cos sie zapalilo!! |
Autor |
Wiadomość |
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 31 Grudzień 2006, 10:50
|
|
|
Jak poziom jest dobry, to odpowietrzanie nic nie da...
Zdejmij wtyczkę z czujnika płynu spryskiwacza (tak, tak: SPRYSKIWACZA)
wsadź tam kawałek kabelka (taką zworkę) i odpal silnik, a następnie zobacz, co się dzieje z kontrolkami na tablicy wskaźników. |
|
|
|
|
omen
Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 84 Skąd: Glucha dolna
|
Wysłany: 31 Grudzień 2006, 12:28
|
|
|
Gerri napisał/a: | Jak poziom jest dobry, to odpowietrzanie nic nie da...
Zdejmij wtyczkę z czujnika płynu spryskiwacza (tak, tak: SPRYSKIWACZA)
wsadź tam kawałek kabelka (taką zworkę) i odpal silnik, a następnie zobacz, co się dzieje z kontrolkami na tablicy wskaźników. |
dzieki ciekawe ze to jakies polaczenie ze spryskiwaczem moze byc ,swoja droga auto mi zgaslo kilka razy na drodze a poprzedzone to było wyłaczeniem wentylatora a to skolei sie sie popieprzyło (pewnie to tylko moja teoria) jak zamigała kontrolka ,ale to pewnie cos z elektryka autko niemialo ksiazki ,schematu i innych rzeczy wiec to forum to dla mnie jak diament |
|
|
|
|
adamcie
adamcie
Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2 Styczeń 2007, 16:11
|
|
|
Gerri napisał/a: | Jak poziom jest dobry, to odpowietrzanie nic nie da...
Zdejmij wtyczkę z czujnika płynu spryskiwacza (tak, tak: SPRYSKIWACZA)
wsadź tam kawałek kabelka (taką zworkę) i odpal silnik, a następnie zobacz, co się dzieje z kontrolkami na tablicy wskaźników. |
Witam,
tez swieci mi sie kontrolka plynu chlodniczego, wiec zastosowalem sie do uwag kolegi Gerri. Po zwarciu wtyczki od spryskiwacza i odpaleniu silnika kontrolka chlodnicy faktycznie zgasla, ale zapalila sie kontrolka plynu od spryskiwaczy. Po zalozeniu wtyczki kontolka spryskiwacza zgasla i byloby wszystko super ale po ponownym uruchomieniu wszystko wrocilo do normy (pali sie kontrolka chlodnicy).
Mam pytanie co jest u mnie uszkodzone? czujnki chlodnicy, spryskiwacza, a moze cos na kablu nie laczy?
W Nowym Roku zycze szerokiej drogi wszystkim uzytkownikom MB.
pozdrawiam
adamcie |
_________________ w202 C180 Elegance '96 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 2 Styczeń 2007, 22:43
|
|
|
adamcie napisał/a: |
Mam pytanie co jest u mnie uszkodzone? |
Czujnik spryskiwacza. |
|
|
|
|
adamcie
adamcie
Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Styczeń 2007, 22:41
|
|
|
Dzieki za porade.
Dzis rozebralem czujnik spryskiwacza na czesci pierwsze i faktycznie okazalo sie ze przewody w czujniku sa przerwane - ten opornik reagujacy na magnes sie rozpadl.
Czy moze wie ktos czy taki opornik mozna gdzies kupic??? Bo poza tym w czujniku nie ma sie co zepsuc.
Na razie zrobilem zworke na stale w kabelku od spryskiwacza i pali mi sie kontolka spryskiwcza zamiast kontolki chlodnicy.
Zrobilem eksperyment z czujnikiem chlodnicy - przy zapalonym silniku delikatnie unioslem go do góry, teoretycznie kontrolka chlodnicy powinna sie zapalic, ale sie nie zapaliła. Czy to oznacza ze czujnik chlodnicy jest takze zepsuty?
pozdrawiam
adamcie |
_________________ w202 C180 Elegance '96 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 5 Styczeń 2007, 20:05
|
|
|
To, co nazywasz "opornikiem", to są dwie blaszki z materiału magnetycznego, pokryte platyną i osadzone w szklanej rurce. Nazywa się to KONTAKTRON. Gołego raczej nie kupisz, jeżeli pójdziesz do sklepu elektronicznego możesz poprosić o "przekaźnik kontaktronowy". Będzie to kontaktron z cewką naokoło - można to rozprawiczyć i uzyskać potrzebną część.
Uwaga!: kontaktrony produkowane są w są różnej długości - od paru milimetrów, do paru centymetrów! |
|
|
|
|
adamcie
adamcie
Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Styczeń 2007, 18:50
|
|
|
No więc zakupiłem kontaktron na allegro (nawiasem mówiąc aż 10 szt, więc jeśli komuś by się też przydał to proszę dać znać)
Wlutowałem w miejsce starego i czujnik naprawiłem
Niestety znowu zapaliła mi sie lampka chłodnicy.
Jest tak: gdy jest mało płynu spyskiwacza (kontaktron spryskiwacza zwarty) to pali sie lamka spryskiwacza, a gaśnie chlodnicy. Gdy jest płynu spryskiwacza dużo to kontaktron spryskiwacza jest otwarty i zapala sie kontrolka chlodnicy.
