Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:22
Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
Autor Wiadomość
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 18:47   

MateM, zobaczę jak będzie jutro, spróbuje ściskać węże czy nie idą do zbiorniczka bańki powietrza.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 19:15   

No widzę, kolejny problem. Jak Asziatko wmówi sobie, że moze układ jest zapowietrzony to za chwilę będzie jeszcze uszczelkę pod głowicą wymieniał. Dla pewności można po 10km jazdy odkręcić korek zbiorniczka i i posłuchać ile powietrza ucieknie. Będzie pewnie jakieś psiknięcie i tyle.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 19:25   

asziatko napisał/a:
nie idą do zbiorniczka bańki powietrza.


A POCO :shock:
Układ Mercedesa sam się odpowietrza
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 20:23   

asziatko napisał/a:
Jazda z tekturą po wymianie też nie dała nic, wskazówka dygnie tylko do pierwszej kreski.

Czyli czujnik temperatury, albo wskaźnik do wymiany. Nie możliwe to jest żeby benzyna po 24 kilometrach temperatury nie osiągnęła przy sprawnym termostacie, nawet gdyby milion wentylatorów na nią było skierowanych.
Zrozumiałbym, gdybyś w mróz jechał na gazie i miał ogrzewanie na full włączone, wtedy pomimo sprawnego termostatu niektóre konstrukcje nie potrafią się dogrzać, chociaż z tego forum wynika, że Mercedes nie ma takich problemów.
Uczucie ciepła w środku może zależeć od tego co Ci termometr silnika pokazuje, a może gdzieś masz jakiś przewiew o którym nie wiesz i przez to rzekomo jest chłodniej niż wcześniej.
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 21:33   

Czytajcie te 9 stron i uczcie się: czasem warto jednak pojechać do mechanika, taniej wyjdzie i przede wszystkim szybciej :P . Diagnoza przez forum jest zajebista, ale możliwości jasnowidzenia z klawiatury jednak ograniczone :mrgreen:
Moja szklana kula widzi coraz wyraźniej, że czujnik szlak trafił :mrgreen:
Ale nie można wykluczyć kartonu, wisco, dziury w bloku lub też wycieku płynu na piątym cylindrze :mrgreen: :) :wink:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 21:49   

Pioterek, no wiesz co :P Takie diagnozy :P
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 23:03   

Z tego co kojarzę rok temu zimową porą żeby nie dogrzał się MB u mnie. Poza tym to dość szybko się nagrzewał z tego co pamiętam po przejechaniu 2 - 3 km już miałem prawie 80*C.

To się stało nagle Koledzy tak jak pisałem wcześniej, ni stąd ni zowąd wskazówka nie pokazywała 80*C, wróciłem z Sylwestra, miała ten niuans jeszcze że dygła do pierwszej kreski po zgaszeniu MB i przekręceniu zapłony po 10 sekundach była już niżej co nie ma technicznej opcji żeby tak szybko się wyziębił silnik.

Po wymianie i wymianach termostatu tyle tylko że wskazówka trzyma swój pułap jak wyłączę MB i włączę zapłon po 10 sek. czy 1 minucie wskazówka pokazuje jak było przed wyłączeniem.

Brałem taką ewentualność także właśnie tego czujnika co pisze o nim Niedzwiad, tego jedno pinowego co jest co pokazuje temperaturę na zegarze.

Być może on tylko się popsuł, a szukane było termostat to tam to. Ale wiadomo do czegoś trzeba zacząć.

Przy okazji zapytam kupując taki czujnik jaki kupić jaki polecacie?.

Ja póki co Wiecie chwytam się czujnika i tego wiska, termostat można wykluczyć jak został kolejny założony i tak samo jest.

Niedzwiad,

Cytat:
Uczucie ciepła w środku może zależeć od tego co Ci termometr silnika pokazuje, a może gdzieś masz jakiś przewiew o którym nie wiesz i przez to rzekomo jest chłodniej niż wcześniej.


Całkiem możliwe że tak jest jak wskazówka pokazuje raptem 60*C - 65*C to ciepłe powietrze jest takie jakie jest nie jest jak dawniej kotłownia dosłownie była.

Pioterek, Niedzwiad,

Cytat:
Nie możliwe to jest żeby benzyna po 24 kilometrach temperatury nie osiągnęła przy sprawnym termostacie, nawet gdyby milion wentylatorów na nią było skierowanych.


nie krytykuje tu nikogo, może ktoś z Was także jest mechanikiem ale uwierz mi u kogo bym nie był w swojej okolicy, ba mieście to każdy chwyta się tego wiska żebym zrozumiał że jak mi dmucha taki pęd powietrza ze śmigła plus jazda i zabieram powietrze do środka to wszystko chłodzi, śmigło wieje na termostat, na węże i dla tego tak jest że nie dogrzeje silnika. To są słowa, stwierdzenia mechaników.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 01:48   

