Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
W210, 320CDI-nowy nabytek i kilka problemów
Autor Wiadomość
Oko320CDI 

Dołączyła: 30 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: kuj-pom
  Wysłany: 30 Marzec 2008, 23:44   W210, 320CDI-nowy nabytek i kilka problemów

Witam. Od tygodnia jestem właścicielką mesia W210 320CDI 99' kombi avantgarde. ogólnie jestem bardzo zadowolona, auto jest super wygodne, świetnie sie prowadzii ma niezłego kopa :) ale do czasu- tu właśnie jest problem. kiedy jade sobie jednostajnie ok 80-100km/h i chce przyspieszyc, auto wogóle nie reaguje :evil: ostatnio np. wyprzedzałam ciężarówkę to się przeraziłam bo od 80 do 100km rozpędzał sie 30 sec. :shock: ja mu pedał w podłoge a on zero reakcji. nic, nawet obroty pozostały bez zmian.na kompie tez nic nie wyswietla. ale po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka wszystko wraca do normy, jakby się resetuje. dobrze jest dopóki znowu nie lece sobie przez dluzszy czas bez zmian prędkości. o co mu może chodzic???
Mało tego zachciało mi sie nowych kół. standardowe 16' zamieniłam na piękne 18' z oponkami przód 245/30 i tył 285/35. i tu się zaczęły poważniejsze problemy. jade sobie od wulkanizatora a tu nagle padł prędkościomierz (wskazuje 0), komp zapikał 3 razy i mruga ABS, BAS, ESP. silnik chyba wszedł w tryb awaryjny i nie chce przełączać wogóle biegów (tip tronic wogóle nie reaguje, cały czas pozycja D), auto zbiera sie z miejsca jak MB W123 :twisted: i silnik wyje jakby chcial wyskoczyc bo nie chce włączyc następnego biegu. oczywiście wszystko mija jak go zgasze i wyjmę kluczyk. wtedy jest 0 błędówi wszystko ok. problem powraca po przejechaniu ok 200 metrów. ma ktoś pomysł co tu jest grane??? słyszałam o czujniku prędkości obrotowej, ale przy zmianie kół nic nie bylo tykane przy czujkach.
wybaczcie moje gadulstwo, ale chce zeby wszystko było jasno opisane.
prosze o jakies rady, co odbilo mojej gablocie
pozdro
 
 
Jarek_W 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 47
Skąd: Sz-cin
Wysłany: 31 Marzec 2008, 08:57   Re: W210, 320CDI-nowy nabytek i kilka problemów

Oko320CDI napisał/a:
kiedy jade sobie jednostajnie ok 80-100km/h i chce przyspieszyc, auto wogóle nie reaguje :evil: ostatnio np. wyprzedzałam ciężarówkę to się przeraziłam bo od 80 do 100km rozpędzał sie 30 sec. :shock: ja mu pedał w podłoge a on zero reakcji.

Witamy również
Silnik przechodzi w tryb awaryjny - obroty pewnie nie przekraczają 3 tys. Częstą przyczyną jest nie prawidłowo sterowana turbina.

Oko320CDI napisał/a:
Mało tego zachciało mi sie nowych kół. standardowe 16' zamieniłam na piękne 18' z oponkami przód 245/30 i tył 285/35. i tu się zaczęły poważniejsze problemy. jade sobie od wulkanizatora a tu nagle padł prędkościomierz (wskazuje 0), komp zapikał 3 razy i mruga ABS, BAS, ESP. silnik chyba wszedł w tryb awaryjny i nie chce przełączać wogóle biegów (tip tronic wogóle nie reaguje, cały czas pozycja D)

Zmany kół bym nie łączył z tą usterką. Jeżeli nie ma odczytu prędkości to nic dziwnego, że systemy kontroli trakcji nie będą działać i tak samo skrzynia nie może prawidłowo przełączać. To skrzynka z kolei wchodzi w tryb awaryjny - zapina 2 bieg coby można dojechać do domu lub warsztatu.
W pierwszej kolejności trzeba zrobić odczyt prędkości. Więc szczytać błędy ze sterowników, a później jak nawet zamulony zacznie jeździć szukać dalej - sterowanie turbiną, podciśnienia. To jest CDI więc może ciśnienie paliwa na listwie, wtryski.

