Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:04
Opony letnie
Autor Wiadomość
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 14 Kwiecień 2008, 23:56   

Haha może być ciekawie, ja bym kupił jakiegoś "Filtrona" oryginał będzie kosztował 5 razy tyle co ten a nie będzie wcale lepszy :D
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 00:06   

!Łukasz! napisał/a:
Haha może być ciekawie, ja bym kupił jakiegoś "Filtrona"


Chciałbym filtr "węglowy", o węglowych Filtronach naczytałem się tyle, że.. szkoda kasy :-)

Cytat:
oryginał będzie kosztował 5 razy tyle co ten a nie będzie wcale lepszy :D


Hmm.. kolega sewan twierdzi co innego:
http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=39
Dlatego też wykonam kontrolny tel. do ASO :-)

I jeszcze raz przepraszam niezainteresowanych za OT, zwłaszcza autora wątku.
 
 
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 00:19   Re: Opony Letnie

Saddam2005 napisał/a:
Witam
Co sądzicie o oponach Goodyear Excellence 91H...może ktoś z was miał z nimi do czynienia... mam zamiar je założyć na felgi 195/65/15.... Może ktoś podpowie czy warto czy może jakieś lepsze wchodzą w grę do 250zł za sztukę..


zastanawiałem się nad tymi oponami w tym roku.... ale ostatecznie po przejrzeniu wielu opinii kupiłem Dunlop SP SPORT 01.... dziś założyłem na samochód... jak na razie wrażenia pozytywne, opony ciche, na suchym nie ma niepokojących objawów... w deszczu jeszcze nie testowałem bo akurat nie pada :mrgreen: Za rozmiar 205/55 R16 na opony.com płaciłem 250 zł (indeks V) tyle że kupowałem oponki w lutym jak były tańsze...

Kolega brał w tym samym czasie identyczne oponki.. jeździ już chyba miesiąc i jest zadowolony :)


Co do Waszej dywagacji na temat indeksów prędkości opon....

Wcale bym się tak bardzo tym nie przejmował...

Jak kupowaliśmy nubirę to w salonie przed wyjazdem dostaliśmy do niej komplecik GY UG5 ... nuba śmigała na tych oponach wiele razy z prędkościami 200-220 km/h... Jak się później okazało oponki miały indeks Q (do 160 km/h) Jeździłem na takich oponach całkiem nieświadomie.... nie interesowałem się wtedy indeksami itp ... Jak widzicie żyję, oponom też się nic nie stało... :wink:


pozdro
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 00:30   

Kolber napisał/a:
Jak widzicie żyję, oponom też się nic nie stało... :wink:
Mysle ze to nie jest dobry pomysl wmawianie ludziom ze jazda 220 na oponach z indexem 160 to nic groźnego to tobie sie udalo. :evil:

Pomijam ze auto pewnie nie bylo zapakowane do maksymalej dopuszczalnej masy... heh.
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
Saddam2005 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 178
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 06:46   

Chłopaki powiedzcie co mam zrobić...bo zamiast kogoś zacytować wcisnąłem ignoruj:/ jak to odkrecic?

[ Dodano: 15 Kwiecień 2008, 06:50 ]
W Pierwszym co powiem to chcęmrrocky, przeprosić za moją pomyłke...
mrrocky napisał/a:
z tego co na szybko wygooglowalem to on pojedzie 172 lub 175 wg producenta.
WG Producenta...Jak jest dobry kawałek prostej drogi to 180 na GPSie pokazuje(Trasa Stolyca-Białystok) a jak i sie górka pojawi to, do 190 pokaże GPS....
_________________
W202 C220 Diesel, Esprit 1995:D
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 08:02   

Saddam2005 napisał/a:
Chłopaki powiedzcie co mam zrobić...bo zamiast kogoś zacytować wcisnąłem ignoruj:/ jak to odkrecic?