Pioterek, dawno Cie nie było, ale wróciłeś i do tego w formie z uszczypliwymi komentarzami :mrgreen:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 10:40   

asziatko napisał/a:
żebym zrozumiał że jak mi dmucha taki pęd powietrza ze śmigła plus jazda i zabieram powietrze do środka to wszystko chłodzi, śmigło wieje na termostat, na węże i dla tego tak jest że nie dogrzeje silnika

To zrozum wreszcie, że jakbyś miał sprawny termostat, który miałby chłodzenie, to jeszcze szybciej by Ci się silnik nagrzewał, bo temperaturę cieczy miałbyś 87, czyli pełne otwarcie termostatu, ale wg Twoich mechaników i Ciebie termostat jest chłodzony wentylatorem, więc załóżmy, że temperatura cieczy, które do niego dochodzi jest mniejsza o 5 stopni (kurwa co ja za brednię piszę), więc tak naprawdę temperatura cieczy w bloku silnika musiałaby mieć z 92 stopnie, żeby termostat otworzył się całkowicie.
Wymontuj i zagotuj termostat i jak zacznie się otwierać przy 60 stopniach to wszystko będzie jasne, że jest do dupy, a wskazania zegara są prawidłowe, bo przy tak niskiej temperaturze otwarcia i pracującym wentylatorze to Ty na pewno temperatury nie uzyskasz.
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 13:18   

Asziatko
Tak dla jasności : temperatury nie masz na wskażniku i w kabinie ? Zmiana czujnika podniesie Ci ewentualnie temperaturę na wskazniku , ale w kabinie już nie . :D Tak myślę .
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 15:10   

lech149 napisał/a:
Zmiana czujnika podniesie Ci ewentualnie temperaturę na wskazniku , ale w kabinie już nie

Ja zakładam, że brak temperatury w kabinie to takie placebo z patrzenia na termometr, który nie wskazuje 80 stopni tylko około 60, lub awaria systemu wentylacji, a temperatura silnika jest jednak w porządku.
4 nowe niesprawne termostaty?
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 26 Styczeń 2017, 19:19   

Koledzy sprawa u mnie wygląda tak.

Nabyłem nowe wisko (nie regenerowane, nie ze szrotu) tylko nowe oczywiście zamiennik


Kliknij By Powiększyć

Owszem działa/funkcjonuje inaczej jak tam to co było fakt faktem prawie na rozwaleniu.

Ale do czego zmierzam. Kupienie wiska to nie było taki problem ale zmienić go już okazało się nie co problemem. Hm... głównie chodzi o koszt. Za odkręcenie kluczem 36 brać 100 zł :shock: ?. Nie nie, poczytałem co jak zrobić i łatwiej jest to wymienić jak jeszcze termostat.

Odkręcić, wyciągnąć, odkręcić (4 śruby) od śmigła, zakręcić. Pracy raptem z 30 minut.

Ale co... . Mimo wymiany wiska, ostatniego termostatu poprawy nie ma. Dalej jest jak była wskazówka, nie dobije do 80*C, no może jest nie co cieplej w kabinie i to wszystko.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Styczeń 2017, 20:22   

asziatko, Okej sprawdź jeszcze pomkie cyrkulacji ona nadaje obieg do kabiny a przed pompka jest jeszcze zaworki poprawej stronie.
Wisko słabiej kręci :?:
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 26 Styczeń 2017, 21:23   

asziatko, a ile by Cię kosztowało zagotowanie termostatu, który masz aktualnie założony? Jak go zagotujesz i zacznie się otwierać przy 60 stopniach, to będziesz miał diagnozę.
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 29 Styczeń 2017, 13:40   

wiskontii, a gdzie szukać dokładnie pompki o której wspominasz?.

Wisko kręci się słabiej, dużo słabiej, nie ma takiego rozmachu jak tam to, tu nie ma porównania, to nowe wisko nie obróci w ręku, albo z trudem obruci, a tam to to w palcach idzie obracać.

Niedzwiad, nic nie kosztuje, ale już z tego wszystkiego nie wziąłem i nie odkręciłem termostatu żeby zagotować go.

Koledzy, co się okazało... . To że powodem tego wszystkiego, całego zamieszania był i jest termostat.

Te wszystkie termostaty co kupiłem były owszem do W202 ale do wersji bez klimy, a to ma podobno znaczenie.

Dopiero wczoraj do tego dotarłem że szczegół ale bardzo znaczący.

Wisko że zostało przy okazji wymienione to o tyle lepiej ale wszystko tu zależy od termostatu. Ma być do wersji z klimą dla numeru A111 203 0875.

Ot to cała zagdaka jak okaże się że był to nie odpowiedni termostat.

I teraz tu prośba do Was, jaki odpowiedni już termostat zakupić żeby był raz a dobry dedykowany pod mojego MB?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,184 sekundy. Zapytań do SQL: 11