Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 22:58
odgrzybienie klimatyzacji
Autor Wiadomość
Rafi 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 293
Skąd: Puławy / Sande
Wysłany: 3 Kwiecień 2011, 19:44   

Gomezio napisał/a:
badmojo napisał/a:
Tzn. zdjąć wylot powietrza na nogi kierowcy i tam psiknąć

Tzn. rozebrać kratkę pod nogami pasażera i psiknąć w rurkę - tak jak w poradniku w "Zrób to sam".

I zalozyc nowy filtr.
_________________
2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 3 Kwiecień 2011, 22:04   

Rafi napisał/a:
I zalozyc nowy filtr

To oczywista oczywistość, odgrzybianie bez wymiany filtra mija się z celem :)
 
 
Rafi 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 293
Skąd: Puławy / Sande
Wysłany: 3 Kwiecień 2011, 22:16   

I po odgrzybianiu najlepiej nie wlaczac wentylatora przez caly dzien. Przy wentylacji opuscic auto. Chyba ze ktos lubi... :mrgreen:
_________________
2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
 
 
 
Gerardoo 

Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Police
Wysłany: 5 Kwiecień 2011, 21:20   

Siemka.
Mam u siebie w robocie ozonator. Od paru już lat ozonuję (odgrzybiam) klimę w aucie u siebie i u kumpli. Ozonowanie jest chyba najczystszym sposobem odgrzybiania klimy i auta. Ozon ma właściwości utleniające. Grzyby i pleśnie giną śmiercią tragiczną a przy okazji likwidowane są smrodki w aucie. Poza tym przy włączonym obiegu wewnętrznym ozon wchodzi wszędzie, a te pianki i spraje nie zawsze.
Zawsze po ozonowaniu przez parę godzin w aucie panuje atmosfera jak po burzy z piorunami.

A jak to robię? Mniej więcej tak:
1. wkładam do auta ozonator - mam taki wieeelki, wielkości grzejnika na butle propan-butan. (bo to ozonator do ozonowania budynków i pomieszczeń :-D )
2. włączam klimę na temp. minimum i obieg wewnętrzny, nawiew na maksa
3. ustawiam timer ozonatora na 30 min i kubaturę pomieszczenia na średnią (mam taką opcję - duży wydatek produkcji ozonu)
4. odpalam start na ozonatorze i zamykam drzwi auta i piję pifko.
5. po 30 minutach ozonator się wyłącza i przewietrzam autko,
6. dopiero po utlenieniu alkoholu wsiadam za kółko.

Przed ozonowaniem obowiązkowa wymiana filtra powietrza (kabinowy).

Mój ozonator ma taką wydajność i robi takie stężenie, że nie ma sensu się bawić w kierowanie podmuchu na wloty powietrza, atmosfera jest wszędzie. Wszystko odgrzybione jak ta lala.

Po takiej zabawie klima działa jak trzeba, alergicy ( w tym ja i moje dzieciaki) mają ulgę i cieszymy się chłodem w upały.

Z tego co wiem to u "fachowców" kosztuje to około 50-100 zł. Za tą cenę można już sobie mały ozonator (wystarczający) kupić.
_________________
C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 09:11   

Gerardoo napisał/a:
Przed ozonowaniem obowiązkowa wymiana filtra powietrza (kabinowy)

Ja bym poszedł jeszcze dalej: przed ozonowaniem stary filtr wywalamy, a nowy zakładamy dopiero po ozonowaniu.
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 10:46   

Gomezio napisał/a:
Gerardoo napisał/a:
Przed ozonowaniem obowiązkowa wymiana filtra powietrza (kabinowy)

Ja bym poszedł jeszcze dalej: przed ozonowaniem stary filtr wywalamy, a nowy zakładamy dopiero po ozonowaniu.

Tak właśnie zrobili u mnie.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
oli117 
oliwer

Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: stargard sz
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 19:59   

gdzie jest filtr od klimy w c 200 sport 97?
poprzednio miaLem cdi 99 i byL pod schowkiem dla pasarzera z przod
ku mojemu zdziwieniu w c 200 go niema :shock:
_________________
Lepiej pLakac w mercedesie niz byc szczesliwym
na rowerze
 
 
Gerardoo 

Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Police
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 20:29   

badmojo napisał/a:
Gomezio napisał/a:
Gerardoo napisał/a:
Przed ozonowaniem obowiązkowa wymiana filtra powietrza (kabinowy)

Ja bym poszedł jeszcze dalej: przed ozonowaniem stary filtr wywalamy, a nowy zakładamy dopiero po ozonowaniu.

Tak właśnie zrobili u mnie.


