Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
cos sie zapalilo!!
Autor Wiadomość
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 31 Grudzień 2006, 10:50   

Jak poziom jest dobry, to odpowietrzanie nic nie da...
Zdejmij wtyczkę z czujnika płynu spryskiwacza (tak, tak: SPRYSKIWACZA)
wsadź tam kawałek kabelka (taką zworkę) i odpal silnik, a następnie zobacz, co się dzieje z kontrolkami na tablicy wskaźników.
 
 
omen 

Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 84
Skąd: Glucha dolna
Wysłany: 31 Grudzień 2006, 12:28   

Gerri napisał/a:
Jak poziom jest dobry, to odpowietrzanie nic nie da...
Zdejmij wtyczkę z czujnika płynu spryskiwacza (tak, tak: SPRYSKIWACZA)
wsadź tam kawałek kabelka (taką zworkę) i odpal silnik, a następnie zobacz, co się dzieje z kontrolkami na tablicy wskaźników.


dzieki ciekawe ze to jakies polaczenie ze spryskiwaczem moze byc ,swoja droga auto mi zgaslo kilka razy na drodze a poprzedzone to było wyłaczeniem wentylatora a to skolei sie sie popieprzyło (pewnie to tylko moja teoria) jak zamigała kontrolka ,ale to pewnie cos z elektryka autko niemialo ksiazki ,schematu i innych rzeczy wiec to forum to dla mnie jak diament :? :wink:
 
 
adamcie 
adamcie

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Styczeń 2007, 16:11   

Gerri napisał/a:
Jak poziom jest dobry, to odpowietrzanie nic nie da...
Zdejmij wtyczkę z czujnika płynu spryskiwacza (tak, tak: SPRYSKIWACZA)
wsadź tam kawałek kabelka (taką zworkę) i odpal silnik, a następnie zobacz, co się dzieje z kontrolkami na tablicy wskaźników.


Witam,
tez swieci mi sie kontrolka plynu chlodniczego, wiec zastosowalem sie do uwag kolegi Gerri. Po zwarciu wtyczki od spryskiwacza i odpaleniu silnika kontrolka chlodnicy faktycznie zgasla, ale zapalila sie kontrolka plynu od spryskiwaczy. Po zalozeniu wtyczki kontolka spryskiwacza zgasla i byloby wszystko super ale po ponownym uruchomieniu wszystko wrocilo do normy (pali sie kontrolka chlodnicy).
Mam pytanie co jest u mnie uszkodzone? czujnki chlodnicy, spryskiwacza, a moze cos na kablu nie laczy?
W Nowym Roku zycze szerokiej drogi wszystkim uzytkownikom MB.
pozdrawiam
adamcie
_________________
w202 C180 Elegance '96
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 2 Styczeń 2007, 22:43   

adamcie napisał/a:

Mam pytanie co jest u mnie uszkodzone?


Czujnik spryskiwacza.
 
 
adamcie 
adamcie

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Styczeń 2007, 22:41   

Dzieki za porade.

Dzis rozebralem czujnik spryskiwacza na czesci pierwsze i faktycznie okazalo sie ze przewody w czujniku sa przerwane - ten opornik reagujacy na magnes sie rozpadl.

Czy moze wie ktos czy taki opornik mozna gdzies kupic??? Bo poza tym w czujniku nie ma sie co zepsuc.

Na razie zrobilem zworke na stale w kabelku od spryskiwacza i pali mi sie kontolka spryskiwcza zamiast kontolki chlodnicy.
Zrobilem eksperyment z czujnikiem chlodnicy - przy zapalonym silniku delikatnie unioslem go do góry, teoretycznie kontrolka chlodnicy powinna sie zapalic, ale sie nie zapaliła. Czy to oznacza ze czujnik chlodnicy jest takze zepsuty?

pozdrawiam

adamcie
_________________
w202 C180 Elegance '96
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 5 Styczeń 2007, 20:05   

To, co nazywasz "opornikiem", to są dwie blaszki z materiału magnetycznego, pokryte platyną i osadzone w szklanej rurce. Nazywa się to KONTAKTRON. Gołego raczej nie kupisz, jeżeli pójdziesz do sklepu elektronicznego możesz poprosić o "przekaźnik kontaktronowy". Będzie to kontaktron z cewką naokoło - można to rozprawiczyć i uzyskać potrzebną część.
Uwaga!: kontaktrony produkowane są w są różnej długości - od paru milimetrów, do paru centymetrów!
 
 
adamcie 
adamcie

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Styczeń 2007, 18:50   

No więc zakupiłem kontaktron na allegro (nawiasem mówiąc aż 10 szt, więc jeśli komuś by się też przydał to proszę dać znać)
Wlutowałem w miejsce starego i czujnik naprawiłem :D

Niestety znowu zapaliła mi sie lampka chłodnicy. :(

Jest tak: gdy jest mało płynu spyskiwacza (kontaktron spryskiwacza zwarty) to pali sie lamka spryskiwacza, a gaśnie chlodnicy. Gdy jest płynu spryskiwacza dużo to kontaktron spryskiwacza jest otwarty i zapala sie kontrolka chlodnicy.
Czujnika chlodnicy nie rozbieralem ale mierzylem opór przykładając magnes i wyglada na to że czujnik jetst OK, slychać też jak kontaktron sie wlącza i wyłącza. Kontrolka chlodnicy pali sie niezależnie od tego czy kontaktron jest zwarty czy też nie.