Czujnika chlodnicy nie rozbieralem ale mierzylem opór przykładając magnes i wyglada na to że czujnik jetst OK, slychać też jak kontaktron sie wlącza i wyłącza. Kontrolka chlodnicy pali sie niezależnie od tego czy kontaktron jest zwarty czy też nie.
Co może być przyczyną palenia się kontrolki chlodnicy??? Przewody?? a może jednak czujnik??
Dla zainteresowanych poniżej zdjęcie części pierwszych czujnika spryskiwacza oraz wlutowany w obwód kontaktron
pozdrawiam
adamcie
sprys1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 147 raz(y) 27,78 KB |
sprys2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 153 raz(y) 32,21 KB |
|
_________________ w202 C180 Elegance '96 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 14 Styczeń 2007, 12:18
|
|
|
Źle, panie Kochanku - NIEDOSTATECZNIE (z obsługi wywszukiwarki też...)
Widzę, że konieczny jest trochę szerszy wykład:(przepraszam za może obraźliwą dla niektórych uwagę, ale zakładam, że czytający wie, co to jest połączenie równoległe i szeregowe - niestety, nie jest z tą wiedzą najlepiej)
Ponieważ inżynierowie niemieccy są z ekologia "za pan brat", postanowili oszczędzić parę gramów miedzi, i umieścili dwa czujniki na jednym drucie. Co jednak zrobić, żeby zidentyfikować za pomocą jednego obwodu, który czujnik się załącza? Otóż do każdego kontaktrona wpięto dodatkowy, równoległy oporniczek. Z tym że oporniczek w czujniku pierwszym ma inną oporność, niż w czujniczku drugim. Niech będzie x=40 omów, a y=80 omów.
Można teraz spojrzeć na mój rysuneczek: Jest to całkowicie ćwiczebny obwód, mający jednak duże podobieństwo do tego, co jest w aucie.
Jaki wynik otrzymamy na omomierzu podłączonym do końcówek obwodu jeżeli żaden czujnik nie sygnalizuje? 120omów.
A jeżeli zadziała czujnik A? opornik x zostanie zwarty, czyli otrzymamy oporność 80 omów
Analogicznie - jeżeli zadziała czujnik B opornośc wyniesie 40 omów
Jeżeli zadziałają oba czujniki, to oporność będzie 0 omów, jeżeli będzie odczyt "nieskończoność" to znaczy że mamy przerwę w obwodzie i nie będzie żadnego odczytu.
Tak to wygląda. A dlaczego dwója za wyszukiwarkę: post z podanymi opornościami był na forum. Dla ułatwienia podam, że prawie równo rok temu.
Pzdr.
czujniki.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5396 raz(y) 6,54 KB |
|
|
|
|
|
adamcie
adamcie
Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Styczeń 2007, 14:08
|
|
|
No to teraz wszystko jest jasne. Wilekie dzieki.
Jutro kupie oporniczek i wszystko powinno byc OK.
Odnośnie przeszukiwania forum to po wpisaniu w wyszukiwarce "czujnik" ostatnia wiadomości jest z sierpnia 2006, a o opornościach faktycznie było 3.03.2006, ale czemu ten temat oraz wszystkie inne przed sierpniem 2006 mi sie nie pokazuje nie mam pojecia?
Dziekuje i pozdrawiam
adamcie |
_________________ w202 C180 Elegance '96 |
|
|
|
|
devil.zomo
moja pierwsza
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 140 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 23:14
|
|
|
Wiatm. Proszę podpowiedź . Co to za kontrolka przy wskazówce wskazania paliwa taka mała jak główka zapałki. Widoczna jest na zdjęciu z pierwszej strony?
Pozdrawiam. |
_________________ 2.2 CDI kombi automat tiptronic 2000r ELEGANCE
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 23:22
|
|
|
To nie jest lampka. to jest czujnik oświetlenia zewnętrznego padającego na zestaw wskaźników. Zmienia siłę podświetlania wskaźników zależnie od oświetlenia zewnętrznego.
Próba: wsiądź po zmroku do auta, włącz zapłon i światła pozycyjne, i punktową latareczką zaświeć na czujnik. Natężenie podświetlenia powinno się zmienić. |
|
|
|
|
devil.zomo
moja pierwsza
Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 140 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 23:29
|
|
|
to znaczy że podświetlenie deski powinno się samo regulować? Bo umnie jest odzielny przycisk do zjaśniania i zciemniania deski. Takie dwa na krawędzi deski z lewej strony. |
_________________ 2.2 CDI kombi automat tiptronic 2000r ELEGANCE
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 11:48
|
|
|
Witam
Ręcznie ustawiasz jak za słabo lub za mocno Tobie świeci, a czujniczek reguluje do maksymalnie ustawionej jasności podświetlenie zegarów w zależności od tego czy jest ciemno, czy świeci słońce, np gdy świeci słońce przyciemniają się zupełnie, bo nie potrzeba oświetlonych zegarów, natomiast jak wjedziesz w ciemny tunel, rozjaśnią się byś widzial w ciemności, ot takie udogodnienie Mercedes wymyślił |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
|