Można i tak. Dzisiaj za filtr zapłaciłem 30 zeta, wiec można go kilka razy w sezonie wymienić :-D
_________________
C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 22:53   

oli117 napisał/a:
w c 200 go niema :shock:

W naszych :mb: filtr jest zawsze w tym samym miejscu. To oznacza, że: nie masz klimy lub poprzedni właściciel się go pozbył. Albo masz anglika? ;-)
Gerardoo napisał/a:
Dzisiaj za filtr zapłaciłem 30 zeta, wiec można go kilka razy w sezonie wymienić :-D

Jak się chce mieć węglowy, to już nie jest tak słodko :)
 
 
Rafi 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 293
Skąd: Puławy / Sande
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 22:57   

Gomezio napisał/a:
Gerardoo napisał/a:
Dzisiaj za filtr zapłaciłem 30 zeta, wiec można go kilka razy w sezonie wymienić :-D

Jak się chce mieć węglowy, to już nie jest tak słodko :)

30zl ale za zwykly? To ile kosztuje weglowy skoro mowisz ze nie jest tak slodko, bo roznica jest kolosalna w filtrowaniu.
_________________
2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Kwiecień 2011, 11:54   

Gerardoo napisał/a:
Można i tak. Dzisiaj za filtr zapłaciłem 30 zeta, wiec można go kilka razy w sezonie wymienić :-D

Gerardo
Raczej nie zrozumiałeś. Filtr stary wyjmujemy przed ozonowaniem, a nowy zakładamy dopiero po. Czyli ozonujemy bez filtra.
A węglowy MANNA kosztował mnie 90zł.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2011, 12:09   

Gerardoo napisał/a:
Z tego co wiem to u "fachowców" kosztuje to około 50-100 zł. Za tą cenę można już sobie mały ozonator (wystarczający) kupić.

No raczej nie.
Sama płytka ceramiczna z elektrodami, umożliwiająca generację przyzwoitej ilości ozonu, kosztuje około 100pln. Na duży, wydajny ozonator potrzeba ze czterech płytek o maksymalnej wydajności 5g/h. Do tego zasilacz 3,1kV 18kHz o mocy co najmniej 250W. No i obudowa, koniecznie metalowa, bo UV i sam ozon plastik szybko zniszczą, wentylatorki, kratki itd. W 1kpln trudno się niestety zamknąć nawet wykonując wszystko samemu :(
 
 
Gerardoo 

Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Police
Wysłany: 7 Kwiecień 2011, 20:14   

BolzZ napisał/a:
Gerardoo napisał/a:
Z tego co wiem to u "fachowców" kosztuje to około 50-100 zł. Za tą cenę można już sobie mały ozonator (wystarczający) kupić.

No raczej nie.
Sama płytka ceramiczna z elektrodami, umożliwiająca generację przyzwoitej ilości ozonu, kosztuje około 100pln. Na duży, wydajny ozonator potrzeba ze czterech płytek o maksymalnej wydajności 5g/h. Do tego zasilacz 3,1kV 18kHz o mocy co najmniej 250W. No i obudowa, koniecznie metalowa, bo UV i sam ozon plastik szybko zniszczą, wentylatorki, kratki itd. W 1kpln trudno się niestety zamknąć nawet wykonując wszystko samemu :(


I właśnie dlatego trzeba czasem doceniać to co firma kupuje

Fakt, za 30 kupiłem zwykły, węglowy chcę kupić po odgrzybianiu i czyszczeniu klimy (cena ok. 90 - 100). Autko niedawno kupiłem i nie wiem w jakiej kondycji jest układ. Po ostatnim nabijaniu (przedwczoraj) wyszło, że był prawie pusty, co może znaczyć, że poprzedni właściciel nie za bardzo się przykładał.

ozon1.jpg
Dane techniczne
Wymiary 100 x 50 x 40cm
Ciężar 40 kg
Wydajność 12,000mg/hr (12 grams/hr)
Obsługa panel elektroniczny
Koła standard
EcoSensor standard
Zasilanie 230V / kabel 3 m
Plik ściągnięto 12326 raz(y) 11,09 KB

_________________
C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 07:38   

Mam zamiar zabrać się za odgrzybianie wg tematu ze "zrób to sam". Czy silnik ma być włączony podczas tego procesu? Na puszce wurtha jest napisane, że ma być wyłączona klima i wentylator... a później jak? Po jakim czasie to należy włączyć, czy są jakieś przeciwwskazania, coś związane z przewietrzeniem auta?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 09:01   

Do odgrzybiania nie ma potrzeby, aby silnik się kręcił (bo i po co?). Ja robię tak: psikam, skręcam plastiki, odpalam silnik i odjeżdżam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13