Co może być przyczyną palenia się kontrolki chlodnicy??? Przewody?? a może jednak czujnik??

Dla zainteresowanych poniżej zdjęcie części pierwszych czujnika spryskiwacza oraz wlutowany w obwód kontaktron
pozdrawiam

adamcie

sprys1.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 27,78 KB

sprys2.jpg
Plik ściągnięto 153 raz(y) 32,21 KB

_________________
w202 C180 Elegance '96
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 14 Styczeń 2007, 12:18   

Źle, panie Kochanku - NIEDOSTATECZNIE (z obsługi wywszukiwarki też...)

Widzę, że konieczny jest trochę szerszy wykład:(przepraszam za może obraźliwą dla niektórych uwagę, ale zakładam, że czytający wie, co to jest połączenie równoległe i szeregowe - niestety, nie jest z tą wiedzą najlepiej)

Ponieważ inżynierowie niemieccy są z ekologia "za pan brat", postanowili oszczędzić parę gramów miedzi, i umieścili dwa czujniki na jednym drucie. Co jednak zrobić, żeby zidentyfikować za pomocą jednego obwodu, który czujnik się załącza? Otóż do każdego kontaktrona wpięto dodatkowy, równoległy oporniczek. Z tym że oporniczek w czujniku pierwszym ma inną oporność, niż w czujniczku drugim. Niech będzie x=40 omów, a y=80 omów.
Można teraz spojrzeć na mój rysuneczek: Jest to całkowicie ćwiczebny obwód, mający jednak duże podobieństwo do tego, co jest w aucie.
Jaki wynik otrzymamy na omomierzu podłączonym do końcówek obwodu jeżeli żaden czujnik nie sygnalizuje? 120omów.

A jeżeli zadziała czujnik A? opornik x zostanie zwarty, czyli otrzymamy oporność 80 omów
Analogicznie - jeżeli zadziała czujnik B opornośc wyniesie 40 omów
Jeżeli zadziałają oba czujniki, to oporność będzie 0 omów, jeżeli będzie odczyt "nieskończoność" to znaczy że mamy przerwę w obwodzie i nie będzie żadnego odczytu.
Tak to wygląda. A dlaczego dwója za wyszukiwarkę: post z podanymi opornościami był na forum. Dla ułatwienia podam, że prawie równo rok temu.

Pzdr.

czujniki.jpg
Plik ściągnięto 5396 raz(y) 6,54 KB

 
 
adamcie 
adamcie

Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Styczeń 2007, 14:08   

No to teraz wszystko jest jasne. Wilekie dzieki.
Jutro kupie oporniczek i wszystko powinno byc OK.

Odnośnie przeszukiwania forum to po wpisaniu w wyszukiwarce "czujnik" ostatnia wiadomości jest z sierpnia 2006, a o opornościach faktycznie było 3.03.2006, ale czemu ten temat oraz wszystkie inne przed sierpniem 2006 mi sie nie pokazuje nie mam pojecia?

Dziekuje i pozdrawiam

adamcie
_________________
w202 C180 Elegance '96
 
 
devil.zomo 
moja pierwsza


Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 140
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 23:14   

Wiatm. Proszę podpowiedź . Co to za kontrolka przy wskazówce wskazania paliwa taka mała jak główka zapałki. Widoczna jest na zdjęciu z pierwszej strony?
Pozdrawiam.
_________________
2.2 CDI kombi automat tiptronic 2000r ELEGANCE

 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 23:22   

To nie jest lampka. to jest czujnik oświetlenia zewnętrznego padającego na zestaw wskaźników. Zmienia siłę podświetlania wskaźników zależnie od oświetlenia zewnętrznego.

Próba: wsiądź po zmroku do auta, włącz zapłon i światła pozycyjne, i punktową latareczką zaświeć na czujnik. Natężenie podświetlenia powinno się zmienić.
 
 
devil.zomo 
moja pierwsza


Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 140
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 23:29   

to znaczy że podświetlenie deski powinno się samo regulować? Bo umnie jest odzielny przycisk do zjaśniania i zciemniania deski. Takie dwa na krawędzi deski z lewej strony.
_________________
2.2 CDI kombi automat tiptronic 2000r ELEGANCE

 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 16 Styczeń 2008, 11:48   

Witam
Ręcznie ustawiasz jak za słabo lub za mocno Tobie świeci, a czujniczek reguluje do maksymalnie ustawionej jasności podświetlenie zegarów w zależności od tego czy jest ciemno, czy świeci słońce, np gdy świeci słońce przyciemniają się zupełnie, bo nie potrzeba oświetlonych zegarów, natomiast jak wjedziesz w ciemny tunel, rozjaśnią się byś widzial w ciemności, ot takie udogodnienie Mercedes wymyślił :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,177 sekundy. Zapytań do SQL: 13