Nic się nie martw - jako że to nowy nabytek to trzeba ją trochę popieścić żeby cieszyć się jazdą
Pzdr.
_________________
W210 E300 T DT - Italanka
 
 
krzemo 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 97
Skąd: Wies Warszawa
Wysłany: 31 Marzec 2008, 11:06   

Witam,
Podobny problem miałem z układem hamulcowym ale to jeszcze za czasów jazdy na 17 calowych felagach - po zmianie na 16 cali - nic teakiego sie nie dzieje.... zatem moze to jednak wielkość felg. Różnica tylko taka ze predkosciomierz pokazywal prędkość a po wyłączeniu i ponowym odpaleniu silnika wszytsko wracało do normy. Sprawa z brakiem mocy może byc winą turbiny - czesto układ jest nieszczelny i przy wiekszym cisnieniu ubytek powietrza jest zdyt duzy co powoduje ze komputer wprowadza auto w tryb awaryjny.
Pozdrawiam,
Krzemo
p.s.
Jak Ci sie jezdzi na tym zawieszeniu z tak duzymi felgami?
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Marzec 2008, 15:27   

Imho duża róznica w średnicy kół powoduje te błędy komputera...

Te oko to pewnie nieźle nafaszerowany elektroniką, a może ma tak inteligentne czujniki, że widzi, że coś jest nie tak z prędkością obr. kół? ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 31 Marzec 2008, 16:13   

Oko320CDI, silnik przełączył sie w tryb awaryjny. Tak jak kolega pisał wcześniej, i jest to przyczyna sterowania turbiny. moze byc cos z taką klapką w turbinie która sie nie otwiera tak jak powinna. I tu właśnie w tym kierunku bym poszedł. Sterowanie Turbiną do samej Turbiny.

A jeśli chodzi o prędkościomierz 16" cali na 18" większa średnica a co z tym idzie czujniki zauważają już taką zmianę.

Pozdrawiam
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Marzec 2008, 20:40   

MikiPOZ, wszystko super, ale chodzi o średnice koła a nie felgi, a jeśli koleżanka ma jak mówi "przód 245/30 i tył 285/35" no to to jest spora różnica :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 31 Marzec 2008, 20:47   

Mi się wydaje że problem może być właśnie w rozmiarze opon. Różne średnice kół z przodu i tyłu i komputer wariuje bo koła kręcą się z różnymi prędkościami. Stąd błędy w ABS, BAS i ESP.
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 31 Marzec 2008, 20:53   

Camel-, sory człowiek co innego myśli co innego pisze 285/18 to jest masakra . Jeśli koleżanka posiada zdjęcia b. chętnie chciałbym oglądnąć jak sie prezentuje oczko na tych butach.
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 08:44   

oliva napisał/a:
Mi się wydaje że problem może być właśnie w rozmiarze opon. Różne średnice kół z przodu i tyłu i komputer wariuje bo koła kręcą się z różnymi prędkościami. Stąd błędy w ABS, BAS i ESP.


Oczywiście, że tak. I jest to najprawdopodobniej jedyna przyczyna włączania trybu awaryjnego. Zmienić koła na takie, jak zaleca producent i wszystkie dolegliwości miną.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 1 Kwiecień 2008, 11:13   

sewan napisał/a:
oliva napisał/a:
Mi się wydaje że problem może być właśnie w rozmiarze opon. Różne średnice kół z przodu i tyłu i komputer wariuje bo koła kręcą się z różnymi prędkościami. Stąd błędy w ABS, BAS i ESP.


Oczywiście, że tak. I jest to najprawdopodobniej jedyna przyczyna włączania trybu awaryjnego. Zmienić koła na takie, jak zaleca producent i wszystkie dolegliwości miną.


A przynajmniej o jednakowym obwodzie/średnicy....
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Oko320CDI 

Dołączyła: 30 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2 Kwiecień 2008, 01:03   

Witam kolegów.
*Dzięki za odpowiedzi, faktycznie to wszystko wina tych kół.(mechanik powiedział ze jak odłącze przyciskiem system ESP i wszystko wróci do normy to na 100% wina kół, i tak jest) Jutro zmieniam na normalne laczki, bo po pierwsze koła mi się kręcą z różną prędkością :lol: a poza tym to szkoda mi zawieszenia! Tył założe taki jak przód i będzie dobrze.
*krzemo powiem szczerze że nie było by AŻ tak źle, gdyby nie straszny szum w samochodzie. Czuje się jak w odrzutowcu :roll: , poza tym bardzo czuła jest teraz kierownica, najmniejszą nierówność od razu wyczuwasz. Ale tak to fajnie by się jeździło, super się trzyma drogi (i dziur też :? )
*MikiPOZ jutro jadę na komputer i zobaczymy co jest grane z tą utratą mocy, to się odezwe jeszcze. A co do zdjęć to jak mi sie uda to zamieszcze, ale musze najpierw zrobic :)
Pozdro

[ Dodano: 8 Kwiecień 2008, 19:56 ]
No i mam nowe oponki i wszystko jest już ok :)
Moc też mi już wróciła, bo przepływka była na wykończeniu. Wymieniłam na nową i jest rakieta 8)
A to obiecane zdjęcia
NA STARYCH LACZKACH

A TU NA NOWYCH, 245

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,144 sekundy. Zapytań do SQL: 9