, kasowanie assysta i w ogóle korzystanie z niego nie ma najmniejszego sensu....
Wykasuj go więc przy okazji i tyle.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 29 Grudzień 2006, 18:41   

sewan napisał/a:
kasowanie assysta i w ogóle korzystanie z niego nie ma najmniejszego sensu....


Ma jak najbardziej sens, gdyż służy optymalizacji eksploatacji pojazdu.
ASSYST jest systemem AKTYWNYM - dopasowuje przebieg do wymiany oleju zależnie OD WARUNKÓW EKSPLOATACJI. Dzięki temu systemowi (między innymi) doprowadzono w pojazdach użytkowych interwały wymiany oleju do PONAD STU TYSIĘCY KILOMETRÓW.
W takich samych pojazdach, eksploatowanych na krótkich trasach, przebieg ten spada do kilkunastu tysięcy kilometrów. W przypadku pojazdów osobowych te różnice nie są tak wielkie, ale nie piszcie: NIE MA SENSU...

Tutaj:

http://www.mb.org.pl/foru...=true#Post55703

opisałem zasadę działania ASSYSTA
 
 
pawciomerc 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 133
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 30 Grudzień 2006, 11:08   

a gdzie jest ten assyst jag go sie odczytuje,
a jak wykasowac samemu błędy z kompa (raczej nie mam bo chodzi ok, i były kasowane na wiosne)
mam C.2.2 D 96r
_________________
C 2.2 na ropke ;)
NIE MA JAZDY BEZ GWIAZDY
 
 
 
Gość

Wysłany: 5 Styczeń 2007, 14:43   

Gerri, link ktory podales nie dziala, podaj na forum (oczywiscie jak mozesz) zasade dzialania Assysta. dzieki.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 5 Styczeń 2007, 19:46   

Dant napisał/a:
Gerri, link ktory podales nie dziala, podaj na forum (oczywiscie jak mozesz) zasade dzialania Assysta. dzieki.

Link działa jak najbardziej: po prostu na forum trzeba się ZALOGOWAĆ.

Ale masz:

Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość. Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika.

Zestawienie parametrów systemu ASSYST

CZYNNIKI OCENY (zależne od rzeczywistych warunków jazdy)
*moment obciążenia
*prędkość obrotowa
*poziom oleju
*temperatura oleju
*temperatura płynu chłodzącego
CZYNNIKI JAKOŚCIOWE (są ustawione fabrycznie na wartości podstawowe i można je
zmienić za pomocą komputera serwisowego, jeśli wymagają tego warunki
eksploatacji, oddziałują one na przebieg który "wskakuje" po skasowaniu
przeglądu)
*rodzaj silnika (benzynowy/wysokoprężny)
*kraj eksploatacji

dodatkowo brane są pod uwagę:
*przebieg
*czas

Po każdej wymianie oleju przebieg liczony "do następnej obsługi" wraca
automatycznie do wartości początkowej wskutek wyzerowania wymiany oleju. Jeżeli
jednak czujnik jakości oleju wykryje, że w czasie obsługi wlano mniej oleju niż
przewiduje instrukcja, wtedy ta wartość początkowa ulegnie odpowiedniemu
zmniejszeniu.
Przebieg pozostały do obsługi technicznej zależy od:
*przebiegu liczonego od nowa
*warunków jazdy
*dla silników z czujnikiem oleju od ewentualnych uzupełnień poziomu oleju.

ASSYST uwzględnia więc także warunki jazdy: przy korzystnej ocenie (np.
niewiele rozruchów na zimno, jazda przeważnie w zakresie średnich prędkości
obrotowych, niewiele jazd na krótkich odcinkach, rzadka jazda z przyczepą itp.)
i uzupełnianiu poziomu oleju kierowca otrzymuje premię, przedłużającą przebieg
pozostały do obsługi technicznej, a tym samym i okres międzyobsługowy. System
uwzględnia też fakt, czy pojazd rzeczywiście jedzie, czy silnik pracuje na
biegu jałowym. Przy najlepszej ocenie każdy przejechany kilometr zalicza się
jako tylko 0,6 km.. Przy niekorzystnej ocenie przejechanej trasy (np. częsta
jazda na krótkich odcinkach, liczne rozruchy na zimno) przebieg pozostały do
obsługi technicznej, a tym samym i okres międzyobsługowy jest krótszy niż przy
ocenie korzystnej (przy tych samych czynnikach jakościowych). Przy najmniej
korzystnej ocenie każdy przejechany kilometr zalicza się maksymalnie jako 3 km.
Jeśli ASSYST nie dysponuje wartościami pomiarowymi, np. w wyniku awarii
któregoś czujnika, przestawia się na zapamiętane wartości zastępcze.
Odpowiednia informacja zostaje zarejestrowana w pamięci usterek danego modułu.

