luzy zaworowe |
Autor |
Wiadomość |
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 15:07 luzy zaworowe
|
|
|
Wiec tak
Co to jest luz zaworowy
Od czego sie robi
Przy jakim przebiegu ok.
Czy kasowanie luzu to czynnosc trudna, kosztowna ?
Jak sprawdzic te luzy
Jakie moga byc oznaki ze czas sie tym zajac ?
Z gory dziekuje za odp |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 15:54
|
|
|
m00n napisał/a: | 1. Co to jest luz zaworowy
2. Od czego sie robi
3. Przy jakim przebiegu ok.
4. Czy kasowanie luzu to czynność trudna, kosztowna ?
5. jak sprawdzic te luzy
6. Jakie moga byc oznaki ze czas sie tym zajac ? |
1. Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
2. Od zużycia elementów współpracujących a to w dużej mierze zależy od techniki jazdy,
3. Tego Ci nikt nie określi,
4. ok.45zł* x liczba zaworów + robocizna (*zależy po ile kupisz szklanki),
5. Pewnej metody nie ma,
6. Słychać klepiące zawory,
To tak najprościej i w telegraficznym skrócie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 16:42
|
|
|
aha szybko i fachowo nic mi nie stuka pod maska wiec chyba ok pytam bo podobno kasowanie luzu na zaworach i ustawienie wartosci fabrycznej ma wplyw na odzyskanie mocy silnika no ale wyczytalem to na forum bmw i wolalem zapytac |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 17:55
|
|
|
W naszych luz zaworowy kasuje się hydraulicznie czyt: bezobsługowo
Musi nastąpić naprawde spore zużycie tych elementów żeby zaczęło klepać pod machą |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 4 Marzec 2008, 19:31
|
|
|
Luzy sa wtedy jak sa zuzyte szklanki lub walki rozrzadu. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Jawelkiewicz
Paweł_S.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 217 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Marzec 2008, 07:58
|
|
|
Jary napisał/a: | m00n napisał/a: | 1. Co to jest luz zaworowy
|
1. Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
To tak najprościej i w telegraficznym skrócie |
A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach. |
_________________ C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Marzec 2008, 08:47
|
|
|
Jawelkiewicz napisał/a: | Jary napisał/a: | m00n napisał/a: | 1. Co to jest luz zaworowy
|
1. Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu,
To tak najprościej i w telegraficznym skrócie |
A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach. |
Ściśle: między trzonem zaworu a wałkiem rozrządu w najniższym punkcie krzywki.
W zależności od rozwiązań, może występować między szklanką popychacza i wałkiem rozrządu lub między trzonem zaworu i popychaczem.
Przy regulacji manualnej ustawia się ręcznie stały luz na zimnym silniku w celu zniwelowania naprężeń mogących powstać po rozgrzaniu i tym samym wydłużeniu trzonka zaworu. Dlatego w tym przypadku krytyczna jest właściwa regulacja luzu.
Przy regulacji hydraulicznej samoregulator kasuje luz automatycznie do zera po osiągnięciu przez silnik prawidłowego ciśnienia oleju. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:10
|
|
|
Jawelkiewicz napisał/a: | ...A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach. |
Dobrze Ci się wydawało, z tym że przy tradycyjnej regulacji (śruba) możesz go zmierzyć w mm, przy samo regulatorach hydraulicznych trochę gorzej ze zmierzeniem a sekunda czy mm to tylko jednostki i w tym przypadku kompatybilne |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:16
|
|
|
Jary napisał/a: | Jawelkiewicz napisał/a: | ...A mnie się zawsze wydawało, że luz zaworowy to jest wielkość szczeliny między trzonem zaworu i popychaczem i jest mierzony w mm a nie w sekundach. |
Dobrze Ci się wydawało, z tym że przy tradycyjnej regulacji (śruba) możesz go zmierzyć w mm, przy samo regulatorach hydraulicznych trochę gorzej ze zmierzeniem a sekunda czy mm to tylko jednostki i w tym przypadku kompatybilne |
Jary, coś ściemniasz.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 5 Marzec 2008, 12:17
|
|
|
sewan napisał/a: | Jary, coś ściemniasz.... |
To mi rozjaśnij |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 5 Marzec 2008, 14:05
|
|
|
Jary przedstaw zależność luzu w "mm" do luzu w sekundach?? Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 5 Marzec 2008, 15:33
|
|
|
Marcin13736 napisał/a: | Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić |
Ale to Ty miałeś mnie rozjaśnić To proste, każde ciało (w tym wypadku krzywka wałka rozrządu) musi na pokonanie pewnej drogi ( w tym wypadku 2mm) zużyć pewien czas (w sek/ułamkach sekundy), można ten luz w mm zamienić też na stopnie i będzie jeszcze ciekawiej, bo tu już dotykamy zapłonu (kąt wyprzedzenia i takie tam) po prostu by silnik pracował w miarę normalnie wszystko w nim musi następować w "swoim" czasie, zamykanie otwieranie zaworów, podawanie paliwa itd. można jeszcze więcej napisać ale nie chodzi tu o filozofię, mam nadzieję ze to wszystko jest oczywiste
Pozdrawiam |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Marzec 2008, 16:15
|
|
|
Jary napisał/a: | To proste, każde ciało (w tym wypadku krzywka wałka rozrządu) musi na pokonanie pewnej drogi ( w tym wypadku 2mm) zużyć pewien czas (w sek/ułamkach sekundy), |
Eee....
Dalej coś ściemniasz, gdyby tak było, to "luz" byłby zależny od obrotów silnika.
Dlatego podaje się go w mm, żeby jego miara była niezmienna od warunków i żeby to było oczywiste...
Nie ma sensu brnąć dalej w te sekundy. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 5 Marzec 2008, 19:16
|
|
|
sewan napisał/a: | Nie ma sensu brnąć dalej w te sekundy. |
Słusznie prawa fizyki nie my stanowiliśmy i my ich nie udoskonalimy, one po prostu takie są |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 6 Marzec 2008, 12:31
|
|
|
sewan napisał/a: | W zależności od rozwiązań, może występować między szklanką popychacza i wałkiem rozrządu |
Tak na ścisłość, jeśli występuje luz między szklanką zaworu (w domyśle hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych), a krzywką tzn, że szklanka do wymiany
Poza tym widzę wielkie nieporozumienie i brak wyobraźni - Jary napisał: Cytat: | Czas jaki upływa od momentu napędu wałka do pełnego otwarcia zaworu, | czyli chodziło o opóźnienie pełnego otwarcia zaworu w stosunku do ruchu wałka, które wynika właśnie z luzu zaworowego. Jedno z drugim logicznie powiązane. Opóźnienie wyraża się wielkością fizyczną jaką jest CZAS, a sekundy dorobił do tego już ktoś inny. Ot i cała historyja... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|