Wczoraj zrobiłem to samo ;-)

Kliknij tutaj: http://www.w202.pl/ignore.php
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 09:12   

Gomezio napisał/a:
Daniel napisał/a:
kupowanie opony z indeksem H do diesla 220 jest zwykłym marnotrawieniem pieniędzy, albo po prostu poprawianiem sobie samopoczucia


Nie do końca. W razie (tfu, na psa urok) kolizji/wypadku, ubezpieczyciel może odmówić wypłacenia odszkodowania z racji tego, iż do auta założone są opony o indeksie niższym niż przewiduje instrukcja obsługi. Ubezpieczalnie czepiają się wszystkiego..


co ty opowiadasz?? indeks h oznacza 210 a indeks t oznacza 190. diesel 220 (nie cdi) jedzie na maksa 175 - wiec jak mozna przekroczyc dopuszczalna predkosc na oponach z indeksem T?????

ubezpieczyciel nie ma tutaj do czego sie przyczepic

[ Dodano: 15 Kwiecień 2008, 09:19 ]
mrrocky napisał/a:
@Daniel
opony z indexem H sa najbardziej popularne i masz wiekszy wybor modeli.

@gomezio
z tego co na szybko wygooglowalem to on pojedzie 172 lub 175 wg producenta.

* R - 170 km/h
* S - 180 km/h
* T - 190 km/h
* H - 210 km/h
* V - 240 km/h


ale przeciez nie rozmawiamy o popularnosci, tylko o doborze indeksu do samochodu....

nadal bede sie upieral, ze do w202 220d wystarczy opona z indeksem T, i będzie to opona dobrana zgodnie z prawem i obowiązującymi przepisami - proszę sobie to sprawdzic w Brif-ie - tam jest napisana sama prawda - Niemcy akurat są strasznie czepliwi jeśli chodzi o opony (oni w końcu mają autostrady..... a my tylko o nich mówimy)

oczywiscie jezeli ktos ma taka ochote, to moze sobie nawet zainstalowac opone z indeksem Y - jego sprawa.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 09:35   

Cytat:
co ty opowiadasz?? indeks h oznacza 210 a indeks t oznacza 190. diesel 220 (nie cdi) jedzie na maksa 175 - wiec jak mozna przekroczyc dopuszczalna predkosc na oponach z indeksem T?????

ubezpieczyciel nie ma tutaj do czego sie przyczepic


Ano widzisz.. to jest oczywista oczywistość, jednak praktyka pokazuje, że większość ubezpieczycieli kombinuje jak może, żeby tylko nie wypłacić/wypłacić mniej odszkodowania. I jeśli będziesz miał opony o niższym indeksie niż przewiduje instrukcja auta, to możesz (nie musisz) spodziewać się uników ze strony ubezpieczalni. Nie jest to regułą, ale takie przypadki się już zdarzały. Zatem.. po co kopać się z koniem? Różnica w cenie pomiędzy T a H niewielka, a spokój ducha bezcenny :-)

Zresztą sam odpowiedz: wolisz jechać 175 km/h na oponach o dopuszczalnej prędkości 190 czy 210? ;-)
 
 
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 10:27   

mrrocky napisał/a:
Kolber napisał/a:
Jak widzicie żyję, oponom też się nic nie stało... :wink:
Mysle ze to nie jest dobry pomysl wmawianie ludziom ze jazda 220 na oponach z indexem 160 to nic groźnego to tobie sie udalo. :evil:

Pomijam ze auto pewnie nie bylo zapakowane do maksymalej dopuszczalnej masy... heh.



tylko napisałem, że jeździłem z takim indeksem zupełnie nieświadomie i nic się złego nie stało :wink:

A auto prawie zawsze było zapakowane prawie po dach....

Nikogo nie namawiam oczywiście do zakupu opon z takim indeksem, ale myślę, że każda opona jest konstruowana tak, żeby wytrzymać większe prędkości niż podawany indeks


Pozdro
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 11:26   

[quote
Ano widzisz.. to jest oczywista oczywistość, jednak praktyka pokazuje, że większość ubezpieczycieli kombinuje jak może, żeby tylko nie wypłacić/wypłacić mniej odszkodowania. I jeśli będziesz miał opony o niższym indeksie niż przewiduje instrukcja auta, to możesz (nie musisz) spodziewać się uników ze strony ubezpieczalni. Nie jest to regułą, ale takie przypadki się już zdarzały. Zatem.. po co kopać się z koniem? Różnica w cenie pomiędzy T a H niewielka, a spokój ducha bezcenny :-)

