Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
13 Styczeń 2012, 01:11
Halogeny w zderzaku
Autor Wiadomość
tomek28031991 
Chrzanek

Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Wa-wa Bemowo
Wysłany: 27 Październik 2013, 23:35   

Nie jestem elektrykiem i nazywam to złymi zwrotami;P Dla mnie oporność a rezystancja to to samo. Mówiąc rdzeń miałem na myśli miedź w tych kablach, która ma swoją oporność. W zależności im więcej natężenia przepływa przez instalację tym więcej ciepła jest wytwarzane właśnie ze względu na oporność przewodu (nie rezystancje rdzenia xD ), która jest dosyć duża ze względu na niewielki przekrój kabelków:) Wydaje mi się że to właśnie ciepło jest problemem, który może niszczyć instalację;)
_________________
C250TD 95r sedan elegance WDB2021281F331694
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 27 Październik 2013, 23:47   

no mniej więcej :) można wszystko policzyć z mocy i przekroju :)
powiem tak osobiście bym nie podał 4 lamp na jednym kablu :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Frezu71 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Październik 2013, 00:07   

To może ja się wtrącę zanim dojdzie do nieporozumień...

Prawo Ohma:
U = I * R, (napięcie = prąd * rezystancja zwana czasem opornością)

Wzór na moc:
P = U * I czyli P = U*U / R czyli P = I*I * R

Moc na rezystorze jest wprost proporcjonalna do wydzielanego ciepła.
Naszym rezystorem może tu być sam kabel, sama żarówka, lub ich suma.
Jeśli rozważamy w dwóch przypadkach kabla ten sam materiał rdzenia (np. miedź), to mniejszy przekrój = większa rezystancja.

'Silnik' (alternator/akumulator) jest stałym źródłem[1] napięcia (powiedzmy że stałego), czyli jego wartość nie zmienia się w zależności od obciążenia, a zmienia się prąd (patrz powyżej Prawo Ohma gdy U = constant (stałe) ).

Przypadek #1 (jedna żarówka, dwa różne przewody)
Rezystancja żarówki też jest stała, więc rozpatrujemy dwie różne rezystancje wypadkowe z uwagi na dwa przypadki rezystancji rdzenia, czyli rezystancji wiązki przewodzącej prąd.
W związku z tym, przy mniejszym przekroju kabla, czyli większej rezystancji, wydzieli się ogólnie mniej mocy (w porównaniu do większego przekroju czyli mniejszej rezystancji). Żarówka będzie świeciła słabiej (może niezauważalnie).

Przypadek #2 (dwie żarówki równolegle, jeden przewód)
Rezystancja przewodu jest stała (tylko przewód), natomiast zmieniamy rezystancję wypadkową (zmniejszamy rezystancję) poprzez podłączenie równolegle drugiej żarówki (w zderzaku).
Zwiększamy tym samym prąd, a co za tym idzie moc wydzielaną na przewodzie.
Gdybyśmy podłączyli żarówki szeregowo, to byłoby na nich ok 6-7V zamiast 12-14, i prąd byłby znacznie mniejszy (żarówki świeciłby leciutko).

Problem w obu przypadkach polega na tym, żeby nie przekroczyć prądu maksymalnego przewodu.

Rezystancja izolacji jest zupełnie innym zagadnieniem i nie musi tu być rozpatrywana ponieważ jej wartość (przy nieuszkodzonej izolacji) to Giga Ohmy (dużo).

[1]'Stałe źródło' - zakładamy, że silnik jest źródłem napięcia o nieskończonej wydajności ponieważ nie znamy jego rezystancji wewnętrznej więc nie mamy jak założyć spadku napięcia źródła.
_________________
C220 CDI '98 Esprit 125KM 300Nm Automat Sedan
WDB2021331A665795
Ostatnio zmieniony przez Frezu71 28 Październik 2013, 12:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 28 Październik 2013, 09:58   

chodziło mi o tłumaczenie tego bardzie proste, większość i tak nie zrozumie co napisałeś :D
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
tomek28031991 
Chrzanek

Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Wa-wa Bemowo
Wysłany: 28 Październik 2013, 10:01   

Frezu71, dokładnie o to mi chodziło, tylko Ty używasz mądrzejszych słów, a ja to tak łopatologicznie :D żarówki oczywiście podpięte równolegle.
_________________
C250TD 95r sedan elegance WDB2021281F331694
 
 
 
raff 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 191
Skąd: ok.Krakowa
Wysłany: 28 Październik 2013, 21:17   

A mnie osobiście rypka jak to podłączyć, od tego są samochodowi elektrycy żeby to działało, skupmy sie może jakie halogeny tam dopasować, z jakiego auta i jak zamontować :roll:
_________________
VIN - WDB2020821F817792
 
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 13 Czerwiec 2017, 13:49   

Odkopuje, znalazlem od Mustanga cleary na aliexpress :mrgreen:

https://pl.aliexpress.com/item/Case-for-Ford-Mustang-1999-2004-fog-light-halogen-fog-lamp-899-12V-37-5W-shipping/32797497521.html?spm=2114.010208.3.287.U0uwqZ&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10065_10151_10068_5030015_10171_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10136_10137_519_10111_10060_10112_10113_10155_10062_10114_437_10154_10056_10055_10054_10182_10059_303_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10096_10123_10189_10052_10053_10142_10107_142_10050_10051,searchweb201603_2,ppcSwitch_5&btsid=5e61b0d2-9318-458f-8965-f5e58d357d24&algo_expid=4171343d-9b07-4276-8475-29405349cd7f-40&algo_pvid=4171343d-9b07-4276-8475-29405349cd7f



Zgadzaloby sie ? :)
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
wpr1987 
wpr1987

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 23
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15 Luty 2018, 17:29   

Panowie :D :

1.żeby pominąć elektryka i samemu to ogarnąć to gdzie się podłączyć konkretnie żeby świeciło razem z tymi przeciwmgielnymi co są w głównym reflektorze ?Może być np plus do bezpiecznika od przeciwmgielnych ? czy nie kombinować w tą stronę i inaczej to podłączyć ?
U mnie celina polift zderzak zaś przed lift światła są takie :
http://allegro.pl/halogen...7185212839.html

2.Problem jest jeszcze z tym że to słabo się trzyma jak się wsadzi w te otwory w zderzaku, w otworze na halogen mam tylko u góry dwa zatrzaski na dole nie ma nic... jak by to najlepiej przymocować żeby nie odpadło podczas jazdy ?

Dobija mnie fakt że są halogeny ale niezbyt umiem sobie poradzić z tymi dwoma kwestiami :D :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,189 sekundy. Zapytań do SQL: 11