Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 22:58 |
odgrzybienie klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
Rafi
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 293 Skąd: Puławy / Sande
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2011, 19:44
|
|
|
Gomezio napisał/a: | badmojo napisał/a: | Tzn. zdjąć wylot powietrza na nogi kierowcy i tam psiknąć |
Tzn. rozebrać kratkę pod nogami pasażera i psiknąć w rurkę - tak jak w poradniku w "Zrób to sam". |
I zalozyc nowy filtr. |
_________________ 2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2011, 22:04
|
|
|
Rafi napisał/a: | I zalozyc nowy filtr |
To oczywista oczywistość, odgrzybianie bez wymiany filtra mija się z celem |
|
|
|
|
Rafi
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 293 Skąd: Puławy / Sande
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2011, 22:16
|
|
|
I po odgrzybianiu najlepiej nie wlaczac wentylatora przez caly dzien. Przy wentylacji opuscic auto. Chyba ze ktos lubi... |
_________________ 2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
|
|
|
|
|
Gerardoo
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 60 Skąd: Police
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2011, 21:20
|
|
|
Siemka.
Mam u siebie w robocie ozonator. Od paru już lat ozonuję (odgrzybiam) klimę w aucie u siebie i u kumpli. Ozonowanie jest chyba najczystszym sposobem odgrzybiania klimy i auta. Ozon ma właściwości utleniające. Grzyby i pleśnie giną śmiercią tragiczną a przy okazji likwidowane są smrodki w aucie. Poza tym przy włączonym obiegu wewnętrznym ozon wchodzi wszędzie, a te pianki i spraje nie zawsze.
Zawsze po ozonowaniu przez parę godzin w aucie panuje atmosfera jak po burzy z piorunami.
A jak to robię? Mniej więcej tak:
1. wkładam do auta ozonator - mam taki wieeelki, wielkości grzejnika na butle propan-butan. (bo to ozonator do ozonowania budynków i pomieszczeń )
2. włączam klimę na temp. minimum i obieg wewnętrzny, nawiew na maksa
3. ustawiam timer ozonatora na 30 min i kubaturę pomieszczenia na średnią (mam taką opcję - duży wydatek produkcji ozonu)
4. odpalam start na ozonatorze i zamykam drzwi auta i piję pifko.
5. po 30 minutach ozonator się wyłącza i przewietrzam autko,
6. dopiero po utlenieniu alkoholu wsiadam za kółko.
Przed ozonowaniem obowiązkowa wymiana filtra powietrza (kabinowy).
Mój ozonator ma taką wydajność i robi takie stężenie, że nie ma sensu się bawić w kierowanie podmuchu na wloty powietrza, atmosfera jest wszędzie. Wszystko odgrzybione jak ta lala.
Po takiej zabawie klima działa jak trzeba, alergicy ( w tym ja i moje dzieciaki) mają ulgę i cieszymy się chłodem w upały.
Z tego co wiem to u "fachowców" kosztuje to około 50-100 zł. Za tą cenę można już sobie mały ozonator (wystarczający) kupić. |
_________________ C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 09:11
|
|
|
Gerardoo napisał/a: | Przed ozonowaniem obowiązkowa wymiana filtra powietrza (kabinowy) |
Ja bym poszedł jeszcze dalej: przed ozonowaniem stary filtr wywalamy, a nowy zakładamy dopiero po ozonowaniu. |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 10:46
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Gerardoo napisał/a: | Przed ozonowaniem obowiązkowa wymiana filtra powietrza (kabinowy) |
Ja bym poszedł jeszcze dalej: przed ozonowaniem stary filtr wywalamy, a nowy zakładamy dopiero po ozonowaniu. |
Tak właśnie zrobili u mnie. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
oli117
oliwer
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 9 Skąd: stargard sz
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 19:59
|
|
|
gdzie jest filtr od klimy w c 200 sport 97?
poprzednio miaLem cdi 99 i byL pod schowkiem dla pasarzera z przod
ku mojemu zdziwieniu w c 200 go niema |
_________________ Lepiej pLakac w mercedesie niz byc szczesliwym
na rowerze |
|
|
|
|
Gerardoo
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 60 Skąd: Police
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 20:29
|
|
|
badmojo napisał/a: | Gomezio napisał/a: | Gerardoo napisał/a: | Przed ozonowaniem obowiązkowa wymiana filtra powietrza (kabinowy) |
Ja bym poszedł jeszcze dalej: przed ozonowaniem stary filtr wywalamy, a nowy zakładamy dopiero po ozonowaniu. |
Tak właśnie zrobili u mnie. |
Można i tak. Dzisiaj za filtr zapłaciłem 30 zeta, wiec można go kilka razy w sezonie wymienić |
_________________ C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 22:53
|
|
|
oli117 napisał/a: | w c 200 go niema |
W naszych filtr jest zawsze w tym samym miejscu. To oznacza, że: nie masz klimy lub poprzedni właściciel się go pozbył. Albo masz anglika?
