Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 20:26
uszczelka pod głowicą-którą?
Autor Wiadomość
RALF-TM 

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 147
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 20 Kwiecień 2008, 21:55   uszczelka pod głowicą-którą?

nio dziś pod korkiem oleju zobaczyłem sobie "śmietane"myśle pewnie głowica ale jak sprawdzić która(2.4 V6),czy moze trzeba wymienić obie,ponadto szykuje mi się wyjazd jakieś 2 tyś km i domyslam się że lepiej nie jechać z taką głowicą,czy przyczyną mogła być instalacja lpg którą załorzyłem 2tyś km temu,orientuje się ktoś ile to może kosztowć?pozdrawim

[ Dodano: 21 Kwiecień 2008, 07:49 ]
jeszcze jedno czy mając głowice na wierzchu jest sens bawienia się w polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych czy to tylko sztuka dla sztuki(np w bmw nie m to wiekszego sensu bo fabrycznie wszystko jest dość dobrze zrobione)
_________________
Gdyby Bóg preferował przedni napęd chodzilibyśmy na rękach!

Ex-ESPRIT KOMBI 2,4 V6+stag 300
WDB2020861F658873
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 08:47   

a kto ci powiedzial, ze kondensat pod korkiem oznacza uszkodzona glowice??
 
 
RALF-TM 

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 147
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 08:50   

w 90% tak jest,a jaka może być inna przyczyna?
_________________
Gdyby Bóg preferował przedni napęd chodzilibyśmy na rękach!

Ex-ESPRIT KOMBI 2,4 V6+stag 300
WDB2020861F658873
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 09:07   

Woda w gazie.
Jak "śmietany" pod korkiem nie ma dużo, to można się nie przejmować. Zobacz też, czy po nocy na bagnecie nie masz nad granicą oleju takiego jakby tłustego osadu (bagnet powinien być czysty, z wyraźną granicą oleju). Jeśli tak, to faktycznie możesz mieć kłopot. Ale jak nie, to zmień olej na wszelki wypadek, tankuj gaz gdzie indziej i będzie ok.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 09:56   

RALF-TM napisał/a:
w 90% tak jest,a jaka może być inna przyczyna?


to sa bzdury wyssane z placa przez niedouczonych mechanikow, ktorzy zbijaja kase na naprawach silnikow - najczestrza przyczyna powstawania kondensatu jest poruszanie sie samochodem na krotkich odcinkach w miescie - wtedy silnik nie rozgrzewa sie i jednoczesnie wytraca sie kondensat - kazdy samochod tak ma - jeden mniej, drugie wiecej

przejedz sie samochodem "po niemiecku" i wtedy zobacz czy korek bedzie czysty

[ Dodano: 21 Kwiecień 2008, 10:00 ]
sewan napisał/a:
Woda w gazie.
Jak "śmietany" pod korkiem nie ma dużo, to można się nie przejmować. Zobacz też, czy po nocy na bagnecie nie masz nad granicą oleju takiego jakby tłustego osadu (bagnet powinien być czysty, z wyraźną granicą oleju). Jeśli tak, to faktycznie możesz mieć kłopot. Ale jak nie, to zmień olej na wszelki wypadek, tankuj gaz gdzie indziej i będzie ok.


woda w gazie ???????????????????

po co zmieniac olej???????

nawet jezeli glowica (lub blok) sa pekniete, to wymiana oleju juz nic nie zmieni

przeczytaj poprzedni post - dopiero wtedy mozna sie dalej zastanawiac
 
 
BEENN 
E 270 CDI/BMW 530d


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: LESZNO
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 10:11   

Daniel, ma w pełni racje.
_________________
MB W210 E 270 CDI ELEGANCE
BMW e39 530d

BEENN Ma Wóz...
"Dobrego kierowcę BMW można poznać po tym, że ma na bocznych szybach więcej much niż na przedniej"
 
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 10:37   

BEENN napisał/a:
Daniel, ma w pełni racje.

Wszyscy na tym forum mają pełną rację.
Tylko, że z racją jest jak z tischnerowską prawdą....

RALF-TM nie napisał, ile ma tego syfu na korku i pisanie autorytatywnych osądów na podstawie niepełnych informacji może spowodować, że kolega może zrobić sobie wielką krzywdę, jak spróbuje faktycznie pojechać "po niemiecku".

Moja prawda jest taka, że jeśli syfu nie ma dużo, to pochodzi on z wilgoci zewnetrznej - atmosferycznej lub dostarczonej z LPG (czasem jest jej tam całkiem sporo, z różnych względów). W takim układzie trzeba wymienić olej, żeby nie jeździć na oleju z wodą (szkoda silnika).
Jeśli jednak syfu jest dużo i brudny jest też bagnet, oznacza to dużą ilość wody i faktycznie konieczność zdjęcia przynajmniej głowic, o ile nie naprawy całego silnika.
Ponieważ jednak kolega niedawno założył instalację gazową i problem się pojawił wkrótce po tym fakcie, upieram się przy teorii, że przyczyną jest zatankowany kiepski gaz.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 10:58   

na pewno jest to wina gazu, kiedys mialem poloneza w gazie, pamietam, ze zalany byl olej shell helix niebieski pol syntetyk, to pamietam, ze tez pod korkiem oleju byla taka smietana jak ktos to napisal, myslalem, ze to tak jest przy pol syntetyku, ale teraz skojarzylem czemu tak bylo, wine ponosil gaz zapewne slabej jakosci (rok 1998)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 11:07   

sewan napisał/a:
BEENN napisał/a:
Daniel, ma w pełni racje.