I to by było na tyle
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
  Wysłany: 5 Marzec 2008, 11:47   Olej silnikowy - wymiana

Cześć,

Z racji tego, że jest to mój pierwszy post na forum - kłaniam się nisko i padam do nóżek wszystkim starym wyjadaczom. Podejrzewam, że temat "jaki olej?" jest przez niektórych omijany z daleka, niemniej podzielę się z Wami moimi wątpliwościami. Może mi wybaczycie ;)

Od kilku tygodni jest w moim posiadaniu przepiękna czarna 250-tka TD z '98 r. Na razie jedynie leję ropę do baku i jeżdżę ;) ale przymierzam się do wymiany wszelkich płynów eksploatacyjnych, filtrów i tym podobnych elementów. Na początek: olej w silniku.
Zgodnie z sugestiami znalezionymi na forum, mój wybór pierwotnie padł na olej półsyntetyczny 10W40 (zwłaszcza, że nie wiem, co obecnie siedzi w silniku). Przebieg mojego auta to 180 kkm (licznikowo, realnie? nie wiem). Skontaktowałem się z warszawskim serwisem MB (Mercedes Broler) w kwestii ustalenia kosztów wymiany. Oto jaką otrzymałem od nich odpowiedź:

Cytat:
Wymiana oleju w/w aucie jest bezpłatna w przypadku kiedy filtr i olej jest
zakupiony w naszej firmie
Dysponujemy olejami firmy shell a do dyspozycji mamy dwa oleje silnikowe

15w40 Shell Helix Super
5w40 Shell Helix Ultra

Przyznam szczerze, że nieźle zamieszali mi w głowie. Mineralny i syntetyk? A co z półsyntetykiem? Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że powinienem wlać 10W40. Sugerują to forumowicze, strony producentów olejów czy sklepy moto (Intercars). Spodziewałem się potwierdzenia ze strony serwisu MB, a tu taka niespodzianka. Nie omieszkałem podzielić się moimi wątpliwościami z serwisem, w wyniku czego:

Cytat:
Jezeli chodzi o oleje pólsyntetyczne to takich w swojej ofercie nie
posiadamy ze względu na bardzo małe zainteresowanie ze strony klientów.Co do
przebiegu auta to 180 tyś nie stanowi najmniejszego problemu zeby mozna było
zastosować w/w olej.


I tu mnie zastrzelili. Małe zainteresowanie półsyntetykiem? Przecież całe forum tylko na tym jeździ! ;)

Co robić? Lać 10W40 czy zaufać serwisowi? W końcu nie jest to pierwszy lepszy druciarz z osiedla, tylko Mercedes Broles :)
Dodam, że np. Valvoline do silników o przebiegu pow. 100kkm poleca coś takiego:
http://www.valvoline.pl/MaxLifer_index.html

I komu wierzyć? :)
Ostatnio zmieniony przez G. 25 Marzec 2008, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:12   Re: Olej silnikowy - wymiana

Gomezio napisał/a:


I komu wierzyć? :)


Instrukcji obsługi.
Nie jest istotne, czy olej syntetyczny czy mineralny, czy półsyntetyczny.
Lej olej o takiej specyfikacji, jaki zalecają w instrukcji.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:15   

Gomezio napisał/a:
I komu wierzyć? :)


Zawsze tym którzy działają bezinteresownie, a skoro całe forum jeździ na semi, to nad czym się zastanawiasz :?: Zadbaj tylko by oleum miało aprobatę MB i do przodu :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Oleandro 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 526
Skąd: Szczecin / Hull UK
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:19   

Jary,

jakie cale :)

ja leje pelen syntetyk TOTAL 5W40 z aprobata MB

pozdro
_________________
C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:22   

Oleandro napisał/a:
jakie cale


Nie pisałem o żadnych calach :lol: :wink:
A wyjątek nie stanowi reguły :roll:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
infosoft 
WDB2020871F986615


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 403
Skąd: Saska Kępa
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:37   Re: Olej silnikowy - wymiana

Gomezio napisał/a:
... Skontaktowałem się z warszawskim serwisem MB (Mercedes Broles) ...


tak na marginesie to chciałem Cię ostrzec przed serwisem Borel ZB z ul.Rzemieślników 5/7 - ludzie z bardzo na nich narzekali jako na strasznych partaczy i dyletantów
_________________
MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny.
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:38   

Gomezio, lej 10W40 najlepiej Mobile 1 Turbo Diesel
_________________
C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,302 sekundy. Zapytań do SQL: 10