Gerardoo napisał/a: | Dzisiaj za filtr zapłaciłem 30 zeta, wiec można go kilka razy w sezonie wymienić |
Jak się chce mieć węglowy, to już nie jest tak słodko |
|
|
|
|
Rafi
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 293 Skąd: Puławy / Sande
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 22:57
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Gerardoo napisał/a: | Dzisiaj za filtr zapłaciłem 30 zeta, wiec można go kilka razy w sezonie wymienić |
Jak się chce mieć węglowy, to już nie jest tak słodko |
30zl ale za zwykly? To ile kosztuje weglowy skoro mowisz ze nie jest tak slodko, bo roznica jest kolosalna w filtrowaniu. |
_________________ 2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2011, 11:54
|
|
|
Gerardoo napisał/a: | Można i tak. Dzisiaj za filtr zapłaciłem 30 zeta, wiec można go kilka razy w sezonie wymienić |
Gerardo
Raczej nie zrozumiałeś. Filtr stary wyjmujemy przed ozonowaniem, a nowy zakładamy dopiero po. Czyli ozonujemy bez filtra.
A węglowy MANNA kosztował mnie 90zł. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2011, 12:09
|
|
|
Gerardoo napisał/a: | Z tego co wiem to u "fachowców" kosztuje to około 50-100 zł. Za tą cenę można już sobie mały ozonator (wystarczający) kupić. |
No raczej nie.
Sama płytka ceramiczna z elektrodami, umożliwiająca generację przyzwoitej ilości ozonu, kosztuje około 100pln. Na duży, wydajny ozonator potrzeba ze czterech płytek o maksymalnej wydajności 5g/h. Do tego zasilacz 3,1kV 18kHz o mocy co najmniej 250W. No i obudowa, koniecznie metalowa, bo UV i sam ozon plastik szybko zniszczą, wentylatorki, kratki itd. W 1kpln trudno się niestety zamknąć nawet wykonując wszystko samemu |
|
|
|
|
Gerardoo
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 60 Skąd: Police
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2011, 20:14
|
|
|
BolzZ napisał/a: | Gerardoo napisał/a: | Z tego co wiem to u "fachowców" kosztuje to około 50-100 zł. Za tą cenę można już sobie mały ozonator (wystarczający) kupić. |
No raczej nie.
Sama płytka ceramiczna z elektrodami, umożliwiająca generację przyzwoitej ilości ozonu, kosztuje około 100pln. Na duży, wydajny ozonator potrzeba ze czterech płytek o maksymalnej wydajności 5g/h. Do tego zasilacz 3,1kV 18kHz o mocy co najmniej 250W. No i obudowa, koniecznie metalowa, bo UV i sam ozon plastik szybko zniszczą, wentylatorki, kratki itd. W 1kpln trudno się niestety zamknąć nawet wykonując wszystko samemu |
I właśnie dlatego trzeba czasem doceniać to co firma kupuje
Fakt, za 30 kupiłem zwykły, węglowy chcę kupić po odgrzybianiu i czyszczeniu klimy (cena ok. 90 - 100). Autko niedawno kupiłem i nie wiem w jakiej kondycji jest układ. Po ostatnim nabijaniu (przedwczoraj) wyszło, że był prawie pusty, co może znaczyć, że poprzedni właściciel nie za bardzo się przykładał.
ozon1.jpg Dane techniczne Wymiary 100 x 50 x 40cm Ciężar 40 kg Wydajność 12,000mg/hr (12 grams/hr) Obsługa panel elektroniczny Koła standard EcoSensor standard Zasilanie 230V / kabel 3 m |
|
Plik ściągnięto 12326 raz(y) 11,09 KB |
|
_________________ C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686 |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 07:38
|
|
|
Mam zamiar zabrać się za odgrzybianie wg tematu ze "zrób to sam". Czy silnik ma być włączony podczas tego procesu? Na puszce wurtha jest napisane, że ma być wyłączona klima i wentylator... a później jak? Po jakim czasie to należy włączyć, czy są jakieś przeciwwskazania, coś związane z przewietrzeniem auta? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 09:01
|
|
|
Do odgrzybiania nie ma potrzeby, aby silnik się kręcił (bo i po co?). Ja robię tak: psikam, skręcam plastiki, odpalam silnik i odjeżdżam |
|
|
|
|
|