Wszyscy na tym forum mają pełną rację.
Tylko, że z racją jest jak z tischnerowską prawdą....

RALF-TM nie napisał, ile ma tego syfu na korku i pisanie autorytatywnych osądów na podstawie niepełnych informacji może spowodować, że kolega może zrobić sobie wielką krzywdę, jak spróbuje faktycznie pojechać "po niemiecku".

Moja prawda jest taka, że jeśli syfu nie ma dużo, to pochodzi on z wilgoci zewnetrznej - atmosferycznej lub dostarczonej z LPG (czasem jest jej tam całkiem sporo, z różnych względów). W takim układzie trzeba wymienić olej, żeby nie jeździć na oleju z wodą (szkoda silnika).
Jeśli jednak syfu jest dużo i brudny jest też bagnet, oznacza to dużą ilość wody i faktycznie konieczność zdjęcia przynajmniej głowic, o ile nie naprawy całego silnika.
Ponieważ jednak kolega niedawno założył instalację gazową i problem się pojawił wkrótce po tym fakcie, upieram się przy teorii, że przyczyną jest zatankowany kiepski gaz.


sewan - to co napisales, to tez jest prawda :)

ja tylko chcialem uczulic na problem wytracania sie kondensatu - ktory najczesciej pojawia sie na krotkich odcinkach przy nierozgrzanym silniku - taka jest najczesciej przyczyna tego "problemu". tak jest - i koniec :)

natomiast, jezeli sie wykluczy ta mozliwosc, to dopiero wtedy mozna sie "pochylic nad problemem" i do przeanalizowac. i tutaj tez mozna by wymienic wiele przyczyn, ktore wplywaja na wytracanie sie kondensatu

kiedys VW mial problem z kondensatem - w silniku kondensat wytracal sie w odmie, i na mrozie ta "smietana" zamarzala co doprowadzalo do rozerwania uszczelnien lub wywalalo bagnet oleju. a przyczyny - calkiem proste - jazda na krotkich odcinkach w miescie. niemcy nie przewidzieli, ze mozna jezdzic samochodem po zapalki i nie miec w kraju autostrad :) :) rozwiazaniem okazalo sie zalozenie podgrzewanej odmy

ja osobiescie podchodzil bym dosc sceptycznie do ilosc wody w paliwie i kondensatu..... raczej szukal bym w nieszczelnosci glowicy lub bloku - oczywiscie wykluczajac przypadek VW
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 11:29   

RALF_TM.......
Zmierz kompresje na wszystkich cylindrach i zmierz cisnienie w ukladzie chlodzenia. Wtedy mozna podyskutowac.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 12:08   

pavel napisał/a:
RALF_TM.......
Zmierz kompresje na wszystkich cylindrach i zmierz cisnienie w ukladzie chlodzenia. Wtedy mozna podyskutowac.


to juz lepiej odrazu mogles powiedziec - jedz do mechanika ;)

ja mysle, że problem tkwi w niedogrzanym silniku - dopiero wyeliminowanie tej przyczyny pozwoli na szukanie dalej - zreszta pisalem juz o tym
 
 
RALF-TM 

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 147
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 22:50   

faktycznie mechanik mówił że to może być jazda na niedogrzanym silniku(jak tylko uda mi otworzyc maske-pisze o tym w innym poście to zrobie zdjęcie korka oleju i sami ocenicie czy jest go dużo)bagnet jest raczej czysty tzn sam olej,co to znaczy jazda po niemiecku? :)
_________________
Gdyby Bóg preferował przedni napęd chodzilibyśmy na rękach!

Ex-ESPRIT KOMBI 2,4 V6+stag 300
WDB2020861F658873
 
 
giet 
Wolnossące 122KM


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 144
Skąd: 0-22
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 23:10   

Daniel napisał/a:
to sa bzdury wyssane


Prawda.
_________________
W202 http://picasaweb.google.pl/W202C180

 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 21 Kwiecień 2008, 23:27   

RALF-TM napisał/a:
co to znaczy jazda po niemiecku? :)

to znaczy - wyczyść korek z osadu i pojeździj trochę na dłuższych odcinkach (przegoń auto), potem sprawdź korek ponownie.
I obserwuj wskaźnik temperatury w czasie jazdy, czy silnik się nie grzeje, jeśli tak to pewnie ubywa płynu chłodniczego, a to może świadczyć o wydmuchanej uszczelce pod głowicą...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
RALF-TM 

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 147
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 08:03   

korek po czyszczeniu i jeździe" po miescie" znów sie zabrudził,temperatura w normie grubość wskazówki ponad 80 st i ani mm więcej ,więc się nie grzeje,płynu raczej nie ubywa, w przyszłym tygodniu własnie mam jechac do niemiec ale się zastanawiam czy nim jechać
_________________
Gdyby Bóg preferował przedni napęd chodzilibyśmy na rękach!

Ex-ESPRIT KOMBI 2,4 V6+stag 300
WDB2020861F658873
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,132 sekundy. Zapytań do SQL: 10