Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
luzy zaworowe
Autor Wiadomość
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 4 Marzec 2008, 15:07   luzy zaworowe

Wiec tak :P

Co to jest luz zaworowy
Od czego sie robi
Przy jakim przebiegu ok.
Czy kasowanie luzu to czynnosc trudna, kosztowna ?
Jak sprawdzic te luzy
Jakie moga byc oznaki ze czas sie tym zajac ?

Z gory dziekuje za odp
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 4 Marzec 2008, 15:54   

m00n napisał/a:
1. Co to jest luz zaworowy
2. Od czego sie robi
3. Przy jakim przebiegu ok.
4. Czy kasowanie luzu to czynność trudna, kosztowna ?
5. jak sprawdzic te luzy
6. Jakie moga byc oznaki ze czas sie tym zajac ?


1. Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
2. Od zużycia elementów współpracujących a to w dużej mierze zależy od techniki jazdy,
3. Tego Ci nikt nie określi,
4. ok.45zł* x liczba zaworów + robocizna (*zależy po ile kupisz szklanki),
5. Pewnej metody nie ma,
6. Słychać klepiące zawory,
To tak najprościej i w telegraficznym skrócie :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 4 Marzec 2008, 16:42   

aha szybko i fachowo :) nic mi nie stuka pod maska wiec chyba ok pytam bo podobno kasowanie luzu na zaworach i ustawienie wartosci fabrycznej ma wplyw na odzyskanie mocy silnika no ale wyczytalem to na forum bmw i wolalem zapytac
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 4 Marzec 2008, 17:55   

W naszych :mb: luz zaworowy kasuje się hydraulicznie czyt: bezobsługowo
Musi nastąpić naprawde spore zużycie tych elementów żeby zaczęło klepać pod machą :D
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 4 Marzec 2008, 19:31   

Luzy sa wtedy jak sa zuzyte szklanki lub walki rozrzadu.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Jawelkiewicz 
Paweł_S.


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Marzec 2008, 07:58   

Jary napisał/a:
m00n napisał/a:
1. Co to jest luz zaworowy


1. Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
To tak najprościej i w telegraficznym skrócie :wink:


A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach.
_________________
C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Marzec 2008, 08:47   

Jawelkiewicz napisał/a:
Jary napisał/a:
m00n napisał/a:
1. Co to jest luz zaworowy


1. Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
To tak najprościej i w telegraficznym skrócie :wink:


A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach.


Ściśle: między trzonem zaworu a wałkiem rozrządu w najniższym punkcie krzywki. :idea:
W zależności od rozwiązań, może występować między szklanką popychacza i wałkiem rozrządu lub między trzonem zaworu i popychaczem.

Przy regulacji manualnej ustawia się ręcznie stały luz na zimnym silniku w celu zniwelowania naprężeń mogących powstać po rozgrzaniu i tym samym wydłużeniu trzonka zaworu. Dlatego w tym przypadku krytyczna jest właściwa regulacja luzu.
Przy regulacji hydraulicznej samoregulator kasuje luz automatycznie do zera po osiągnięciu przez silnik prawidłowego ciśnienia oleju.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:10   

Jawelkiewicz napisał/a:
...A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach.


Dobrze Ci się wydawało, z tym że przy tradycyjnej regulacji (śruba) możesz go zmierzyć w mm, przy samo regulatorach hydraulicznych trochę gorzej ze zmierzeniem :wink: a sekunda czy mm to tylko jednostki i w tym przypadku kompatybilne :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:16   

Jary napisał/a:
Jawelkiewicz napisał/a:
...A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach.


Dobrze Ci się wydawało, z tym że przy tradycyjnej regulacji (śruba) możesz go zmierzyć w mm, przy samo regulatorach hydraulicznych trochę gorzej ze zmierzeniem :wink: a sekunda czy mm to tylko jednostki i w tym przypadku kompatybilne :mb:


Jary, coś ściemniasz.... :wink:
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:17   

sewan napisał/a:
Jary, coś ściemniasz....


To mi rozjaśnij :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 5 Marzec 2008, 14:05   

Jary przedstaw zależność luzu w "mm" do luzu w sekundach?? :P Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 5 Marzec 2008, 15:33   

Marcin13736 napisał/a:
Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić


Ale to Ty miałeś mnie rozjaśnić :wink: To proste, każde ciało (w tym wypadku krzywka wałka rozrządu) musi na pokonanie pewnej drogi ( w tym wypadku 2mm) zużyć pewien czas (w sek/ułamkach sekundy), można ten luz w mm zamienić też na stopnie i będzie jeszcze ciekawiej, bo tu już dotykamy zapłonu (kąt wyprzedzenia i takie tam) po prostu by silnik pracował w miarę normalnie wszystko w nim musi następować w "swoim" czasie, zamykanie otwieranie zaworów, podawanie paliwa itd. można jeszcze więcej napisać ale nie chodzi tu o filozofię, mam nadzieję ze to wszystko jest oczywiste :mb:
Pozdrawiam
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Marzec 2008, 16:15   

Jary napisał/a:
To proste, każde ciało (w tym wypadku krzywka wałka rozrządu) musi na pokonanie pewnej drogi ( w tym wypadku 2mm) zużyć pewien czas (w sek/ułamkach sekundy),


Eee....
Dalej coś ściemniasz, gdyby tak było, to "luz" byłby zależny od obrotów silnika.
Dlatego podaje się go w mm, żeby jego miara była niezmienna od warunków i żeby to było oczywiste...
Nie ma sensu brnąć dalej w te sekundy.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 5 Marzec 2008, 19:16   

sewan napisał/a:
Nie ma sensu brnąć dalej w te sekundy.


Słusznie prawa fizyki nie my stanowiliśmy i my ich nie udoskonalimy, one po prostu takie są :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 6 Marzec 2008, 12:31   

sewan napisał/a:
W zależności od rozwiązań, może występować między szklanką popychacza i wałkiem rozrządu

Tak na ścisłość, jeśli występuje luz między szklanką zaworu (w domyśle hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych), a krzywką tzn, że szklanka do wymiany :mrgreen:

Poza tym widzę wielkie nieporozumienie i brak wyobraźni - Jary napisał:
Cytat:
Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
czyli chodziło o opóźnienie pełnego otwarcia zaworu w stosunku do ruchu wałka, które wynika właśnie z luzu zaworowego. Jedno z drugim logicznie powiązane. Opóźnienie wyraża się wielkością fizyczną jaką jest CZAS, a sekundy dorobił do tego już ktoś inny. :mrgreen: Ot i cała historyja... :lol:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 10