Zresztą sam odpowiedz: wolisz jechać 175 km/h na oponach o dopuszczalnej prędkości 190 czy 210? ;-) [/quote]

ale przeciez ja nikogo nie namawiam do poruszania sie na oponach z indeksem mniejszym niz dopuszczalna predkosc!!!

chcialem tylko powiedziec, i bede to zawsze powtarzal, ze nia widze potrzeby kupowania opony z indeksem np. H jezeli samochod osiaga predkosc maksymalna 175 (czyli w tym przypadku indeks T)

natomiast, jak pisalem wczesniej, kazdy moze kupic sobie co chce!! nawet opone z indeksem predkosc ponad 300 :)

opony (i ich indeks) dobiera sie nie do SAMOCHODU tylko do SILNIKA jaki jest w nim zainstalowany
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 11:32   

Daniel napisał/a:
chcialem tylko powiedziec, i bede to zawsze powtarzal, ze nia widze potrzeby kupowania opony z indeksem np. H jezeli samochod osiaga predkosc maksymalna 175 (czyli w tym przypadku indeks T)


Ty nie widzisz, a ja tak. Tyle, że kierują nami różne przesłanki. Ty nie osiągasz takich prędkości, jakie masz na indeksie, a ja mam spokój z ubezpieczycielem, który potrafi czepiać się dosłownie wszystkiego :-)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 13:07   

Gomezio napisał/a:
Daniel napisał/a:
chcialem tylko powiedziec, i bede to zawsze powtarzal, ze nia widze potrzeby kupowania opony z indeksem np. H jezeli samochod osiaga predkosc maksymalna 175 (czyli w tym przypadku indeks T)


Ty nie widzisz, a ja tak. Tyle, że kierują nami różne przesłanki. Ty nie osiągasz takich prędkości, jakie masz na indeksie, a ja mam spokój z ubezpieczycielem, który potrafi czepiać się dosłownie wszystkiego :-)


ale ZROZUM CZŁOWIEKU !!! ubezpieczyciel nie może czepiać się czegoś, czego NIE MA. jeżeli twoj samochod osiaga predkosc maksymalna np. 175 km/h to jak może doczepic sie do opony która ma indeks 190 km/h ???????????

nie ma żadnego przepisu który by mówił, że opona musi mieć indeks prędkośći większy o ileś tam od założonego wynikającego z możliwości technicznych danego samochodu

mam nadzieje, że to co napisałem jest juz maksymalnie zrozumiałe i nie będziesz juz pisał wiecej o twoim ubezpieczycielu..... :)
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 13:10   

Daniel napisał/a:
mam nadzieje, że to co napisałem jest juz maksymalnie zrozumiałe


Ależ dla mnie to co piszesz jest zrozumiałe od samego początku :-)

Ty piszesz o teorii i ja się z tym całkowicie zgadzam. A ja Ci piszę o praktyce, z jaką zetknęło się już kilku kierowców. I sugeruję aby na zimne dmuchać :-)
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 13:13   

Gdyby tak było, to bardziej na przeglądach mogliby kwestionować dobór opon, a nie firma ubezpieczeniowa. Może gdyby wystrzał opony był przyczyną wypadku, wtedy mogliby dochodzić z jakiego powodu, zresztą prędkość na naszych drogach jest taka dozwolona, że....... :twisted:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 13:20   

Nie twierdzę, że jest to nagminne. Staram się tylko uczulić każdego, kto będzie kupował nowe opony, aby zwrócił szczególną uwagę na index prędkości opon i wybrał takie, jakie przewidział producent. Owszem, jeśli auto nie przekracza T (i tak też jest w instrukcji), to nie ma potrzeby V. Jeśli jednak producent mimo wszystko pakuje do swoich aut V, to lepiej nie oszczędzać :-)

A ubezpieczalnie chwytają się wszystkiego, aby tylko uniknąć wypłaty odszkodowań. Index opon niższy niż na homologacji auta jest bardzo dobrym "hakiem" na kierowcę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,398 sekundy. Zapytań do SQL: 11